נהג האוטובוס משחזר: "אם הייתי יכול הייתי יורה בהם" - סרוגים

נהג האוטובוס משחזר: "אם הייתי יכול הייתי יורה בהם"

נתן מרדכי לא איבד את העשתונות, כשבקבוק תבערה נזרק אמש לאוטובוס בו נהג בגוש עציון והחל לבעור. "3 מחבלים באו בפראות", הוא משחזר בראיון לסרוגים "והבנות צרחו ונבהלו, הן רעדו"

נהג האוטובוס משחזר: "אם הייתי יכול הייתי יורה בהם"

נתן מרדכי לא איבד את העשתונות, כשבקבוק תבערה נזרק אמש לעבר האוטובוס בו נהג והחל לבעור. הוא ניסה להרגיע את מעט הבנות שעוד נותרו כשפיזר אותן לביתן בחזור מסמינריון באולפנת אוריה.

"למזלי הטוב את רוב הבנות כבר פיזרתי", הוא משחר בראיון לסרוגים. "מגדל עז, אפרת היה לי את היישובים הפנימיים ונשארו לי כמה בנות". זה קרה  ב- 24:30 בלילה. "פתאום ראיתי אורות, היו שם 3 מחבלים שבאו בפראות לכיוון האוטובוס וזרקו בקבוק תבערה שהחל לבעור, נסעתי עד לעמדה של חיילים ושם עצרתי". הוא מעיד על עצמו: "לא איבדתי עשתונות, אני מורגל בדברים כאלה וחוויתי בקבוקי תבערה, גם ירי ואבנים".

צפו ברגעי האימה של בנות האולפנה מבקבוק התבערה

הפעם, בשילוב הנסיעה עם בנות החמש עשרה הוא מתאר פיגוע קשה: "היה צרחות, ריחמתי על הבנות, ניסיתי להרגיע אותן תוך כדי שהן צועקות 'תכבה את השריפה', הן נבהלו, ממש רעדו", הוא מתאר.

"התקשרתי מהר לכל הגורמים, כי הן נכנסו לחרדה, אחר כך הגיעו ג'יפים עם מפקד האוגדה. עליתי עם אחד הקצינים ונסענו בג'יפף אחרי 300 מטר, אמרתי לו 'תעצור' והראתי לו בול את המקום".

זה מפחיד לעלות שוב פעם על הכביש?

"אני רגיל לזה, אני יודע שאני נוסע בכבישים גם לכיוון עתניאל שאולי מפה תהיה המכה".

אתה לא מפחד?

"אני אישית לא. יש פחדים מצד המשפחה, הבית, ההורים. 'נו מתי תפסיק, אולי תעזוב תעבור עבודה למשהו אחר'. אבל זו העבודה שלי, זה המקצוע שלי. אני לא הולך בפחד או רעד לעבודה 'הבוטח בה' יסד יסובבנו', אני עושה הכל באהבה ושמחה. אני לא עולה על האוטובוס ואומר 'אוי יזרקו אלי' ו'מה יקרה', יש מקומות שאני יותר ערני, בהם יכול להיות איזה פיצוץ או אבן. אז כשאני רואה אותם אני פוקח את העיניים אולי יפחדו, יש לי מעצמי תרגילים שאני נותן להם את ההרגשה שאני רואה אותם וגם אני מנסה להפחיד אותם כמו לעשות תנועה עם היד".

הוא מספר כי מטעם החברה לפיתוח גוש עציון יש הדרכות בטחוניות: "יש לנו רענונים בטחוניים והדרכות אנחנו יוצאים לקורס ירי, יש תדרוכים מה שצריך עושים איתנו".

עם זאת הוא מבהיר כי היה נוהג אחרת: "ההוראות שלנו הן  שאסור לרדת, אם זה היה תלוי הייתי יורה בהם, יש הוראות בטחון שאוסרות ירי למרות שאני תמיד הולך עם נשק ומחסניות. גם אתמול, אם הייתה לי אפשרות הייתי יורה", הוא מדגיש. אך בכל זאת מבקש מעל הבמה שלנו, כי "אם יש כמות חיילים מספיקה אז שיהיו בכל צומת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
נס גדול היה פה
ס.חכם | 19-05-2019 22:42
יש פרסום גדול לתחרות צליפה בינלאומית שהתקיימה בישראל בהשתתפות כוחות מיוחדים. תנו להם לנוע בצירים ולירות כדי להרוג. מה לא ברור?
2
שיגרה ישראלית.
צבר60ישראלי | 19-05-2019 23:13
.
3
כל הכבוד. תקפיד על הוראות פתיחה באש.
אלי | 20-05-2019 8:26
ברגע שאתה מרגיש מאויים תפעל להגנה עצמית. ברגע שאתה מרגיש שמישהו אחר מאויים תפתח באש. זו מצווה מהתורה ואסור לעמוד על דם רעך או רעותיך. הבא להורגך השכם להורגו.