הרב דרוקמן על השירות המשותף: "הציונות הדתית היא לא היחידה במגרש הצבאי"

הרב דרוקמן על השירות המשותף: "הציונות הדתית היא לא היחידה במגרש הצבאי"

בהקלטה שהגיעה לידי סרוגים, אומר הרב חיים דרוקמן כי הצבא היה נתון ללחצים מסיביים סביב פקודת השרות המשותף. אולם הבהיר, כי ידוע להם "שהחיילים הטובים באים מהציונות הדתית"

"הציונות הדתית היא לא היחידה במגרש הצבאי"
  (צילום: ללא קרדיט)

במהלך כינוס של מנהלי ישיבות הסדר ברחבי הארץ, טען הרב חיים דרוקמן בהקלטה שהגיע לסרוגים, כי הצבא נתון ללחצים מאסיביים מכל מיני כיוונים בעניין פקודת השירות המשותף, אולם הבהיר כי הצבא גם מדבר עם הרבנים בכבוד מכיוון שהוא יודע "שהחיילים הטובים באים מהציונות הדתית".

בהקלטה שהגיעה לידי 'סרוגים' נשמע הרב דרוקמן כשהוא מספר: "אתמול נפגשתי עם ראש עיר שהוא עצמו לא דתי ולא דומה לו, שאמר לי: "אני רואה את הבוגרים של המוסדות האלו במשרדי עורכי דין ועובדים. הם הטובים ביותר והאמינים ביותר". הרב הדגיש: "תסתכלו בלשכות של השרים לא של הבית היהודי מי מנהל את העניינים? לא בוגרים שלנו? את המהפך הזה אנו רוצים להמשיך".

'למה צריך לספור בוגרי ישיבות שמשרתים בקבע ולמצוא בהם את הניצחון'?

בהמשך התייחס הרב לשאלות של המנהלים, בהן טענו כי מהיחס של הציונות הדתית לצבא, אחרי האמירות היפות, 'כולנו עם אחד', ו'הצבא הוא של כולם- עולה תחושה של עמידה לא נכונה מול הצבא. "בהרבה סוגיות שעולות מול הצבא אנחנו בעמדת מגננה, מנסים כל הזמן להתנצל ולהבהיר את עצמנו", אמר אחד מהמנהלים מישיבה בצפון.

אחר הוסיף כי "יש ציפייה מתוך הערכה של מפעל הישיבות הגדול לקחת את המקום של גאוות יחידה שיש בציבור הכללי  שלא נמצא במקום מתגונן ולא מתנצל, ולא צריך לאתר בפינצטה את בוגרי ישיבות ההסדר שהמשיכו עוד עשרות שנים בצבא והם גם אנשי קבע- ולמצוא בהם את הניצחון, אלא, להביא את העשייה התורנית למקום שיותר גאה בעצמו ובטוח".

על כך השיב הרב, אנחנו מבינים שכל בנייך לימודי ה' וב"ה במשך השנים גם האיגוד מוצא את דרכו עכשיו בענייני הצבא כפי שהם צריכים להיות וצריך להמשיך. בתוך זה, תקף הרב את התקשורת. "כואב לי שאנשים משלנו, אגב, כולם מושפעים מהתקשורת- זאת בעיה גדולה התקשורת נותנים כותרת שיכולה להיות שקרית לחלוטין גם אם בפנים באותיות הקטנות לא יהיה כתוב ככה, אנשים לא קוראים את האותיות הקטנות".

"אנחנו אומרים בפה מלא, הצבא יודע שיש התייחסות מלאה אלינו, אנחנו לא מתבכיינים על שום דבר. אז מישהו אומר ככה זה פשוט לא נכון מבחינת מציאות".

הרב: "החיילים הטובים באים מהציונות הדתית"

"בכל העניין האחרון- מה שקרוי 'השירות המשותף'. היו לנו פגישות עם הצבא, זה נמשך הרבה זמן עד שהעניינים סודרו- זה נכון; מה נעשה שבמציאות הישראלית יש כל כך הרבה לחצים מכל מיני כיוונים? אנחנו לא היחידים במגרש. אבל מתחשבים בנו. כי הם יודעים שהחיילים הטובים באים מהציונות הדתית".

תוך כדי הדברים התייחס הרב למכתב הסרבנות שכתבו בשבוע שעבר 69 שמיניסטים, בו הודיעו על התנגדותם לגיוס צה"ל. "מה שהם כותבים שם- זה זוועה, זוועה זוועה", אמר הרב בחריפות. אולם הוסיף, "כמובן הייתה אחר כך תגובה גם של בחורים שלנו, ספונטנית יום אחרי.

"תאמין לי", פנה הרב לאחד מהמנהלים, "הצבא יודע יפה מי המתגייסים ומי הם המשתמטים- איפה יש אחוזי גיוס גבוהים". עוד סיפר כי "לאחרונה התפרסמו עשרה בתי ספר תיכונים בהם אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר. מתוך עשרה מהם- 7 שייכים לחינוך הדתי ו- 3של החינוך הלא דתי. הפרופורציה הייתה 7 ו- 3, ובין שבעת בתי הספר הדתיים- 5 ישיבות תיכוניות! 5 ישיבות תיכונית"!, קרא הרב בסיפוק.

לדבריו, "הצבא יודע את זה יפה מאד. הוא מדבר איתנו בכבוד רב. תאמין לי לא מסתכל מלמטה מלמעלה, בכבוד רב הוא מדבר איתנו, דברים שהם למעלה, מדברים ואחר כך מסתדרים בסוף לשביעות רצוננו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
לרבנים אסור להתערב בצבא!
אין צורך | 02-01-2018 18:28
לא לדחוף ידיים לאיפה שלא צריך.
2
אומנם הצבא לא מקשיב לרבנים
ניחמתני הרב, ניחמתני | 02-01-2018 19:21
אבל הצבא "מדבר עם הרבנים בכבוד"!! ההישגים של הרבנים, מה שהרבנים מצליחים להשיג במשא ומתן, זה ממש פלא פלאים. מדברים אל הרבנים בכבוד!!
3
איזה עניינים הסתדרו"?? יצאתם עם שמחת עניים מהרמטכל
יעל | 02-01-2018 19:54
כופים קצינים דתיים לשרת בגדודים המעורבים מישהו פה השתגע
4
היא הנותנת
ישראלי | 03-01-2018 1:48
דווקא בגלל שיודעים בצבא את הערך של אנשינו.. אם הרושם שנוצר שהצבא לא סופר אותנו.. למה שנאמר בחדר חרדים אין ערך.. כי היחס לא צריך להיות במחתרת.. אלא הערכה וכבוד אלינו בריש גלי.. הרבנים הציונים לא צריכים להתחנן לפגישה.. והצבא לא אמור להוציא פקודות ערכיות שלא נוגעות ללחימה מבלי להתייעץ ולהתחשה ברבנים של הבחורים בעלי המוטיבציה הכי גבוהים.. וששפכו לא מעט דם בלחמה.. הצבא לא צריך להתחשב רק בקומץ שמלאני שמכתיב את ערכי החיים בכח בעולם המערבי..
5
אשרי הרב המאמין!
אריק | 03-01-2018 2:00
ב''ה שזכינו לרב כמו הרב דרוקמן שליט''א אך קשה מאוד לקבל את דבריו.. שלאורך זמן נראה כאילו נצפים דרך משקפיים ורודים, ורודים מדי.. הדברים כמובן ארוכים ושייכים לבירורים אמוניים רבים האם יש נסיגה בתהליך הגאולה או לא.. אך לעניין הזה של פקודת השירות המשותף נאספו ראיות למכביר ויכולים לחשוב למראית עין ח''ו שהרב מנותק, לא ממה שהתקשורת אמרה אלא ממה שקצינים בכירים אומרים בריש גלי.
6
הדתיות הלאומית זו מחלת רפיסות
כמה המוח יכול להיות עקום? כמה??????????? | 03-01-2018 5:43
כשדרוקמן גיבה את בנט להתחבר עם לפיד, בממשלה הקודמת- קלטתי כמה הוא עלוב