אלפים עלו לסוכת הנשיא: אורחי הכבוד- ציבור הנכים - סרוגים

אלפים עלו לסוכת הנשיא: אורחי הכבוד- ציבור הנכים

נשיא המדינה ורעייתו פתחו את שערי משכן הנשיא וארחו במהלך היום את אזרחי ישראל בסוכתם. בין שלל המבקרים, קידם הנשיא בברכה מיוחדת את ציבור הנכים עלך רקע מאבקם בשנה האחרונה להעלאת קצבאות הנכות: "כולנו ערבים זה לזה"

author-image
אלפים עלו לסוכת הנשיא: אורחי הכבוד- ציבור הנכים
  (קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

כבכל שנה במהלך חג הסוכות, פתחו הבוקר (ב') נשיא המדינה ראובן (רובי) ורעייתו נחמה ריבלין את שערי משכן הנשיא וארחו במהלך היום בסוכתם את קהל אזרחי ישראל. השנה, עמד הביקור בסימן  'חגיגות ה- 70 בסוכת הנשיא עם אחינו בתפוצות': "הקשר של עם ישראל לציוֹן לא פסק לרגע, וגם היום, יהודים החיים בתפוצות יודעים ומבטאים כל הזמן את הקשר שלהם ל"נמל הבית" – למדינת ישראל ולארץ ישראל"

ראש הממשלה מבין שחיי הנכים הם בנפשה של מדינת ישראל

על רקע מאבק הנכים הקשה שהתנהל בשנה האחרונה ואחרי קיץ סוער של הפגנות וחסימות כבישים נגד גורמי הממשלה, הזמין הנשיא את ארגוני הנכים לבוא ולהיות אורחי הכבוד בסוכתו. הנשיא קידם בברכה מיוחדת את ציבור הנכים שהגיע אל המשכן ואמר: "מקדם בברכה מיוחדת את האורחים החשובים שלנו, הנכים היקרים בבחינת שבט אחים גם יחד- כולנו ערבים זה לזה!"

הנשיא שב והדגיש בפניהם כי: "מדינת ישראל, ממשלת ישראל וראש הממשלה בראשה, מבינים לגמרי כי הנושא החברתי ובמרכזו חייהם של הנכים וצרכיהם, הם בנפשה של מדינת ישראל."

הנשיא הוסיף: "באתם הנה ואני שמח בכם כמו בכל העם כולו המגיע הנה היום. הבית הזה הוא שלכם כמו של העם כולו. אני שב ואומר תמיד כי חברה שלא דואגת לחסרי הישע שלה אינה ראויה להיקרא חברה ואני יודע כי אנו כחברה עושים כל שאפשר על מנת לוודא שהנכים יוכלו לקבל את הסיוע הראוי."

עוד הדגיש הנשיא כי הוא נכון לסייע בכל שיידרש מול העוסקים הרלוונטיים בנושא ואמר: "אני עוסק בנושא כבר 30 שנה כמשרת ציבור. אני חושב שמעולם לא היינו קרובים יותר לשיפור בנושא." הנשיא הפציר במשתתפי הפגישה לנהל את השיח מול כל גורמי המקצוע באורח מכבד ומכובד למען מדינת ישראל ועם ישראל.

הנשיא עם המבקרים בסוכתו (קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

השנה, נערך האירוע בשיתוף משרד התפוצות וכלל מגוון פעילויות לכל המשפחה הנושאים מידע על הקהילות היהודיות בארצות תבל ובהם סוכה מעופפת, גלויות תיאטרון מספרות, מיצגי "גיבורים" – דמויות של אישים פורצי דרך בהיסטוריה של העם היהודי, יצירת אילנות יוחסין ועוד.

הנשיא קרא לאזרחי ישראל להגיע ולהתארח בסוכתו, והסביר כי "אל הבית הזה מגיעים בדרך כלל ראשי מדינות, שגרירים ונכבדים שונים, אבל היום הבית הזה זוכה לביקורם של האנשים להם הוא שייך ואשר אותם הוא משרת. בית הנשיא הוא הבית של כל אזרחי מדינת ישראל, כל מי שנמצא כאן הוא גם מארח וגם אורח." הוסיף בממלכתיות.

הנשיא התייחס לנושא הסוכה הפתוחה העומד בסימן יהדות התפוצות, ואמר: "מכל תפוצה בה שהינו בשנות הגלות – הבאנו איתנו עושר תרבותי עצום כששבנו לארצנו. כך יש לנו כאן היום פסיפס מגוון ומדהים של כל השבטים. גם היום, מחצית מבני ומבנות העם היהודי נמצאת בתפוצות והשנה בחרנו לארח אותם באופן סמלי כאן בסוכת בית הנשיא."

הנשיא הוסיף ואמר כי: "לסוכה בבית הנשיא תפקיד חינוכי, ללמד את הדור הצעיר שחי בארץ על יהדות התפוצות ועל חשיבותה ותרומתה לאנושות, כחלק מהכרת ההיסטוריה של העם היהודי. אנחנו רוצים שאזרחי ישראל יכירו את יהדות התפוצות על שלל גווניה. הקשר של עם ישראל לציוֹן לא פסק לרגע, וגם היום, יהודים החיים בתפוצות יודעים ומבטאים כל הזמן את הקשר שלהם ל"נמל הבית" – למדינת ישראל ולארץ ישראל. כפי שהאתרוג זקוק לערבה והלולב להדס, כך הקשר בין כל שבטי ישראל ותפוצות ישראל חשוב לשני הצדדים יחד. את הקשר הזה צריך לטפח ולבסס על הדדיות והיכרות, אמר רבלין

פנה למבקרים הרבים ובירך, "אני מברך אתכם בברכת חג שמח, ומאחל לכולנו שסוכתנו תהיה סוכת שלום והקשבה אמתית וכי נזכה לשנה ברוכה, שנת פריחה ושגשוג"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו