דרכם של שרון גל ויורם שפטל אינה דרכנו - סרוגים

דרכם של שרון גל ויורם שפטל אינה דרכנו

לא ניתן לשליין ולא לשרון גל להפיץ שנאה ורוע ביננו. הבעיה בשליין אינה שהוא שמאלני אלא בכך שהוא דמגוג המפיץ שנאה. איננו זקוקים לימניים המפיצים רוע ושנאה בעצמם כדי שייצרו מאזן אימה בתוכנו

דרכם של שרון גל ויורם שפטל אינה דרכנו
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מאז נסגר העלון 'שבת בשבתו' (מצפה שיחזור בקרוב) שכתבתי בו כמעט 13 שנה, התאהבתי בשקט הכתיבתי שנפל עלי. כמעט וגזרתי על עצמי שתיקה עד שצפיתי בדברים החמורים של שרון גל ויורם שפטל, ונפשי אמרה שעל דברים כאלה אסור לשתוק.

שרון גל ירד ברדיו 'גלי ישראל' בצורה בוטה וגסת רוח על ליאור שליין וטען שאת האידיאולוגיה שלו הוא יונק מישראל קסטנר, הסבא של בת זוגתו מרב מיכאלי. הגדיל שרון גל וציטט את יורם שפטל מספר על חומרת מעשיו של ישראל קסטנר.

דרכם של שרון גל ויורם שפטל אינה דרכנו

דווקא בגלל הביקורת שלי על התנהלותו של ליאור שליין שהפסיק מזמן להיות סאטריקן והפך לשופר תעמולה של דעותיו האישיות. דווקא בגלל הסלידה שלי מהתנהלותו הבכיינית של שליין שמפיץ סביבו ביקורתיות ושליליות נגד כל דבר שלא מוצא חן בעיניו. דווקא בגלל הרתיעה שלי מהיהירות הבלתי מובנת של ליאור – האדם שלא טועה אף פעם – שליין. דווקא בגלל כל זה צריך להבהיר שדרכם של שרון גל ויורם שפטל אינה דרכנו.

כדי להיאבק באנשים דמגוגים כמו ליאור שליין לא צריך לזרות שיטנה ודמגוגיה זולה. מי שמאמין שהאמת לצידו לא צריך להפיץ טענות מגוחכות, הזויות, וגסות רוח כנגד הצד השני. מי שמאמין שהאמת לצידו לא צריך לייצר שנאה ודה- לגטימציה. היחידים שמרוויחים ממלחמות הדה – לגטמציה ההדדיות שבין שליין ל'שפטל את גל' הם אויבינו שמעבר לגבול הרואים בשמחה את האומה שלנו מתפצלת ומתרחקת מעצמה.

לא ניתן לשליין ולא לשרון גל להפיץ שנאה ורוע ביננו. הבעיה בשליין אינה שהוא שמאלני אלא בכך שהוא דמגוג המפיץ שנאה. איננו זקוקים לימניים המפיצים רוע ושנאה בעצמם כדי שייצרו מאזן אימה בתוכנו.

האחרון שיכול להתלונן הוא יורם שפטל

בנוסח המוכר לנו קבע הרב קוק שהצדיקים הטהורים לא נלחמים בחושך אלא מפיצים אור. דומה שנוסח שונה נמצא בידיו של שרון גל ולפיו הצדיקים הטהורים לא נלחמים בחושך אלא מוסיפים חושך.

ובשולי הדברים לא אוכל שלא להזכיר כי האדם האחרון ביקום שיכול להתלונן על התנהלות של יהודים ששיתפו פעולה עם נאצים בשואה הוא יורם שפטל. שפטל ייצג בבית המשפט את איוון דמיניוק, פושע נאצי (כך פסק בית משפט בגרמניה) שבסבירות לא קטנה ייתכן כי הוא הוא 'איוואן האיום'. איך יכול אדם שהגן על פושע נאצי מתועב לדבר על משתפי פעולה עם הנאצים.

אני מאמין בטוב שבכל אחד מאיתנו. גם בימנים וגם בשמאלנים, גם בדתיים וגם בחילוניים. לא ניתן לאף אחד, לא ימני ולא שמאלני לזהם את החברה שלנו בהטחת רפש אחד על השני. מה הועיל שרון גל בדבריו מלבד להרחיק אותנו אחד מהשני. חזור בך שרון מדבריך המיותרים, המפלגים והמופרכים. בשביל מה צריך אותם?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
סרוגים ,אתם סרטן בלב העם
גןם | 30-08-2017 14:07
מי יתן ותכחדו , אמן ואמן
דוגמית לדברי בלע.
יהודי. | 31-08-2017 13:14
מה יש לרב גורדין לומר על דברי הבלע. אולי "באהבה ננצח" ?
2
מי זה עמיחי גורדין?
מוטי | 30-08-2017 14:50
מי הוא ובשם מי הוא מדבר? הוא יכול לומר "דרכם אינה דרכי" אבל "דרכנו"? של מי בדיוק?
3
"אינה דרכנו"? למה את מי אתה מייצג? תת-זרם בגוש???!!!!!
א | 30-08-2017 15:10
ישר כוח ענק לשרון גל ויורם שפטל !!!!!
4
והנכדה ממשיכה בלזרוע את השנאה
ירושלמית | 30-08-2017 15:24
ואין לה בושה בגלל מה שסבא שלה עשה
למה שיהיה לה בושה אם היא חושבת שהוא צדק
לאלמונית/ירושלמית | 30-08-2017 22:53
ועוד הרבה אנשים במדינה חושבים שהסבא כהנא צדק בהחלט .
5
צודק לגמרי
יוסי | 30-08-2017 18:17
הרב גורדין, אני ממש לא נמנה ביום יום על חסידיך, אבל ניכרין דברי אמת, ואל לנו לקדש את המטרה ע"י כל האמצעים. יישר כח.
6
הנה זה מתחיל...
גילה | 30-08-2017 19:01
לא מבין את הרבנים הללו שמנסים לזרוע פירוד. אנחנו לא הם! הם לא אנחנו! אולי נלמד משהו מהשמאל שיודע לחפות זה על זה?
7
לא ברור את...
| 30-08-2017 22:07
לא ברור את מי הוא מייצג. אולי את מכללת הרצוג?
8
לשון הרע אינה דרכנו.
יהודי. | 31-08-2017 10:15
לכוחניות, הרוע ועלילות הדם בהם יוצאים נגד הציבור שאתה נימנה עליו, נדרשת תשובה הולמת. הסגנון שעו"ד שפטל ושרון גל בחרו הכוללת עובדות ואמיתות, ראויה ונכונה בנסיבות המצערות שאנו נמצאים בהם. מצער שהזדרזת להכפיש את עו"ד שפטל בנושא דמיניוק למרות שבית המשפט העליון קיבל את טיעוניו. ציטוט מדבריך "אני מאמין בטוב שבכל אחד מאיתנו", האם אכן כך ?
9
הצדיקים הטהורים
יקיר | 02-09-2017 21:55
גם הרב קוק בעצמו קבל על הרשעה לא פעם ולא פעמיים, כך שכל הרבנים שאוהבים לצטט את "הצדיקים הטהורים" מתעלמים מעוד צדדים שיש. לא תמיד לא כובלים על הרשעה, לפעמים כובלים ועוד איך
10
מה זה ריקוד ה"מה יפית" הזה?
מאן דאמר | 03-09-2017 9:51
ומי כה' הרב שיקבע את "דרכנו"?? האם הכותב הוא יו"ר הקונגרס הציוני דתי העולמי או מנהל מחלקת החינוך והאתיקה במועצה הדתית-לאומית בישראל? האם מדובר בכותב שנבחר להיות "מחנך על" ? היכן הצניעות? אם אתה לא אוהב את הסגנון - זכותך דבר בשם עצמך נקודה כמו כן אל תשווה בין פרובוקטור מקצועי (שפטל) לאיש תקשורת שציטט אותו (שרון גל). ושוב כב' הרב - ההתנשאות שלך אינה דרכנו! (איך אני? למדתי להיות יו"ר הקונגרס הציוני-דתי העולמי במהירות לא ככה?)
11
לכלכת על שפטל מתוך בורות והטעית את הציבור הייתי במשפט
מאן דאמר | 03-09-2017 10:12
שפטל הגן על ג'ון איוואן דמיאניוק שנחשד שהוא איוואן האיום מטרבלינקה הוא טען לאורך כל השנים במהלך המשפט וביתר שאת לאחריו שדמיאניוק לא רק שאיננו איוואן האיום אלא לא פושע נאצי בכלל! המשפט התנהל בשנות ה-80 ובמהלך הערעור קבע בית משפט בארה"ב בדמיאניוק הוסגר לישראל במרמה בעזרת מסמכים מזויפים. סוף הפרשה היה כשנציג התביעה!!!!! לא הסניגור אלא התביעה גילה שמדובר בכלל בשומר שאכן פעל עם הנאצים אבל במחנה סוביבור וממש לא מטרבלינקה כמו כן התברר שאיוואן האיום הוא בכלל איוואן מרצ'נקו ולא איוואן דמיאניוק אף שדמיאניוק שימש שומר בסוביבור (ולא נקשרו בשמו פשעים אבל בכל זאת שיתף פעולה עם הנאצים וצריך לזכור שהיה שבוי). שפטל אמר תמיד שלו היה לו ספק קל שבקלים שדמיאניוק הוא אולי איוואן האיום לא היה נעשה סניגור שלו. (על פי החוק חייב שיהיה סניגור וגם לאייכמן ישראל דאגה לסניגור אמנם גרמני אבל ישראל הביאה אותו). כתבת בנבזות מגעילה כלפי שפטל וגילית בורות מדהימה בפרטים האם זו כן "דרכך"?
12
הרב גורדין היה משתיק חצי מהאמוראים והתנאים
ערן | 03-09-2017 10:15
בורות , במיוחד לאור הצדק צדק תרדוף ופרשת משפטים, לא להבין ששפטל , על מורכבותו, הגן על אדם שטענו שהוא דמיאניוק...ושפטל הוכיח שיש ספק מספיק גדול. אבל הרב גורדין אינו ארך אפיים ורב חסד , מה איכפת לו? אמרו, ובית משפט גרמני אמר , אז זה נכון. כל מה שהגרמנים אמרו נכון...נכון ? הרב גורדין תתעשת, עת לעשות לה' הפרו תורתך.
13
השופטים היהודים זיכו אותו יש לך בעיה עם זה?
מאן דאמר | 03-09-2017 10:16
השופטים של בית המשפט העליון זיכו אותו - מחמת הספק ולא מחוסר אשמה ביניהם היה מנחם אלון ז"ל דתי לאומי האם הם נוהגים כ"דרכנו"?? או לא?
14
גורדין תפסיק לבלבל את המוח
ישראל | 03-09-2017 19:36
בפעם האחרונה שבדקתי היית ר"מ בישיבת הסדר. מוטב אם כן שלא תבגוד בתפקידך ותשוב לעשות את המוטל עליך. תפסיק לשפוך לריק את כספם של ההורים שמשלמים לך משכורת. תפסיק להגג ולקשקש בתחומים שאתה לא מבין בהם. מספיק גם עם הטהרנות הזאת ועם חוסר ההבנה של האופן שבו מתנהלת מלחמת הרעיונות הפוליטית. החשיפה הזו של שרון גל היא חשובה ביותר, וכן - צריך להשיב לשליין במטבע שבו הוא עצמו משתמש.
15
ירדתם כאן לשפל שבשפל
אביחי | 29-12-2017 12:08
אתם יהודים בארץ ישראל, מאמינים לשופטים גרמנים שהיו כנראה נאצים בעצמם בזמן השואה, ומבטלים שופטים יהודים שהחליטו פה אחד שזה לא איוון האיום? אתם בדיוק כמו השמאל ואף גרועים מהם בזה שאתם באיצטלה של יהדות. מביש