שטבון וכלפא הקימו פורום לטיפול בתופעת 'כיכר ציון' - סרוגים

שטבון וכלפא הקימו פורום לטיפול בתופעת 'כיכר ציון'

בבית היהודי כינסו שורה ארוכה של אנשי חינוך לטיפול בבעיות הסמים והנשירה בחינוך הדתי. "הסתרה והתכחשות הן הנצחת הבעיה, מוכרחים לשים את הדברים השולחן ללא בושה"

author-image
שטבון וכלפא הקימו פורום לטיפול בתופעת 'כיכר ציון'
  לא להתכחש לבעיות. (פלאש90)

פורום חדש יטפל בבעיות החינוך של הציונות הדתית.

אמש (ג') השיקו חברי הכנסת יוני שטבון וזבולון כלפא את "הפורום למען נוער נושר", פורום של אנשי חינוך בציונות הדתית שיעסקו בשאלת הנוער הנושר בציונות הדתית.

בדיון אתמול סיפר שטבון, שאת ההחלטה על הקמת הפורום קיבל במהלך סיור לילי בכיכר ציון בפורים האחרון. מטרת הכינוס הייתה לייצר פורום חשיבה של אנשי חינוך בציונות הדתית וכפי שאמר שטבון "להכיר בבעיות ולהתמודד איתן. הסתרה והתכחשות הן הנצחת הבעיה, מוכרחים לשים את הדברים השולחן ללא בושה וללא משוא פנים". לכנס הגיעו אנשי חינוך בציונות הדתית, רבים מהם העוסקים עם נוער בסיכון.

בפורום הועלו שורה של בעיות כאשר מרבית הדוברים דיברו על העדר תיאום בין הארגונים הפועלים.

"אנחנו שולחים אצבעות כדי לסתום חורים, במקום לטפס זה בעזרת זה למעלה הסכר כדי לסגור את הברז. עבודה מתואמת בין הארגונים תשפר משמעותית את ההישגים", אמר אחד הדוברים בדיון.

"בחינוך הדתי לאומי נוטים לא פעם שלא להתמודד עם בעיות כואבות , כאשר "לא בבית ספרינו" זו תשובה נפוצה". "אולם", כפי שאמר אלי שיינפלד, "הבעיות קיימות ואסור להתכחש אליהן. מוכרחים להיכנס לעובי הקורה ולהתמודד". כמו כן, חזרה ונשנתה בעיית המקצועיות, "אנחנו מצטיינים בלב טוב, אך בשביל לחנך לא די בכוונות טובות מוכרחים להעזר במחקרים מקצועיים", אמרה אחת הדוברות.

שני היוזמים, ח"כ שטבון וח"כ כלפא הדגישו את החשיבות שבתיאום " מוכרחים לאחד כוחות", אמר שטבון וכלפא הוסיף כי "את המפתח להצלחה כבר יש לנו, כולנו מלאי רצון טוב וחדורי מוטיבציה של מסירות נפש. כעת צריך להתחיל לעבוד"

ח"כ אורית סטרוק, שהשתתפה בכנס, ביקשה להדגיש כי: "חשוב לדעת למקד מאמץ בילדים שיוצאים החוצה, שנושרים ומתנתקים". ח"כ מוטי יוגב, ששימש כמזכ"ל בני עקיבא אמר כי הוא: "רתום כולי לנושא, זוהי סוגיה חשובה שאין להזניח".

בסופו של הדיון הוחלט על הקמת צוות היגוי שיחל עבודתו כבר בשבוע הבא, ומי שירכז את הפורום הוא אלחנן ירס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
למה לטפל, לעודד.המטרה החינוכית של הציבור הדל שיהיו דתלש
משה | 11-07-2013 9:16
2
קיבלתם אישור מהאח יאיר להקים כזה פורום?
נודניקים | 11-07-2013 17:28
3
מה אחוז הלייט והדתלש במיגזר???
מי מתיחס לנושא??? | 12-07-2013 12:18