תיעוד: כך נראה מחסן הנשק האיראני שהותקף בעיראק - סרוגים

תיעוד: כך נראה מחסן הנשק האיראני שהותקף בעיראק

תמונות לוויין חדשות הציגו את תוצאות הפיצוץ שהתרחש שלשום בבסיס צבאי בדרום עיראק- השייך על פי ההערכות למיליציה הנתמכת על ידי איראן וחיזבאללה. מהתיעוד עולה כי הפיצוץ אירע כתוצאה מתקיפה אווירית באזור

author-image
תיעוד: כך נראה מחסן הנשק האיראני שהותקף בעיראק
  תיעוד הבסיס שהופצץ בעיראק (צילום: (ImageSat International (ISI)

חברת ISI פרסמה הערב (רביעי) תמונות לוויין המציגות את תוצאות הפיצוץ בבסיס הצבאי שנרשם לפני יומיים בדרום עיראק. בתמונות נראה כי הבסיס, שעל פי ההערכות שייך לגורמים פרו-איראניים, הושמד לחלוטין במתקפה- כשעד כה עדיין לא נרשם גורם שלקח אחריות לאירוע.

בנוסף לצילומי הלוויין, פורסמה גם דו"ח הערכה שנעשתה על ידי אנשי מודיעין ישראלים לשעבר ששירתו בעברם בתפקידים באמ"ן. בדו"ח נטען כי הגורם לפגיעה הראשונה במחסני הנשק היא תקיפה אווירית שגרמה לנזק רב והביאה לפיצוצי משנה נוספים כתוצאה מהתחמושת שאוחסנה שם. את ההערכה גיבשו על בסיס ניתוח הצילומים והנזק שנרשם בעקבות הפיצוץ.

(צילום: (ImageSat International (ISI)

מדובר בהערכה המנוגדת לפרסומים בעיראק ובמקומות נוספים בתקשורת הערבית, שטוענים כי הגורם לפיצוץ התחמושת היה שריפה פנימית בתוך האתר עצמו. בדו"ח נאמר כי פיצוץ אמצעי הלחימה במחסנים גרם לנזק משני משמעותי במבנים נוספים ברדיוס של כ-250 מטר מהמקום בו אוחסנו כלי הנשק.

כאמור, ביום שני האחרון נרשם פיצוץ במחסני נשק בבסיס סאקר, כאשר ככל הנראה המטרה הייתה מחסני נשק וטילים של מיליציה פרו-איראנית שמנוהלת על ידי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס האחראי לפעילות של משמרות המהפכה מחוץ לגבולות איראן. זו המתקפה השלישית שנרשמה כלפי המיליציה שזוכה לתמיכת איראן וחיזבאללה, כשהמתקפה האחרונה יוחסה בתקשורת הערבית לישראל. על פי ההערכות, כוחות המיליציה עסקו בייצור טילים לטווח קצר, ופעלו להעברתם למקומות אחרים בעקבות התקיפות החוזרות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו