שגרירות נוספת בדרך לירושלים: "עדיפות עליונה" - סרוגים

שגרירות נוספת בדרך לירושלים: "עדיפות עליונה"

נשיא צ'כיה מילוש זמאן הודיע כי הוא מעוניין להעביר את שגרירות צ'כיה בישראל לירושלים, בדומה למהלכים של ארה"ב וגואטמלה. לדבריו, מדובר בנושא הנמצא בעדיפות עליונה- אך בממשלה מסרבים לדון בנושא

author-image
שגרירות נוספת בדרך לירושלים: "עדיפות עליונה"
  מעביר את שגרירותו. נשיא צ'כיה מילוש זמאן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Radio Prague)

שגרירות נוספת עוברת לירושלים: נשיא צ'כיה מילוש זמאן, הנחשב כתומך נלהב של ישראל, הודיע כי הוא מעוניין להעביר את בניין השגרירות הצ'כית בישראל מתל אביב לירושלים. בעיתון הצ'כי "Lidove Noviny" דיווחו כי הנשיא ביקש מחברי הממשלה לפעול לקידום ההעברה, כשלדבריו "הדבר נמצא בעדיפות עליונה מבחינתי".

עם זאת, בממשלה מסרבים לדון בנושא למרות בקשתו של הנשיא. "הנושא אינו עומד כרגע על הפרק" טענו בכירי הממשלה בתקשורת המקומית. ההודעה עשויה להקשות על רצונו של זמאן, מכיוון שסמכותו של הנשיא בצ'כיה מוגבלת לאישור החלטות וחוקים שמוצעים על ידי חברי הממשלה- והנשיא אינו יכול לפעול ללא אישורם.

בשגרירות הישראלית בצ'כיה קיבלו את הודעתו של זמאן בשמחה רבה. בעקבות ההודעה שגריר ישראל במדינה, דניאל מירון, אמר כי "צ'כיה היא אחת מידידותיה הטובות של ישראל באירופה, והנשיא זמאן עצמו הוא ידיד אמיתי של העם היהודי".

ההחלטה הנוכחית של זמאן היא האחרונה בסדרה של התבטאויות ופעולות מצד הנשיא הצ'כי התומכות בישראל. יום לאחר הצהרתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, זמאן אמר כי גם צ'כיה תכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל. "לכל מדינה הזכות להחליט איזו עיר תשמש כבירתה" טען הנשיא אז. "כבר בביקורי בישראל לפני ארבע שנים אמרתי כי אני תומך בהעברת השגרירות לירושלים. אולי נלך בעקבות ארה"ב במוקדם או במאוחר".

בהצבעה על החלטת האו"ם לבטל את ההחלטה של טראמפ, צ'כיה הייתה אחת המדינות האירופיות היחידות שנמנעו מההצבעה. "הערכים של אירופה מאוימים על ידי תרבות של שנאה, שמנוגדת לתרבות של המדינה שלנו" אמר זמאן בעקבות גינוי האו"ם. "ישראל וגבורתה צריכים לעודד אותנו ולהוות דוגמה לכולנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו