פרס היצירה היהודית לרב יהושע וייצמן: תורה שמאירה את עם ישראל

פרס היצירה היהודית לרב יהושע וייצמן: תורה שמאירה את עם ישראל

בנוכחות מאות מתלמידי הרב יהושע וייצמן ומוקיריו הוענק אמש בגבעת שמואל, "פרס היצירה היהודית" לשנת תשע"ד לישיבת ההסדר מעלות ושלוחותיה, ולראש הישיבה, הרב יהושע ויצמן שליט"א, על מפעלם התורני בלימוד והפצת "תורת ארץ ישראל"

פרס לרב וייצמן: "תורה שמאירה את עם ישראל"
  הרב יניב מעניק פרס לרב וייצמן (יח"צ)

בנוכחות מאות מתלמידי הרב יהושע וייצמן ומוקיריו הוענק אמש (ה') בגבעת שמואל, "פרס היצירה היהודית" לשנת תשע"ד לישיבת ההסדר מעלות ושלוחותיה, ולראש הישיבה, הרב יהושע ויצמן שליט"א, על מפעלם התורני בלימוד והפצת "תורת ארץ ישראל". את הפרס העניקה הקתדרה לתורה ולחכמה, בראשות ועדת הפרס עמד הרב שמואל יניב ועימו חברי הועדה: הרב חיים דרוקמן, הרב יצחק שילת והרב יהודה יונגסטר. בין הבאים: בוגרי ישיבת ההסדר במעלות ושלוחותיה, בטפחות, בעכו, בחולון, באשדוד (נווה דקלים), בנצרת עילית, ובמודיעין ובוגרים מישיבת הגולן שם לימד הרב בעבר.

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון העלה על נס את הצלחתו של הרב ויצמן בגידול תלמידי חכמים שמחוברים למציאות ולעם ישראל, "רבנים שיאירו את כל שדרות העם בגדלותם בתורה".

ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ אמר כי הנקודה המיוחדת שהוא נוטל מהרב וייצמן היא האחריות לכלל ישראל, להפצת תורה ברוחב, וסיפר על דברים שאמר לו הרב כשהתמנה למנהל החמ"ד – כי יש להעמיק את העיסוק בשמירה על החיבור ללימוד התורה והקשר לתורה של בוגרי החמ"ד.

הרב שמואל יניב ראש ועדת הפרס העלה על נס את התרחבות היצירה התורנית ב"תורת ארץ ישראל", את ספריו וחיבוריו של הרב וייצמן במדרש ובתלמוד ובכל ענפי "תורת ארץ ישראל" ואת מפעל הקמת השלוחות הרבות של הישיבה – ישיבות ההסדר שהוקמו בכל רחבי הארץ, שחרתו על דגלן את העיסוק ב"תורת ארץ ישראל", בהן צומחים תלמידי חכמים בעלי שיעור קומה ובעלי רוח של יצירה.

הרב ויצמן הודה על ההוקרה לישיבת מעלות ואמר כי כדברי הרב קוק זצ"ל, העיסוק בתורת ארץ ישראל הוא תשובת המשקל לחטא המרגלים, ועל כן יש ענין גדול בלימוד ובהרחבת תורת ארץ ישראל בדורנו. "את המנהרות של אויבינו נצליח להכרית אם נתחבר אנחנו למנהרות חיינו, למקורות התורה, משם צמחנו ונבנה עמנו, אם נצליח בזה, יטופלו גם המנהרות של מבקשי רעתנו"

יצויין כי בין ישיבות ההסדר שקמו מכוח תלמידי הרב ויצמן וישיבת מעלות: ישיבת אשדוד(נווה דקלים בעבר) ישיבת עכו, ישיבת מודיעין, ישיבת חולון, ישיבת טפחות, וישיבת נצרת עילית . בנימוקי השופטים להענקת הפרס נכתב כי "כל אלה מרחיבים את גבולה של תורה בישיבות הסדר ומעלים את קרנה של תורה בעידן של גאולה" הוועדה ציינה גם את הקמתן של תנועת "מעגלים" ופעילות "פנים אל פנים" למען עם ישראל וחוסנו הרוחני כחלק ממפעלו החברתי – תורני של הרב .

קודם להענקת הפרס, ניתנו שיעורים ביצירתו התורנית של הרב ויצמן בלימוד "תורת ארץ ישראל", בידי תלמידיו, הרב דוד גבריאלי, ראש ישיבת ההסדר, נווה דקלים באשדוד, הרב אליעזר שנוולד, ראש ישיבת ההסדר במודיעין, הרב מנשה וינר מישיבת מעלות והרב יונה גודמן.

בין הזוכים בפרס בעבר, הרב חנן פורת זצ"ל, ויבדל"א, הרב יצחק שילת והרב אליעזר מלמד.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו