המהומות ביצהר: המשטרה עצרה שוב את בעז אלברט - סרוגים

המהומות ביצהר: המשטרה עצרה שוב את בעז אלברט

שלושה חודשים אחרי ששוחרר ממעצר ממושך בעקבות הפרת צו הרחקה מיו"ש, נעצר היום בעז אלברט בחשד למעורבות בפעולה נגד חיילי צה"ל בישוב יצהר

המהומות ביצהר: המשטרה עצרה שוב את בעז אלברט
  שוב נעצר. בעז אלברט (דוברות יצהר)

שלושה חודשים אחרי ששוחרר ממאסר ממושך בעקבות הפרת צו הרחקה מיו"ש, שוב נעצר היום (ד') ביצהר בעז אלברט.

החקלאי הג'ינג'י נעצר על ידי כח גדול של שוטרי יס"מ ומשטרה שהודיעו לו כי הוא עצור. בהודעת המשטרה נמסר כי הוא "חשוד במעורבות בהפרות סדר ופגיעה במוצב צה"ל ובחיילי צה"ל בישוב יצהר אמש. החשוד יובא להמשך טיפול וחקירה".

האירועים ביצהר החלו שלשום בפינצ'ור רכבו של מח"ט שומרון אל"מ יואב ירום. בתגובה הרסו כוחות של משטרה ארבעה בתים בישוב, מה שהביא לתגובה נוספת מצד התושבים, שפרקו מוצב צבאי בו שהו חיילי מילואים.

אלברט הורחק מיו"ש בצו אלוף למשך חצי שנה, מבלי לפרט את הסיבות להרחקה. אלברט החליט לסרב לצו ולהשאר בביתו, מה שגרר מעצר אלים שלווה בירי טייזר כלפי אלברט ואחיו. בהמשך העדיף אלברט לשהות במעצר עד תום צו ההרחקה מיו"ש.

במסיבת השחרור שלו לפני שלושה חודשים אמר: "יכולתי להשתחרר מהכלא לפני מספר חודשים, במידה ואתחייב לכבד את צו ההרחקה. זה היה לא פשוט, אך ההחלטה היתה ברורה לנו. אני נמצא פה, כיהודי שנמצא בנחלת אבותיו, והאלוף שחתם לי על הצו, סבור שאני נמצא כאן מכוחו. זו נקודת המחלוקת, ובה החלטנו שאני לא מכבד את הצו המנהלי", הסביר בעז אלברט. "למרות הקושי, ומראה המעצר שהיה לא פשוט לילדי, היום אני שמח לחזור הביתה, וההרגשה היא שעשינו את הדבר הנכון, כאדם, כמשפחה, וכקהילה שנתנה את מלוא הגיבוי".

"היו הרבה גילויי אהדה ותמיכה מצד שירות בית הסוהר והשוטרים, ואפילו בפרקליטות והשופטים ראו שיש פה משהו חריג – אדם שיכול להשתחרר ומסרב לכך – בגלל צו מצפונו. המאבק הוא לא רק על זכויות אדם", הוא מחדד, "אלא על פניה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בסוגיה הזו צריך להתקדם הלאה"

בנוסף לאלברט, נעצר היום בבוקר נער בן 16 תושב ירושלים הלומד בישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, בחשד שיידה אבנים לעבר ניידת של היס"מ, מעצרו הוארך עד יום שישי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
למה מעצר?! למה לא גירוש??
מיקי | 09-04-2014 16:45
2
בועז אלברט
ניסים | 10-04-2014 8:53
פירחח אחד הנזקים הגדולים להתיישבות להרחיק אותו לצמיתות מיהודה ושומרון כדי שאנחנו המתיישבים נוכל לבנות באמת