"אני מוחה על צו הגירוש בעצם הישארותי בבית ובכרם" - סרוגים

"אני מוחה על צו הגירוש בעצם הישארותי בבית ובכרם"

חודש אחרי שקיבל צו הרחקה מנהלי מכל רחבי יו"ש, אירח בעז אלברט בביתו ביצהר את ח"כ זבולון כלפה וראש מועצת השומרון גרשון מסיקה. בהמשך צפויים ביקורי תמיכה נוספים

author-image
"אני מוחה על צו הגירוש בעצם הישארותי בבית ובכרם"
  אלברט וכלפה ביצהר (דוברות יצהר)

לפני כמעט חודש קיבל בעז אלברט, חקלאי מיצהר' צו מנהלי האוסר עליו לשהות בשטחי יהודה ושומרון למשך חצי שנה. אלברט, העומד שבועות ספורים לפני בציר הכרם שבבעלותו, הצהיר כי יסרב לקיים את הצו ויישאר בביתו גם במחיר ישיבה בכלא, מאחר והוא רואה בו צעד דורסני, שלא נומק ולא גובה בהטחת חשדות או הצגת ראיות כלשהן.

בשבוע הקרוב יתקיימו סדרת ביקורי תמיכה וחיזוק על ידי רבנים, חברי כנסת ואישי ציבור, לאחר שבשבוע שעבר ביקרו בביתו רבני היישוב עצמונה, הנמנים עם הפלג ה'ממלכתי' בציונות הדתית.

אתמול (ב') הגיעו ליצהר חבר הכנסת זבולון כלפה מסיעת הבית היהודי, וראש מועצת השומרון, גרשון מסיקה שפתחו את סדרת ביקורי התמיכה. על כוס יין משובח שמעו האורחים על ההתיישבות ביצהר וגבעותיה, וסקירה על השימוש בצווים צבאיים שונים נגד המתיישבים.

"אם יש נגדי טענה או חשד, פשוט שיגידו לי במה מדובר או יחקרו אותי. בוקר אחד אני מתעורר עם צו חתום שאוסר עלי להיות ביהודה ושומרון, במקרה שלי אין לי מושג במה מדובר. מציגים לפני צו שהנימוק היחידי הוא "מטעמי בטחון". אני לא יכול להתגונן מול דבר כזה", ציין אלברט.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

"גם בבית המשפט התובעת עצמה אומרת שאין לה מושג מה הרקע, ואפילו השופט לא יודע. איך אדם יכול להתגונן נגד דבר כזה. על כן החלטתי שאני מוחה על כך בעצם זה שאני יושב בבית. אני מזמין את כל מי שהעניין הזה כואב לו – למחות בדרכו".

חבר הכנסת כלפה התייחס בדבריו לעובדה, כי צווים אלו המוגדרים כ'צו פיקוח מיוחד', תקפים מכח תקנות החירום שגובשו בתקופת המנדט הבריטי ונותרו בעינם גם בחוק הישראלי, אך נעשה בהם שימוש ממשי רק ביהודה ושומרון.

"בעיני הגיע הזמן שמדינת ישראל תבנה את מערכת החוקים שלה, ותפעל לפי חוקים של מדינת ישראל ולא לפי חוקים של המנדט הבריטי או של הטורקים. זכויות אדם הם זכויות אדם בכל מקום, ואם יש טענה כלשהי כלפי בעז, שייכבדו האנשים ויניחו את טענותיהם מולו, תוך שתישמר לו הזכות להגן על עצמו ולהגיב והשופט ישמע וישפוט".

"לא ייתכן שיהודי בימינו ימצא את עצמו במציאות כזו שמוטחת כנגדו האשמה שהוא אפילו לא יודע מהי. נמנעת ממנו האפשרות להיות בבית, לרדת לעבד את הכרם הוא לא יכול, עכשיו שזה הזמן והעונה של הבציר", הוסיף כלפה, המשמש כיו"ר הלובי החקלאי בכנסת. "זה נשמע לי התעללות לשמה, והדבר הזה חייב להיפסק. אנחנו בבית היהודי וחברים במפלגות נוספות נפעל לרכז מאמץ מול שר הביטחון וגורמים נוספים במשרד הביטחון כדי לשנות את המציאות הזו, ושיהיו פה כללים נורמליים שאפשר לחיות איתם".

ראש מועצת השומרון גרשון מסיקה הוסיף כי "שמירה על החוק היא עניין חשוב וראשון במעלה, אולם באותה המידה חשובה השמירה על ההליך המשפטי המקובל: חקירה, משפט, הוכחות והכרעת הדין. לא יעלה על הדעת שבמדינה יהודית ודמוקרטית במאה ה-21 ירשו לעצמן רשויות החוק להוציא אדם מביתו ואף להרחיקו מביתו, קהילתו ומשפחתו ללא משפט כאחת המדינות הדיקטטוריות. אנחנו דורשים מרשויות החוק להחזיר את הסדר אל כנו ולברר אחת ולתמיד כיצד התאפשרה העוולה הזו".

בימים הקרובים צפויים להגיע רבנים ואישי ציבור נוספים למפגשי תמיכה בבעז, שמקווה להשלים את בציר הכרם במו ידיו ולא מבין כותלי תא המעצר.

כזכור, אלברט (40), אב לשישה, נעצר לפני כשבועיים בביתו על ידי כח יס"מ שצעד רגלית מהכפר הערבי הסמוך, וגרר אותו אל הניידת שחיכתה בכפר. לאחר ששוחרר בבית המשפט בפתח תקווה, חזר בעז לביתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כלפא,משחררים רוצחים ואתה עדיין דבוק לכסא?
אביחי א | 13-08-2013 12:45
פעם היה לך מצפון,חבל.