אברהם סנדק, אביו של אהוביה סנדק ז"ל, התייחס היום (רביעי) לאירוע הירי בג'נין שבו נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה וההצעה להקים ועדת חקירה משותפת לבחינת האירוע. בדבריו השווה בין המקרה הנוכחי לבין ההתנהלות לאחר מות בנו בעקבות מרדף המשטרה.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

אברהם סנדק במעוז אסתרש

"הבוקר נודע לנו על האירוע חילופי האש שהתחולל בג'נין בהם נהרגה כתבת אלג'זירה, ונודע לנו על התגובה המיידית מצד ישראל שמציעה לפלסטינים לעשות חקירה משותפת לאירוע" כתב בפייסבוק. "מדוע אנחנו, הוריו של אהוביה, יהודים נאמנים למדינה, ששירתנו בצבא ושירות לאומי, עובדים סוציאלים שמוסרים עצמנו לבנות את החברה ישראלית – צריכים כבר שנה וחצי להתרוצץ ולעמול כדי לקבל בקשה אלמנטרית, שהאירוע של הריגת בננו על ידי ניגוח ניידת ימ"ר ש"י יגיע לבית משפט לדיון בפני שופט בו ישמעו טענות 2 הצדדים כראוי?".

"ולעומת זאת כאשר כתבת ערבית של אלגזירה נהרגת – מיידית מציעים חקירה משותפת עם חוקרי מדינת אויב – תומכת טרור- אשר מדד האמינות שלה 'נמוך מאוד'?" המשיך ושאל. "מדוע לנו להתרפס בפני אויבנו? הרי עם גדול אנחנו. מאמינים אנו בעצמנו ובצדקתנו. מורשת עתיקה מלאת אור ואמונה טמונה בנו – הבא נחיה אותה ונתחיה ממנה".

לדבריו, "זאת הייתה דרכו של אהוביה בחייו: להלך בארצנו הקדושה בזקיפות קומה ספוגה בנאמנות והתמסרות לקדוש ברוך הוא ותורתו הקדושה, להיות נאמן לדרך אבותינו הקדושים ולשאוף את שאיפת עמנו מאז ומקדם 'ותחזנה עיננו בשובך לציון ברחמים'".

"איך הגענו למצב שבו רומסים את הצדק למיטב בני עמנו על ידי התגייסות של כל המערכת, למנוע חקירת אמת של הרג אהוביה בננו היקר ולעומת זאת לכתבת זרה מציעים מיידית חקירה משותפת?" שאל סנדק. "מדוע באירוע שלנו שוחררו השוטרים מחקירה באותו הערב, ועבור כתבת אלג'זירה החקירה יוצאת מיידית לדרך?".

"מדוע עבור הצדק לאהוביה נתנו למשטרה שהיא בעצמה החשודה, להיות שותפה בחקירה, יחד עם מח"ש שגם הם חשודים באמינותם אחרי שראש מח"ש משחררת את השוטרים מחקירה באותו ערב? מדוע לא הציעו גם לנו שתעשה חקירה משותפת עם דמויות כגון רבנים גדולים או אנשי התיישבות ותיקים? או לפחות עם דמויות אובייקטיביות כפי שביקשנו: ועדת חקירה ממלכתית?".

"אולי בגלות יכולנו לחשוב שכדי לשרוד בין הגויים צריכים להתרפס אליהם, אך כאן בארצנו, להיפך דווקא אם נזקוף את קומתנו ונמלא את יעודנו העצמי להיות אור לגויים, כעם מוסרי ואמוני שנאמן לאלקיו ומורשתו ההסטרית – דווקא זו הדרך להבטיח את קיומנו הנצחי בארץ חיינו" הבהיר.

"כיום להיות אנשי אמונה זו לא 'צ'ופר', אלא זה צורך קיומי. כי ציונות ללא קודש ואמונה אין לה הצדקה ובסיס נצחי" סיכם. "לא נשוב אל החטא של 'ככל הגויים בית יהודה', אלא נאמין ביעודנו האלקי להיות 'עם קדוש להשם אלקנו'. מדינת אמונה! מדינת קדושה! מדינת נאמנות לתורה ומורשת אבותנו!".