הכנסת פונה לאובמה: "יש לך כבוד ליהודים, שחרר את פולארד" - סרוגים

הכנסת פונה לאובמה: "יש לך כבוד ליהודים, שחרר את פולארד"

מליאת הכנסת קיימה היום דיון מיוחד במליאה ודרשה: "שחררו את פולארד!" חבר הכנסת חיליק בר (העבודה) יזם ביחד עם ח״כ איילת שקד וח״כ דוד אזולאי דיון מיוחד במליאה לשחרורו המידי של יהונתן פולארד

הכנסת פונה לאובמה: "יש לך כבוד ליהודים, שחרר את פולארד"
  הפגנה למען פולארד (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת קיימה היום דיון מיוחד במליאה ודרשה: "שחררו את פולארד!" חבר הכנסת חיליק בר (העבודה) יזם ביחד עם ח״כ איילת שקד וח״כ דוד אזולאי דיון מיוחד במליאה לשחרורו המידי של יהונתן פולארד אשר התחיל לאחרונה את שנתו ה-29 בכלא האמריקאי.

במהלך הדיון במליאה אמר ח"כ בר: "הנשיא האמריקאי ברק אובמה חייב להבין ולהכיר בעובדה אחת פשוטה: זה באמת נושא טרגי וכאוב לעם בישראל, זה הפך באמת לפצע ענק בלבה של האומה שלנו, ושל העם היהודי. בעיקר כי כולם כבר מבינים שיונתן פולארד שילם את חובו באופן שאינו פרופורציונלי ומעבר לכל היגיון. וזה כל כך חשוב לנצל את הכנסת הזאת ואת הבמה הזו כדי לזעוק את הזעקה החד-משמעית שלנו ולדרוש את הדרישה הכל כך טבעית ונכונה שלנו – לשחרורו המידי וללא שיהוי של יונתן פולארד מהכלא האמריקני אחרי כל כך הרבה שנים".

עוד הוסיף חבר הכנסת בר: "לא סתם תופסות תאוצה הדרישות מהממשל האמריקני להעניק חנינה מידית ליונתן פולארד. אנחנו רואים את זה בקריאות של חברי כנסת ועצומות חברתיות ענקיות, כאן בארץ – אבל מעבר לכך, אנו רואים את זה גם שם, מעבר לים, בארה"ב. אנו רואים את זה בהתבטאויות של בכירים לשעבר בממשל האמריקני בתקשורת ובניירות עמדה רשמיים. יש בידינו ניירת גדולה של קריאות של בכירים ושל יודעי דבר ושל אנשים שמבינים משהו בביטחון ארה"ב לשחרר את פולארד, כי הוא כבר לא מהווה איום, ושילם מחיר ענק".

ח"כ בר סיכם: "מאסר עולם לא קצוב בזמן, הוא עונש לא סטנדרטי גם בארצות-הברית. אני מבקש באמת להעביר לממשל אובמה מסר: שחרורו של פולארד לא יפגע בביטחונה או הרתעתה של ארצות-הברית, ודווקא בעת הזו, עת ממשלת ישראל משחררת רק לשם מו"מ עשרות מחבלים, טרוריסטים ומרצחים. (זוהי העת להפגין רצון טוב, הזדהות עם הכאב שלנו – ולשחרר את פולארד לאלתר. זוהי חובתנו כחברי כנסת וכנציגי העם היהודי, להשמיע קול חזק וקריאה מיוחדת ולומר לנשיא: כבוד הנשיא אובמה, הוא שם שנים רבות מדי, הוא ריצה עונש כבד מדי. נעשה לו ולעם שלנו עוול בחוסר הפרופורציונליות של העונש המוגזם הזה. די. Enough is enough! . תנו לו לסיים את המשך חייו בכבוד, כבן העם היהודי בארצו, ארץ-ישראל. שחרר את פולארד, שחרר אותו עכשיו".

ח"כ בר סיים בפנייה לנשיא ארה"ב דרך ציטוט של הרמב"ם: "אדוני הנשיא, למרות שאינך בין העם היהודי, אני יודע שיש לך כבוד רב לעם היהודי, לדתו ולהלכתו. אני אצטט לך את אחד מגדולי היהודים שחיו, הרמב"ם, שדיבר על פדיון שבויים, והוא אמר: פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים… והמעלים עיניו מפדיונו, הרי זה עובר על "לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך", ועל "לא תעמֹד על דם רעֶך". אני קורא לך לקיים מצוות "פתֹח תפתח את ידך לו", ולפתוח בפני פולארד את ידך ולבבך ולשחררו. קיים את מצוות "וחי אחיך עמָך" , השב את פולארד לחיק עמו ומשפחתו. שחרר את פולארד, שחררו עכשיו!".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תודה לא-ל ולכל הפועלים בדבר, הגיע הזמן!
| 25-12-2013 21:50