הסיבה שרבנים גדולים נופלים למקומות קשים - סרוגים
זוגיות, סרוגות, תוכן שיווקי

הסיבה שרבנים גדולים נופלים למקומות קשים

אמונה חייבת לבוא מתוך שפלות, אחרת זו לא אמונה, זה דמיונות שווא. זו הסיבה שלצער הלב רואים לפעמים כל מיני רבנים גדולים שנופלים למקומות קשים, הסיבה היא חד משמעית - היעדר שפלות

הסיבה שרבנים גדולים נופלים למקומות קשים
  (צילום: שאטרסטוק; תמונה קטנה: יעלי סטרול)

"עוד לא פגשתי אישה כזו שלא מפרגנת ולא תומכת בבעלה. מהבוקר עד הלילה אני מעביר שיעורי תורה, עושה חסדים, מטפל ועוזר למשפחות במצוקה, אחראי על כל נושא תרומות לנזקקים, סיימתי תואר ברבנות בהצטיינות.  כולם סימנו אותי ככוכב עולה ורק אתי מסמנת אותי ככוכב נופל", אמר במרירות יורם.

עוד באותו נושא

"כל הרומנטיקה הזאת שלך זו עבודת אלילים"


13

"הוא לא רואה אותי ולא את כל מה שאני מתמודדת איתו. אני מתמוטטת תחת כל העומס, אין לי עזרה לא עם הבית ולא עם הילדים. הוא לא נמצא כאן – הכל עליי כל הזמן", אמרה אתי.

"אני לא משחק, אני כל היום בנתינה, אני בשליחות. להזכירך כל המעשים שאני עושה יעמדו בסוף לזכותך – לפחות תעריכי".

"יורם, אתה איש של שליחות מלא חסדים, אבל לצערי אני חוששת שהמעשים הטובים נובעים ממקום חיצוני – שקשור לתדמית. התדמית היא זו שנותנת לך זכות קיום וזה מקום שחייבים לזהות ולטפל בו".

לכל המאמרים : www.hannad.co.il

"מה?!? אני מקדיש את כל חיי לכולם, איך את יכולה להגיד כזה דבר? אני שם את עצמי בעדיפות אחרונה ושוב, אני חוזר, היא מרוויחה מכל הזכויות שאני צובר", התעצבן יורם.

במהלך הטיפול יהיה עליי לעזור ליורם לפגוש את עצמו באמת. אחד מהדברים שגאווה גורמת לאדם, זה שהוא לא מחובר לעצמו באמת. החוסר חיבור מוביל את האדם לקבל חיות חיצונית מהחברה. או ע"י זה שכולם משבחים ומרוממים אותו וכך הוא מתמלא ומתנפח או ע"י זה שהוא משפיל מתנשא ומבזה אנשים שסביבו, אלו שני צדדים של אותו שורש.

עוד באותו נושא

איך יוצאים מהתוהו הזה בזוגיות?

בשורש האדם מרגיש שמצד עצמו אין לו שום תחושת יוקר פנימית, וללא המגע שלו עם הסביבה הוא נשאר ריק לחלוטין. אדם שרחוק מעצמו ולא מצליח למצוא דרך לקבל חיות וסיפוק פנימיים בתוך עצמו, מתוך חיבור פנימי, מפתח תלות קיומית בקשר עם הסביבה. מה חסר פה?

מצד אחד יורם נמצא במצב של ביטול. הוא אכן מקדיש את כל חייו למען הציבור. שהרי מהו ביטול? ביטול, זה שאני הופכת להיות כלי עבור צרכי הזולת. כשאני שמה את הצרכים שלי בצד. אבל יש לשים לב ולהיזהר מאוד מטעות קריטית והרסנית. שהיא להגיע לביטול בלי שפלות.

אני זיהיתי את מה שאשתו מנסה לומר לו במילים אחרות. שיורם, לא עבר תהליך של שפלות, חייבים להבין נכון ומדויק את המושג שפלות. שפלות אמיתית ומתוקנת זה כשאדם עומד מול הנטו של עצמו, פוגש את מי שהוא באמת. לא גדול מדי ולא קטן מדי.

לכל המאמרים : www.hannad.co.il

יורם נמצא  בביטול של שקר, הוא מקבל חיות וזכות קיום מהעשייה שלו, אשר מזינה את האגו שלו וגורמת לו לגאווה. יורם צריך להתחבר לנקודת האמונה ולהכיר בכך שאשתו היא השליחה הכי מדויקת של הקב"ה.

זה לא קל ליורם לפגוש את הטענות של אשתו, כאשר היא אומרת לו שהוא עסוק בחוץ במקום במשפחה שלו ובילדים, היא מעמידה אותו מול המקום שבו הוא בורח מהשליחות האמיתית הראשונית שלו שזה משפחתו וביתו. הוא יוצא לשליחות בחוץ מבלי לברר היכן אשתו מונחת מול הרצון שלו. הוא יהיה חייב להכניס לחייו את הבחירה של אשתו.

כל עוד הוא מתעלם מהצרכים שלה, אז הוא פוגש דרך הטענות שלה את החלקים השליליים שבתוכו. באופן פרדוקסלי דווקא הטענות שלה הם אלו אשר עוזרים לו לפגוש את עצמו באמת, הוא יכול להסתובב מאוד מסונוור מכל המחמאות שהסביבה מעניקה לו. מחמאות שמזינות לו תדמית חיצונית. ברגע שהוא יהיה מסוגל לפגוש את עצמו, הוא יגלה שלקבלת ערך מתדמית חיצונית יש סוף אחד של התנפצות מאוד כואבת.

עוד באותו נושא

איך יכול להיות שבתוך החושך האיום הזה יש אור?

התפקיד שלי פה כמטפלת, זה לעזור לו לזהות כיצד הוא מחפש את תחושת היוקר מבחוץ. לעזור לו להבין שזו רק תדמית, אך כל עוד התדמית שהוא בנה סביבו לא תתנפץ, יהיה לי מאוד קשה עד כמעט בלתי אפשרי להגיע אליו. ניפוץ התדמית לא יכול להיעשות על ידי שימוש במילים קשות, הרי את הטענות וההאשמות הקשות הוא כבר שומע מאשתו וזה לא עוזר.

על מנת שתצליח להישבר הגאווה, אני אצטרך קודם כל לעבור תהליך בתוכי שבו אני אצליח לזהות את הגאווה שבי ולשבור אותה לגמרי, אני אצטרך להעמיד את עצמי בשפלות אמיתית מולו. רק אחרי שאני אתקן את הנקודה הזאת בעצמי, אני אוכל לגשת אליו ממקום נקי.  ואז ורק אז כשאני אשקף לו את המקום הקשה הזה שבו הוא בעצם חי בסוג של שקר, שהנתינה שלו לזולת נגועה באינטרסים אישיים של רצון לקבל יוקרה וכבוד.

לכל המאמרים : www.hannad.co.il

דברים שיהיו קשים לעיכול, אך אם הם יבואו מתוך מקום נקי, הוא יצליח לקבל את זה, כי הוא ירגיש את נקודת האמת שבדברים וזה יפגע בול במטרה. מה שאני רוצה זה ללמד את יורם שהוא יצליח לעשות זאת בעצמו מבלי שאשתו תכנס בצורה לא מודעת למקום הזה.

יורם יצטרך ללמוד איך לשבור לעצמו את הגאווה ולהחזיר את עצמו לפרופורציה האמיתית, לא גדול ממה שהוא ולא קטן ממה שהוא. ברגע שהוא יבין זאת ויעשה זאת כמו שצריך הוא יקבל את המתנה הכי יקרה בעולם. להיות בשפלות אמיתית. ביטול בלי שפלות זו גאוותנות הרסנית לסביבה ולאדם עצמו.

אפשר לומר שזה אדם בלי אמונה, אמונה חייבת לבוא מתוך שפלות, אחרת זו לא אמונה, זה דמיונות שווא. זו הסיבה שלצער הלב רואים לפעמים כל מיני רבנים גדולים שנופלים למקומות קשים, הסיבה היא חד משמעית – היעדר שפלות.

=======

בשיתוף חנה דיין

הטור נכתב בהשראת הרצאותיו המרתקות של הרב אליהו לוי בשיתוף עם אישי היקר.

חנה דיין, MA, טיפול זוגי ופרטני. בוגרת בית הספר הגבוה לתורת הנפש. מתמחה בליווי לצמיחה מתוך משבר.

קליניקה פרטית באזור המרכז. מייל: hanna.tipul@gmail.com. לכל המאמרים :לכל המאמרים : www.hannad.co.il.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
הם לא רבנים...
נורי | 19-01-2022 18:29
הם לא רבנים ולא גדוייילים. הם סתם שפלים.
2
יש אנשים שפשוט אסור שיהיו רבנים....
יואב1 | 19-01-2022 18:32
בהסמכה לרבנות דואגים לידע בהלכה, זה לא כולל בדיקות חכמה ולא אישיות.
אתה צודק
וואו | 20-01-2022 20:09
ככ ככ צודק!
3
מי שלא עובד...
שרה | 19-01-2022 20:47
מי שלא עובד למחייתו ולא מפרנס את אשתו וילדיו הוא לא תלמיד חכם ולא רב אלא סמרטוט.
יש נשים...
שרה | 20-01-2022 11:15
יש נשים שרוצות לפרנס את הבעל שלהן העיקר שהוא ילמד תורה
הגבר...
שרה | 20-01-2022 4:03
הגבר כן מפרנס את.אשתו ואת.ילדיו...משהי אחרת אומרת לו לא לפרנס
4
אפשר שמות -של הרבנים ה"גדולים" שנפלו??
יהודית | 20-01-2022 0:52
תגדירי גדולים ואז נתיחס
5
זאת לא נפילה...
טמטמת ברמות | 20-01-2022 4:01
זאת לא נפילה אלא רוע....בנפילה אתה לא פוגע באחר אלא אתה נופל מדרגתך...אך.ללא פגיעה בזולת,בפגיעה בזולת יש רוע וזדון עם כוונה תחילה....זאת.לא נפילה אלא רוע טהור.....שאין ממנו תקומה כי הלב רע!!אך נפילה זה ללא כוונה בגלל משבאי החיים
6
רבנים גדולים הם...
פשוט | 20-01-2022 7:25
רבנים גדולים הם צדיקים תלמידים מובהקים של תלמידי חכמים צדיקים המקובלים בקרב תלמידי חכמים יראי ה' והם עצמם תלמידים של צדיקים וכן הלאה. בואו לא אבל בין השכונות שונים לבין גדולים
7
הבעיה שהרבי רבנים...
משה | 20-01-2022 9:08
הבעיה שהרבי רבנים לא עוסקים בתחום שלהם ולכן הם נופלים בפח
8
עוד נקבה חכמה...
חד | 20-01-2022 10:17
עוד נקבה חכמה בלילה. רמת המקסימום הרוחני של אישה אינה משתווה לזה של האיש ואת ניסיונותיו הנקב לא תבין.
9
מאמר מצויין, מזמן לא קראתי באינטרנט...
אלי | 20-01-2022 10:53
מזמן לא קראתי באינטרנט משהו כה בעל ערך. וכן האומץ להגיד דברים לא פופולרים - תודה
10
זאת לא נפילה...
הבנה | 20-01-2022 11:14
זאת לא נפילה זה זדון!!!נפילה זה בלי כוונה בשוגג לא בין אדם לחברו אלא בינך לבין עצמך...אך.כאשר פושעים נגד החברה נגד אנשים זה זדון זה בכוונה תחילה לכן זאת לא נפילה....נפילה זה ללא כוונה להרע לאדם...מי נופל בכוונה...אופס טעות לא שמתי לב
11
כתבה מצוינת...ונגעת גם...
יוסף | 20-01-2022 13:28
כתבה מצוינת...ונגעת גם בנקודות נכונות...השאלה שלי למה את קוראת לבעלך אישי ולא בעלי?!?!
12
התואר,רב הוא תואר...
נהראל | 20-01-2022 14:14
התואר,רב הוא תואר אקדמי לכל דבר,אל לכם להטעות את עצמכם,ומכאן מתחילים.. זכה בהשגת גילוי פנים מהבורא התורה נעשתה לו סם החיים ,לא זכה לגילוי פנים מהבורא נעשתה לו סם המוות, ועל אותו משקל הגדרת תלמיד חכם לא כל מי שהוא אינציקלופדיה מהלכת הוא רב או תלמיד חכם.. וכל השאר ידון בית הדין העליון שם יש משפטי צדק ואמת.
13
לא נכון כי
דוד | 20-01-2022 14:51
כתוב בתורה שצריך להיות תקיפים בענייני הלכה אבל מאידך רבנים רבים שכחו שכתוב בגמרא שעדיף המקל ( הנקרא דייקן לפרטי פרטים ) על פני המחמיר אבל מאידך רבנים קרו לעצמם רק המקלים ללא הפרט של הדייקן ככה שיוצא שהם טועים ומטעים וכמו שכתוב בתורה מי שקורא לעצמו רב ואיננו רב מזמינים לידיו טעויות משמיים. כל העסקנים הפוליטיים שהאתר הזה עושה עליהם כאלה כתבות כאילו הם רבנים שאפילו מורים בחיידר לא הייתי נותן להם להיות לא בושה להגיד שאני לא ברמת הקדושה או לא ברמת רב זה או אחר אבל אל תבוא ותתיר דברים על דעת עצמיך ועוד תקרא לעצמיך רב.
14
ריקי רב צריך להיות...
ריקי | 20-01-2022 15:21
ריקי רב צריך להיות בעל שיעור קומה עצום שלמד תורה. השקפה ומוסר אמיתיים מגדולי דור וצדיקים. יתכן ויש לו תואר של רב. אך הוא אינו בבחינה של רב. והוא בהחינת משפיע חיצוני. לדוג. יש הבדל בין להשקות צמח ולהבריא אותו מהשורש. לבין לטפל בענפיו בלבד. רב כזה הוא אדם חיצוני. שכדברי הכותבת חשוב לו כבוד ותהילה והערכה. אז ודאי שאין ממי ללמוד. מה שמעניין הכותבת מבטאת ידיעה באמונה. פשטות. שפלות. אי גאוה וכו. האם היא דתיה ואישה משכמה ומעלה. כי כאשר אנו נותנים מוסר עלינו לבדוק עצמנו תחילה. שאלה ???? מעניין התשובה...
15
איכות השפה ירודה...
אבשלום, קיבלתי חום | 20-01-2022 19:46
איכות השפה ירודה מאד. אין עורך לשוני ב״סרוגים״?
16
שכחו לציין שזו כתבה פירסומית
דני | 20-01-2022 21:38
הסיפור אולי היה אולי לא
17
לרגע נבהלתי.חשבתי שהיום...
לא יודע כלום | 23-01-2022 15:05
לרגע נבהלתי.חשבתי שהיום בסרוגים לא יהיו מאמרים נגד רבנים . או לחלופין, רב שתוקף רב בגלל שהמותקף תקיף/עדין מדי ,מתעלם/ מתערב מדי,מחמיר/מקל מדי.אבל ,תמיד יהיה מישהוא/ מישהיא שחושב/ת שלמד/ה יותר מידי ויודע/ת יותר מכל רב שיהיה, מה ולמה ואיך רבנים צריכים לעשות/לא לעשות/לדבר/לשתוק. דיי נמאס!!! הדברים לא מביאים לשום תועלת.בסופו של דבר ,רק מלהיבים היוצרות והשנאה.תשנו פאזה ,צאו מזה!!!
18
לאישור יש שליחות...
מה היא צריכה אדיוט בבית | 26-01-2022 17:21
לאישור יש שליחות לקייםמאת העם היהודי וללדת את דור הבא- ילדים . בשביל זה היא לקחה אותו לשרת את המטרה הנכבדה הזו. היא אימא ויודעת שסביב המטרה הזו יש הרבה עבודה. לשם כך האישה לקחה אותו כבן זו ואב לילדיה וכעזר לה. אין הוא ברשות עצמו להחליט בענייני המשפחה ובבית והאישה מה כן ומה לא.כדי שיחליט באחת מאלה הוא צריך להיות בעל הכושר הנעלה להרות וללדת את הילדים והוא לא יכול מאלה כלום. תפקידו לשרת את הבית והמשפחה ואת האישה. כל הפעילות בחוץ אינה מתפקידו. לשם כך צריך מישרה של עודבדת סוציאלית שבאה לעזור בלי היומרות שסוטה בהן כל זכר. הדבר יוצא לעבודה בשכר להביא דמי קיום בשליחות האישה וץמסיים יום עבודה וחוזר. אין לו מה לעשות בחוצות ברחובות שאינו בשליחות הבית אלא אם הוא נפקן. הגבר עושה בבית כל הרוטינה שנדרשת לצורכי הבית כל הזמן. אין לו אנשים אחרים להתעסק איתם מלבד אשתו וילדיה ומטרותיהם. אין לו לא רצונות ולא מטרות אישיות. לא לשם כך האישה לקחה אותו אלא במשפחה אלא עבודה ועזרה. ושכרו בעצם העבודה הזו והעזרה הזו והזכות להיות במחיצתם. כי אם אינו רוצה בזה יתכבד ויסתלק לחיים ויקנה של בדידות וערירות ויתעסק בתיפלות כל ימי חיו. לעניין עזרה לעניים יש בשביל זה משרה ציבורית של 5 ימים בשבוע מ- 8:00 עד 17:00 .בשכר שתעשה עובדת סוציאלית שהוכשרה לזה לא גבר מזדמן, לא רב ולא רב גדול. אין דבר כזה רב גדול. מי שמכנה עצמו בכינויים נלווים כגון הגאון הגדול וכב עוסק בפוליטיקה של הטיפשות בין הזכרים שאין בה כל תועלת חוץ מהתמכרות למשחקי כוח בדיסכותלים ותחרות או סוגי מלחמות בין כיתות ומעמדות כמנהג הנלוז של הזכרים מהבל וקין. אילו האישה לא פתחה לאדם לטעום מעץ הדעת היה נשאר אדיוט גמור במקום חצי אדיוט עד ימנו. האישה צריכה להעמידו במקום ואם לא יתיישר שתרחיק אותו לצמיתות.