עשר הערות על הרב צבי טאו - סרוגים

עשר הערות על הרב צבי טאו

בעקבות השיח שהתעורר בשבועות האחרונים סביב הרב צבי טאו, הרב שלמה אבינר בעשר הערות על נשיא ישיבת הר המור

author-image
עשר הערות על הרב צבי טאו
  (צילום: באדיבות המצלם; תמונה קטנה: יוסי זליגר/פלאש90)

א. גילוי נאות: אני הדל איני תלמיד של הרב טאו. אמנם הוא הרב שלי, אך איני בדרגה של תלמיד, כי הגדר של תלמיד הוא מי שירד לסוף דעת רבו, ויודע מראש מה הוא יענה על דבר שלא דיבר עליו. יתר על כן, בין תלמיד לרב, יש איזה יחס, כלומר התלמיד הוא מעט, והרב הוא הרבה. אך כאן, זה עולם אחר לחלוטין. לכן, המשך הדברים הינו כפי הבנתי הדלה, ואיני אומר קבלו דעתי.

עוד באותו נושא

הרב טאו במכתב הסבר על היחס לפרשת חיים ולדר


202

ב. ר' צבי הוא תלמיד נאמן של מרן הרב קוק ושל רבנו הרב צבי יהודה. יש להם תלמידים רבים, בחסדי ד' עלינו, אך הוא הכי נאמן. וכיצד יודעים זאת? כלל ידוע בהלכה, רוב חכמה ורוב מניין. רוב חכמה – אני הדל, למדתי ועדיין לומד, מתלמידים רבים של רבנו, ואני רואה שזו מדרגה אחרת לחלוטין. רוב מניין – כלומר מניין תלמידים.

יש לר' צבי הרבה תלמידים, יותר מכל תלמיד אחר של רבנו, תלמידים שהם בעצמם חכמים, גאונים ובקיאים, שאי אפשר להטעות אותם. גם רבנו הרב צבי יהודה כך התייחס אליו, היה שולח אליו תלמידים לייעוץ, ואף ביקש ממנו להעביר את השיעור הכללי בישיבה, אך הוא לא רצה בענוותנותו.

ג. הינו בעל מידות תרומיות, מסור לכלל ישראל, ולכל אחד מישראל, ללא חשבון. עניו עצום ובורח מן הכבוד. פועל ללא שום אינטרסים כלל, אדרבה מוכן להפסיד הכל. מלא יראת שמים אדירה, מקפיד על קלה כחמורה, ואף מחמיר. מתפלל בכוונה עצומה.

ד. הוא גאון בלמדנות תלמודית, כפי שאפשר לראות ממאמריו המועטים בנידון. אמנם הוא מסתיר זאת. אני הדל, זכיתי לשמוע שיעורי גמרא ממנו, בסוגיא הסבוכה "תקפו כהן", ומעולם לא שמעתי שיעורים כל כך בהירים, וכל כך מעמיקים של בירור שיטות הראשונים והאחרונים.

עוד באותו נושא

"הרב טאו אומר שבפרשת הרב ולדר – הכל עלילה"


71

ה. הוא אינו פוסק הלכה, אך בקיא עצום בהלכה, ולכן יודע לפסוק בנושאים חדשים.

ו. הוא עמקן גדול בענייני אמונה, ולא רק בדברי מרן הרב ורבנו, אלא של ראשונים ואחרונים. גם הנסתר פתוח לפניו.

ז. להבדיל, הוא גם בקיא בכל הזרמים הפילוסופיים הישנים והחדשים, כולל פילוסופיה פוליטית וחברתית.

ח. הוא רואה רחוק, הוא רואה את הנולד, מבחין בבעיות כבר מתחילתן. אחרי עשרות שנים, מודים לו שצדק. לפני שהוא מביע דעה בכל נושא, הוא בודק וחוקר הרבה, בבירור מעמיק, הן את המציאות, הן דברי מרן הרב ורבנו ושאר רבותינו.

עוד באותו נושא

הרב אבינר הטיח במגיש: 'אל תלמד אותי מה חשוב'. צפו


81

הוא אינו שולף מילה אחת מן המותן. הכל שקול ומדוד. הוא עורך חשבון ארוך טווח, לכן לפעמים עמדותיו אינן מובנות, כי הן בנויות על העתיד ולא על ההווה. בגלל זה, הוא סופג עלבונות שאינו מציאותי, מאנשים הסובלים מקוצר ראיה רוחנית. כמובן, הוא מקבל את הייסורים באהבה. וב"ה יש לו השפעה רבה על דעת הקהל ועיצוב מהלכי הציבור.

נכון שלכל עמדה יש מחיר. אך כאמור, לפעמים לא ההווה יקבע אלא העתיד. בכלל, חכמתו מופלגת, על אף שגם זאת הוא מסתיר. אמר אחד מתלמידיו, בעצמו חכם וגאון: "זה האדם החכם ביותר ברגע זה על פני הגלובוס".

ט. הוא כעין משגיח על כלל ישראל. על כל סטיה וכל קלקול הוא מגיב בכל תוקף כדי לחסום את הרעה. על אף עדינותו הגדולה, הוא ניצב כצור מוצק, כאשר השעה דורשת זאת, ומשתקפת סכנה רוחנית או לאומית או חברתית.

עוד באותו נושא

"אסור לנו לקבל את שתיקתו של הרב טאו"


39

רשימת מאבקיו ארוכה: חדירת הנצרות, גוש אמונים, ביקורת על המפד"ל, ביקורת על הבית היהודי, בליעת מדרשה על ידי האקדמיה, בנות לוחמות בצה"ל, ביטול משפחת אב ואם, סוטים, הר הבית, האשמת נשיא, שיימינג שהוא בגדר שפיכת דמים ועוד ועוד.

איש השלום המוחלט, הוא גם איש המאבק המוחלט. אינו מפחד מכלום. לא תגורו מפני איש. בלי חת ובלי מורא. לא כנוע לדעת הקהל. ולא בד"ת, בדר"ח ובד"פ ראשי תיבות, בית דין תקשורתי, בית דין רשתות חברתיות, בית דין פרטי. ובתוך הכלל, מאבק עיקש נגד הנחש הבריח הפוסטמודרני.

י. האידיאל שלו, התכלית שלו, הוא התורה, רק התורה, תורה ויראת שמים. הוא מתייצב כמגן מפני כל פגיעה בה. ודאי התורה מתגלה במעשים, כפי שמעידה הרשימה לעיל, וכן תלמידיו המרובים מפוזרים בכל מלא הארץ ובכל מלוא הצבא. אך המעשים צריכים תורה, נשמה, והיא התורה. אשרינו שזכינו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
149 תגובות - 78 דיונים מיין לפי
1
חסיד שוטה
אבי | 13-01-2022 8:36
מדבר כמו איזה חסיד על אדמורו בלי להתייחס לפרשה המדוברת שבה במקרה הטוב הרב טאו התבטא בלי להכיר את החומר ובמקרה הרע, הכיר אבל בחר שלא להודות בו מן הטעות.
הנה עוד...
דודי | 16-01-2022 22:38
הנה עוד טמבל. לך תשתה מיץ.
דין צדק
בת ציון | 13-01-2022 14:35
אם יש למישהו הוכחה שהיה בית דין צדק לחיים ולדר,כלומר שהיה לו מקום להאבק על זכותו הבסיסית שהוא חף מפשע !!לפני שהרב שמואל התקיף אותו בתקשורת? אשמח לעדכון. הדבר היחיד זה מכתבו של הרב בן שמעון :שחיים ולדר ביקש ממנו שיקים בד כזה לאחר שהרב שמואל כבר דיבר בו רעות בתשקורת מתוך שמיעת שמועות ממטפלים בלבד!!ו לכן הגיוני שהרב טאו שליטא יגן על שמירת הצדק וכנגד משפטי שדה-שלא נגיע למצב של : איש את רעהו בלעו זה מסוכן!! ראו מי הביא ומוציא בענין לא נחשדים באהבת הציבור התורני וברור מה מגמתם
הוא
עמדין | 13-01-2022 11:53
הוא חסיד שוטה[לדעתך]אבל אתה אבי שוטה בלי להיות חסיד, אתה רשע שוטה, אתה ,אבי ,אבי אבות החצופים ,אתה אבי אבות הטומאה
תיזהר לא לקרוא לרב אבינר בביטויים מזלזלים
אבישי | 13-01-2022 11:19
אינך חייב להסכים עם הרב אבינר. אבל אל תכנה אותו חסיד שוטה. הרב אבינר הוא תלמיד חכם עצום.
לצערי כי רב יש משהו בדברים...
בעז | 13-01-2022 10:00
לא הייתי נוקט לשון חסיד שוטה אבל (!!) הרב אבינר מתעלם ממה שהיה בפרשה האחרונה ולא מתייחס כלל לטעויות ולחטאים של כבוד הרב טאו.
שקר
משה | 13-01-2022 9:08
שקר אחד גדול האיש בצפת גם לא מכיר שום עדות והכל מפי השמועה האיש בצפת בכתבה שפרסם בעלון עולם קטן אדר תשע כתב הפוך ממה שאומר עכשיו רק שם מדובר על חבר שלו הגיע הזמן לדעת כפי שאמר הרב טאו האיש חולה פרסום רע ומשקר את הציבור שיבדוק מה אמר אבא שלו הרב מרדכי אליהו על פרשת קצב די עם השקר הגדול
אבי עליך נאמר
רועי | 13-01-2022 9:04
גם כסיל מחריש לחכם יחשב הרב טאו מגדלור בים סוער, שתזכה לענווה בעה
2
מדוייק ביותר
משה | 13-01-2022 8:38
כל מילה מדוייקת ביותר! אשרינו שאלה הם הרבנים שעומדים בראש מחננו שנזכה להדבק וללכת בדרכם!
ברור שאתה...
יניב | 13-01-2022 16:32
ברור שאתה כותב בציניות. הרב טאו הוא עדיין תלמיד חכם שהעמיד תלמידים הרבה ואמירה כזו לא מככובדת.
אמת אחי❤❤
ט | 13-01-2022 15:23
יום טוב לכולם
3
גם רבי מאיר היה עוקר הרי הרים וכו'
אביהו | 13-01-2022 8:43
אבל אם אין חביריו עומדים על סוף דעתו - אין פוסקים הלכה כמותו.
זה בדיוק מה שאומר הרב אבינר
משה | 13-01-2022 9:12
חריפותו של רבי מאיר הייתה ידועה במיוחד, עד שאמרו עליו[ גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שאין בדורו כמותו. ומפני מה לא קבעו הלכה כמוהו? שלא יכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו, שהוא אומר על טהור טמא ועל טמא טהור ומראה לו פנים. כמו כן אמרו עליו: כל הרואה רמ בבית המדרש כאילו עוקר הרי הרים וטוחנן זה בזה
4
צדיק אמיתי איש ירא שמים אהוב לבנו
יעקב | 13-01-2022 8:58
שכל ישר
הוא לא...
אמיתי | 18-01-2022 17:24
הוא לא יכול. בעל גאווה גדול באיצטלה של ענוותן. פשוט אין לו היכולת להודות בטעות. וכבונוס יש גם ההזיות וראיית המציאות המנותקת שחסידיו רואים כנבואה. ה' ירחם
אם הוא צדיק שיתנצל בפומבי שפגע ברב אליהו.
תהילה | 17-01-2022 21:51
הוא לא יכול להודות שטעה לגבי חיים ולדר ?
5
אחד הרבנים הגדולים בישראל כבוד גדול
יעקב | 13-01-2022 9:11
הוא לנו
הרסו את מרכז הרב, אם הישיבות
הישיבה זצ"ל | 16-01-2022 4:02
לא נשכח איך רנסים שלמדו בישיבה הרסו אותה וגנבו תלמידים, במקום פשוט להקים ישיבה כמו שהם רוצים. לא נתרום לקמפיין, רק לאם הישיבות שנפגעה קשה
6
במחילה , במחילה...
מלכי | 13-01-2022 9:18
במחילה , במחילה מכבוד הרבנים, הרב טאו שליטא והרב אבינר שליטא... הכול נכון.... ומותר לרב טאו לאחוז בדעתו, גם אם היא נראת תמוהה ביותר, כאילו הלכות לשון הרע אוסרות לפרסם פרסומים על אדם ששנים רבות (הרבה יותר משנתיים) פגע קשות בנשים ובמשפחות , והנק' העיקרית- ויכול היה להמשיך בפגיעותיו כשור מועד. מדובר בעדויות רבות שהגיעו לעמותות שמטפלות בכך, לעיתונאים ומדובר בסופו של דבר גם בבדיקה של שלושה תח. אכן זו זכותו של כבוד הרב טאו שליטא להחזיק בדעתו. רק דבר אחד לא נעשה , והציבור חיכה לזה רבות- התפרסם הדבר שהרב טאו שליטא ביזה ברבים את הרב שמואל שליטא ובית דינו. היה ראוי שיתנצל בפניו ברבים, גם עם עדיין חולק על מסקנות הביד.
הרב טאו לא יצא על הרב שמואל
יוסי | 14-01-2022 14:24
בפומבי אלא בשיעור מצומצם שהוקלט ויצא החוצה
@.לא יודעת מהיכן...
מלכי | 13-01-2022 11:19
@.לא יודעת מהיכן לקוחים דברך המוזרים- שהרב שמואל אמר מפורשות שטעה !!!! מעולם לא שמענו שהרב שמואל אמר דבר כזה, או חזר בו במשהו ממה שאמר!!!
מלכי שלום - ממליץ להעמיק בדברי הרב אבינר כדי
. | 13-01-2022 10:25
להבין מדוע מה שהצעת לא יקרה. עד שאת אומרת טול קיסם מבין שיניך, אני אומר טול קורה מבין עיניך.. הרב שמואל אליהו מכפיף את דעתו בפני הרב טאו כפי שאמר במפורש במספר הזדמנויות כולל יום שישי לפני שולדר התאבד. הוא אמר מפורשות (שבת, כח טבת) שטעה הפעם שלא עירב את הרב טאו מספיק זמן לפני שפרסם את העניין עם ולדר.
7
אם הוא כזה...
לחזור בתשובה | 13-01-2022 9:19
אם הוא כזה גדול הוא חייב להיזהר עשרת מונים לגבי מה שיוצא מפיו!! הדברים שהוא אמר על ולדר חמורים מאין כמותם וממש גובלים בשפיכות דמים!!! תפקחו את העיניים. גם רבנים טועים. כשדוד המלך טעה אף אחד לא ניסה להצדיק את טעותו. חייב לומר בפה מלא שהרב טאו חטא חטא גדול באמירות שלו והוא צריך לעשות עליהן תשובה ענקית!!! במיוחד שהוא איש ציבור עם כזאת השפעה!!
מרידה
יורם | 13-01-2022 10:04
הוא מרד ברב הראשי בחוצפה
8
ואחותו רבה שכחתם...
אחותו רבה | 13-01-2022 9:21
ואחותו רבה שכחתם לציין
האחות של הרב
אחותו | 13-01-2022 12:07
אחותו האמיתית של הרב טאו היא התורה ,ככתוב אמור לחכמה אחותי את,הקשר ביו הרב טאו לרבה היא כמו הקשר בינך לבין יראת שמים,או בין הרב שלמה פישר לבתו המרשעת
אחי, אתה הדיוט! מה הקשר בינו לבין אחותו?
רועי | 13-01-2022 10:56
רואים שאין בך ריח של תורה, תתבייש לך!
9
בוקר אור. האם הבנתי...
חיים מאיר ויזניצר | 13-01-2022 9:22
בוקר אור. האם הבנתי נכון ? בסעיף 9 הוא עדיין חושב שקצב אושם על לא עוול בכפו.
ומה רצית...
שמעון | 13-01-2022 16:13
ומה רצית ? קלטת מצולמת של המעשה ? והיתה יותר מעדה אחת. חלק מהעדויות אומנם התיישנו כי חלף זמן התיישנות, אך הן מעידות של שיטת העבודה של קצב.
תחקור קצת
ראובן | 13-01-2022 10:10
הרשיעו אותו על סמך עדות - ללא כל ראיה. מילה שלו מול מילה שלה!
10
אם הוא היה כל זה - לא היית צריך להגיד את זה
האמת | 13-01-2022 9:23
אם טאו היה כל מה שאתה טוען - לא היית צריך להגיד את זה.... אתה ורבך כנראה מלאים בשיקולים פוליטים ואישיים לפני התורה מאחוריה אתם מסתתרים
מה נסגר...
גדליה | 19-01-2022 0:50
מה נסגר על השימוש בשלוש נקודות? זה מקשה על הקריאה. ישעיה וירמיה נלמדים כי נבואתם נצרכה לדורות. אולי הדורות הבאים יראו צורך בדבריו או בכתביו של הרב טאו ואולי לא, מוקדם לדעת. אבל נראה לי די ברור שבדור הזה הוא לא מצליח להטות את הציבור בכלל, וגם לא את הציבור ירא השמיים בפרט, לדרכו. הכתבה של הרב אבינר היא קצת ראייה לזה.
סתום
רשע | 14-01-2022 14:25
תגורה שלך
צ
יהודי | 13-01-2022 10:26
עצוב שאתה לא יודע שאנשים גדולים באמת אינם עסוקים ביחצנות.........מספיק לראות איזה אמפריה הוא בנה בהר המור להבין.....לגבי הבנתו וראייתו למרחוק....זה כל כך פשוט....מה קורה היום עם בנט...הוא היחיד אבל ממש היחיד שאמר זאת לפני עשור.....מה לא אמרו עליו....ובסוף.........כולנו אוכלים את הקש....להבדיל מליוני הבדלות...גם לירמיה וישעיה לא הקשיבו אך אותם לומדים לדורי דורות........ודי למבין אם כי הדברים ארוכים.
11
משה, אתה מזה...
מלכי | 13-01-2022 9:24
משה, אתה מזה תלמידי חכמים. בלום פיך!!!
משה, אתה...
מלכי | 13-01-2022 9:36
משה, אתה מבזה תח , בלום פיך.
12
המקרה של חיים...
אברהם מנחם | 13-01-2022 9:34
המקרה של חיים ולדר בא ללמד אותנו שגם מי שהוא נחשב בעיני כולם כגדול, יכול להיות השפל הגדול מכולם. הרב טאו בטענתו כי כל המתלוננת משקרות, בלי לדבר עם אחת מהן, חיזק את הלימוד על 'אנשים גדולים' וטוב שכך. במאמר זה הרב אבינר, חיזק את הלימוד שלנו מהמקרה עוד יותר. תודה לו. אסיים בדברי ראשישיבת הר המור אמר על המקרה (אשר שמר על לשון עדינה): 'אני מלמד אנשים שישאלו שאלות, שלא יהיו בוקים'
ועדין ...
ישר | 13-01-2022 15:05
ועדין הרב עמי לא חלק על ר טאו...
סוף סוף...
גד | 13-01-2022 12:45
סוף סוף מישהו מדבר נכוחה. רבנים זה כדי לפסוק הלכה - לא לומר לנו כל פיפס מה לעשות. האם לעשות ניתוח? האם ללכת להתלונן במשטרה? האם ללכת להתלונן אצל הרב אליהו? האם ...? האם....? קצת עצמאות מחשבתית - לא תזיק. זאת לפחות היהדות עליה אני ועוד אחרים בדור הקודם גדלנו. היום לאט לאט - יש רק בוקים.
13
כן רואה את...
כוללניק | 13-01-2022 9:38
כן רואה את ההולדת כמו שראה את הנולד אצל משה אלירז.
14
מודה על האמת....
תלמיד שלכם בעבר | 13-01-2022 9:39
מודה על האמת. פעם אתה הרב אבינר דברת על תלמידי חכמים ואמרתי שככלל הם פחות טועים מאנשים פשוטים ובנוסף הם גם יודעים להודות על האמת אם טעו, מה שלא כל אדם יודע לעשות. אנו מחכים לשמוע התנצלות של הרב טאו וגם שלך על הפסיקה הפזיזה שלכם בסיפור חיים ולדר.
15
פחחחחחחחחח...עלק רב ואיזה...
בן דוד | 13-01-2022 9:44
פחחחחחחחחח...עלק רב ואיזה תוכס לייקר אתה...מחכה לכם הפתעה כשתיתנו את הדין בפני הבורא.
16
הרב אבינר "בסך הכל" מתעלם מהארוע הנדון.....
בעז | 13-01-2022 9:51
כמו רבים, אני חותם על כל מילה שנאמרה לעיל. כמו רבים, אני מוחה מחאה נמרצת על מה שלא נאמר !!! הרב אבינר (וטעמיו עמו) השכיל להתעלם לחלוטין מהפרשה הכאובה האחרונה בה טעה כבוד הרב טאו טעות קשה, גם במציאות וחמור מכך - גם בהתייחסותו לכבוד הרב שמואל אליהו. במציאות ערבב ענין אחד (החונטה המשפטית) ובו הוא צודק עם ענין אחר (חיים ולדר) ובו הוא טועה לחלוטין. וחטאו החמור עליו טרם התנצל בפומבי היה ביזוי תלמיד חכם וגדול דור - הרב שמואל אליהו. המילים החריפות אותן השמיע עדיין תלויות בחלל האומה ואין מרפא. מוזר, תמוה ואף מגונה שהרב אבינר לא התייחס לדברים אלה, הזועקים למענה !!!!
עוד אחד...
נתנאל | 16-01-2022 22:35
עוד אחד שמנסה לחלק ציונים לתלמידי חכמים. לך תישן על האף. הרב שמואל גדול הדור ללא ספק.
לכל המגיבים בשרשור
בעז | 13-01-2022 17:17
נקודת המוצא שלי היא שכבוד הרב טאו תלמיד חכם גדול. ודווקא משום כך מעידתו הפעם, הן בהבנת המציאות והן בהשתלחות ברב שמואל אליהו - היא חמורה ביותר. לא אהין עוז בנפשי לחלוק על הרב טאו (כמו גם על רבנים אחרים) בענייני הלכה, תורה, פרשנות, דרש, סוד וכיוצא באלה, וכי מי אני בכלל?? אלא שהרב טאו מעד כאן באופן ברור ועליו לתקן. גם בראיית המציאות טעה ואוללי אף חמור מזה , בייחסו לרב שמואל אליהו עליו אמר דברים שלא ייאמרו. ציבור רחב מאד, גם מתלמידיו המובהקים של הרב טאו, ממתין להתנצלות !! ומוטב שעה אחת קודם.
שמך
לקוץ | 13-01-2022 12:11
שמך מעיד עליך,קוצים מכלה אני מן הכרם,והמבזה תלמיד חכם בקנה מידה של הרב טאו[במזיד]אין רפואה למכתו
על פי המאמר הרב טאו לא טעה, זה הכל מזיד
הקוץ | 13-01-2022 11:33
במזיד הוציא שם רע על הרב אליהו. במזיד.
כדברך, גם...
מלכי | 13-01-2022 11:28
כדברך, גם לדעתי - רבים מלאי הערכה לרב טאו שליטא באופן כללי. ללא קשר האם הרב טאו שליטא גם במקרה זה צודק, או אולי הפעם לא - רבים מצפים להתנצלות פומבית בפני הרב אליהו שליטא ובית דינו. לעד לא ראוי להתבטא - חטא חטא חמור... כן ראוי לומר - שיש ציפיה שהרב טאו יתקן את טעותו ויתנצל ברבים, כפי שביזה ברבים.
צ
יהודי | 13-01-2022 10:30
אין כח להתיחס לדבריך....אך גדול הדור על הרב שמואל.....אתה חי בסרט ידידי הכלים שלך לבחון גדלות בתורה הם כנראה מצומצמים מאד.....וזה לא אומר שפוגעים בו....לגופו גם סוגית ולדר לא הבנת מה אמר הבהיר יותר את דבריו במכתב שכתב לתלמיד אשר שאל על כך.
17
רב מיוחד במינו למי שמכיר צדיק
נאור | 13-01-2022 9:51
עדינות נפש
18
הכותב משקר במזיד. מפיץ בדותות שלא היו ולא נבר
יהודה נאמן | 13-01-2022 10:01
למה לשקר? רק כדי להגן על הרב טאו? הוא מבין בסוגיות בגמרא? הוא יודע לפסוק הלכה? ממש לא. אילו ידע לעשות כך - לא היה מתנפל על הרב שמואל אליהו שליטא, ולא היה מדבר בצורה מזעזעת כל כך ולא היה מפקיר נשים וילדים בידי פוגעים מנוולים. כדאי שהכותב יחזור בו מדבריו. כי לשקר אין רגלים.
במקום להילחם על...
מיכל | 14-01-2022 14:38
במקום להילחם על חפותו בחר לברוח עיי התאבדות כדי לא להתאמת עם הניפגעות למרות שהציעו לו לבוא לכמה בתי דין המטפל לא ידע לטפל בעצמו חבל שהרב טאו טאטא את האמת הוא צריך לבקש סליחה מהרב אליהו מודה ועוזב ירוחם...
עפר לפיך....
ששון | 13-01-2022 19:05
עפר לפיך. מוחה על ביזוי תל מיד חכם. אבוי שהדברים נכתבו ויהיו חקוקים לעד בכול פעם שמישהו יפתח את הכתבה. עצוב שזו התבטאות המסתתרת מאחורי מקלדת
חוצפן
משיבה | 13-01-2022 12:14
חוצפן
חוצפנית. ...
משיב | 13-01-2022 11:02
חוצפנית.
לשמואל אליהו...
אביגיל | 13-01-2022 10:41
לשמואל אליהו יש הרבה דרך להגיע למעמדו של הרב טאו...הנדלנסיט המחייך הידוע מצפת ..גועל שזה נקרא רב עיר בכלל..בואו לצפת ותראו מי סופר אותו חוץ מהחברה של הישיבת ההסדר והמדרשת התכלת אם קבוצת הסוגדים והסוגדות לו ...שילך שילל שילך ....
19
למה אנו צריכים את דברי הרב אבינר
יחזקאל | 13-01-2022 10:42
הרי תלמידיו הרבים משוכנעים שיש לו רוח הקודש ואם כך דברי הרב אבינר מיותרים
שקר את דוברת
שקר | 13-01-2022 16:31
אני מתלמידיו של הרב טאו ואת פשוט משקרת במצח נחושה. לא יאומן איך אנשים אינם מבינים את מקומם הנכון. היוהרה לעמוד מול גדולים מהם ולהטיח בהם דברים - לא נתפסת. חוזר שוב - מעולם לא שמעתי דיבורים על רוח הקודש אצל הרב טאו. גם לא אצל הרציה - זה מנוגד לכל הדרך ותפיסת העולם. חבל שצריכים לאבד את הזמן להגיב לאנשים עזי מצח כמוך
20
פלא
יובל | 13-01-2022 11:10
איך מכתב כזה עמוס אמיתות יוצא לפרסום באינטרנט שמלא כל כך בשקרים??? מכתב מכונן!!!
, דברי...
מה ??? | 13-01-2022 13:23
, דברי הרב אבינר מתעלמים מהמציאות. לא מכונן ולא סיפורי פוגי.
21
מדהים ...
ו | 13-01-2022 11:25
מדהים
22
מישהו הבין האם הרב אליהו מקארתיסט או לא?
cjb | 13-01-2022 11:29
מאמר יפה שמסיח את הדעת מהבעיות, והן אמיתיות: 1) הרב טאו כתב שהלכות לשון הרע מונחות (ובזה הוא צדק) - אבל באותה נשימה הוא מוציא שם רע על הרב אליהו. מה במאמר כאן עונה על זה? 2) הרב טאו אמר שתיק קצב נתפר כי הוא סירב להיפגע עם הרפורמים. אין ראיות לדבר ועד שיגיעו ראיות על כל אדם יהודי להניח שיש כאן הוצאת שם רע על ארגון התביעה בישראל שתופר תיק חמור לאדם חף מפשע ועוד על דבר קטן כמו סירוב להיפגש. 3) הרב טאו אמר שוולדר חטף כי כתב נגד בגץ. כאן יש שני עניינים. האחד שאין ראיה לדבר. השני שיש הרבה שכתבו נגד בגץ מדוע הם בשלווה וולדר (שאני מסופק כמה משופטי בגץ בכלל שמעו עליו) לא?
23
אכן הרב טאו היחיד שהבין את סוגיית חיים וולדר
חד | 13-01-2022 11:32
אשריו
24
לא מבינה כלום...
בני אדם צריכים להבין בני אדם | 13-01-2022 11:46
לא מבינה כלום מכל הנל.
25
הלכה לפעמים נקבעת על ידי התלמיד הקטן
דוד ס"ט | 13-01-2022 11:50
כידוע רב היה גדול תלמידיו של רבינו הקדוש, מסדר המשניות ורבי יוחנן היה קטון תלמידיו. וראו זה פלא, בכל מחלוקת בין רב לבין רבי יוחנן, הלכה תהיה כרבי יוחנן, סימן הרבה פעמים דווקא התלמיד הקטן יודע לכוון לאמת יותר מהגדול. זה אם אני מקבל את דעת הרב אבינר שהרב טאו הוא גדול תלמידיו, דבר שלא בטוח כלל וכלל. חוץ מזה הוא לא סירב לתת שיעורי כללי, פשוט לא יסתדר עם העניין ועזב את זה מיד.
26
ואם אתה באמת...
כריסטופר זקלין | 13-01-2022 11:50
ואם אתה באמת קטן ודל, היאך הנך מצליח לעמוד לפרטי פרטים על תכונות הרב?
27
הרב טאו בהקשר לסיפור של חיים ולדר
רועי | 13-01-2022 11:51
למי שלא הבין את דעתו של הרב טאו בנושא, ולמה גם לאחר הפגישה עם הרב אליהו הוא המשיך לשתוק. הרב טאו אמר את דעת התורה שכל עוד אין 2 עדים בדיני נפשות לא מכריעים את הדין של הרוצח (דברים פשוטים..), ואף שברור שצריך ללכת למשטרה ולהתלונן ולהרחיק ולחוש לדברים, אסור (מהתורה!) להכריע שהוא עשה את כל המעשים השפלים שמיוחסים לו, וכל שכן שלא לרצוח אותו בחייו (בתרבות השיימינג הנוכחית, שכידוע אנשים תמימים נרצחים בתרבות זאת, ואני הכרתי מקרים שבהם טרמפיסטית החליטה שאם לא תקבל 500 שקל היא פונה משטרה..). וההוכחה הפשוטה שיש כאן מהו עמוק יותר, זה הפגישה הנעימה בין 2 הרבנים שמראה שיש פה הבנה ביניהם ולא שנאה כמו שהתפלים פה מנסים לייצר ביניהם.. גילוי נאות: אינני תלמיד של הרב טאו או של בית מדרשו..
כולנו מחזקים את חיים ולדר!!
דוד | 16-01-2022 0:24
כולנו מחזקים את חיים ולדר!!
ומה שעשה...
יכל | 14-01-2022 14:57
ומה שעשה הרב טאו לרב אליהו זה לא רצח אופי ולשון הרע???
זה לא...
ששון | 13-01-2022 19:02
זה לא מה שהוא אמר. כי זה לא נכון לפי התורה. הלכול לשון הרע פשוטות לא צריך בית דין . מקום שיש קול. בית הדין אמר לפרסם היות ויצאו 40 קולות כנגדו. לא רצחו אותו הוא רצח את עצמו ולא בהחלטה של רגע. אין קשר בין המקרים שהבאת לפה שמע את השיעור של הרב יהושוע שפירא בעניין ותיווכח באמת
ולדר לא נרצח....
קבל האמת ממי שאמרה | 13-01-2022 18:59
ולדר לא נרצח. הוא רצח את עצמו. לפי התורה שלנו יש חוקים- ובית הדין הלך לפי חוקי התורה. גם טם הם לא נוחים לך ולא מסתדרים עם השקפתך. ובערת מקרבך
, אתה...
פרשנדתא | 13-01-2022 13:21
, אתה מפרשן את הרב טאו באופן הסותר את דבריו המפורשים. הרב טאו אמר שמדובר בשקרים המצוצים מהאצבע. אמר שזו תפירת תיקים כמו שעשו לנשיא קצב. חד וחלק. לא דיבר על הפן ההלכתי. עשה שיימינג לרב אליהו וקבע שהרב אליהו בשליחות בגצ, נוקם בולדר מכיון שכתב נגד בגצ. הרב טאו ביזה את המתלוננות המסכנות והוסיף כאב על כאבן. אל תפרשן מהרהורי לבך ואל תעגל פינות, הרב טאו אמר בדיוק את מה שרצה להגיד. והוא רצה לצאת להגנת ולדר.
28
חסיד שוטה ...
יוני | 13-01-2022 11:58
חסיד שוטה
29
בגלל שני הרבנים הללו הרבה צעירים ינתשו את הדת
משה אהרון | 13-01-2022 12:00
שלמות כזו כפי שפורס הרב הזה ,דומני לא קיימת אפילו במשה רעיא מהימנא . שהרי מה אומר זה : לא איש כזה טועה . ולכן אל תעיזו להאשימו בטעות. הוא לדידו רואה עד סוף הדורות ועוד מרמז ומבטיח שעוד שנים רבות נגלה שצדק גם בתמיכתו הפומבית באיש ההוא. משה רבנו טעה .לקה ושילם .אבל אלה טאו ואבינר אף פעם לא טועים הם התגלמות השלמות בכליליותה. לא רוצה בתורתכם ורבים לא השבתם מעוון אלא דחפתם אותם להפנות עורף לדת
לא נראה...
גדליה | 19-01-2022 0:59
לא נראה לי שלזה כיוון הרב אבינר בדבריו. לענד כוונתו היא שלא להשתלח בדברי הרב טאו או במעשיו. להכיר בגדולתו בתחומים שונים ומתוך כך לבא ולהתבונן באמירותיו האחרונות. אם מישהו שאתה מעריך מאוד, עושה מעשים שבעיניך מעוררים תמיהה. לא תמהר לדונו לכף חובה.
הרב טאו...
רון | 13-01-2022 18:21
הרב טאו ושבתאי צבי טעו והטעו
רק
צבי יהודה | 13-01-2022 12:35
רק אתה ואהרן ברק השבתם רבים מעוון עלאק,זה כבוד לנו שאנשים כמותך לא רוצים בתורתנו,זה תעודת כשרות
30
אוי על המשוואה -גדול תלמידי הרב הוא כמלאך ה'
משה אהרון | 13-01-2022 12:12
שאינו טועה לעולם ואתם שתקו בדום וחכו עוד עשרות שנים להוועח כי ברוח הקודש פעל האיש הזה . רידדתם את היהדות לכלל דת אלילית
אתה וחבריך
ואתם | 13-01-2022 12:31
אתה משה אהרן וחבריך מעמידים את כל היהדות על רוח הטומאה של הפוסטמודרנים ,אז מה עדיף?
31
על מאמר כגון זה נאמר הביטוי: "נו נו"....
בבר מבבר שבע | 13-01-2022 12:37
...
ועל בבר
צבי יהודה | 13-01-2022 14:54
ועל בבר נאמר נו נו נו
32
גם לי יש 10 הערות (טוב, אז רק 4)
איש אמת | 13-01-2022 12:52
א. לבוא באינטרנט ולשבח רב שיש לו מתנגדים לא יוסיף הרבה כבוד לרב. ממה נפשך, מי שאוהב את הרב טאו לא צריך את זה, ומי שמתנגד לרב טאו פשוט יכפיש אותו. העשר הערות האלה לא יתרמו לאהבת ישראל.. ב. בני אדם, גם החכמים ביותר, באופן כללי, הם די גרועים בלחזות את העתיד. מצד שני, ככל שאתה הולך יותר רחוק בעתיד, ואתה אומר משפט אמורפי שאפשר לפרש לכמה כיוונים, ככה הסיכוי שמה שתגיד יתגשם בצורה כזאת או אחרת. קח את הרב קוק ואת החזוא, כל ציבור יגיד שרק הוא חזה את העתיד על איך המדינה תתנהל. ג. גם אנשים מאוד חכמים טועים. זה לא בושה. הבושה היא לא להודות בטעות וליישב הדורים , ולבוא ולומר חכו עוד כמה שנים, במידה ואני עדיין טעיתי אז ישכחו זאת, אך אם צדקתי כולם יזכרו שאני חזיתי זאת מראש. ד. כל הסיפור של ולדר התחיל בעצם העובדה שאנחנו מתייחסים לאנשים מסויימים כאל מלאכים, כאל אנשים שלא טועים אף פעם ושהם שיא השלמות האלוקית. אין בעיה להתבטל כלפי הרב שלך, אבל תמיד חשוב שכל הדברים יעברו קודם ההיגיון הבריא שהקבה הנחיל לכל אחד מאיתנו.
33
ועם כל היותו...
דובי אילן | 13-01-2022 13:16
ועם כל היותו מלאך.....גרם לפילוג ממרכז הרב.....לכבוד אין גבולות.
מוחה על ביזוי...
אוי לעיני שראו זאת | 17-01-2022 12:33
מוחה על ביזוי תח! גם הרב טאו לא חושב כך על הגרא שפירא!
אתה רשע גס...
יהודי | 13-01-2022 23:13
אתה רשע גס רוח ואפיקורס. כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו. אני מוחה בכל תוקף!! עפרא לפומיה!#
תתבייש! מוחה...
פשוט | 13-01-2022 15:33
תתבייש! מוחה על ביזיון מורנו הגרא שפירא זצל. מכניס עצמך בין הרים גדולים וחושב שאתה מבין משהו. חצוף ומחוצף.
במה?
עמדין | 13-01-2022 14:56
במה הוא גרם לפילוג?שהוא לא נתן לרפורמי אברהם שפירא להשתולל?
34
מה שכותב אבינר...
אני הקטון ממעש | 13-01-2022 13:25
מה שכותב אבינר שבסהכ מדובר באדם קיצוני שבקיא , אולי כן ואולי לא , בפילוספיות רבות ואינו לומד מהן דבר. קצר רוח עם מי שאינו כמותו ובכלל אין בו כל ענווה לקבל את ה סוטים חילונים וכל אילו שאינם מאמינים באלוהים או לפחות לא רואים בו כל צורך. לאיזו מדרגה ירד אדם עד שיגיע למדרגת רב ?
וואלה
נריה | 16-01-2022 2:21
צודק!
אתה קטן...
מלכי | 13-01-2022 13:43
אתה קטן במעשים ו גם קטן בהבנת המציאות.
35
וכל זה לא...
חיים | 13-01-2022 13:27
וכל זה לא נשנה את העובדה שהרב טאו חתם לא פעם על מכתבי שנאה ושקר נגד אנשים שאינם חושבים כמוהו ומגן על עברייני מין.
36
אולי הרב טאו...
יותם | 13-01-2022 13:46
אולי הרב טאו חכם מאוד אולי לא . לאור כמות תלמידיו כנראה שכן .השאלה איזה בן אדם הוא ולפי העבר יצא לו שם של איש ריב ומדון פלגן וקיצוני
37
מאז שקראתי את המאמר הזה אני לא מצליח להירגע
משה אהרון | 13-01-2022 13:47
יהדות במיטבה היא בירור האמת וקודם לכל בי ובעצמי . בחשבוני העצמי קם רב חסיד ומונה לנו עשרת דברים משלימים ברבו משל אל תפקפקו בהם שכמוהם כעשרת הדברות . ושהשורה התחתונה שלהם היא : אתם רחוקים מאתנו . לא הבנתם ואין סיכוי שתבינו כי עיניו של זה צופות למרחוק .שיש לו הרבה מהאין סוף. אז דומו לכם וקבלו :כי קצב טהור ואך העלילו עליו כל הרשויות. שבגלל הבגצ אותו אחד אבד עצמו לדעת ושכל האתחלתא שאנו מתבוססים בה, אינה שווה את דגלה ויומרתה. במילים אחרות המשך המגמה של קעקוע כל מוסדות ומבנה השלטון . דחיפה לכאוס נורא . במילים אחרות מהפכה של אייטולות שברוח קודשם ימשיכו לנהל לנו את החיים ואת הגאולה. אם לא נולדתי כאן ואוהב אני את ארצי ,הייתי בורח מכם עד סוף העולם. האויר אתכם הפך כבד לא נותר לי אלא להתפלל שתורת אמת תקום היא ותתבע מכם את עלבונה .
לעניות דעתי...
גדי | 19-01-2022 1:06
לעניות דעתי לא ירדת לסוף דעת הרב אבינר במאמר זה. כוונתו היתה להראות את גדולת רבו, אבל לא כדי להשתיק ביקורת עצמית. אילו זו היתה כוונתו, הייתי מסכים עם מסקנתך (המסוגננת בנחרצות יתרה)
אתה מקדש את בגץ ומוסדות השלטון עוד יותר
שמואל | 15-01-2022 22:52
ממה שאתה טוען שהוא מקדש את הרב טאו. זו פשוט עבודה זרה. אין שום חשיבות למוסדות כלשהם. מוסדות משרתים בני אדם. ואין שום חשיבות לסדר . יש חשיבות לצדק. חוק וסדר הם לא כלחי להכשרת רשע. אחרת זה סדום. זו העבודה הזרה השמאלנית במיטבה
תגובה מעולה. נוקבת. צודקת
נאמן | 13-01-2022 14:58
איש ישר כתב אותה.
38
טאו טאו...נשמע כמו...
טאו טאו | 13-01-2022 13:55
טאו טאו...נשמע כמו ציוץ בטוויטר.
39
הרב טאו שיקר - קצב קיבל להט"בים ורפורמים
אברהם גורן | 13-01-2022 14:03
מיד לאחר שמשה קצב נבחר לנשיא הוא קיבל בבית הנשיא משלחת של להטבים ומשלחת של רפורמים. תבדקו בעצמכם!!! לכן הרב טאו, וגם הרב אבינר, משקרים. תבדקו, ותראו שאני דובר אמת והם משקרים!
40
איזה יחסי ציבור...
טובה קריסטל | 13-01-2022 14:18
איזה יחסי ציבור לרב, שטובל בפוליטיקה.ראינו בעבר כמה רבנים גאונים לא צפו סכנות ואסונות
41
מחאה נגד מבזי ת''ח הרב טאו והרב אבינר!
מד | 13-01-2022 14:43
.
מחאה נגד רבנים משקרים ומוציאים שם רע
נאמן | 13-01-2022 14:57
גם רבנים צריכים לקיים את התורה. לא מותר להם לעבור עבירות ולהוציא שם רע על הרב שמואל אליהו ועל בית הדין שלו.
42
"הוא אינו שולף מילה אחת מן המותן."
אני הדל | 13-01-2022 15:00
הוא אינו שולף מילה אחת מן המותן. כן. מקארתיזם על הרב אליהו וקשקושים על רדיפות של אהרון ברק. כלום לא נשלף מהמותן..
43
אדם עם דעות...
ישקאל | 13-01-2022 15:20
אדם עם דעות הזויות!!! אמר על קצב שנשפט והורשע באונס, והיו לא אחת ולא שתים שהתלוננו עליו ועל מעשיו, שהכל עלילה... הבן אדם אנס!!! והוא מגן על אנסים... שיהיה גאון הכי גדול, אבל פשע של הגנה על אנסים לא יהפוך אותו לצדיק גדול יותר.
44
הרב טאו הוא גדול הדור בחכמת האמונה
א | 13-01-2022 15:22
לא למדתי בהר המור, אבל שמעתי מתלמיד חכם מופלג בפנמיות התורה, שהגאון הרב טאו שליטא הוא גדול הדור בחכמת האמונהלימודי מחשבה כיום ! זאת היתה ה ה ג ד ר ה שלו . ובאמת כשרואים את עומק ההבנה ורוחב הידיעות של הרב טאו לא רק בתורת הרב קוק על הכתבים השונים ובמהרל ובכוזרי ובמסילת ישרים, אלא גם בספרי רמחל אחרים כמו דעת תבונות ועוד, וגם בספרי ראשונים, בגרא ועוד ועוד, כל זה מפליא ביותר, ומובנת הגדרתו בפי תלמידי חכמים גדולים בתור גדול הדור במחשבת פנמיות התורה .
יש מקור בגמרא לגדולים המתמחים באמונה=אגדה
y | 14-01-2022 12:32
ועל יסוד הגמרא ברב קוק ובבית מדרשו מוצאים את התארים האלה, של גדול דור באמונה או פנמיות התורה, ואפי ירדו לרזולוציה יותר פרטית, כמו למשל גדול הדור בקבלה ממש ולא במחשבה בכלל, גם תואר כזה נמצא אצלם. והרב טאו ברור שהוא גדול הדור במחשבת האמןנה .
המונח של...
אב | 13-01-2022 17:11
המונח של גדול הדור הוא מפוקפק כשלעצמו (למרות שיש לו קצת מקורות), וגדול הדור במחשבה הוא מונח ממוצא לחלוטין. וגם, במדינת הגמדים כל אחד הוא ענק
45
האידאל הוא...
די להפקרות | 13-01-2022 15:28
האידאל הוא שבנות ישראל תהיינה הפקר והגברים ימשיכו לחגוג ולרצוח נשמות???
כן, אבל...
אאאא | 13-01-2022 17:51
כן, אבל העיקר שלא ילכו לצבא, לא נורא שיפגעו מינית קצת מאנשי ציבור ורבנים.
46
ההוה לא קובע...
ירושלמי אחד | 13-01-2022 15:58
ההוה לא קובע את העתיד - אוי ואבוי לעתיד ילדינו עם בהוה שלנו לא נגן עליהם וגם בעתיד...
47
הרב צדיק מי שרואה בו לא טוב הוא פגום בברית
חיים | 13-01-2022 16:15
הרב צדיק מי שרואה בו לא טוב הוא פגום בברית
48
שנגיע ליישיבה של מעלה נראה מי שוטה אתה בבעיה
דוד | 13-01-2022 16:20
תעשה תשובה זה יציל אותך
49
טעות גדולה של...
יהודי מסורתי | 13-01-2022 16:33
טעות גדולה של הרב אבינר. כרגע העצמת את חילול השם שנעשה כשהוא השתלח בציביר ברב שמואל אליהו ואחרי כן הצדיק את זה עוד במכתב. כעת גם אתה נכשלת. רצית לברך ויצאת אחרת. דווקא אם כל הידע העצום הזה )לא נזכיר נבואה( הוא נכון, והתכונות האלה נכונות, היכן התיקון?
לא מתאים...
מיכל | 14-01-2022 14:53
לא מתאים לרב אבינר חבל שנפל כך
50
כדאי מאוד לעיין...
אודי | 13-01-2022 16:51
כדאי מאוד לעיין במאמר של גלי בן חורין בעולם קטן. שאולי מסביר חלק מראיית העתיד של הרב.
51
חיים ולדר ז"ל
טוען רבני | 13-01-2022 18:13
חיים ולדר זל נרצח לפני משפט , לא משנה מה עשה ומה האשמה שלו , גם גו'ן איואן דימיאניוק רוצח יהודים נאצי זוכה בבית המשפט, שלנו, אבל גם לו וגם לאייכמן נתנו זכות שימוע, היה להם משפט, לחיים ולדר לא היה משפט, היה בית דין שדה, מבצע בזק להשפלה , כל פרשנות אחרת היא מוטעית מהיסוד שלה, בבית הדין הפוך הוא לבית המשפט, אין שפיטה בהיעדר, אין כזה דבר שהגוף החוקר הוא גם התליין, יהיה צדיק כמה שירצה, אצל חיים אתגר אם ירצה, אבל לפי התורה שלנו יש חוקים וישנה דרך חוקית ותורנית להביא כל אדם לדין, כאן יש 22, ואולי 122 עדויות ואולי 12000 עדויות, אף אחת מהן לא נחקרה חקירה אמיתית וחקירה נגדית, 99% מהעדויות הן מנופחות, לא שמואל אליהו ולא נקאר ולא אחרים יודעים חקירה מה היא ובפרט בדברים האלו, להתלונן על מעשים מגונים בפני רב, תמיד השיח שונה מאשר מול חוקר משטרה, א. דבר שני , מעולם לא מפרסמים שם של אדם בטרם היה משפט, יש אפשרות לגרום לו להגיע לבית הדין, ובכל מקרה הכל תלוי בו, אם הוא אינו רוצה להשפט בבית הדין של שמואל אליהו, מותר לו על פי ההלכה בשולחן ערוך, בניגוד מוחלט למה שעשו לו , משפט שדה , לא משנה שום טענה על מעשיו, התלייה הייתה תלייה מכוונת ומדוייקת, רצח בכוונה תחילה, ככה היו מאשימים את שמואל אליהו בערכאות של הגויים, אז אצלנו לא מאשימים אותו , כי כולם שמחים , הו , סוף סוף מצאנו רב שידבר, לא נכון, לכו לבני ברק , כולם מדברים שם, כן מצאנו רב שמוכן לתלות כל יהודי אם הוא לא יבוא לבית הדין שלו, מעניין כמו כשרות על אקונומיקה,
נתנו לו...
תגובה | 14-01-2022 7:09
נתנו לו זכות תגובה, הזמינו אותו לבית דין, אבל במקום לבוא ולהילחם על חפותו הוא בחר להתאבד... בעיה שלו.. בנוסף, טובת הניפגעות והניפגעות העתידיות קודמות לחייו. הוא היה אדם מסוכן מאוד. טוב שהרג את עצמו.
52
מהיכרותי הדלה את...
יעקוב | 13-01-2022 18:30
מהיכרותי הדלה את הרב צבי טאו אני סומך שתי ידי על הערותיו של הרב אבינר כלפי הרב צבי טאו. אבל גם רב גדול יכול לטעות. אנחנו בני אדם ולא מלאכים
53
הרב טאו אמר...
דני | 13-01-2022 18:36
הרב טאו אמר את האמת שכולם הספיקו לשכוח, עם כל שטיפת המוח שמדיה מעבירה אותנו.
54
פטולוגיה של חורבן
משה אהרון | 13-01-2022 19:45
גחמות של קיצוניות תורנית בלתי מתפשרת בתוספת דמויות מוערצות עד כדי האלהה ועד כדי הנחת האלוהים בצל. הם הם הנוסחה הפטולוגית שמובילה לבסוף לחורבן - זו למעשה גם תורת הסקיריקיות. תורה שבבסיסה אינה מאפשרת בשום מצב פשרה שמובילה לאחדות - יסוד בלעדיו אין ולא תהא כל גאולה. תופעת טאו את אבינר וכל הנוהים אחריהם ימיטו עלינו לבסוף חורבן .אם אלה לא ייעצרו על ידי הוקעתם על ידי כלל שלומי אמוני ישראל השפויים . כל רב ששותק כיום ידו תהא במעל הפילוג והרחבת השסעים בעם הזה . האוטוסראדה של הגאולה הפכה למשעול טרשים... האתחלתא מתקבלת כמובן מאיליו אם תמשיכו לשתוק שועלים קטנים המחבלים בכרמים יחריבו אותה. אומנם מובטח כי בית שלישי לא יחרב לעולם. אך כן יהיו בו חבלי גאולה קשים בנוסח של השבת מהלכים לאחור וכבר חשנו באלה בגירושים מימית, גוש קטיף והשומרון ועתה גם אובדן משילות בנגב ובגליל . במקום להכניע גאווה ואישית לחתור לאהבת כלל ישראל ושמירה מכל משמר על אחדותו ולהשיב את המשילות בנגב ובגליל אלה מתעסקים בגדולתם ועד כמה אנו צריכים לשתוק ולהצדיע להם. ההסטוריונים העתידיים ייטיבו לתאר את התקופה בפריזמה של אותה הדמות של זכריה אבוקולס.
למגיב היקר
משה אהרון | 14-01-2022 6:56
משה אהרון - זה שמי המלא. אינני ראוי כנראה ליותר ממה שאתה רואה.
עמדתך חשובה.
תגובה למשה אהרון | 13-01-2022 20:37
למה אינך מפרסם מאמר עם שמך המלא?
55
הרב טאו והרב אליהו.
צורף אהרן | 13-01-2022 21:48
ברור שהרב אליהו לא מגיע לקרסוליים של הרב טאו. אף אחד לא מצא פסול ברב טאו אבל ברב אליהו יש עליו הרבה שאלות. יבקש הרב אליהו דרך תשובה על מעשיו. ברור שאין אדם מתיר עצמו מבית האסורים כמו שאומרים חזל. דבר אחד ברור שראוי לרך לסגור את הפה שלך דבר ראשון. כמו שסגרת את הפה של וולדר . רק תשמח שאתה עדיין חי.
56
הרב טאו אדוננו מלכנו משיחנו
חחחח | 13-01-2022 22:05
מתפללים אליו שלוש תפילות ביום, מברכים אותו כל פעם לפני שאוכלים, מה עוד? אלוקסטיות
57
רפואה שלמה לרב ולתלמיד
המלאך רפאל | 13-01-2022 22:56
אני כבר מגיע...
58
חזק וברוך מהכרותי הדלה הכול אמת
אזור תל אביב והמרכז | 14-01-2022 0:36
אני זכיתי לראות את הרב בסיטואציות שונות והתרשמתי עד עמקי נפשי מהמידות והגדלות של הרב.
59
אכן רב ענק הרואה למרחוק!!!
אשרינו מה טוב חלקנו! | 14-01-2022 1:13
תודה גדולה לרב אבינר
60
ברב של עם ישראל- הרב אליהו
אשרינו שזכינו | 14-01-2022 3:01
שים לב שמרוב עצים לא רואים את היער
61
השיח שהתעורר בשבועות האחרונים סביב הרב טאו???
איזה שיח? | 14-01-2022 3:03
התעוררה שינאה וטינה וקינאה כלפי הרב שמואל אליהו, שעושה הכל לשם שמים, בלי התרמות
62
עם כל גדלותו...
לרב טאו ?האם יהרסו עוד משפחות ?אם נשתוק ונטייח ? | 14-01-2022 9:16
עם כל גדלותו בפרשת וולדר אם טעה ראוי שיסביר ויעמוד על טעותו גדולי דורות בעבר כששגו לא התביישו לתקן והאם רצחו את וולדר ? האם התאבד או לא ? ולמה אדם נקי לא הולך לנסות לתבוע דיבה ? ומה רצה במכתבו מהרב סילמן האם גם הוא דווקא נגדו ? כדאי לשמוע את הרב נקאר ואת הנפגעות ואולי אפילו גט ?
63
אנחנו חיים בעידן של ליקוי מאורות....
משה אהרון | 14-01-2022 9:54
עידן שכמאמר חזל החוצפה תשגה ודווקא מאותם המכונים גדולי הדור .שגם פני הדור כפני הכלב. הנה כי כן ,אתה גדול הדור ומותר לך, שנים על שנים לתמוך בהנהגה מושחת [ של מי שאומרים אין כלום כי לא היה כלום ]ומתכוונים לאמת הנעדרת. וממשיכים אותם גדולים לתמוך במעוולים הכי מטונפים של סוטי מין ופדופיליה. ורק ה' ישמור לאן עוד נדרדר בדרך לאותה התהום של השקר המוחלט. הזקן מגן השעשועים אומר : שהמשיח יבוא לטפל יותר,בתופשי התורה - ששבו אותה לעצמם. יותר מאשר יטפל במי שמכונים רשעים שאלה לא יכבד ליבם לטפל בעצמם.... מי שרוצה לעלות קומה יבין מהדברים כי לא יתכן שגדול תורה באמת ספוג בתורה ותומך בהוויה והנהגה של שקר. וודאי לא בעידן של גאולה . לפיכך כל תורתם רוויה בסיגים אשר יוצרים בינם לבין השמיים מחיצות ..... משה אהרון
64
העמלק - והעמלקיות
משה אהרון | 14-01-2022 11:16
בסד. עמלק ========== שעמלק הוא אדם שמתגדל לאלוהים. לפיכך כשההיסטוריה של העם הזה החלה בשלמות הראשונה של : התגבשות סביב של ויאמינו בה' ובמשה עבדו הופיע מיד האיפכא - עמלק כאמור. להושיט ביומרה יד על כס-יה. בכך של להפוך את העם שהתגבש זה עתה סביב ייעודו ותכליתו להופכו -ללא קיים .-ללא טבורו לאלוהים איונו בבחינת עמלק - ראשי תיבות עם לא קיים עמלק הופיע להראות :שהמתח הזה בין : אלוהים כאלוהים .לבין אדם באלוהים, יתקיים לעד . וכי תמיד עמלק ישאף לזנב בנחשלים ולהמשיך לכרסם עדי איונו הרעיוני [לפחות]של העם הזה. הנה כי כן כיום להוותינו עמלק מצליח להתבטא גם בנישה רלוונטית נוספת . שמגמתה כסטן לחבל בתהליך הגאולה . ולהרוס ולשסע רקמות עדינות בעם הזה : לגוזרו לגזרים מפולגים ומשוסעים בכך שכאלה המכונים גדולי הדור או גדולי תורה, הופכים לאלוהים. אותם שאינם בכלל בני האדם הטועים. פטרוני האמת המוחלטת וכך לקעקע מערכות שלטון ומשילות . לפתע קמים גדולים שכאלה לבטל משפט , חסד וצדקה. לקרוא בגרון עתק שהאמת נצרחת אך ורק מגרונם שלהם ומפיהם . ותורת ישראל ביקשה לצייר לדורות עולם אחר: שילוד אישה, לעולם אינו אלוהים . והוא מועד שבמועדים לכל טעות שאפילו : משה טעה באחת . רבי עקיבא בעשר . הרמבם במאה . וכך כל השאר באלפים ורבבות . סכנתו הכי גדולה של העם הזה הם מנהיגיו ורועיו הרוחניים וכאמור להוותינו כיום, יש מי מאלה שכמאמר הנביא הם תופשי תורה שבו את התורה לעצמם - לאנוכיותם וגחמותיהם מפליגים בחומרות שאין בינם לבין וחי בהם ולא כלום. ובכך מקיימים כלפי עמם : את אותו המעשה הנורא של : מעשה עמלק . לבטל או לחבל רעיונית בעם ישראל וגאולתו [מעכבי השלמותא - הגאולה השלמה] לטשטש ולמחות את יחודו וייעודו ואת קשר הטבור לאלוהיו. ואת הזכר הרעיוני והמעשי הזה יש להקדים ולמחות . משה אהרון
65
אשרינו שזכינו
הרב טאו גדול הדור | 14-01-2022 14:21
בו
66
בקיצור, בעקיפין
אתה בעד הטרדה מינית | 14-01-2022 22:25
תומך בתומך-אנס ומטריד לא ככה? סיכמתי טוב?
67
אני מסופק אם...
נתי | 15-01-2022 18:49
אני מסופק אם אתה שקרן שוטה או שניהם אין רוב תלמידי הרציה בני גילו לא סבורים כמוך ולא כופפים עצמם לאיש וגחמותיו האיש אינו יותר מרב ליגה ב' שלא היו סופרים אותו לא בכולל חזוא ולא במיר ולא בבריסק אתה פשוט מטומטם שלא מכיר את עולם התורה שטוף מוח על ידי שקרן ( מקימים מכון אקדמי במרכז...) שנגוע בתאוות שילטון
68
חברה שפויה הייתה עושה מעשה
משה אהרון | 15-01-2022 19:32
איך אפשר ששני רבנים שאחריהם נוהים חסידים לא מעטים מוחזקים כאן כגדולים כליל השלמות. ויש מקרה מובהק שייתכן ואם ייבדק לעומק יתגלה כי הם שקרנים קטנים. חברה שפויה ואמונית הייתה עושה מעשה מקימה צוות גדול של רבנים ואנשי אקדמיה והיו אוספים כל ראייה אפשרית על למנת לחתוך בשבילנו האם אלה גדולים או קטנים .ונדע פעם אחד ולתמיד ולא ננהל את חיינו ברוח הקודש של מי.... בערפל שנוצר הקטנים נשארים גדולים והרבה נכשלים ויכשלו על ידם גם רבים - גם בעתיד.. דרישה זו צריכה להתעורר קודם לכל מרבני הר המור אם רבכם עשה את מעשה הנבלה ואתם מחרישים הרי כל תורתכם פלסתר תעמדו בתוקף שלפחות קבוצה מכם תברר את העניין עד תום ואם תגיעו לכלל מסקנה כי האיש שלכם טעה תבקשו ממנו יפה שינתצל בפני הנפגעות שהוחזקו כשקרניות וכעדות זממה בעבור בצע שאין נורא מזה ......
למגיב ששולח אותי "להתבגר"....
משה אהרון | 15-01-2022 23:12
אני חושב שאני כפול ממך בגיל. אני לא כזה תמים אני חרד למרקם השברירי הזה של מה שקרוי האתחלתא ולכן אני מנסה כל דרך לצמצם שסעים ומחלוקות . אז בני או אחי !.מה רע בזה שאני פונה באופציה השנייה לרבני הר המור שהם יקבעו מתוכם ראויים לבחון האמת ולאפשר לרבם לרדת בצורה מכובדת מהעץ ובעיקר לנסות לטהר מעט את האויר מאידי השקר שבהם הוא רווי
ואיך תבחר את אנשי הוועדה ? תבחר וועדה נוספת ?
זאב | 15-01-2022 22:56
מי יחליט מי מספיק חשוב לשבת בוועדה? וועדה אחרת ? ואיך אותה תקבע ? פשוט אתה צריך לתת אטמון או שלא וזהו. אין וודאות. רק אמונה. תתבגר
תגובה למשה אהרון
י. | 15-01-2022 22:13
ניכר שהדברים נוגעים ללבך. אשריך שלבך רגיש לעוול שנעשה. אם יש בך כח לפעול, עשה מעשה. תבורך
69
הרב טאו תומך בחיים ולדר
ירדן | 16-01-2022 0:26
יש לערוך תפילה המונית לעילוי נשמתו של חיים ולדר בהקפות השניות בהר המור!!
70
יוצא מדברי הרב שהוא מחזק את חיים ולדר
דקל | 16-01-2022 0:28
כדאי לבנות את מבנה הקבע בהר המור על שמו של הקדוש חיים ולדר!!! מה? הוא עשה משהו רע למישהו?? שששש זה לשון הרע!!!
71
הרב טאו
איציק | 16-01-2022 0:35
במחילה , אבל הרב ביקש שיפרסמו את דבריו על חיים ולדר. ועד עכשיו לא שמענו שום התנצלות על פגיעה בנשים , גברים וילדים וכן על פגיעה ברב שמואל אליהו (מלבד תמונה מביכה בפגישה מאולצת שהיועצים מהר המור ביקשו ממנו שיעשה בשביל שלא ירסק לגמרי את התדמית של הרהמור בציבור בעקבות מה שאמר) כלומר הרב טאו עדיין אוחז בדעתו!!!! איך יתכן???????? במחילה במחילה ודאי שהוא תלמיד חכם גדול!! אבל מוכרחים להבין!! ולא להיות חסידים שוטים!! הרב שמואל אליהו צדיק אמתית שחותר לבירור האמת וכל מה שעשה , עשה בדיקות ובעובדות מוצקות וברורות!! יש משיהו שחושב אחרת , בבקשה שיטען ויוכיח!! אבל להתחיל לקשר את הכל לבית משפט העליון ודברים כאלה.????? מה הקשר בכלל לעניין????
72
טוב שאנחנו רואים את עומק שחיתות הקו
אלמ | 16-01-2022 1:35
טוב שאין מטאטאים את זה וכולנו רואים את עומק העיוות שיש בדברי הרב טאו ושיש בדברי הרב אבינר כאן. אני שמח שאפשר לראות את מידת הקשר למציאות שם. אני שמח שמאפייני הכת גלויים לעין כל.
הרב אבינר: האם האשה העלילה?
יש עוד סיפור | 16-01-2022 7:05
הקשיבו להקלטה של אבינר עם הכותרת: 'מחלוקת הרבנים בדבר הסופר חיים ולדר' אחרי דקה 25:10 בהקלטה - יש קטע שלקראת סופו הרב אבינר טוען: מי שמכיר מקרוב את הפרשה יודע שזה הפוך! היא (המתלוננת) רצתה (את ולדר) והוא זרק אותה לעזאזל. האם מותר לרב אבינר לפרסם שהאשה העלילה, אחרי שיזמה קשר פסול ונזרקה? על סמך מה? מה המקור שלו???
73
הרב טאו
אני עדין מחכה | 17-01-2022 21:49
אני מחכה להתנצלות פומבית מהרב טאו, אם אתם אומרים שהוא צדיק, שהאליב את הרב אליהו.
74
הסיפור של קצב...
פייזר | 18-01-2022 9:46
הסיפור של קצב וולדר זה עלילה.חכם של הגלובוס חח
75
קודם כל, לעניין...
גדי | 19-01-2022 0:37
קודם כל, לעניין הגדרה של 'גדול הדור' (מתייחס לתגובות קודמות ולא לגוף הכתבה) - ההגדרה אינה תלויה בכשרון, בחכמה או בידע, אלא במידת סמכותו על הציבור. לעניות דעתי לרב אליהו יש משקל ציבורי לפחות כמו לרב טאו, מבלי לתת שום ציון לאף אחד מהם. ולכן, לא משנה מי חכם ממי, ואפילו מי הצודק, אין שום טעם להתחיל לריב אביו של מי גדול יותר. דבר שני, וזה לגוף התופעה שמתוארת הכתבה. הרב טאו הוא דמות מופת. דמות רווית כשרונות מיוחדים או מעלות יוצאות דופן. ובודאי הוא נשלח לעולם כדי שנלמד ממנו. עם זאת, הרושם שלי היא כי דרכו אינה דרך לרבים, אלא ליחידים הולכי בצילו. עם המאבקים שלו מזדהים מעטים. ישיבות הקו, שנקראות על שם הקו שהוא הוא משרטטו, הן מוצר שקרנו יורדת, ולא עולה. כל פרסום בשמו של הרב טאו מעורר יותר התנגדות ופחות הזדהות או השראה. הצורך במאמר זה של הרב אבינר, הוא דוגמה לכך. התגובות (הנוראיות בחלקן) הן דוגמה נוספת. נקודה אחרונה שרציתי לציין, המאבקים שהרב אבינר מציין כמאבקי הדגל של הרב טאו, שמביעים ראייה למרחוק, הם מאבקים שמעלים תמיהה רצינית בעיני. המאבק בנצרות, או בקרן החדשה, - אלו המאבקים החשובים?? באמת נשקפת משם סכנה אמיתית?? יכול להיות שכן, באיזה שהוא מובן מיסטי, אבל אם כך זה לא מאבק שיכול להצליח, כי מי יכול להזדהות עם מאבק לא מובן? התחושה שעולה אצלי (ואני מנסה להתנסח בזהירות) היא של סוג של פארנויה רוחנית. שצריך הרבה זעם קדוש בשביל לתחזק אותה ולהשתיק תמיהות. אם זו היתה רק דעתי, היא לא היתה חשובה בכלל, אבל נראה לי שרבים חשים כך, ובאיזה שהוא מובן ההסברים לא מתקבלים על דעת הציבור. וככה מפסידים מאבק...
76
אוסף של הבלים...
שמואל | 19-01-2022 9:27
אוסף של הבלים
77
גגול הדור. צדיק...
פניה עמיר | 20-01-2022 13:29
גגול הדור. צדיק ניפלא - אשרינו שזכינו בדור שלנו לאגם מורם מעם. זכינו
78
כתבה שלא התיישנה טוב
קווניק לשעבר | 10-11-2022 10:50
צריך לשנות פה כמה סעיפים לאור השמועות האחרונות