גרמניה הכירה בחיזבאללה כארגון טרור, פעילים נעצרו - סרוגים

גרמניה הכירה בחיזבאללה כארגון טרור, פעילים נעצרו

גרמניה הכירה בכל הזרועות של חיזבאללה כארגון טרור, ועשרות פעילים נעצרו על ידי המשטרה המקומית והועברו לחקירה. זו המדינה השלישית שמכירה בארגון הלבנוני כארגון טרור השנה, לאחר מהלכים דומים בארגנטינה ובריטניה

author-image
גרמניה הכירה בחיזבאללה כארגון טרור, פעילים נעצרו
  (צילום: שאטרסטוק)

הישג לישראל: משרד הפנים הגרמני הודיע על הכרה רשמית בחיזבאללה כארגון טרור, ואסר על הארגון לפעול בשטחי המדינה. בהודעתו השר לביטחון פנים הורסט סיהופר הודיע גם על איסור לקיים כל קשר עם הארגון על אדמת גרמניה, וכן איסור להשתמש בסמליו ונכסיו של חיזבאללה בפומבי.

כוחות המשטרה המקומיים ערכו פשיטות הבוקר (חמישי) על בתיהם של חשודים המשתייכים לחיזבאללה, ורבים מהם נעצרו. לפי ההערכה של גורמי הביטחון הגרמנים, במדינה יש כיום כ-1,050 פעילים המשתייכים לארגון הטרור הלבנוני.

בישראל בירכו על ההחלטה הגרמנית, שלא הבחינה בין זרועותיו השונות של חיזבאללה – הצבאית, המדינית, או הסוציאלית. "מדובר בהחלטה חשובה ביותר וצעד ערכי ומשמעותי במאבק העולמי נגד הטרור" אמר שר החוץ ישראל כ"ץ. "אני מבקש להביע את הערכתי לממשלת גרמניה על הצעד ובטוח שממשלות רבות במזה"ת וקורבנות טרור החיזבאללה שותפים לתודה זו. אני קורא למדינות אירופה נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ולאמץ מדיניות מתחייבת זו ולקרוא לילד בשמו: חיזבאללה, על זרועותיו הצבאית והמדינית, הוא ארגון טרור וכך יש להתייחס אליו״.

עוד באותו נושא

רשמית: ארגנטינה מכירה בחיזבאללה כארגון טרור

גרמניה היא המדינה השלישית שמכירה בחיזבאללה כארגון טרור בשנה האחרונה. ביולי האחרון ארגנטינה ביצעה מהלך דומה, כחלק מציון 27 שנה לפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס שבו נהרגו 29 בני אדם – בהם 8 ישראלים. על פי הצו, ארגונים שביצעו מתקפות על אדמת ארגנטינה יוכרו כארגוני טרור- גם אם הם אינם כלולים ברשימה הרשמית של האו"ם. בין הארגונים הללו נמנה גם הזרוע הצבאית של חיזבאללה.

כמו כן, בפברואר האחרון בריטניה קידמה הצעה אשר תוציא מהחוק את כל חלקיו של ארגון חיזבאללה, כולל הגוף הפוליטי שלו, וקראה לארגון באופן רשמי "ארגון טרור". ההצעה היוותה השלמה למהלך שהוציא הזרוע הצבאית של חיזבאללה מחוץ לחוק בשנת 2013, ומזכיר הפנים סאג'יד ג'אוויד הבהיר כי המהלך קודם בעקבות המשך המאמצים של חיזבאללה להביא להסלמה במזרח התיכון ופועלה של הארגון נגד ישראל. "עלינו להוציא את כולם מחוץ לחוק" טען. "כבר אי אפשר להבחין בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שכבר הוצאה מהחוק, לבין המפלגה הפוליטית של הארגון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו