נתניהו לאן: דיון פנימי עמוק שעובר על הציונות הדתית - סרוגים

נתניהו לאן: דיון פנימי עמוק שעובר על הציונות הדתית

דיון פנימי עמוק בעל השלכות רוחב עובר על הציונות הדתית בסוגיית נתניהו שמואשם בפלילים. משני הצדדים קוראים לבוא ולהתייצב לצד נתניהו או נגדו. אך הדברים מורכבים הרבה יותר

author-image
נתניהו לאן: דיון פנימי עמוק שעובר על הציונות הדתית
  צילום: תומר נאומבורג/ פלאש 90

נתניהו באמצעות שולחיו שוב מנסים לפגוע בבטן הרכה של הציונות הדתית ולשחק איתם משחקי האשמה. אתם לא נאמנים מספיק, כפויי טובה ועוד. הציונות הדתית שמעולה בשיח פנימי ובחשבון נפש מול המראה, נגררת לדיון ולמשחק האשמות עם אנשי נתניהו.

האמת צריכה להיאמר, הציונות הדתית בעיקר קרועה בסיפור הזה של נתניהו. מצד אחד היא בברית פוליטית איתו, יחד עם עוד "ברית המיעוטים- ישראל השנייה", איך שתרצו לכנות אותה. היא לא חושבת שנתניהו נורא. להפך היא מעריכה אותו, אפילו מאוד. יחד עם זאת השיח מול רשויות המדינה האחרות, הפרקליטות והמשטרה במסגרת הזו שנתניהו משתמש בה, גם ממנה, חלקם לפחות מסתייגים. אחרים עושים את השיקול הפוליטי. אותו שיקול פוליטי שנתניהו עצמו היטיב להסביר שעשה בתקופת ההתנתקות.

עוד באותו נושא

דיון חריף: הציונות הדתית מתנערת מנתניהו


81

הרי נתניהו, שהצביע לאורך כל הדרך בעד ההתנתקות והתפטר מאוחר מידיי ולא בשום נקודה שיכלה לעצור את גלגלי הבולדוזר של שרון, תירץ זאת אז, בין היתר, שכשר אוצר עשה רפורמות כלכליות חשובות למשק. זאת אומרת שישראל הייתה לפני מתיישבי גוש קטיף. באילוץ הזה ששרון העמיד אותו, שאני באמת מאמין שהיה אילוץ בשביל נתניהו: המדינה והקריירה הפוליטית של נתניהו היו לפני "הכתומים", עכשיו הוא אומר לנו הי, אני לפני המדינה, או לחילופין המדינה זו אני. פתאום עתיד המדינה אינו חשוב מגורלו של מר בנימין נתניהו?

בואו נבהיר, נתניהו באמת ובתמים מהמוכשרים שידעה המדינה. נתניהו באמת ובתמים הצליח לסחוף אחריו, גם במצבו המשפטי הקשה, כמעט חצי מדינה שעדיין הולכת אחריו באש ובמים, וזה לא דבר של מה בכך, וזה לא דבר שלא צריכה הציונות הדתית לשקלל בתוך הדיונים הפנימיים, הכוללים: ערכים, פרקטיקה פוליטית ואסטרטגיה כציבור- אחיד או מפוצל.

החיבור עם מגזרים גדולים, ועם שותפים לדרך לאורך השנים, הרצון להיות שייך לפסיפס גדול בעם ישראל, אלו טענות נכונות בדיון פנימי נוקב שעובר הן על הציונות הדתית והן על הימין והעם היושב בציון בכלל. מה שמקומם זה השימוש הציני של חלק מהאנשים, שבאצטלה של לקיחת חלק בשיח הפנימי, הם בעצם פובליציסטים בשכר מבלפור ואפילו גילוי נאות לרפואה לא נראה כאן.

אותה כוורת נתניהו ששלחה את מאיר בן שבת בלי בושה לרסן את בנט מדרישתו לתפקיד שר הביטחון, שקיבל את התיק כשהשתחרר מלפיתת החנק הכנועה הזו. ואותו נתניהו שידע לקחת מהציונות הדתית כל הדרוש לו לצרכיו הפוליטיים באין ספור צמתים והתנגשויות עם הנציגות הפוליטית שלה. כי יחסי נתניהו והדתיים/ מתנחלים היו יחסים סמביוזיים ששני הצדדים יצאו נשכרים מהם. לבוא ולהוריד את המשקולת בכבדות כאילו רק צד אחד בוגד וכפוי טובה כאן, זה לכל הפחות לא מנומס.

מה גם שהלחץ גובר כאילו חייבים להתיישר אחרי נתניהו לאן שלא ילך, גם אם חלילה (ובאמת חלילה וחס) יאלצו להקים מחוץ לשערי בית הכלא את ישיבת "שאגת נתניהו". זה דיון פנימי עמוק, זה דיון פנימי עם השלכות רחבות, ומי שחשובה כאן היא המדינה, שנתניהו בהחלט הביא לה המון. תשאירו את זה שם.

גם מהצד השני, משמאל ומתנגדי נתניהו לאורך השנים, מצפים במרץ, שבאחת- הציונות הדתית תקום ותשליך את נתניהו מאחורי גבה כאילו כלום. כאילו לו הלך איתה יחד כברת דרך, כאילו כל השנים הם קיבלו בזרועות פתוחות את העמדות, הדעות והערכים שהיו בלב החברה. כאילו שהיה להם אי פעם זמן וקוצר רוח לתהליכים הפנימיים שעברו על המגזר. אז אנה מכם.

הציונות הדתית שתמיד רצתה להוות גשר בין חלקי החברה, מוצאת שוב, שככזאת, שני הצדדים דורכים עליה בדרך אל היעד.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
30 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
אין דבר כסה ציונות דתית
אזרח | 04-12-2019 21:04
יש דוסים תחמנים שכל מטרתם להבטיח העברת כסף להתנחבלויות. בשביל זה הם ימכרו כל ערך ציוני לאומי. שום הבדל מהחרדים שלפחות לא מנסים להציג מצג שווא.
1. מי הקים את ההתנחלויות?
2 שאלות לעידו | 05-12-2019 8:21
2. מי הניע את מהלך ההתנתקות ומי חתם עליה? תעשה קצת עישורי בית ותגלה מי ברמה ההיסטורית קידם את האידיאולוגיה שלך ומי הסיג אות לאחור.
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו=הציונות הדתית
עידו 2 | 04-12-2019 23:25
כל הסרוגים הנלחמים נגד ביבי. הם שלוחי השמאל הנהנים מעטיני הקרקן לישראל חדשה. הם עתידים לתת את הדין. כי אם ח''ו ביבי לא יבחר. הרי ההתנחלויות יהפכו לשטח למרעה לבהמות מפלסטין
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 04-12-2019 23:18
מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים את עם הקודש בשפלות ובסחי של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו.
2
מה זה הציונות הדתית רוב הדתיים מצביעים ליכוד
יצחק פנחס | 04-12-2019 21:16
אין דבר כזה יותר ציונות דתית היום יש דתיים שהם חלק מהחברה הישראלית הציונות הדתית המגזר מת בהתנתקות
3
עיון קצר בתורה ובנביא מוביל למסקנה חד משמעית
אבי כחול לבן | 04-12-2019 22:04
אינני מבין בכלל את השיקולים כנגד ועל מה הם נשענים. הציונות הדתית מזמן היתה צריכה להפסיק להתיחס לאיש ולהתיחס רק לעקרונות. מי שאמירת שקר. לקיחת שוחד. חיי ראווה ורדיפת בצע. הם העקרונות שלו מוזמן להצמד לנתניהו
4
רק לדייק: נתניהו אמר לאורי אריאל שהוא בעד ההת
ג | 04-12-2019 22:11
רק לדייק: נתניהו, בקטע הוידאו המפורסם ממשכן הכנסת, אמר לאורי אריאל שהוא חושב שצריך משעל עם, ובמשעל העם הוא יהיה בעד ההתנתקות, והוא מאמין גם שהציבור יהיה בעדה
אולי לא רלוונטי
זעמוני | 05-12-2019 10:22
באיזה שלב הוא אמר זאת? אם הוא התפטר לפני ההתנתקות, זה לא רלוונטי
סוף סוף נכתב האמת על רוה"מ הנוכל
לתמים הצודק/7 | 05-12-2019 9:47
אבל באתר זה לא אוהבים שכותבים את האמת על ביבי. מסכימה עם כל שורה ומילה בתגובתך, יותר נכון מזה לא יכול להיות.
5
פיגוע פוליטי של הדיפ סטייט
ללל | 04-12-2019 22:28
נתניהו מושחת מוסרית, כמו הרבה מאוד אנשים. הוא לא שלח יד בכספי ציבור, לא ביצע הונאה או גניבה, ולא נתן או לקח שוחד באופן מובהק שדגל שחור מתנוסס מעל. נתניהו החזיק מעמד מול ממשלים עויינים של האיחוד האירופאי וארהב, מינה אנשים ששמרו על כלכלה הישראלית, הצליח לנהל ולתחזק את קרב ההתשה מול הפלסטינים ולהוציא מהם חריקות שבר, סוף סוף. עכשיו, רגע לפני שהוא לקטוף את פירות העבודה הקשה שלו, הוא כנראה יאלץ לפנות את כיסא ראש הממשלה.
שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף
ישעיהו | 04-12-2019 23:20
שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים... והציונות הדתית שותפה לשפלות ושחיתות הזאת.
6
אכיפה סלקטיבית
יש פה חוסר הוגנות | 04-12-2019 22:46
יש פה אכיפה סלקטיבית נגד ביבי. על שטויות וקשקושים. כאשר מנגד, יור ארגון נשות הכותל ממרידה וקוראת לעבור על חוקי המדינה, ומרביצה למאבטח עם ספר תורה (!), והמשטרה אפילו לא חושבת לחקור אותה, למרות שמדובר במעשים פליליים. מה שלא מוסיף הרבה מניות לאמינות של משטרת ישראל. כביכול מחליטים לחקור את מי שרוצים, ומחליטים לאתרג את מי שרוצים, ולא כך צריך להיראות שלטון חוק.
אכיפה סלקטיבית - דחיפת מאבטח עם ספר תורה ?
התמים | 05-12-2019 8:51
נו באמת. המשטרה מחליטה בכל יום לא לחקור במאות מקרים בהם מדובר בזוטות או בחוסר עניין לציבור. אתה משווה אירוע מינורי כזה של הכאת מאבטח על ידי אישה שהחזיקה ספר תורה ביד, לראש ממשלה שמקבל מתנות בערך של 700,000 שח ? שמעניק הטבות למיליארדר אלוביץ' בשווי מיליארד שקל תמורת שליטה בוואללה ( כולל כתבות מכפישות כלפי יריבים פוליטיים ) ? כל כך הרבה מתנחלים דחפו שוטרים וחיילים וגם היכו - בלי שעמדו לדין. זה לא עומד בהשוואה למעשי נתניהו המתוארים בכתב האישום. אם כתב האישום יוכח - המעשים חמורים. תנו לבית המשפט ךהחליט.
7
מתי נבין
צחי | 05-12-2019 4:06
שהחונטה המשפטית נגד עם ישראל
מתי נבין
התמים | 05-12-2019 6:56
שביבי אדם מושחת ששוטף לאנשים את המוח. כל מקצוען שיודע כיצד עובד ראש של רמאי קולט מיד שביבי הוא כזה. רוב אוהדיו לא מעלים בדעתם שביבי משקר ללא בושה, פועל על פי האינטרס המיידי שלו, איש מושחת שאינטרס המדינה בא אצלו בסוף סדר העדיפויות. ביבי שחקן ומעמיד פנים, מדבר בחלקת לשון ופולט שקרים על פי נוחיותו - רמאי קלאסי. כך פועלים עברייני הצווארון הלבן.
8
ערכים
מתיתיהו | 05-12-2019 5:52
הציונות הדתית הפכה למשיחית. בדרך שכחה את הערכים היהודיים של יושר וכיבוד הזולת, ושמה את הץערך המשיחיות בראש. תחזרו לעשרת הדברות, ותסיקו את המסקנות. מי שממשיך לתמוך בפושע נמלט שמחזיק אןתנו כבני ערובה -לא יוכל להתנקות.
9
בחירות הבית היהודי
לוי | 05-12-2019 6:57
הבית היהודי הפסיק להיות הבית היהודי פשוטו כמשמעו , במידה ולא יוחלט כעת במיידי עוד לפני החלטה על בחירות שלישיות שהם מבקשים להתחבר עם עוצמה היהודית עם בן גביר אזי אין לבית היהודי זכות קיום . ההמשך והזמן יעשה את שלו ובקרוב יגיע מהר מאוד .
10
לה
לו | 05-12-2019 8:45
גם הוא וגם אתם שיחקתם בחרא, הוא שקרן וגם אתם שקרנים, הוא קיבל מלא כסף מאי טיפול בארץ וגם אתם מקבלים מלא כסף בלי שום מאמץ, לא עבודה, לא צבא, לא בית ספר, לא כלום.
11
נתניהו לאן?
יוסי | 05-12-2019 8:52
השאלה צריכה להיות הציונות הדתית לאן.. איזה אופציה יש לכם כרגע חוץ מנתניהו? מי יביא יותר השגים לציבור הזה? כרגע רק נתניהו. אבל השאלה צריכה להיות עם הציבור הזה לאן הוא ואיך הוא הולך. קודם שיעשו איחוד בניהם הם כל כך לא מאוחדים שזה מדהים כמה פילוג יש בציבור שמכסימום יכול להביא 10-12 מנדטים מכסימום
12
כואב הלב, הפכנו לאופורטוניסטים כמו החרדים.
אפרים | 05-12-2019 9:00
במקום שהציונות הדתית תהיה הגורם המאחד בין ימין ושמאל, חילונים ודתיים ותהווה מגדלור של יושרה הפכנו להיות מפלגת לווין ימנית משיחית המתלהמת נגד מוסדות המדינה. תתעוררו כי הבית היהודי של כולנו מתערער.
תקציבים ליצהר ולראשי הישיבות התומכים בפדופיל
ל | 05-12-2019 11:59
זה כול מה שמעניין אותם.
13
יש לך טעות ענקית- אנו ימנים ולא שלוחי השמאל
לעידו 2 - מסבתא | 05-12-2019 9:43
ונמאס לנו מביבי שמנצל כבר שנים את אנשי הציונות הדתית בכל צורה שהיא. לא יודעת מה זו הקרן החדשה? אבל מותר לנו ל א להפסיק להיות העדר שמנוצל ונזרק ולא בפעם הראשונה!!!!!!!!!
14
זה איננו דיון עומק אלא טיוח
נחמה | 05-12-2019 10:20
המורדים בליכוד, שהיו ב עצם נאמנים לארץ ישראל, פספסו את ההזדמנות להצביע אי אמון בממשלת שרון בעקבות הצעת התקציב. הצבעה כזאת יכלה להפיל את הממשלה ולמנוע את מימוש התוכנית. זאת אומרת שזה לא משנה אם נתניהו הצטרף למורדים ברגע האחרון או רגע לפני כן משום שבכל מקרה גם המורדים לא היו בסדר. לכן כל הטענות שנתניהו אשם בהתנתקות הן טענות סרק, ומי שלא מבין שהמעשה של הרצון להעמיד את נתניהו לדין הוא פגיעה באושיות הצדק בישראל, ולפיכך אינה עניין אישי של נתניהו, אלא עניינו של כל אדם מישראל שחשוב לו שציון במשפט תיפדה, צריך לשנות את הדיסקט ולהבין שאם צדק לא יהיה, לא יהיה גם ארץ ישראל.
15
מי שעוזב את נתניהו כעת, עוזב את רעיון הצדק
כנסו | 05-12-2019 10:30
בעת הזאת, מי שעוזב את נתניהו לא רק עוזב את האיש, אלא עוזב את רעיון הצדק. ודי להמציא המצאות על גנבות דמיוניות שביצע.
16
מי יעניק לי חנינה ?
אליהו | 05-12-2019 10:39
מי יעניק לי חנינה .? מי יעניק לנו חנינה ? אני אחראי על שתיקתי ,ואני אחראי על זעקתי ! חנינה על סיוע צבאי לרצח עם. 382,000 נרצחו בדרום סודן גם עם נשק שלנו. על שוחד ( אם היה ) אפשר להעניק חנינה. אבל על סיוע לרצח עם. ? אחים , בני ישראל - סטינו בדרך מחרידה . גלשנו לאכזריות . נהיינו זרים אחד לשני ולעצמנו. מי יעניק לנו חנינה שאנחנו לא מכירים את עצמנו. הביטו הילדים הקטנים שלנו , הלב הטהור שלהם. אני לנו רוצים שיגדלו להיות ציניים - וזרים לתום לב שבהם. יש רק דרך אחד - להתעורר לאהבת האדם שבנו. אין דרך אחרת. פשוט - אין. די לאינטרסים ,לאגו , לשיפוטיות . בוא נשוב לפשטות ,לתמימות לחמלה לערכים הטובים והאמיתיים. רק הערכים ישמרו עלינו. די לטירוף הדעת,די לרדיפת בצע כסף ,די ל GREED די לאכזריות. שכחנו מי אנחנו - הגיע זמן להיזכר. אנחנו אהבה - ורק אהבה - וכל השאר זה אשליות. אהבת האדם - אהבת ישראל - אהבה אחת.
17
ציונות דתית זה אוקסימורון.
דני צור | 05-12-2019 10:45
כשחייל דתי נשמע לרב ולא למפקד זה אומר שהוא לא ציוני. הציבור הדתי לאומי תרם מעט מאד להקמת המדינה והיום הוא משתתף בשמחה בהרס המדינה, אה הם הקימו התנחלויות יופי!
18
הציונות הדתית התנתקה מזמן מעם ישראל.
החורבן על ראשיכם | 05-12-2019 11:57
מספיק החבירה לכהניסטים כדי להראות שגבעה נידחת ליד תפוח חשובה מהגליל והנגב ומאחדות העם.
19
נאום תקיפה חמור
מאייר | 05-12-2019 12:50
נכון שנתניהו לא עדה מאה אחוז למען הציונות הדתית .אך מה הפתרון ללכת עוד פעם עם אריק שרון .או גנץ או לפיד או אולי אהוד ברק . כולם חלופה רעה . לדעתי זה הרע במעוטו מה החלופה לרמוס את תורת ישראל בריש גלי ואחרי זה לבכות ולנסות לתקן אל תסמכו על רבני הצוהר .הצוהר זה ראשי תיבות הצלב והרבי כל הצוהר האלו הם רפורמים ואני לא מקבל את דעתו של שרלו כי השרלו הזה על הזמן באולפנים והוא שמאל רדיקאלי הוא חביבם של כל הבחורות המראיינות בתשקורת הוא שחקן ואין בו דעת תורה הוא הקו השמאלי רדיקאלי כל הזמן הוא בתחנות עם ליאת רגב והשניה .די די צריך לתמוך בנתניהו אם לא אנחנו נאבד את האחיזה בארץ אבותינו .
למגיב מאייר
התמים | 05-12-2019 19:46
עשית סלט רציני, הכנסת לסלט כל מה שמתרוצץ אצלך בראש. בכל אופן, לפחות את אריק שרון תוציא מהעסק - אם לא ידעת, הוא מת מזמן. ולדברים האחרים שציינת : מי רומס או ירמוס את תורת ישראל ? בלי ביבי אין תורה ? לא הייתה תורה לפני ביבי ? בכלל, ביבי שנאף עם אשת איש, אוכל שרצים ומחלל שבת - הוא נושא הדגל של תורת ישראל ? ובאשר לארץ ישראל - הרי ברור שללא הסכמה רחבה בעם לא ישתנה שום דבר בשטחי איוש. ברור גם דבר נוסף : הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולבחון את ההנחה שארץ ישראל השלימה היא ערך עליון שגובר על ערכים רבים אחרים. לאורך ההיסטוריה של עם ישראל, הערך של שלימות הארץ לא היה עדיף על ערכים אחרים. הנביאים, התנאים והאמוראים לא הטיפו לשלימות הארץ. הם הטיפו לערכים אחרים של צדק, של אהבת הזולת, של שלום. נראה שערכים אלה נזנחו ומה שנשאר עכשיו זה שלימות הארץ בלבד. חומר למחשבה.
20
מי יעניק לי חנינה ?
אליהו | 05-12-2019 15:35
מי יעניק לי חנינה .? מי יעניק לנו חנינה ? אני אחראי על שתיקתי ,ואני אחראי על זעקתי ! חנינה על סיוע צבאי לרצח עם. 382,000 נרצחו בדרום סודן גם עם נשק שלנו. על שוחד ( אם היה ) אפשר להעניק חנינה. אבל על סיוע לרצח עם. ? אחים , בני ישראל - סטינו בדרך מחרידה . גלשנו לאכזריות . נהיינו זרים אחד לשני ולעצמנו. מי יעניק לנו חנינה שאנחנו לא מכירים את עצמנו. הביטו הילדים הקטנים שלנו , הלב הטהור שלהם. אנחנו לא רוצים שיגדלו להיות ציניים - וזרים לתום לב שבהם. יש רק דרך אחד - להתעורר לאהבת האדם שבנו. אין דרך אחרת. פשוט - אין. די לאינטרסים ,לאגו , לשיפוטיות . בוא נשוב לפשטות ,לתמימות לחמלה לערכים הטובים והאמיתיים. רק הערכים ישמרו עלינו. די לטירוף הדעת,די לרדיפת בצע כסף ,די ל GREED די לאכזריות. שכחנו מי אנחנו - הגיע זמן להיזכר. אנחנו אהבה - ורק אהבה - וכל השאר זה אשליות. אהבת האדם - אהבת ישראל - אהבה אחת.