"התערבות בג"ץ בהחלטת הכנסת היא נשק אטומי" - סרוגים

"התערבות בג"ץ בהחלטת הכנסת היא נשק אטומי"

בשעה זו נערך הדיון בערעור נגד ההחלטה לאשר את מועמדותם של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר. בדיון פרקליטי מרצ תקפו: "שימוש מניפולטיבי במושג אויב"

"התערבות בג"ץ בהחלטת הכנסת היא נשק אטומי"
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

לפני זמן קצר (חמישי) החל בבית המשפט העליון דיון בערעורם של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, פורום תג מאיר, ח"כ סתיו שפיר וסיעת מרצ על החלטתה של ועדת הבחירות שלא לפסול את מועמדותם של ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר; זאת לאחר שוועדת הבחירות המרכזית דחתה כאמור את העתירה ואישרה את מועמדותם של השניים.

בנוסף, במהלך היום יתקיים דיון בערעורה של רשימת רע"מ-בל"ד על החלטת ועדת הבחירות לפסול את השתתפותה בבחירות, לאחר שבן גביר ובן ארי עתרו לפוסלן.

"שימוש מניפולטיבי במושג אויב"

בפתח הדברים אמר עו"ד גלעד קריב, המייצג את העותרים בדיון, כי "הגשת הערעור נעשית מתוך הפנמה ומחאה שפסילת אדם חייבת להיות נדירה ומחוייבת זהירות יתרה והפעלת שיקול דעת, רק בגלל שאנחנו ניצבים לפני מקרה חריג".

(צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

קריב מוסיף לטעון: "הדיון מתנהל ברקע סעיף 7 א' לשלילת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. האם בשם השמירה על קיומה של ישראל כמדינה יהודית ניתן לדחות את הגדרתה של ישראל כמדינה דמוקרטית?".

בהמשך דבריו תקף את בן גביר ובן ארי: "השניים עושים שימוש מניפולטיבי במושג אויבים וזה מתבטא בתגובות שהוצגו לוועדת הבחירות, במושג "אוייב" ניתן להוכיח שלשיטתם ניצבת התייחסות לציבור הערבי הישראלי כולו, זו תחפושת בחירות אם אנחנו מתקרבים לחג הפורים". בשלב הזה הביע בן גביר התנגדות לדברים ואמר כי "יש כאן מידע שהוא לא נכון וציטוטים מסולפים"

קריב מעביר ביקורת על ועדת הבחירות שאישרה את השניים: "עצם ההשוואה שייחסה לועדה לתשתית הראייתית מוכיחה שהוועדה או לא הבינה או בחרה שלא ליישם את הוראת בית המשפט בהחלטת הפסילות כפי שנתנו על פי הנשיאה נאור.ועדת הבחירות חובשת שני כובעים: פוליטי ומשפטי.במקרה הנדון, ניתן לראות מהפרוטוקול את המשקל המכריע שנותנת הוועדה לשיקולים הפוליטיים ולכן יש חשיבות להתערבות של בית המשפט העליון

(צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

נציג היועמ"ש נגד בן ארי: "הסתה לגזענות"

ענר הלמן, נציג היועץ המשפטי לממשלה תוקף את בן ארי: "פעם אחר פעם הוא נשמע אומר בקולו בסרטונים, דברים שזה הגרעין הקשה של הסתה לגזענות. זו התייחסות לציבור הערבי כ'גייס חמישי', 'הם אומה רצחנית' ו'אין להם פנים'.

צריכים לראות דברים כפשוטם, לטענתו הוא לא התכוון לכל זה, אך הוא אומר זאת כשמקשיבים לסרטונים, הדברים נאמרים ברורים פעם אחר פעם.

כאשר אתה מדבר על ציבור שהם 20% מהמדינה – זו הסתה לגזענות"

(צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

"הראיות חד משמעיות, יש לנו מסה קריטית של טיעונים נגד בן ארי" הוסיף. "כאשר רוצים ללמוד מהי הסתה לגזענות, צריך להסתכל על הסרטונים של ד"ר בן ארי, אותם ברובם הוא לא מכחיש" הוסיף הלמן. עם זאת, הוא לא פסל את בן גביר: "צריך מסה קריטית לפסילה, ומהבקשה עצמה ומהערעור עולה כמות הראיות שיש בעניינו של בן גביר היא בסדר גודל שונה מהראיות שיש נגד בן גביר. באזכרה לפני שנה בן גביר התבטא לפי דעת היועמ"ש בהסתה לגזענות אך מדובר בסיבה אחת ולא פוסלים על אמירה אחת גם היא נורא חמורה".

(צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

עו"ד עוצמה יהודית: "התערבות השופטים בהחלטת הכנסת היא נשק אטומי".

בתגובה לדבריו, עו"ד יצחק בם מטעם עוצמה יהודית פתח בשאלה: "מה זה גזענות? זה לא משנה כמה אתה תשרת את המדינה, כמה דם אתה תשפוך עליה ותהיה נאמן לה- עדיין תמיד יגידו לך שמספיק לך מדלייה על אומץ. מה שמבדיל ומה שמייחד את הגזענות זו התייחסות לאדם בלא קשר למעשיו, דעותיו, והחלטותיו בחיים אלא רק בשל מה שנקבע לו למעשה בלידתו".

עוד התייחס לסוגיית ההתערבות בהחלטת ועדת הבחירות בעניין ברוך מרזל: "אז השופט לא האמין למרזל, 'ברור שהוא עובד על כולם' ו'כהניסט', אבל ועדת הבחירות שמעה אותו והחליטה מה שהחליטה". לדבריו, "התערבות השופטים בהחלטת הכנסת היא נשק אטומי".

בם טען נגד השופטים כי "יש לתת משקל מיוחד למה שקבע גוף פוליטי המורכב מנציגי ציבור נבחרים", כשהוא מתכוון לוועדת הבחירות של הכנסת. "קשה יהיה אם הציבור באמצעות ועדת הבחירות יחליטו שכן ואז יבואו המשפטינים ויגידו לא משנה מה הציבור חושב, אנחנו יודעים יותר טוב. עם כל הכבוד, בשיטה פוליטית דמוקרטית שבה הציבור בוחר את נציגיו השפוטים יאמרו לא- 'אתם לא תוכלו להצביע'. כשהציבור החליט שהוא כן ישתתף במשחק הפוליטי, זה צריך להיות נשק אטומי".

"כשבן ארי היה חבר כנסת, השמיים לא נפלו וגם לא התחילו ליפול. לנוכח נסיון העבר אפשר לשמוע בפה מלא שהחשש הוא תיאורטי" טען בם, ומיד העלה סוגייה נוספת- את שאלת משקל האמירות של בן ארי: "יש להבחין בין המעשים שאלו בהחלט דברים שיש להם משקל לבין דיבורים שזה דבר שאולי יש לו הרבה נפח אבל מעט מאד משקל, כמו שערות סבתא". לדבריו, "הראיות כאן הן של דיבורים בלבד, אך בארבע שנים של כהונתו, חה"כ בן ארי הוא לא עשה שום דבר שאפילו מקרב אותו לתחום הבעייתי".

בן גביר: "הטעו את השופטים"

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג גם הוא את בן ארי ואת עצמו, אמר בדיון כי "מבקשים למנוע מועמדות של מישהו על סמך רבעי ציטוטים. אפילו תמליל אחד מלא אין, ושלא בכדי, הטעו לכל אורך הדרך את השופטים".

בהמשך דבריו בן גביר הפריך את הטענות שנשמעו נגדו. "אני פשוט לא מאמין לדברים שטוענים נגדי. אמרו שישבתי בכלא, בחיים לא ישבתי בבית סוהר" טען. על מצעד הבהמות אמר כי "לא אני ארגנתי אותו, יודעים מי ארגן אותו". בעקבות הדברים ח"כ בצלאל סמוטריץ', שנמצא גם כן בדיון, התפרץ: "עוד מילה וגם אני אצטרך לדבר".

כחלק מהפרכת הטענות נגדו, בן גביר הוציא תמונה של זנדברג עם יאסר עראפת, שתואר כ"רוצח היהודים, עם דם שלהם על הידיים". "אז מה הטענה?" הוא שאל. "אומרים שבן גביר השתתף בחתונת השנאה, הם הביאו את התמונה מוויינט ורואים שאני לא נמצא ליד. אי אפשר להביא את הסיפור הזה ודברים חלקיים ומסולפים אחרים".

בסיכום דבריו פנה לנציג היועמ"ש: "אני לא מתרשם מחוות הדעת שאני יכול לרוץ כי אני שומע מהם 'שבן גביר הגיע קרוב לקו האסור', זאת ברקע דברים שאמרתי באזכרה של הרב כהנא. אין בהם כלל עילה לגזענות".

בבקשה חריגה, עו"ד של עוצמה יהודית ביקש בשלב הזה לתת למיכאל בן ארי לדבר בתואנה שהוא חדש ולא מכיר את ככל החומרים. לאחר שהשופטים הסכימו, בן ארי אמר כי "אבקש לדחות את בקשת הפסילה נגדי על דברים שאין להם בסיס". בשלב הזה חה"כ סתיו שפיר גם מתפרצת לדברים בדרישה לדבר, ונתקלת בהתנגדות השופטים: "אין פה אנרכיה, אתם רוצים תקדימים לדברים שלא היו". בסופו של דבר חיות קבעה כי "הפוליטיקאים לא ידברו כאן, מלבד חה"כ בן ארי שהדיון בעניינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
אנחנו עם עוצמה יהודית
מרדכי | 14-03-2019 9:45
בעזה
טוב שיש לשמאל נציגים ברשימת הימין.אתמול שרון.
היום הגביר.ומחר?! | 14-03-2019 11:12
גב' ארליך צדקה. בן גביר צריך להטריד יותר את הימין ולא את השמאל שעושה פעולות טישטוש בניסיונות פסילת עוצמה. ככה מקבל השמאל לגיטימציה לעשות עוול גירוש מתיישבים. רק סרוגים. בושה לשיבוץ הנוראי.
כמה ארס ורשע נוטף מעיני השופטים. איכס!
בניטשקה חונטשקה | 14-03-2019 10:24
פרצופי השופטים ופרצופי אלו ממרץ=שרץ. מזכירים את עמלק והמן, שעם ישראל עומד למחקו בפורים. כך שאין מה לצפות משופטי סדום ועמורה
גם אנחנו בזהות
שלום | 14-03-2019 10:03
תומכים בזכות של נציגי עוצמה יהודית להתמודד בבחירות
2
עם ישראל חי! תחי מדינת היהודים
רמי | 14-03-2019 10:08
אוהבי ונאמני מדינת ישראל יש מקום בפרלמנט הישראלי, ולתומכי הטרור שתומכים ברצח מתיישבים אין – לא בכנסת, ולא בארץ
3
מדינת ישראל ליהודים בלבד !!
עם ישראל | 14-03-2019 10:20
יש להוציא את בגצ מחוץ לחוק !! הוא השורש הרע ומסכן את מדינת ישראל יש מחוקקים בכנסת והם היחידים שרשאים לחוקק חוקים מבלי שבני בלייעל יתערבו להם לא בגצ ולא יועץ המשפטי שניהם פקידים בלבד !! שאף אחד לא בחר בהם !!
4
ההרגשה מפחידה כי הצביעות חוגגת
דני | 14-03-2019 10:42
בכל מצב האחוד יקבל 10 מנדטים
5
פסילה
חיים גרין | 14-03-2019 10:54
בושה וחרפה היועץ המשפטי יורד לעם ומתעסק בקטנות לבטל את בן ארי וגביר אנה אנו באים
6
בגד
שרה סיתון | 14-03-2019 11:34
הורסות את המדינה
7
בגץ
גבי | 14-03-2019 12:01
בגץ מטבע ברייתו הוא שמאלני אוהב אשכנזים שמאלנים ,הומואים, זרים ואנשי טרור.תמיד יפזול החוצה חאירופה האנטשמית למצוא חן בעיניהם. יעדיף את התרבות האירופית על התרבות המזרח תיכונית.
בן גוריון עשה טעות חמורה שהביא חרא וזבל כמוך
שונא טינופת | 14-03-2019 16:42
ממדינות פח אשפה מיץ של זבל כמוך מחופש לדתי
עליך ניקרא האימרה זבל אם תחפושת על הראש
אתאיסט | 14-03-2019 16:41
ערס חראדי וגזעני אצלכם כל השנה זה פורים אצל טינופת מסוגך
רגע
התמים | 14-03-2019 16:02
מי שאוהב אשכנזים - בוגד ? ומי שמעדיף את תרבות אירופה על תרבות המזרח התיכון ( מה בדיוק תרבותי במזרח התיכון ? ) פסול ומשוקץ ? תגידו, באמת ירדתם הרגע מהעץ או שזו פרודיה על החשוכים שבאנשי הימין....?
8
לדעתי העסק תפור נחיה ונראה אני סקפתי למדי
יעקב | 14-03-2019 12:21
רק מהאמירות השושפטים אתה מבין חבל על הדיון
9
עוצמה יהודית
יעקב | 14-03-2019 12:44
עוצמה יהודית. אנחנו תומכים בכם
10
בג"צ
משה | 14-03-2019 12:48
בישראל אין צורך בבית משפט עליון, גם בשוודיה, דנמרק, שוויץ,הולנד אין בגצ והמשפט והמדינה מתנהלים מסודר בלי היררכיה של בית עליון. מדוע בישראל אי אפשר להתנהל כמותם בלי בית המשפט העליון???
11
בגץ
עינת | 14-03-2019 12:52
אוי לנו היהודים איך עוכרי ישראל מוכרים אותנו ואת המדינה
12
המשפט בישראל
גרשון | 14-03-2019 12:53
אנחנו העם הנבחר וככזה אין אנו זקוקים לבתי משפט שאמורים לבחון ולהגביל את התנהלותנו, החלטותינו, פעולותינו ואורח חיינו. כעם נבחר שבנה את קוממיותו מחדש לאחר גלות של 1900 ששנים כל מעשינו הם מעשה אלוהי שאינו נזקק לבחינה משפטית.
13
בן ארי
ארז | 14-03-2019 12:56
תומך במיכאל בן ארי שיהיה לו בהצלחה היום בעה כן יהי רצון אמן תומך בפסילת בלד שהם אנטי ציוניים
14
את נקמתי בשופטים השמאלניים האלה.
Prms-24. | 14-03-2019 14:10
את נקמתי בשופטים השמאלניים האלה אני יגיש להם קרה ביום הבחירות.
15
בגץ והשמאל סימנו יותר מחצי עם כאויב !
עידן אוהב ציון | 14-03-2019 16:15
המערכת המשפטית יחד עם מחנה השמאל פתחו במלחמת חורמה נגד מחנה הימין מביבי בראש ועד מנהיג הימין האידאולוגי - מנהיגנו דר בן ארי. כשיגמרו איתם יעברו ליתר הפולטיקאים מהמחנה שלנו ...חייבים להתעורר ומהר!
16
עוצמה יהודית
עוזי רביד | 14-03-2019 17:00
עוצמה יהודית= ברית הבריונים שונאי אדם
17
לא לעוצמה יהודית בכנסת
הרב ליכטנשטיין | 31-07-2019 4:10
אתמול (רביעי) פרסם הרב משה ליכטנשטיין מראשי ישיבת הר עציון שבגוש עציון, מכתב לתלמידיו בעקבות האיחוד בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, בו הוא כותב: התורה וארץ ישראל לא יוושעו על ידי רווח פוליטי הנשען על בסיס מוסרי פסול הנה המכתב במלואו: לכבוד תלמידי היקר .... צירוף אנשי עוצמה יהודית לרשימת הבית היהודי לכנסת איננו ענין פוליטי אלא דתי ומוסרי. כל הנותן יד במישרין או בעקיפין לצירוף חבורה הסוגדת לכוח, אדישה לאלימות, מכבדת רוצח המונים ומלאה שטנה כלפי הרבה יהודים ושאינם יהודים ישא באחריות לחילול השם שייגרם על ידיהם בשבתם בכנסת כנציגים דתיים. עדיף לאחוז בעמדה פוליטית חלשה אך ערכית ונאמנת לעקרונותיה מאשר להשיג רווחים פוליטיים הכרוכים בחבירה לאנשים הללו. התורה וארץ ישראל לא יוושעו על ידי רווח פוליטי הנשען על בסיס מוסרי פסול אלא יינזקו עמוקות מכך. ארשה לעצמי לצטט את דבריו הידועים של רבינו הרמבן הנוגעים לעניין: חטאה אמנו בענוי הזה [של הגר], וגם אברהם בהניחו לעשות כן, ושמע ה' אל עניה ונתן לה בן שיהא פרא אדם לענות זרע אברהם ושרה בכל מיני הענוי.