מי ינצח בקרב על השבת; החרדים או הליכוד? - סרוגים

מי ינצח בקרב על השבת; החרדים או הליכוד?

העימות בין הסיעות החרדיות לבכירים בליכוד ממשיך. דרעי וגפני הודיעו כי ייעדרו מישיבת ראשי הקואליציה, וזו בוטלה. במקום זאת, נתניהו נפגש בשעה זו עם כל ראשי הסיעות בכדי להגיע להסכמות

מי ינצח בקרב על השבת; החרדים או הליכוד?
  (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

הממשלה לא מפסיקה לסעור. גם לאחר התפטרותו של השר ליצמן בעקבות עבודת הרכבת בשבת, העימות בין הסיעות החרדיות לבכירים בליכוד המשיך, זאת על רקע אי עלייתם של שתי הצעות חוק בעניין השבת לוועדת שרים לחקיקה.

בתוך כך, ישיבת ראשי הקואליציה בוטלה היום זאת על רקע כוונתם של ראשי הסיעות החרדיות דרעי וגפני להיעדר ממנה. במקום זאת, מקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעה זו שיחות פרטיות עם ראשי הסיעות ולאחריהן יכנס את כולם יחד.

הראשונה, "חוק המרכולים" המעניק לשר הפנים שהעומד בראשו כיום, הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי סמכויות של חוקי עזר עירוניים שיאפשר לו להורות על איסור פתיחתן של חנויות בשבת.

וההצעה השנייה, שהיא תיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה המובאת בשתי גרסאות: הראשונה- הצעת החוק הממשלתית של השר חיים כץ שיאפשר לאסור עבודות בשבת על בסיס סעיף חדש שייקרא "מסורת ישראל". השנייה- הצעתו של ח"כ משה גפני אשר דורשת מהשר להתחשב במסורת ישראל עוד לפני מתן ההיתר לעבודה.

הצעות החוק אמורות היו להוריד במעט את הלהבות מצד הסיעות החרדיות אל מול המשבר הקואליציוני שנוצר מול הליכוד והממשלה. אולם, שתי ההצעות נתקלו בקושי אל מול בכירי הליכוד שהורו ליושבת ראש הועדה, השרה אייילת שקד שלא להעלות את ההצעות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ממש כואב לי הלב, מציאות חילול השבת - תמשך ח"ו
מציאות חילול השבת - תמשך ח"ו ???????????? | 26-11-2017 22:07
ממש כואב לי הלב, מציאות חילול השבת - תמשך ח"ו : זה בושה שאלו הם הנציגים של החרדים שמאשרים חילול שבת בפרהסיה, שומו שמים!! והם עוד אומרים שהכל בהכשר המועצת, וזה לא יכול להיות נכון. גדולי מועצת התורה לא מחללים שבת לא בפרהסיה ולא בצנעה, למה החכי"ם משקרים ואומרים שיש גיבוי מהמועצת לחלל שבת? איזה חרון אף יש בשמים עליהם!!! שומו שמים. חילול שבת זה פגיעה בדבר הכי יקר לד' יתברך. ממש כואב לי הלב, אני רוצה לספר סיפור מהרצאה של הרב ניסים יגן ז"ל שסיפר שהלך לדרוש בפני זוג שאבדו את בנם היחיד. הבן שלהם "משה סלמה" נפטר בשבת, הוא עשה תאונה עם אופנוע שבו הוא נסע ביום שישי בערב. הרב נחם את המשפחה. הרב נתן דבר תורה חוצב להבות, כשלפתע קמה אחת הנשים בקהל וצעקה לעבר הרב: "למה הוא מת???" , "תסביר לי למה השם לקח אותו? הוא בסך הכל ילד". הרב בא מוכן ואמר לה: "אינני יודע חשבונות שמים, אבל אני יודע שכתוב בתורה במפורש, מחלל שבת מות יומת" ע"כ הסיפור. גפני ליצמן ודרעי בלב נשבר אני מתחננת לכם לפני שיהא מאוחר... תפסיקו את החילול שבת ואם לא אז התפטרו מהכנסת, לפני שיהא לכם מאוחר חס ושלום... מרן הרב עובדיה יוסף ז"ל אמר כי כל האסונות והצרות, הבאים על עם ישראל נגרמים ע"י חילול שבת דינו של מחלל שבת יותר גרוע מרוצח. מחלל שבת נקרא גוי לכל דבר, לא נקרא יהודי, קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה ...