גדעון סער נגד רפורמת הבגרויות של פירון - סרוגים

גדעון סער נגד רפורמת הבגרויות של פירון

שר החינוך לשעבר גדעון סער, תקף בועידת החינוך של 'ידיעות אחרונות' וYNET את הרפורמה של מחליפו שי פירון. "הפכו את כיתה י"א לעוד יותר עמוסה בבחינות"

author-image
גדעון סער נגד רפורמת הבגרויות של פירון
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

שר החינוך לשעבר גדעון סער, תקף אמש (ג') את רפורמת הלמידה המשמעותית של מחליפו שי פירון. הדברים נאמרו בועידת החינוך של העיתון 'ידיעות אחרונות' וYNET כחלק מהופעה של ארבעת שרי החינוך הקודמים – יולי תמיר, לימור לבנת, פירון וסער, יחד עם שר החינוך הנוכחי נפתלי בנט.

סער, שפרש מהחיים הפוליטיים ומתכוון גם לחזור ציין כי בתקופת כהונתו שכר המורים עלה: "העלאה בשכר המורים מאוד חשובה כי בסופו של דבר למרות שלא מתעשרים בחינוך בכל מקרה, הבת הגדולה שלי הלכה לחינוך והיא כבר מלמדת. יש לה את מה שיש לרוב האנשים שנכנסים למערכת: מימד אידיאליסטי באישיות. אבל צריך גם לפרנס משפחה. צריך לתת גיבוי גם למורים וגם למנהלים".

סער תקף את רפורמת הבגרויות שהוביל השר לשעבר פירון ואמר: "למה למנוע מתלמידים שרוצים ויכולים ללמוד לבגרות מורחבת בכמה מקצועות את האפשרות הזאת? הוציאו את כתות י' ממפת הבחינות. מה עשו בזה? העבירו בחינה בלשון, עוד יחידה במתמטיקה, עוד יחידה במחשב לכיתה יא'. הפכו את כיתה י"א לעוד יותר עמוסה בבחינות. הפכו את תלמידי י"א עוד יותר משועבדים לבחינות מאשר היה קודם".

השר לשעבר סער בוועידת החינוך (צילום: ניידת שידור MX1, באדיבות ynet)

מערכת שוביניסטית בלי מדידה

השרה הנוספת מהליכוד, שגם היא פרשה מהחיים הפוליטיים, לימור לבנת דיברה על מערכת החינוך איתה נפגשה: "מצאתי מערכת שאין בה מספיק התמקצעות, היא שוביניסטית, אין בה מדידה, אין בה הערכה. לפני שהגעתי התקצוב היה פר כיתה, בלי קשר לשאלה כמה תלמידים בכיתה. מיניתי ועדה בראשות שמשון שושני שהביאה מודל של תקצוב דיפרנציאלי לפי מודל שנקבע פר תלמיד. זה שינוי דרמטי שהיה בכל המערכת".

לבנת הוסיפה: "היום כשאני מסתכלת לאחור, עשר שנים אחורה, 12 שנים אחורה, ורואה באמת בשמחה ובסיפוק גדול שהתשתית הזאת שהניח דוח דוברת פלוס הדברים שעשיתי עוד לפני הדוח, אני רואה בסיפוק גדול שהתשתית הזאת משמשת בסיס להרבה דברים שנעשו במערכת החינוך במהלך השנים. זה גורם לי לסיפוק רב".

מבחנים פתטיים – לא רלוונטיים

שר החינוך לשעבר מ"יש עתיד" שי פירון אמר: "אנחנו ממשיכים להכשיר ילדים למאה הקודמת, אין אף מומחה חינוך שאני מכיר בעולם שחושב שתלמידים שעושים 25 בחינות בגרות יכולים ללמוד למידה בעלת ערך.

מכיוון שאנחנו חברה חרדתית ומכיוון שאנחנו מה שמניע אותנו זה השאלה אם יעתיקו או לא, אנחנו עושים מבחנים פתטיים, לא רלוונטים".

הוא הסביר כי תלמידי ישראל נבחנים ביותר מדי בחינות, "אחר כך יילך לצבא, חלק יילך למכינה קדם צבאית, ואחרי זה יילך לצבא ומצפים שיהיה קצין ואז הוא רוצה לטייל קצת ואז יגידו לו סטופ, כל המבחנים שלמדת לא שווים, צריך פסיכומטרי. כל הסיפור הזה לא רלוונטי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פירון הציע למידה משמעותית ורלוונטית
עדי | 11-08-2017 17:14
סוף סוף מוטיבציה , היא חלק מהחינוך. בית ספר לא יכול חהיות בית חרושת לשינון !! הרס ודיכוי יצירתיות של מערכת רקובה