יואלי'ש קרויס נשלח לכלא וחויב להוציא תעודת זהות

יואלי'ש קרויס נשלח לכלא וחויב להוציא תעודת זהות

בית משפט השלום בירושלים גזר על "קמב"ץ" העדה החרדית יואלי'ש קרויס שבעה חודשי מאסר וקנס של 50,000 שקלים בגין אי דיווח על הכנסות מהמשחטה שהפעיל במאה שערים. בנוסף חייב אותו להוציא תעודת זהות

השופטת שלחה את יואל קרויס ל-7 חודשי מאסר
  יואלי'ש קרויס במשחטה במאה שערים (נתי שוחט/פלאש90)

בית משפט השלום בירושלים גזר היום שבעה חודשי מאסר על "קמב"ץ" העדה החרדית יואלי'ש קרויס ועל מראד טרוה, בגין העלמות מס.

בהכרעת הדין קבעה השופטת שרון לארי-בבלי כי קרויס וטרוה ניהלו עסק של משחטה בשכונת מאה שערים בירושלים במשך מספר שנים מבלי שיהיה בידיהם רישיון עסק, מבלי לנהל ספרים כדין ומבלי לדווח לרשויות המס על הכנסותיהם שהגיעו לסכום של כ-1.5 מיליון ₪. כמו כן הרשיע בית המשפט את יואל קרויס בעבירה על פי חוק מרשם האוכלוסין בכך שלמרות החובה לכך בחוק מעולם לא הוציא תעודת זהות.

קרויס היה איש השטח של העדה החרדית, והיה הדמות הדומיננטית במאבקים של הכת האנטי-ציונית בהפגנות השונות. ברשותו ארכיון ענק של פשקוולים אותם הדפיסו ותלו ברחובות מאה שערים.

בגזר הדין נכתב "העבירות בהן הורשעו הנאשמים בוצעו במשך תקופה של 3-4 שנים. במהלך השנים התעלמו הנאשמים מידי שנה, באופן שיטתי, מהוראות חוקי המס ומהחובה להגיש דוחות". עוד קבעה כב' השופטת כי "מראד טרוה, שותפו של קרויס, עצם עיניו והסתמך על הדברים שמסר לו קרויס ופעל בכוונה להתחמק מתשלום מס, מתוך בצע כסף".

בנוסף לשבעת חודשי המאסר נגזרו על השניים ששה חודשי מאסר על תנאי, ועוד קנס בסך 50,000 שקלים.

עו״ד דפנה אברמוביץ, פרקליטות מחוז ירושלים: "יואל קרויס פעל בתחכום רב, כאשר לא רק העלים את קיומם של העסק ושותפו וכן את הכנסותיו מרשויות המס, אלא אף אינו מחזיק תעודת זהות ובכך מעלים למעשה את קיומו ומונע מרשויות המס לבדוק את פעילותו. עניינם של קרויס וטרוה מהווה דוגמא מובהקת לקושי באכיפת תשלומי המיסים לרשויות המס בכלל ובפרט בקהילות סגורות כמו מאה שערים ומזרח העיר ירושלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
נקודה למחשבה: זה לשון הרע?
שב | 02-05-2016 16:19
2
תשובה ל1
| 02-05-2016 20:59
תלוי את מי אתה שואל: אם רב סרוג, זה לשון הרע, אם את העדה החרדית זה לשון הטוב!
3
שירבו כמותו בישראל ובעולם כולו
חילוני כופר בעיקר | 02-05-2016 21:06
אם ישנן מלחמות קודש הן אלו.
4
זעזוע עמוק פוקד את כל העם היהודי בכל רחבי תבל עם הגעת
| 08-05-2016 18:22
זעזוע עמוק פוקד את כל העם היהודי בכל רחבי תבל עם הגעת השמועה המרה על הפירות של חוק הגיוס של גפני והיעדים שהביאו לגיוס בחור ישיבה היישר מהיכל ישיבת פונביז’ גבעתי. ויחרד כל העם אשר במחנה – חרדה גדולה. פרטים נוספים ומזעזעים שמגיעים לידי העסקנים שיחיו מהסערה האדירה עם היוודע הידיעה המחרידה על דבר גיוסו של בחור הישיבה. כפי שהתפרסם, אשר יגרונו בא לנו, - ובחור חשוב משיעור ב’ בישיבת פוניבז גבעתי , ש.ב. מרמות ירושלים, עזב את הישיבה, והיישר מהישיבה נפל לצבא של שמד וזנות בפועל – ד’ ירחם עלינו בקרוב ממש. אוי רבותי, לבכות, פשוט לבכות. - אז מן הסתם גם אתם חשבתם כמונו ודמיינתם שהבחור הנראה פרח’ח כזה, מין פורק עול כזה, שהוא וישיבת פוניבז אך במקרה התחברו להם זה לזה וטעות לעולם חוזרת. אבל לא. לא עם א’ רבתי. הוא לבוש ממש כירושלמים קנאים, ולפי עדויות של שכניו הוא נשאר כמו שהיה. בחור עדין נפש, הנראה זך וטהור, וצדיק העובד את ד’ מנעוריו בכל רמ"ח ושס"ה. אי אפשר להעביר את תיאור המראה במילים ודרך קווים. מה שניתן לומר בברור מוחלט, שאם תראו אותו ואת תמונתו – ההלם יתקוף אף אתכם. בחור הנראה מבחוץ זך וטהור צדיק ונשגב, שלמד באחת הישיבות קטנות בירושלים, היה ידוע ומוכר לחבריו כבעל לב משתוקק לעבודת ד’, ומשם לצערינו המשיך לישיבת פוניבז’ גבעתי ומשם, נפל לצבא של שמד וזימה. חלק מידידיו ומכריו מלפני שנים מועטות, שחו את גודל ההלם והתדהמה שאחזה בהם לנוכח שמועה רעה זו כי באה, באשר מכירים הם את אותו בחור, ונפילתו לצבא, הרי היא התגלמות שיא של הטרגדיה ממה שקורה היום בדורנו בהכשר מנהיגי הדור. איך הגיע לצבא ומתי? הפרטים בזה עדיין לא ברורים דיו, ועם הזמן שילך מן הסתם יתבררו יותר, אך מהנתונים שיש עד כה, עולה כי ככל הנראה כבר מספר חודשים הבחור שוהה בצבא, מאחר וכבר מאמצע החורף נעלם מנוכחות בישיבה, ורק בסוף הזמן משלא חזר בכלל ואף לביתו לא בא, אז נודע בציבור איך שהוא כי נפל לצבא השמד והזימה. והחמור מכל, כי ככל הנראה הוא הגיע לצבא לאחר התייצבות בלשכת הגיוס, שם עבר לחץ ושכנוע להתגייס ע"י המשכילים הרשעים של דורינו, מאחר והרקע שממנו בא הוא מסוג הבחורים עליהם הצבא יושב ורואה טרף קל לשיניו, כפי שהורחב בעדויות רבות ויצוקות, בקו ההגנה בעיתון הפלס ובקו במערכה. גם עוד לא ברור כל כך היכן מצא את מקומו בצבא, או יותר נכון לקורא לזה היכן מצא הצבא לחלן אותו, באיזה מסגרת, באשר מבנהו הגופני לא מאפשר לו להשתתף ביחידה קרבית, אלא במסגרת אחרת שספק אם אפילו באופן רשמי יש בה ממין הדתיות. אך כל אותם פרטים שונים ונלווים לא באמת כל כך משנים, העובדה היא אחת ויחידה! בחור טוב, בחור מצויין, בחור שרבותיו ומכריו תפס אותם ההלם מצעד זה, התגייס היישר מישיבת פונביז’ גבעתי לצבא הצואה!!! ומה התגובות בקרב בחורי הישיבה מאותו כת? מה התגובות בקרב הציבור הנורווגי? שם הקרירות שולטת מכח הסיטרא אחרא. לא רק שאין זעזוע, לא הלם, לא תהדמה, לא חרדה, וודאי שגם לא חרטה, הם ממש שמחים!!!! מקסימום שם יש כאלו שחוששים וחרדים מאוד מאוד, שעוד כמה תמימים בחורי חמד יפקחו את העיניים ויגלו את האמת של השמד של גפני והמן והאיש מבני ברק המרקד ביחד עם השטן וכו’, והם יגלו שהצבא של שמד פועל בכל מקום ובכל זמן לגייס מכל ישיבה ומכל משפחה, יגלו שההתייצבות הרת אסון לכל אחד ואחד וודי לבעלי רקע משפחתי מורכב או בחור חלש. חוץ מזה, הכל בסדר אצלם. פשוט המזרחי בלבוש כיפה מזרחי.
5
סוריה
נועם | 05-12-2020 10:13
סוריה חוזרת ליהודים
6
אחדות
נועם | 05-12-2020 10:13
אחדות דתית בישראל
7
ישראל
נועם | 05-12-2020 10:14
ישראל מדינה יהודית
8
הרבי
נועם | 05-12-2020 10:15
הרבי מלובביץ' מנהיג היהודים
9
יואל
נועם | 22-04-2021 18:32
יואל קרויס תומך ברבין
10
מרצ
נועם | 22-04-2021 18:33
מרצ נגד עוצמה יהודית
11
הרב
נועם | 26-04-2021 12:18
הרב קרויס יכול להחליף את עובדיה יוסף
12
חיזבאללה
נועם | 02-01-2022 11:39
חיזבאללה = יהודים אשף = יהודים חמאס = יהודים פתאח = יהודים נסראללה = יהודים