שביעי של פסח: השלב בגאולה שגדול אפילו מיציאת מצרים

שביעי של פסח: השלב בגאולה שגדול אפילו מיציאת מצרים

מדוע לא נאמר כשיצאו ממצרים "ובני ישראל יוצאים ביד רמה"? מבאר הרב חרל"פ כי גאולת עם ישראל היא אך ורק כשאנו עומדים בפני עצמינו, אז תבוא הגאולה

author-image
שביעי של פסח: השלב בגאולה שגדול מליל הסדר
  עיבוד מחשב: שאטרסטוק

"ובני ישראל יוצאים ביד רמה"

הננו קרבים לשביעי של פסח, אחרי האור הגדול של ליל הסדר, מה אפשר לקבל, או מה החידוש של שביעי של פסח?

מרן הגרי"מ חרל"פ זצ"ל תלמידו המובהק של מרן הגראי"ה הכהן קוק זצ"ל, מאיר לנו את מהותו של שביעי של פסח באור יקרות נפלא, כמובא בספרו הנפלא ממעייני הישועה עמ' כ"ט, ל' ועמ' ר"ג: אם נתבונן נראה כי סדר הגאולה שאנו נמצאים כעת בנוי על סדר גאולת מצרים. בתחילה ביקש משה מפרעה שישלח את בנ"י, ואחר ביקש ממנו עולות וזבחים. כך היה בתקומת המדינה, בקשת רשות מהאומות ועידת סן רמו, הצהרת בלפור, ההצבעה באום והקמת המדינה.

הרב חרל"פ מוסיף עוד דבר, אם נתבונן בפרשת בשלח נראה כי עם ישראל יוצאים ממצריים ואח"כ נאמר:"ויהפך לבב פרעה ועבדיו אל העם ויאמר מה זאת עשינו כי שילחנו את ישראל מעבדינו". ז"א המצרים מצטערים על הרשות שנתנו לבנ"י לצאת, וודאי שמצטערים על הרכוש שנתנו, ונהפכים להם לרודפים ושונאים.

והנה נאמר אח"כ: "ובני ישראל יוצאים ביד רמה". מדוע זה לא נאמר כשיצאו ממצריים ובנ"י יוצאים ביד רמה"? אלא אומר הרב חרל"פ גאולת עם ישראל היא אך ורק כשאנו עומדים בפני עצמינו, אז תבוא הגאולה ואז נאמר "ובני ישראל יוצאים ביד רמה". "האהבה שאומות העולם מראים לישראל הוא פגם בקדושתם"… בעיקבתא דמשיחא שהו הזמן שבו צריך להתגלות ההבדל התהומי שבין ישראל לעמים…. וכאשר תושלם השנאה בשלמותה, שלא תישאר שום אומה בעולם שתהיה מוקירה את ישראל יתגלה ההבדל הזה בכל מלואה ואז תהיה הגאולה".

זהו יסוד שאנו צריכים להפנים. שום הקפאת בניה או רדיפה של נוער הגבעות לא תשקיט את הגויים הן הערבים או האמריקאים, זה לא משנה מה שנעשה תמיד הגויים ישנאו אותנו וככל שזמן הגאולה יתקרב השנאה רק תלך ותגבר. אנו צריכים לחזור לעצמאותינו להשתחרר מעול הגויים, להוציא מאיתנו את הגלות, להאמין בדרכינו דרך התורה והגאולה. כך נוכל למשוך את כלל ישראל אשר מחפשים תורה אמיתית ושכל ישר וכאשר נהיה מאוחדים ברעיון זה גם הגויים יפנימו זאת ויתחברו לעוצמה שבעם ישראל.

יהי רצון שנזכה להרגיש בשביעי של פסח זה "ובני ישראל יוצאים ביד רמה" מתוך שיחרור אמיתי של עול הגויים ובניין בית מקדשנו וביאת משיח צדקינו.

==

הרב יהושע מרדכי שמידט הוא ראש הישיבה ורב היישוב שבי שומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נכון שצריך להמשיך בבניין ארץ ישראל
| 28-04-2016 17:24
בכל מדינת ישראל השלמה אבל נוער הגבעות הורסים את המדינה. בטרור לא משיגים דבר."הטרור" של ההגנה הפלמח והאצל לא נקרא טרור אלא הגנה מהערבים הרוצחים וסילוק הבריטים שזו בכלל לא מדינתם. ברוך השם יש לנו צבא וממשלה שיעשו סדר במדינת ישראל השלמה.