משה זר מבטיח: נקים עוד 4 ישובים לזכרו של גלעד הי"ד - סרוגים

משה זר מבטיח: נקים עוד 4 ישובים לזכרו של גלעד הי"ד

13 שנה להירצחו של גלעד זר, אביו משה אמר כי יקיים את הבטחתו להקים 6 ישובים לזכרו "אם לא אני אזכה להקים את הישובים לזכרו של גלעד, יקימו אותם בני ובנותיי"

author-image
משה זר מבטיח: נקים עוד 4 ישובים לזכרו של גלעד הי"ד
  ההבטחה להקים 6 ישובים תקויים. זר (פלאש90)

היום התקיימה הזכרתו של גלעד זר, אשר נרצח לפני 13 שנה בדיוק, יממה לאחר חג השבועות. גלעד זר, היה קב"ט מועצה אזורית שומרון ונרצח בעת מילוי תפקידו בפיגוע ירי בצומת ג'ית שלימים הפכה להיות צומת גלעד.

אביו של גלעד, משה זר, איש התיישבות ותיק ופעיל מרכזי בתחום רכישת קרקעות, התראיין מוקדם יותר בתכנית 'לא סותם ת'פה' ברדיו גלי ישראל ובאולפן גם נכח סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני.

"גלעד קישר וגישר ועשה כל מיני דברים לא כאיש מלחמה, לא כתג מחיר, (אלא) בשביל לאחד אותנו ובשביל להקים ישובים, לעודד אותם, לקשור בין ישוב לישוב- דרך גלעד", אמר האב השכול.

דילמוני, אשר הכיר והיה חברו של גלעד, שאל את משה לגבי הזיכרון האחרון שלו מגלעד. על כך סיפר משה כי "גלעד לעיתים רחוקות היה משתף אותי בפעילות שלו, לפעמים הייתי מלווה אותו יום שלם ומסתובב איתו בכל מיני מקומות, בשומרון העיקר. באחד המקומות, כשעדיין 'דרך גלעד' היתה בהתהוות , הוא הראה לי את הדרך שעומדת להיסלל. אז עברנו סמוך לקרקעות שקניתי מהכפר 'אימתן' והוא אמר לי "אבא אתה יודע, כאן הקרקעות שלך, הם נמצאות 40-50 מטר מהדרך שתהיה פה". הוא אמר לי "תשמע, כשהדרך הזו תהיה קיימת תוכל לעשות פה חווה חקלאית". צחקנו, אבל ידעתי שזו הצוואה שלו".

 האזינו לרדיו גלי ישראל בשידור חי דרך אתר סרוגים

בנוסף המשיך משה לספר על מורשת גלעד ואמר "לכל מקום הוא הגיע בראש מורם ועם גאווה לאומית וגאווה דתית- זה הסדר" וכן הבהיר כי "ארץ ישראל היא ארץ שלנו מתורה אבל היא גם ארץ שלנו בעבר, בהווה ובעתיד".

לסיום, הזכיר דילמוני כי משפחת זר הבטיחה להקים 6 ישובים, ישוב על כל אות בשמו של 'גלעד זר'. כיום ישנם 2 ישובים, ועל הקמת שאר הישובים אמר משה: "הם יהיו! כמו שאמרתי לראש הממשלה דאז, אריאל שרון- אם לא אני אזכה להקים את הישובים לזכרו של גלעד, יקימו אותם בני ובנותי ואתה מכיר אותם. ואם מישהו גם יפריע להם, יקימו אותם גם נכדי ונכדותי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ארבע או שש?
נועם | 05-06-2014 18:10
2
חוצפה-וכי אתה מעל לחוק?! הארץ של של אבא שלך?! יש חוק במ
גיימס הטפילד | 05-06-2014 19:28
דינה אדון זר!
3
לבנות בכל מקום זה שלנו ורק שלנוכל ארץ ישראל
דב | 06-06-2014 9:36
במקום שלערבי אין חוק בוודאי שליהודי מותר לעשות ככל העולה על רוחו