ראשי מוסדות החינוך הדתי מאיימים: נפטר מאות מורים - סרוגים

ראשי מוסדות החינוך הדתי מאיימים: נפטר מאות מורים

אחרי שהורדו תשלומי ההורים, אומרים מנהלי מוסדות החינוך הדתי כי המדינה לא השלימה את התקציב, מה שמעמיד אותם בפני פיטורי מורים. סגן השר וורצמן מרגיע: "הכל יהיה בסדר"

author-image
ראשי מוסדות החינוך הדתי מאיימים: נפטר מאות מורים
  למצולמות אין קשר לכתבה (פלאש90)

מאות ראשי המוסדות של החינוך הדתי לאומי ישתתפו מחר (ד') בשעה 16:00 בכנס חירום בישיבת צביה ביד בנימין, בעניין המשבר התקציבי המתרגש על מוסדות החינוך.

כזכור, מפלגת הבית היהודי יזמה מהלך של הפחתת תשלומי ההורים במוסדות החינוך הדתי לאומי, תוך הבטחה להשלמת התקציב שיגרע, ההכרחי לתפקודם של המוסדות.

במוסדות החינוך אומרים כי "ההורים אכן שילמו פחות, אך עד כה לא ניתנה השלמת התקצוב שהובטחה והמהלך פגע קשות במוסדות החינוך הדתי לאומי". בימים אלה נערכים במוסדות לפתיחת שנת הלימודים הבאה ומנסים לגייס את התקציבים החסרים שלטענתם מגיעים עד לעשרות מיליוני שקלים. לדבריהם "לתקצוב החסר עלולות להיות משמעויות דרמטיות, עד כדי פיטורי מאות מורים וביניהם ר"מים ומחנכים רבים."

 ראשי המוסדות מציינים בנוסף את הפגיעה בתקציבי התגבור למדעי היהדות ובשעות לימוד רבות במערכת הלימודים המקובלת בישיבות ובאולפנות כולל לימודי תורה.

מטה מאבק מיוחד של מוסדות החינוך הדתי לאומי הוקם לצורך מניעת הקיצוצים ובו שותפים מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמי"ת, נעם –צביה, אור תורה סטון, אמונה, חורב, מפעלות הציונות הדתית ופורום מוסדות לא מרושתים.

בנוסף בכנס תעלה גם הרפורמה של משרד החינוך בשינוי מבחני הבגרות, לפיה לא יתאפשר לתלמיד לגשת למבחני 5 יחידות ביותר משנני מקצועות, מה שלדבריהם עלול לפגוע בצורה קשה מאוד במעמד הראוי שקיבלו לאורך השנים לימודי הקודש, תלמוד, תנ"ך ותושב"ע.

מול טענותיהם של ראש המוסדות, אומר לסרוגים סגן שר החינוך אבי וורצמן, כי "הדברים מסתדרים, בעיניי אין צורך מחר בכנס, אבל הם החליטו שכן, מדובר גם בהערכות לשנה הבאה, ואני מכבד אותם זה המורים שלנו.

ויהיה להם איך להתחיל את שנה הבאה?

בעזרת ה'. אנחנו השנה מארגנים להם תוספת, אולי הכי גדולה שהייתה אי פעם, חלק מהדברים מתעכבים, אבל הם יודעים שזה יגיע ושאר הדברים גם יסתדרו. הם רוצים להערך לקראת שנה הבאה, הם בתיאום איתי, אנחנו בקשר כדי לסדר את העניינים והכל יהיה בסדר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בכיינים תקצצו בשכר המנהלים וישאר לכם כסף
בנימין | 22-04-2014 18:02
2
מערכת הניהול של המוסדות משומנת רחבה וכבדה מידי
יעקב דולב | 22-04-2014 19:57
תתחילו להתייעל לא יכול להיות שכל מוסד מחזיק מערכת ניהולית ראש מוסד מנהל תיכון מנהל אדמניסרטיבי מנהל אחזקה אחראי חד"א תחזוקן 4 מזכירות ועוד ועוד תתחילו להתייעל ותפסיקו לגזול כספים מההורים ומהציבור
3
אולי תפרסמו כמה אתם מרווחים???
יוסי | 23-04-2014 0:14
ראשי המוסדות / ראשי רשתות אתם מתלוננים על מצב כלכלי רעוע היכן אפשר לדעת כמה אתם מרווחים? כמה מרווחים אנשי ההנהלה והכספים ברשתות וכמה מרווחים המורים ברשתות? איזה אחוז מהכסף שמשלמים הורי התלמיד מגיע למוסד עצמו - ומאפשר למוסד לחנך לתגבר וללמד את התלמיד? איזה אחוז מהכסף שמשלמים ההורים מגיע לר"מים ולמורים כתוספת לשכר מעבר למורה שעובד שעות רגילות בביה"ס מקיף רגיל ממ"ד או ממלכתי? איזה אחוז הולך לרשתות לארגונים החשובים שנקראים: ישיבת בנ"ע / רשת אמי"ת / רשת צביה ונועם
4
שכר הלימוד בכלל לא ירד!!!
אריאל | 23-04-2014 10:27
אתם בטוחים שהעובדות נכונות??? באילו מוסדות משלמים השנה ההורים פחות מבשנה שעברה ולפני שנתיים?? ולמה בישיבה התיכונית שאנחנו מכירים בתור הורים זה לא ככה???
5
מערכות ניהול מושחתות ומסואבות ברשתות החינוך
שוקי | 23-04-2014 11:48
כל הכסף מועבר למנהלים ולקרוביהם ולכן לא נשאר כסף לשלם משכורות