מתחת לראדר של ימינה ותקווה חדשה: העבודה ומרצ באו לעבוד | פרשנות

מתחת לראדר של ימינה ותקווה חדשה: העבודה ומרצ באו לעבוד | פרשנות

בסיכום 100 ימי החסד של הממשלה אשר חרטה על דגלה התעסקות בנושאים שבקונצנזוס בלבד, מפלגות המרכז שמאל פועלות מתחת לאפם של ימינה ותקווה חדשה כדי להביא הישגים לבוחרי השמאל

מתחת לראדר של ימינה: העבודה ומרצ באו לעבוד
  (צילומים: אבשלום ששוני/פלאש 90, דוברות מפלגת העבודה

בתום מאה ימי החסד הראשונים של ממשלת בנט-לפיד, ניתן לזהות מגמה ברורה שמתרחשת מתחת לפני השטח ומתחילה להתגבר בימים האחרונים. בחסות הרצון העז של הצד הימני לשרוד פוליטית, ולשמר את שלמות הקואליציה, מפלגות מרצ והעבודה באו לעבוד.

עוד באותו נושא

שרן השכל: "אם יהיה תהליך מדיני נפרק את הממשלה"


56

כזכור, הממשלה הוקמה תחת הכותרת של אחדות ופשרות בין מחנה השמאל והימין בישראל. בנט ולפיד אמרו מעל כל במה אפשרית כי הם מתכוונים לשים בצד את 20% הנושאים השנויים במחלוקת, ולהתעסק ב80% הנושאים שנמצאים בקונצנזוס. אך בחלוף יותר משלושה חודשים מאז הקמת הממשלה, נראה כי מפלגות המרכז שמאל אינם שותפות לרעיון של התעסקות בעניינים המשותפים בלבד.

לאחר תקופת הסתגלות קצרה, במפלגת מרצ ובמפלגת העבודה מתחילים לסמן מאבק אחר מאבק לטובת צבירת הישגים לבוחרי השמאל – והם עושים זאת כמעט בתיאום מלא.

זה התחיל בדרישה של מרצ ורע"מ לפשרה בחוק איחוד משפחות שהכניס את הקואליציה לסחרור, לצורך להישען על האופוזיציה, ולנפילת החוק לשמחת מפלגות המרכז שמאל. עד רגע זה, השרה שקד לא הצליחה לגבש רוב לחוק שאת מתנגדיו הגדירה: "מסכנים את ביטחון המדינה".

זה המשיך במאבק מתואם של מרצ, העבודה וכחול לבן בחוק ההסדרים, תוך השמעת איומים ומכתבים נגד הקואליציה מתוך מטרה להוציא את הרפורמות שפוגעות בעיקר בציבור בוחריהן. מפלגות המרכז שמאל קיבלו את מבוקשן בכל אחת מן הרפורמות השנויות במחלוקת בעוד אביר קארה מימינה נלחם ללא תמיכה מחברי מפלגתו ונאלץ בסוף להתפשר.

בתחילת השבוע, מפלגת העבודה הסתערה על שלושה יעדים חדשים בניסיון להטמיע מדיניות שמאל וגרמה למפלגת ימינה להתחיל להתעורר.

בישיבת הממשלה השבועית ביום ראשון, מפלגת העבודה ומרצ דרשו לבחון מחדש את מפת האזורים בעלי עדיפות לאומית של מדינת ישראל, מתוך טענה שמדובר במפה פוליטית. הדרישה הרשמית הייתה להכניס ישובים ערבים לרשימה, אך אין ספק כי המטרה היא גם לנסות לשנות את מעמדם של ישוביי יו"ש אשר מוגדרים אזורים בעלי עדיפות לאומי.

בערב של אותו יום, מרב מיכאלי חגגה בטוויטר את פסילתה של עמותת "עד כאן" מקבלת הטבות מס בוועדת הכספים, ארגון המזוהה פוליטית עם הימין. המסר של מיכאלי, הצליח להקפיץ את איילת שקד שעקצה את יו"ר העבודה בציוץ חוזר והודיעה כי עמותת עד כאן תקבל את האישור המיוחל להטבת מס מהמדינה.

יום אחרי הויכוח הפומבי הראשון בממשלה, השר כהנא, ח"כ ניר אורבך, וח"כ יום טוב כלפון, כבר הביעו התנגדות פומבית לדיון תיאורטי שנוי במחלוקת שיזם יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב. האחרון כינס את הוועדה לדון בעיגון עיקרון השוויון בחוד יסוד – מהלך שמנוגד להסכמים הקואליציוניים ועלול לתת כוח נוסף לשופטי בג"ץ להתערב בחוקים בכנסת.

למרות זאת, במפלגת העבודה מדגישים כי הם פועלים למען ציבור בוחריהם וערכי המפלגה, מתוך אחריות מלאה לקואליציה. לדבריהם, הרוח במפלגה היא לקדם את הערכים החשובים להם, עם זאת הדברים נעשים בצורה מדודה ומהודקת מתוך רצון לא לפגוע בשותפים לממשלה.

תחילתו של תהליך מדיני?

לפני כשבועיים סמוטריץ' כינס את העיתונאים בחדר סיעת הציונות הדתית וטען כי ישראל הולכת לתהליך מדיני. יו"ר הציונות הדתית אמר זאת לאחר שגנץ נפגש עם אבו מאזן. שבועיים אחרי אותה אמירה, לפיד נאם על תכניתו להגיע להסדר בעזה ולחזק את הרשות הפלסטינית. במפלגות השמאל הריעו ללפיד וגנץ על הצורך להגיע להסדר עם הפלסטינים בעזה וביו"ש.

בתגובה להלך הרוח שנוצר בממשלה ובתקשורת, שקד ובנט הודיעו לעיני המצלמות כי אבו מאזן הוא אינו פרטנר.

על רקע דברים אלה, ברקע הדחיות החוזרות ונשנות של פינוי חאן אל אחמר, נראה כי בינתיים הצפרדע היחידה שמפלגות השמאל בלעו בממשלה הנוכחית היא מתווה הפשרה של הישוב אביתר.

כאמור, במפלגות המרכז שמאל מתחילים לבחון את גבולות הגזרה של ימינה ותקווה חדשה בניסיון לקבוע עובדות בשטח. במרצ והעבודה יודעים כי לאחר שיעבור התקציב, והממשלה תבצר את קיומה, הם יוכלו להפעיל לחץ נוסף כדי לקבל את מבוקשם.

כעת הם עוד בוחנים את השטח, נזהרים, אך מרב מיכאלי זוכרת היטב כי היא עומדת במפלגה עם מנדט אחד יותר מראש הממשלה. בעוד הסקרים מראים כי לבנט עדיין אין בייס מובהק לחזור אליו, לגוש המרכז שמאל אין מה להפסיד.

גלעד קריב סיכם זאת כך בכנס מכון הרטמן השבוע: "אחת לעשור-עשור וחצי מתגלגלת לידנו הזדמנות פוליטית גם ברמה הלאומית, שאנחנו לא יודעים מה משך חייה. לכן, צריכים לעשות הכול ולנצל את חלון ההזדמנות, כמו שיש כרגע, כדי ללחוץ על דוושת הגז ולהאיץ את הניצול החכם של ההזדמנות הזאת"

 

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
59 תגובות - 43 דיונים מיין לפי
1
זאת היתה מטרת השמאל מלכתחילה
אילה | 17-09-2021 11:33
השמאל יודע לחתור ולשלוט יחד עם התיקשורת בית המשפט ועוכרי ישראל מחוץומבית בכסף
2
בנט לא תמים
ורדה | 17-09-2021 12:12
חיי שעה גם חיים וכל אחד רוצה לחיות את השעה אם זה השמואל שרוצה ממשות והימין שרוצה כבוד את התוצאות מקבלים אלו שרומו
3
על הקונצזוס כמובן לא הולכים לבחירות...
עודד | 17-09-2021 12:37
הולכים לבחירות רק הנושאים הנמצאים במחלוקת בין חלקי העם. ולכן הרעיון המשונה של בנט ושקד, הוא סתם עבודה בעיניים... ממש כמו שאר סיפורי הסבתא שלהם.
4
הממשלה הנוכחית בויתור על ציונות ויהדות
רמץ | 17-09-2021 12:38
חבר הלאומים קיבל החלטה לפיה יוקם בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל שממזרח וממערב לירדן החלטה אותה ירש האום באופן חוקי והיא קיימת עד עצם היום הזה. לערביי ארץ ישראל יש זכות לחיות בארץ ישראל אך אין להם זכות על ארץ ישראל או על מי מחלקיה. העם הפלסטיני הוא עם מומצא של היה קיים בארץ ישראל או במזרח התיכון כלל עד שהומצא למטרה מסוימת. הניסיון המר, מהאסון שנכפה על ארץ ישראל שממערב לירדן ותושביה היהודים והערבים על ידי ממשלה בלתי אחראית שחתמה על הסכם אוסלו והביאה את כנופיית המרצחים מתוניס, אינו מצדיק הקמת מדינה נוספת לערבים בארץ ישראל ממערב לירדן. המדינה הערבית הקרויה ממלכת ירדן שוכנת על 70% מהשטח שנקבע על ידי חבר הלאומים כביתו הלאומי של העם היהודי, 80% מתושביה של ממלכת ירדן הם ערבים המכנים עצמם פלסטינים וזו להלכה המדינה הפלסטינית בין אם יחפצו בכך או לא. שטחי יהודה ושומרון שוחררו לאחר אלפי שנים בידי אדוניהם החוקי. אין כיבוש כיון שעם אינו כובש בארצו. העולם מחפש לתת לפלסטינים, שהם עם מומצא, מדינה, לא מכיון שהעולם צודק אלא בגלל שהעולם אוהב ערבים ושונא יהודים למרות כול השפע שמגיע מעם ישראל. הפלסטינים רוצים מדינה: יתכבדו וילכו לירדן. ביהודה ושומרון הם בקושי אורחים אם לשפוט אלפי שנות היסטוריה. לכן לעולם לא תקום שום מדינה פלסטינית נוספת ממערב לירדן. הקמת מדינה פלסטינית מנוגדת לטבע מכול בחינה ואם חלילה תקום היא תשקף בסופו של תהליך בדיוק את מה שקורה בלבנון, סוריה ועירק, מדינות מלאכותיות שהוקמו בניגוד לכול הגיון. את כול זה חייבים לזכור לדורות אחרת תיגזר עלינו כלייה.
5
זה לא מתח לרדאר. זו הסכמה שבשתיקה
פירוק הזהות | 17-09-2021 12:47
ישנה הסכמה בנוגע לאופיה המיהודי של המדינה מאז ומתמיד בין בנט לשמאל
חרבנט שקרן...
שלמ | 17-09-2021 19:21
חרבנט שקרן
6
הממשלה בהחלט פועלת גם באיזורים שבמחלוקת
מוטי | 17-09-2021 13:02
קודם כל, אין טעם לחפש מוטיבציות והתבטאויות של פוליטיקאים אלא שינויים בפועל. לדוגמא, נכון שמירב מיכאלי שמחה כאילו ועדת הכספים מנעה את הטבת המס לעמותת עד כאן. אבל, בפועל הועדה רק השהתה את האישור עד שרשויות המס יאשרו שהעמותה עומדת בכללי המשחק (והיא עומדת). אז למי איכפת שמיכאלי מפזרת שמחה בקרב תומכי מפלגתה. שנית, לא רק השמאל מממש נושאים שאינם בקונצנזוס, גם הימין. משום מה אמיר אטינגר פיספס את העובדה שלא רק מתווה אביתר נולד בממשלה הזו, אלא גם אישור 2200 יחד ביוש. נכון שאחרי האישור הזה שמענו דווקא נהי וכעס (בעיקר מראשי מועצות תומכי ליכוד וסמוטריץ'...), אבל, כדאי להזכיר שבשנה שעברה, כשאושרו 1000 יחד (בלבד) בידי ממשלת ביבי, דווח בסרוגים על חג להתיישבות. נושא סופר-טעון אחר הוא הנגשת מערת המכפלה. גם פה, אחרי שש שנות גרירת רגליים של ביבי ושותפיו, החלו העבודות בשטח. אז קצת פרופורציות.
7
ממשלת שמאל זה...
יפה | 17-09-2021 13:25
ממשלת שמאל זה ברור .בנט הוא האפסנאי
8
מתחת לראדר ???...............
קצת ישרות | 17-09-2021 13:36
מתחת לראדר ???............
9
בימינה מדברים ימין...
תמר | 17-09-2021 13:40
בימינה מדברים ימין אבל עושים שמאל קיצוני זבלים
10
בנט הרשע עוקר...
בנט עוקר המדינה היהודית | 17-09-2021 13:44
בנט הרשע עוקר המדינה היהודית ומכשיר מדינת פלסטין וכל אזרחיה נפלא מבינתי איך יש לו עדיין תומכים בציבור הדתי לאומי (עמ מאיה מורנו ומר סלימן) ולעם ישראל היהודי שמעוניין במדינה יהודית עלינו לקרוא ולהתפלל להעביר ממשלת זדון מן הארץ
11
הימין זה האפס...
ני | 17-09-2021 13:47
הימין זה האפס החדש בממשלת השמאל.
אתה לא...
כרמית | 17-09-2021 16:06
אתה לא מבין הם אבודים לכסא והם מאוד נהנים להיות בשמאל יותר מהימין. לא הבנתי מה השאלה שלך?
12
סמורטיץ צדק שבנט...
בנט החזיר את השמאל | 17-09-2021 14:18
סמורטיץ צדק שבנט החזיר את השמאל ,השאלה למה אורבך ו עידית וכהנא לא רוצים להבין
אז אולי...
נוכי | 19-09-2021 10:16
אז אולי באמת סמוטריץ לא צדק וזה מה שאורך עידית וכהנא חושבים?
13
ניתוח כל כך...
עמי | 17-09-2021 14:26
ניתוח כל כך שגוי ולא נכון: 1. תפקיד הממשלה לדאוג לכלל האזרחים, את זה הימין שכח והשמאל הזכיר, 2. הסיבה שאין את חוק האזרחות היא סמוטריץ ונתניהו שהצביעו לא להאריכו. נא לא להאשים את השמאל אלא את האופוזיציה שהצליחה להפילו, ולא לבוא בטיעון שזה תפקידה, אז לא תפקיד האופוזיציה לדאוג למדינה נקודה 3 שיקום ומלחמה בעברינות ובפשיעה בין אם היא אצל היהודים או הערבים היא לטובת כולם. 4. להמשיך
1 תפקיד...
אחד | 18-09-2021 9:14
1 תפקיד הממשלה לדאוג לכול העם נכון אתה צודק אבל מה שלא הבנת שהממשלה דואגת לאנשי השמאל בלבד .עובדה היא שהם הגיעו להסכמות שרק מה שמקובל על כולם ידון ומה שלא נשאר על המדף 2 תפקידה של הקואליציה להעביר חוקים .תפקידה של האופזיציה להפריע לה בגלל זה צריך רוב לקואליציה ..ואל תאשים את האופוזיציה בשום חוק שנופל כי קואליציה חזקה היתה מעבירה כול חוק שהיו רוצים .. 3.הממשלה בונה סדר עדיפות לאומית . 4.להמשיך ?
תקשיב משהו:...
כץ | 17-09-2021 17:18
תקשיב משהו: האלוהים שלכם הביבי הזה הוא סתם שקרן ונוכל, הבעיה היא לא ימין או שמאל הבעיה שלטון הפחדה ושקר לעומת שלטון שפועל למען אזרחיו.
בנט - בוגד. חבל לחפש כאן ראדר. בוגד נתעב
אורן | 17-09-2021 15:00
השמאל הגיע לשלטון, השמאל כבר את העיר. מי שפתח לשמאל את שערי העיר זה בנט. הכון שהיו שם עוד סייענים בזויים - שקד, אלקין, סער וליברמן. אבל מי שפתח את שערי העיר לאויב זה בנט נפתלי. כך זה יירשם בהיסטוריה
14
מתי נתעורר ומה...
מיכל | 17-09-2021 14:43
מתי נתעורר ומה יקרה עד אז..
15
מחכך ידיי בערגה...
עדו | 17-09-2021 14:56
מחכך ידיי בערגה , הגונב מגנב פטור
16
בנט ושקד תתעוררו...
יהודי | 17-09-2021 15:02
בנט ושקד תתעוררו עושים עליכם סיבוב פוליטי
17
בנט ושקד ליברמן...
אבי | 17-09-2021 15:39
בנט ושקד ליברמן ימכרו את אמא שלהם לערבים בשביל כיסא רשעים ארורים
ולך אין...
סמוטריץ | 17-09-2021 17:13
ולך אין בכלל אמא, יש לך את פיפי
18
מאה ימי חסד
אבי | 17-09-2021 15:43
שום דבר לא חדש
19
מרץ והאבודה מקרבים...
אופיר | 17-09-2021 15:49
מרץ והאבודה מקרבים את קץ מדינת ישראל במודע. הם מאמינים שהערבים הם חיות מחמד...... אך הימין מאמין שהם רוטבילירים..... ומצפיםנבכליון עיניים להשמדת ישראל. מרץ והאבודה במודע או של במודע עוזרים להם.
20
השתן עלה לבנט...
אופיר | 17-09-2021 15:49
השתן עלה לבנט לראש. הוא הפך מסוכן לישראל.
21
גם איילת שקד...
נעמה | 17-09-2021 15:54
גם איילת שקד ובנט עושים עבודה מעולה.בקשר לתקווה חדשה,הם ממילא נגזרים מהליכוד,שם היתה מדיניות כלכלית אותה הקים ביבי ומאד קשה לשנותה.לעיתים נדמה שהם בכלל לא מבינים מה צריך לשנות( משרד השיכון ומחירי דירות).איילת שקד לא שמאלנית ולא סוציאליסטית אבל היא מבינה שיש הרבה דברים שצריכים סדר חדש.הצדק צריך לעטוף את כולם באופן שווה.
זה שמולני
אבי | 19-09-2021 2:01
שיקרה על ברמה אישית
22
בכך שיהודים רוצים...
נעמה | 17-09-2021 15:58
בכך שיהודים רוצים להפריד עצמם מערבים בהקשר של זכויות וחובות,הם עושים עוול לעצמם. אך כיוון שישנן סוגיות לא פתורות בקשר לבניה,זכויות התיישבות,מה של מי ומה של מה,הערבים מעט נפרדים ממילא.ולכן אם שמים את זה לחוד ואת זה לחוד,חבל שהיהודים יפסידו בעמק השווה.
23
לגיטימי לחלוטין וגם...
אבי | 17-09-2021 16:13
לגיטימי לחלוטין וגם מבורך,איך אמר אלי וולך? .אים אתה רוצה לירות ? תירה ,דונט טוק.
24
שהיה שבת שלום...
אביב מאיר אלמקייס | 17-09-2021 16:22
שהיה שבת שלום ומבורך לכולם בעזרת השם יתברך שמו לעד אמן סלה ואמן מוצלח במיוחד רפואה שלמה בעזרת השם יתברך שמו לעד אמן סלה ואמן מוצלח במיוחד
25
השרה שקד תעקוץ,...
לוי | 17-09-2021 16:30
השרה שקד תעקוץ, השמאל יעשה מה שבא לו, ואחכ שקד ובנט ינסו לשכנע אותנו שהם פועלים עבור הימין ושזה עדיף שכך כי יש ראש ממשלה עם כיפה(וזה הביזיון הגדול ביותר).
26
ממה שרואים במפת...
אסטרולוגית | 17-09-2021 16:37
ממה שרואים במפת ישראל לשנה החדשה הממשלה בקדנצית בנט ממשיכה אחר כך אם יהיו בחירות והליכוד רוצה לחזור רק עם ברקת או ארדן לביבי לא יהיו 61 מנדטים
27
כל הכבוד לעבודה ומרץ, שמיישמים מדיניות השמאל
דוד | 17-09-2021 16:38
בזכות הקולות הגנובים מהמחנה הלאומי, יכולים מירב מיכאלי והורביץ ,ליישם את מדיניותם הבזה לערכי היהדות ,ולהקים מדינת כל אזרחיה.
אחוריים הם...
ברבז | 18-09-2021 20:43
אחוריים הם לא פנים
אין לכם מונופול על היהדות
יק | 18-09-2021 14:45
התורה פנים רבות לה
28
עד הבחירות הבאות...
רא | 17-09-2021 16:41
עד הבחירות הבאות
29
ביבי דאג רק...
חה חה | 17-09-2021 17:38
ביבי דאג רק לחרדים רק בזכותם שלט הרבה שנים שילם והם תמכו
30
כל מי שחלק על הרב טאו אשם בזה!!
עדו כהן צדק | 17-09-2021 17:53
לא זכיתי ללמוד בישיבתו הר המור, וגם לא להיות תלמידו. אצלי בישיבה היית גם אווירה אחרת.. אך האמת כאן צריכה להאמר הוא ותלמידיו הזהירו את כולם את הדתיים החרדים. החרדים הקשיבו בחלקם הרב עובדיה הרב אשר וייס ועוד אבל דווקא מהציבור שלכאורה הגיע ממנו הציבור של מרכז- הרציה קוק. היית אטימות לב וערלת לב. וכעת יש ועל כל אותם שחלקו עליו שכעת מסתבר ללא משוא פנים שהרב טאו הוא לאפחות מהרב קנייבסקי ברוח הקודש! לעלות אליו ולהתנצל ולהכתירו כראש וגדול הדור של הציונות הדתית האמיתית. אמרתי גם לרב שלי בישבת ההסדר כך.. והוא לצערי לא קיבל. כי הרב טאו לא פופלרי..
רב פח
יר | 18-09-2021 14:47
רב פח
31
בנט יודע שבבחירות...
מירי | 17-09-2021 18:04
בנט יודע שבבחירות הבאות הסיכוי שלו נמוך עד אפסי. לכן עיקר מאמציו זה לקהל עוד מנדטים מימין ן שמאל ומכל וכל... מטרה זו מניעה את מהלכיו וזו בלבד. תבדקו...
עד היום...
הלך | 18-09-2021 13:56
עד היום בנט לא יורד במנדטים או שמעלה מנדט אחד או שניים. בנט פועל לטובת הציבור כפי שהבטיח לא רץ להתראיין בסגנון הנוכל אני ואני ואני ולא מנסה למצוא חן בעיני אף בוחר. מי שמתלוננים כי בנט רימה אותם אלו תמיד ביביסטים חמוצים ואומללים שכלום כבר לא יעזור להם.
32
שמאל...
דוד | 17-09-2021 18:20
שמאל = דיקטטורה בולשביקית במסווה דמוקרטיה, בגידה במולדת, שחיתות, זיהום, רוע, מהפכות, הרס כלכלות, הלשנות, סתימת פיות, שטיפות מוח, כאוס, פילוג, שנאה, אנטישמיות, הפצת הקורונה, שלום בלהות, נסיגות, פיגועים ללא הפסקה, הסכם אוסלו הניפשע והבוגדני 2000 נירצחים, מחדל יום כיפור בזדון 3,000 הרוגים, חטיפת ומכירת ילדי תימן, טבח אלטלנה באנשי ימין חפים מפשע ועוד בניצולי שואה לא חמושים ששחו לחוף, הניסיון ל-ר-צ-ו-ח את בגין, רצח ארלוזורוב, רצח רעבין באמצעות השבכ שמפניה כרמי גילון ופרס, הסזון, הפינקס האדום, דורסנות, התנשאות, התעללות ביהודי המזרח, שנאת חינם, מלחמת אחים, שחיתות מפאי, השארת הסרטן הערבי בארצנו ב-48' וב-67' במקום להעיף אותם מכאן, אובדן ההרתעה מול הטרור הערבי הנא-צי, קשירת ידי חיילי צהל, תדלוק ועידוד הערבים למרר את חיינו, הכשרת תומכי טרור בכנסת ישראל בניגוד לחוק יסוד עי דיקטטורת בגץ ה0מאלנית, מאפיה משפטית, מתן הכשר לבניה ערבית בלתי חוקית, הנדסת תודעה שקרית בכלי התשקורת ה0מאלניים, תפירת תיקים לאנשי ימין, סגירת תיקים, אי פתיחת תיקים אמיתיים לאנשי שמאל מושחתים מזוהמים ועבריינים, פדופילים, צבו עים, שקרנים, השארת המסתננים האפריקאים בישראל בניגוד לחוק, המהפכה הקומוניסטית 50 מיליון נירצחים, טבח 3 מיליון בקמבודיה בידי האכמרוז' השמאלנים, ונצואלה, בוליביה, הגרילה בקולומביה, וייטנאם, צפון קוריאה, סין הקומוניסטית, סורוס היהו דון השמאלני בהבאת מיליוני מהגרים מוסלמים לארהב, הצפת אירופה בערבים ובמוסלמים ועוד לא חסר. השמאל=הסרטן הממאיר של העולם! תתחילו להתעורר ותצאו מהתרדמת שמרדימים אתכם ה0מאלנים הארורים במסווה של נאורות וקידמה.. מדובר בנחשים בני שטן שהביאו עלינו שואה ובדרך להביא עלינו עוד אחת!
, אתה פשוט...
יוסי כץ | 18-09-2021 14:08
, אתה פשוט טמבל גמור שמנסה לשכתב את ההיסטוריה!!!
אל תדאג...
בולולו | 18-09-2021 0:57
אל תדאג בבחירות הבאות נחזיר אותך לחור של א%א שלך , ושם תשאר 40 שנה . נשתדל להרוס אתכם ולהעיף אתכם מפה רחוק, בכדיי שלא נריח את סרחונכם. נקח את בנותיכם ונחתן אותם איתנו ובכך נעלעם אתכם בכלל...ויפה שעה אחת קודם. בינתיים תמשיך לשמוח על שטויות
כעת המשכתי...
. | 17-09-2021 19:36
כעת המשכתי לקרוא עד הסוף וואו אתה אפילו יותר הזוי מביביסט רגיל אתה פשוט חולה כמה קונספירציות באיש אחד...
טיפש ביביסטי....
. | 17-09-2021 19:34
טיפש ביביסטי. אם תסתכל תראה שהבולשביקים היו ימין בהכל חוץ מכלכלה, מאוד שמרנים, מלקקים לכנסייה האורתודוקסית, מיליטריסטים, שלטוניים עם פולחן אישיות. גם נודה באמת הליכוד אפילו לא ממש ימין כלכלי אלא סתם לוביזם. לא יודע אבל זה נראה שאתה הביביסט ומפלגתך קרובים הרבה יותר לבולשביקים מהליברלים במרכז והסוציאל דמוקרטים בשמאל.
33
איזה באסה. הם...
הצפוני | 17-09-2021 20:23
איזה באסה. הם באו לעבוד. הבנתם את זה? מי שבא לעבוד בשביל המדינה הוא לא בסדר. מטורללים אתם
34
לא אכפת לי...
אביאל פ | 18-09-2021 12:54
לא אכפת לי מה מוגדר ימין ומה שמאל, מה שחשוב זה טובת מדינת ישראל. לפעמים פוליטיקאים שקוראים לעצמם ימין עושים טוב למען המדינה ולפעמים הם עושים רע. ואותו דבר פוליטיקאים משמאל. צריך לבחון את הנושא עצמו ולא את השיוך הפוליטי של מי שמוביל אותו וככה נדאג שטובת ישראל תקבע ולא טובת מחנה פוליטי כזה או אחר
35
השמאל רוצה בטובת בני האדם.
יק | 18-09-2021 14:41
הימין כל מה שמעניין אותו זה סיפוח. כמובן בלי להציע מה לעשות עם 6 מיליון ערבים. לא צריך, אלוהים כבר יעזור. ועל הדרך קפיטליזם חזירי
36
סתם שאלה: מי הם העבודה ומר"ץ
אוראל זר זהבי | 18-09-2021 21:20
בכלל - ולמה זה מעניין את סבתא שלנו?..
37
בנט פרופלסטיני
נעה | 18-09-2021 22:15
עוד מעלה אחת ימינה והממשלה הזאת מסתובבת עם קלצ'ניקובים ומחלקת בקלאוות בכיכרות ג'בליה
38
בנט שקד וסער...
גבי | 18-09-2021 23:11
בנט שקד וסער כלי שרת בידי השמאל בממשלה הם מבצעים את מטרות השמאלנים בממשלה והם למעשה התיישרו עם השמאל והערבים בממשלה הם לא יוכלו להציג את עצמם כימנים הם כבלו את עצמם לשמאל ואין להם כרגע אפשרות נסיגה סופם קרב
39
בנט שמלני
יצחק | 19-09-2021 2:00
גנבת גם את הקול שלי ושקד השקרנית תתפטרי המצב קטסטרופה
40
בנט שקד סער...
חיים | 19-09-2021 6:27
בנט שקד סער לא יעזור שהתעוררו עכשו אתם מחוקים כליל מהפוליטיקה בבחירות הבאות
41
צריך להפנים את...
מודי | 19-09-2021 11:23
צריך להפנים את דבריו של קריב מה שהם יצליחו לעשות בזמן שניתן להם ישפיע על ממשלות הימין לעשרות שנים וכך הימין שוב יממש את מדיניות השמאל .הדרך להימנע מכך היא לפמפם חזור ופמפם היטב לכל נבחרי הימין שיצהירו חזור והצהר שממשלה זו אינה חוקית אינה לגיטימית ולפיכך כל החלטותיה אינן מחיבות ובשעת הכושר תוקם ועדת חקירה ממלכתית אשר תעשה את הדין עם כל משתפי הפעולה בקיום הפיכה מתועבת זו ולהפיל על כל הבוגדים מהגוש את האחריות לפשע אחרת שוב נתברבר עצמנו לדעת כיצד ממשלות הימין מבצעות את מדיניות השמאל ויש להתחיל במלאכה זו לאלתר ויפה שעה קודם וחובה להיכנס בעל הכוח בבוגדים ולא להתפתות להזיות שמא הם לא ישובו בתשובה אלא לקבוע גט כריתות ואין המעוות הזה יכול לתקון ולכן נגזר מוות פוליטי על הבוגדים
42
באו לעבוד? למה...
מנה | 19-09-2021 16:17
באו לעבוד? למה אין רכבת בשישי שבת
43
אחדות ופשרות...אל תשכחו,...
נילי גל | 20-09-2021 8:12
אחדות ופשרות...אל תשכחו, עלו והצלחו.