הקבינט אישר: הבידוד יקוצר ל-7 ימים ובדיקה שלילית - סרוגים

הקבינט אישר: הבידוד יקוצר ל-7 ימים ובדיקה שלילית

אושר קיצור ימי הבידוד ל-7 ימים, ועל רקע המשך העלייה בתחלואה, משרד הבריאות ימליץ לקבינט הקורונה להחזיר את "התו הירוק" בחדרי כושר, חתונות, מסעדות ובתי כנסת

author-image
הקבינט אישר: הבידוד יקוצר ל-7 ימים ובדיקה שלילית
  (צילום: נתי שוחט\פלאש 90)

חוזרים למגבלות: קבינט הקורונה אישר קיצור של ימי הבידוד ל-7 ימים ובדיקה שלילית ביום האחרון, במקום 10 ימי בידוד, כפי שהיה עד היום.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בדיון: "במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפשר למבודדים לבצע בדיקה ביום ה-7 לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשתחרר. יחד עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי, אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה – הקנס יעמוד על 5,000 ש"ח."

"המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד.אנחנו קובעים אמצעים שהציבור כן יכול לעמוד בהם.אנחנו באים לקראת הציבור. אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה, הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסיכות. ביחד, ננצח את המגיפה הזו".

ההמלצות: להחזיר את התו הירוק

לקראת הכינוס של קבינט הקורונה הערב (שלישי), המליצו במשרד הבריאות להחזיר את "התו הירוק" במקומות מסוימים – זאת על רקע המשך העלייה בתחלואה בשבועות האחרונים. בכך הכניסה למקומות שיוגדרו תוגבל למחוסנים, מחלימים ונבדקים.

לפי המתווה של משרד הבריאות שהועבר לשרים, התו הירוק יחול רק על פעילות במקום סגור ובפעילויות של מעל 100 אנשים. בתוך התו הירוק ייכללו חתונות, אירועי שמחות, הופעות, מסיבות, פסטיבלים, כנסים, חדרי כושר, מסעדות, חדרי אוכל ובתי תפילה. מנגד, לא יידרש תו ירוק כעת בכניסה לקניונים ואתרי מסחר או בכניסה לתחבורה ציבורית.

עוד באותו נושא

עלייה משמעותית במספר חולי הקורונה בישראל


22

עוד נקבע כי ילדים עד גיל שנה לא יצטרכו בדיקה במסגרת התו הירוק החדש, וילדים עד גיל 16 יזכו למימון מהמדינה עבור בדיקת הקורונה שלהם. במשרד הבריאות דורשים גם תוספת של 1.5 מיליארד שקלים, מתוכם 300 מיליון יהיו מיועדים לרכישת חיסונים נוספים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו