נעצרו 4 חשודים באחריות לפיצוץ בשגרירות ישראל בהודו

נעצרו 4 חשודים באחריות לפיצוץ בשגרירות ישראל בהודו

המשטרה בניו דלהי עצרה 4 חשודים באחריות לפיצוץ מטען החבלה מחוץ לשגרירות ישראל בהודו בינואר האחרון, שתוארו כסטודנטים ממחוז קשמיר. לא נמסר מה החשד למניע שלהם, אך בישראל העריכו כי איראן עומדת מאחורי הפיצוץ

נעצרו 4 חשודים באחריות לפיצוץ בשגרירות בהודו
  זירת האירוע בהודו. ארכיון (צילום מסך)

המשטרה המקומית בניו דלהי הודיעה היום (חמישי) כי עצרה ארבעה צעירים בחשד למעורבות בפיצוץ מטען החבלה ליד שגרירות ישראל בהודו בינואר האחרון.

לפי הדיווחים בכלי התקשרות המקומיית בהודו, ארבעת החשודי הם סטודנטים בני 21 עד 25 מהעיר קרגיל שבמחוז קשמיר. עוד דווח כי הארבעה היו מוכרים למשטרה, ונחקרו כבר כמה פעמים בעבר.

במשטרה לא מסרו מה החשד בנוגע למניע שעמד מאחורי מעשיהם, ורק סיפקו פרטים מועטים על החשודים שנעצרו. קצין במשטרה אמר כי "לא היינו צריכים להשתמש בהרבה כוח במעצר שלהם, מכיוון שהם מגיעים ממשפחות ממעמד הביניים".

עוד באותו נושא

"אנחנו צופים בך": מכתב האיום לשגריר ישראל בהודו

כזכור, ב-29 בינואר דווח כי מטען חבלה התפוצץ סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי, שהיה סגור בעת האירוע. על פי המשטרה לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לכמה כלי רכב שחנו סמוך למקום. במשרד החוץ פתחו בחקירה בשיתוף עם משטרת הודו כדי לבחון את נסיבות האירוע – והעלו חשד לכך שהמטען הונח במקום על ידי כוחות איראניים.

לפי הדיווח בכלי התקשורת בהודו, מכתב שאותר בזירת הפיצוץ ציין כי מדובר בנקמה על חיסולם של מפקד כח קודס לשעבר קאסם סולימאני ושל מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה, שתוארו כ"שהידים". "זו הודעה רשמית מסראללה-הודו-חיזבאללה לנציג המדינה הטרוריסטית, ד"ר רון מלכא" כתבו המחבלים לשגריר ישראל בהודו. "זה רק הקדימון שאנחנו מציגים בפניך, אנחנו צופים בך ובמה שאתה אוכל. עינינו עוקבות אחריך, ולא תוכל לעצור אותנו גם אם תרצה".

"אנחנו יכולים לחסל אותך בכל זמן ובכל מקום שנרצה – אבל אנחנו רוצים להשמיד את מחסני הטרור שלכם קודם, ולא רוצים שדמם של אנשים חפים מפשע יישפך" הוסיפו וכתבו באנגלית קלוקלת. "כשנסיים לפעול, כל אלו שמקדמים ותומכים באידאולוגיית הטרור הישראלית לא יהיו קיימים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו