מה עושים כאשר בני זוג חיים זה לצד זה? - סרוגים

מה עושים כאשר בני זוג חיים זה לצד זה?

היום יש לגיטימציה מאוד גבוהה לאינדיבידואליות ותפיסה שמעודדת אפילו זוגות לחיות כל אחד עם הפנים לחוץ הזוגיות וזה מייצר זוגות שחיים זה לצד זה, כל אחד בענייניו. 5 עצות לשיפור המצב

מה עושים כאשר בני זוג חיים זה לצד זה?
  (צילום: שאטרסטוק)

לפי הזוהר הקדוש ותורת הקבלה, בעל ואישה אינם שתי נשמות שחוברו על ידי אקט הנישואין, אלא הם, בעצם נשמה אחת שחצאיה התלבשו בשני גופים.

המהות האמיתית של החתונה, היא איחוד ראשוני של האיש והאישה, באמצעות הכוח הטמון בנשמתם, כך ששני החצאים, מתחברים למציאות הראשונית – נשמה אחת מושלמת.

"כִּי יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה חֲדָשָׁה לֹא יֵצֵא בַּצָּבָא וְלֹא יַעֲבֹר עָלָיו לְכָל דָּבָר נָקִי יִהְיֶה לְבֵיתוֹ שָׁנָה אֶחָת וְשִׂמַּח אֶת אִשְׁתּוֹ אֲשֶׁר לָקָח. (דברים כד, ה). לוקח שנה שלמה, של התמקדות בבנייה נכונה של הנישואין, כדי להגיע לכך שהמציאות של בן זוגי תביא  לי תענוג והמציאות שלי תביא לבן זוגי תענוג.

לשם כך, יש לעבור מעולם הרווקות לעולם הנישואין. אם בעולם הרווקות הייתי שקוע בעצמי, ברגשותיי, ברצונותיי, אז בשנה הראשונה לנישואין עליי להרגיל את עצמי, שאני כבר לא לבד בעולם.

יש לי בן זוג, אני צריכה כל הזמן להתאים את עצמי אליו, לחשוב עליו, לאהוב אותו ושיהיה לי איכפת ממנו. מעבר כזה, מתקן אותי ומוציא אותי מהאנוכיות שלי וכך מתרחשת התכללות והשניים הופכים זוג ואז מוכנים לצאת יחד למלחמת החיים.

מרגע זה ואילך, כל אחד מהם כבר לא אותו אדם שהיה, השתנתה תפיסת הזהות שלו. ברית הנישואין, עושה שינוי מהותי, חקוק בנשמתו ואישיותו של האדם ולא משהו זמני שנכנסים ויוצאים ממנו כמו לעוד תפקיד בחיים. עליו לחשוב בצורה זוגית ומשפחתית, מתוקף זהותו החדשה, הנצחית והמשודרגת. לעבור שלב התפתחותי חשוב מאוד באישיותו.

לצער הלב, היום יש לגיטימציה מאוד גבוהה לאינדיבידואליות ותפיסה שמעודדת אפילו זוגות לחיות כל אחד עם הפנים לחוץ הזוגיות וזה מייצר זוגות שחיים זה לצד זה, כל אחד בענייניו.

לצערי הרב זו לא זוגיות אמיתית, אלא שותפות בלבד. על מנת שבני הזוג יוכלו להבין שהם בכיוון הנכון כל הזמן, אפשר להעזר במצפן, שהוא הבנת כיווני המבנה הזוגי והמשפחתי.

מצרפת כמה טיפים נבחרים, שיאפשרו לכם לבחון איזה כיוונים צריך לתקן בתוך הזוגיות.

5 טיפים לזוגיות

1. אחד מבני הזוג לא מרוצה – אחד מהברומטרים הבולטים ביותר לבעיה בזוגיות, הוא שאחד מבני הזוג אינו מרוצה. אז מה? כל מי שאינו מרוצה בזוגיות צודק?

אם זה נובע מכך שהוא מרגיש שפניו אל תוך הזוגיות והצד השני נמצא מחוץ לזוגיות (כמו תחביבים המתקיימים בצורה קיצונית, חברים שתופסים מקום גדול מידיי, עבודה שהופכת להיות מרכז החיים-וורקוהוליות ובעצם כל מה שמתקיים בצורה לא מתוקנת ולא מאוזנת ומוציאה את האדם מתוך המבנה הזוגי.

חשוב לציין!!! הכרחי וראוי שיהיה לאדם עולם של קשרים עם חברים, מימוש בעבודה, תחביבים למען בריאות הגוף והנפש. אבל יש לשים לב, מהיכן מתבצע אותו מקום. לוודא שהמקום הזה לא משמש למקום בריחה, זה סימן שדורש התייחסות מאוד רצינית.

 

2. כשאחד מבני הזוג מרוכז בעצמו – אחד הסימנים המתסכלים, זה כשאחד מבני הזוג נמצא עם הפנים מחוץ למערכת הזוגית, כאשר היא או הוא מרוכזים בעצמם.

זה יכול להיות אדם מצליח בעסקים, והוא מהבוקר עד הלילה סביב ההצלחה שלו בעבודה. מנגד, בקצה השני,  כאשר אחד מבני הזוג שוקע לעצבות, דכאון, ובמקום לטפל במצב הרגשי שלו מפיל את האחריות על הצד השני.

זה בדיוק התיקון בברית הנישואין. על האדם לצאת מעצמו למען המערכת הזוגית , לקחת אחריות ולטפל בקשיים האישיים שהוא מתמודד איתם. כמובן בן הזוג שם לתמוך, לעזור ולעודד אך לא לקחת אחריות במקומו.

המערכת הזו היא מעל הכל, גם מעליך. זה עיקר הנישואין לחזק אחד את השני ללכת יחד (בדיוק כמו בהורות – אם אני מרגיש, שזה שיש לי ילד, מפריע לי לממש את עצמי, אז המקום בו אני נמצא אינו מקום מתוקן).

 

3. ביטול האני – "אין אני והוא יכולים לדור בעולם" (מסכת סוטה) – ביטול הגאווה בתוך מערכת זוגית. כאשר אחד מבני הזוג מכניס את האגו שלו לתוך המערכת הזוגית, המקום הגאוותני הזה יוצר חוצץ בין בני הזוג ולא מאפשר למערכת הזוגית להתקיים בצורה תקינה ונכונה, המערכת מתעקמת כי נכנס פנימה עצם זר גדול ולא אמיתי שתופס נפח ובא על חשבון הזוגיות.

 

4. עולם דמיוני טוב יותר מעולם מציאותי – הרבה פעמים, אחד מבני הזוג לא מעוניין לחיות ולהרגיש את המציאות האמיתית שהוא חי בה. לפעמים זה תוצר של משקעים ותפיסת חיים קדומה,  שאימץ אותה עוד בילדות וגורר אותה איתו כל חייו. אותו בן זוג, מדמיין תמיד שהיו יכולים להיות לו, חיים טובים יותר עם בת זוג אחרת, עם עבודה שונה, עם ילדים אחרים… ורק אז, הוא היה יכול להיות מאושר.

דבר זה, מפר את האיזון של המערכת הזוגית, כיוון הפנים שלו נפשית יוצא החוצה, הוא לא נמצא עם הפנים לתוך המערכת הזוגית.

 

5. מסירות נפש – כל ההשקעה והמאמצים, אמורים להעשות לכיון מטרה אחת גדולה מעצמי והיא הזוגיות והתא המשפחתי. מסירות נפש,  הכוונה:  להלחם על הקשר, כלומר: להכשל ולנסות שוב ושוב עד שתצליחו.

זה יעד חשוב שחובה להגיע אליו ואין דרך אחרת. להלחם שיהיה קשר ראוי, מתוקן, עם כבוד, אהבה ותמיכה זה בזו. מי שבוחר בגירושין או באדישות כלפי הזוגיות, הוא בעצם מוותר.

כל אחד מבני הזוג צריך לעמוד יציב, עם דרישות לקשר של אמת, כתנאי להמשך הנישואין.

 

חנה דיין, היא מטפלת זוגית ופרטנית, בוגרת MA באוניברסיטה העברית בייעוץ ובעלת 12 שנות ניסיון. hanna.tipul@gmail.com

לכל הכתבות של חנה דיין בסרוגים לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
סרוגים מעודדים אותנו להראות כמו בתמונה?
מד | 04-05-2021 14:55
.
בושה וחרפה...
שלמה | 14-11-2021 0:32
בושה וחרפה לתגובה שכזו
הלוואי !!! הדוסות כל כך לא אסטתיות.
תשובה למד | 09-05-2021 13:58
בגדים נאים, הגיינת גוף, איפור, תכשיטים, בשמים... כל הדברים האלה זרים לדוסות. בדרך כלל אפשר להריח אותן מעבר לפינת הרחוב עוד לפני שרואים אותן. הלבוש הארוך, גרבי הצמר, כיסוי הראש, השרוולים הארוכים בימין חמסין....
2
1 מה אתך? זה בשביל שנהרהר על צניעות הוליווד
דח | 04-05-2021 15:01
ת
3
mmeiravazoulay676@gmail.com
Isabella Ethan | 06-12-2021 23:57
איך החזרתי את בעלי הגרוש בעזרת כישוף האהבה של דר אלאבה... שמי איזבלה איתן. כשקראתי את העדות באינטרנט על איך דר אלאבה, זורק הכישוף הבהיר והחזק ביותר עוזר להחזיר בעל מתגרש, מאהב. תהיתי איך זה יכול להיות נכון, כי רבים איכזבו אותי בעבר ללא כל תוצאה. פשוט שחררתי את הפוסט והסתובבתי בפורום. בהודעתי שוב תחת, מישהו פרסם ואמר זורק כישוף מאומת. אחרי שהיא קראה את הדואר, זה היה אותו אדם דר. אלאבה שהיא דיברה עליה. אז אין לי ברירה אלא לבדוק באמת איך הוא עובד. הייתי הרוסה לגמרי כשבעלי האהוב עזב אותי. זה היה כאילו כל העולם שלי נעלם ביגון ובכאב. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל מבין כל מטילי הקסמים שיצרתי קשר, הוא היחיד שהשאיר בי את הרושם שאני כל כך נכון ואמין. יותר מדבריו, הוא החזיר את בעלי והגשים את כל משאלותיי. הוא נאמן עכשיו, הוא שם לב אליי, הוא מציע לי פרחים בכל יום ראשון, ולעתים קרובות אנחנו יוצאים לקולנוע ולמסעדה. בעלי בא אליי והתנצל על העוול שעשה והבטיח שלעולם לא יעשה זאת שוב. מאז הכל חזר לקדמותו. אני ומשפחתי חיים שוב יחד באושר. אני אהיה אסיר תודה לנצח שהפכתי את חיי מהגיהנום לגן עדן! אני מאמין שמי שצריך עזרה צריך לבוא אליו לעזרה. שאלוהים ימשיך להשתמש בך כדי להציל את הפרידה. כל מי שיש לו בעיות זוגיות, בעיות גירושין, מאהב אבוד או בעיות זוגיות כלשהן, ניתן לפנות אליו (dralaba3000@gmail.com). או WhatsApp/Viber him דרך +1(425) 477-2744
4
how i got my love back home
isabella elijah | 26-06-2022 12:43
שלום חבר נפגעתי ושבור לב כשקרה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדיי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל זורק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז אף פעם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. דר אלאבה. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו היום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, צור קשר עם דר אלאבה במייל: dralaba3000@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744.......