במשרד הבריאות מעריכים: פורים תחת מגבלות - סרוגים

במשרד הבריאות מעריכים: פורים תחת מגבלות

מחשש להדבקה המונית, על רקע נתוני התחלואה שאינם יורדים, במשרד הבריאות כבר מתחילים להיערך לחג הפורים, ויש חשש ממסיבות גדולות במיוחד במגזר החרדי ולכן כבר נערכים למגבלות

author-image
במשרד הבריאות מעריכים: פורים תחת מגבלות
  (צילום: דוד כהן/ פלאש 90)

על פי הפרסום הערב (חמישי), ב'תכנית חיסכון' בחדשות 12, בכירים במשרד הבריאות אומרים הערב (חמישי) שהגבלות הקורונה ימשכו והיו בתוקף גם בחג הפורים.

על פי אותו פרסום במשרד הבריאות צפויים לדון בהגבלות לעוד חודש ויש חשש כי בקצב הקיים סביר להניח שיחולו הגבלות על חגיגות הפורים וההתקהלויות ואפילו על התארחות בבתים של אחרים. בעיקר החשש שמציינים במשרד הבריאות הוא מפני המסיבות במגזר החרדי, שם היקף ההדבקה גבוהה יחסית לשאר האוכלוסיה.

עוד באותו נושא

משרד הבריאות בהמלצות מיוחדות לנשים בהריון

כל הנתונים בהם דנים במשרד הבריאות הם כמובן תלויים במדדי התחלואה שתהיה לקראת חג הפורים.

הערכות הללו באות על רקע אי ההסכמה החריפה בממשלה על הארכת הסגר. לאחר ששר הביטחון בני גנץ תולה את אישור הארכת הסגר בהעברת חוק הקנסות בכנסת, ואילו בליכוד מנסים למצוא פשרה אליה בכחול לבן מתנגדים, להאריף את הסגר ביום ולנסות להעביר את הגדלת גובה הקנסות ביום שני.

שר הביטחון בני גנץ דורש מנתניהו לכנס את מליאת הכנסת עוד הערב (חמישי) ולהעביר את חוק הגברת האכיפה השיוויונית: "אם לא יאושר החוק, תהא להמשך הסגר יעילות מצומצמת שלא תצדיק את המשך קיומו"

במכתב שהועבר כעת מטעמו למזכיר הממשלה נכתב: "בהמשך לאישור הצעת החוק בוועדת חוקה, מבקשך ראש הממשלה החליפי לדרוש מיו"ר הכנסת בשם הממשלה, את כינוסה של מליאת הכנסת באופן מיידי וללא דיחוי על מנת להשלים את הליך החקיקה עוד היום".

עוד נכתב: "המלחמה בנגיף הקורונה טרם הסתיימה ועל אף התקדמות הליך ההתחסנות בקרב הציבור עלינו להמשיך ולהקפיד על אכיפת ההנחיות, באופן שוויוני, בקרב כלל הציבור בישראל. חקיקת החוק בכנסת תאפשר לאכוף באופן הנדרש את הנחיות הממשלה למאבק בהתפשטות הקורונה. כל עיכוב בחקיקה – עולה בכדי סיכון חיי אדם. באם לא יאושר החוק, להמשך הסגר תהא יעילות מצומצמת ביותר בצמצום היקף התחלואה בישראל שלא תצדיק את המשך קיומו. "

מוקדם יותר היום, יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי בשל ההתנגדות הרשמית של הרשימה המשותפת לחוק הקנסות, הוא לא יכול לכנס את המליאה. לוין הציג פשרה  לפיה הממשלה תאריך ביום אחד את הסגר (עד ליום שני) ואז הכנסת תחוקק את חוק הקנסות ולאחר מכן בשני בערב הממשלה תאשר את המשך הסגר – כך כחול לבן לא ירגישו שמרמים אותם אם הם יאשרו בממשלה הערב את הסגר.

מכחול לבן נמסר להצעתו של לוין: ״לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שיוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני – לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בני גנץ שהיה...
שרה לוי | 28-01-2021 23:20
בני גנץ שהיה לו חשוב שיהיו הפגנות בבלפור..ורוצה לחוקק את חוק הקנסות..אולי שיעצור רגע את ההפגנות הטיפשיות..כדי לראות אולי באמת החרדים יתחילו להישמע להנחיות..כשיראו שההנחיות חלות על כולם בלי הקישקוש בלבוש הזה כל מוצש