משפט נתניהו | ההרכב לא ידון בחשיפת החומר הסודי - סרוגים

משפט נתניהו | ההרכב לא ידון בחשיפת החומר הסודי

הרכב השופטים במשפט נתניהו החליט כי לא ידון בחשיפת חומרים סודיים וכי הדיון יעבור לפני מותב אחר שיקבע על ידי נשיא בית המשפט, זאת בכדי לא להיחשף לחומר העלול להכתים את הנאשמים

משפט נתניהו | ההרכב לא ידון בחשיפת החומר הסודי
  Amit Shabi/POOL

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, אהרון פרקש, יחליט מי ידון בחשיפת החומר החסוי במשפט נתניהו, זאת לאחר שהרכב השופטים במשפט קבע שההחלטה בעניין לא תתקבל על ידם.

השופטים הסבירו כי "עתירות להסרת חיסיון נדונות, כדבר שבשגרה, לפני המותב הדן בתיק העיקרי. חלק מהדיון מתקיים במעמד צד אחד – נציגי המדינה וגורמי החקירה, כדי שלא תיחשפנה ראיות חסויות לפני ההגנה בעת הצגתן לבית המשפט. העברת הדיון למותב אחר, נעשית כאשר הצגת החומר החסוי לפני בית המשפט, עלולה לפגוע בהגנתו של הנאשם".

עוד באותו נושא

פרטים מחקירת אלוביץ': "איך הסתבכת בשוחד?"


5

ההחלטה התקבלה עקב התנגדותה של עו"ד מיכל רוזן עוזר המייצגת את איריס אלוביץ' הנאשמת בתיק 4000. גם עורך דינו של ראש הממשלה, בעז בן צור, התנגד לכך שהחומרים יחשפו בפני הרכב השופטים, אך לבסוף החליט להשאיר את ההחלטה לשיקול דעת בית המשפט.

לדברי השופטים, "מלכתחילה, לא הייתה הצדקה להעברת הדיון למותב אחר, שכן התנגדות ההגנה לא הייתה להצגת המסמכים לפני בית המשפט, אלא לקיומו של דיון במעמד צד אחד לפני מותב זה, כמקובל בדיון בבקשות מסוג זה".

"מצב הדברים כיום שונה", כתבו השופטים. "מתגובת המאשימה עולה כי בחומר החסוי קיים, במידה כזו או אחרת, חומר העשוי להפליל מי מהנאשמים, ומדברי ב"כ המאשימה בדיון עלה כי אפשר שיש ראיות העשויות "להכתים" את נאשם 1 (בנימין נתניהו, א"ב)".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו