למען אמון הציבור: לפרסם את הקלטות פרשת הרפז - סרוגים

למען אמון הציבור: לפרסם את הקלטות פרשת הרפז

בימים בהם אמון הציבור במערכות אכיפת החוק מתפורר והיועץ המשפטי לממשלה נשמע כשהוא כביכול מרגיש נסחט על ידי פרקליט המדינה, אסור להותיר את ההקלטות מפרשת הרפז תחת צו איסור פרסום

למען אמון הציבור: לפרסם את הקלטות פרשת הרפז
  אוליבר פיטוסי/פלאש 90

המערכת הפוליטית והמשפטית רעדה השבוע לאחר שהעיתונאים עמית סגל וגיא פלג הביאו הקלטות חסרות תקדים של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

בהקלטות אלה, מנדלבליט נשמע תוקף בחריפות את פרקליט המדינה הקודם, שי ניצן, בעקבות סירובו לסגור נגדו את התיק בפרשת הרפז ו'משיכת הזמן' בעניין.

על הקלטות מסוימות בפרשת הרפז, בהן מוקלט מנדלבליט בזמן שהיה פרקליט צבאי ראשי מדבר עם הרמטכ"ל דאז ושר החוץ היום גבי אשכנזי, מוטל צו איסור פרסום. לטענת רבים בצד הימני של המערכת המשפטית והפוליטית, בהקלטות אלה מנדלבליט נשמע, לכאורה, מבצע מעשה פלילי. מנדלבליט עצמו סבור שמדובר בהאזנת סתר, אך נכון לעכשיו החומרים חוסים תחת צו איסור פרסום.

עוד באותו נושא

מנדלבליט התנצל בפני ניצן ורמז: יש עוד פרשיות בדרך


107

בהקלטות שפורסמו השבוע, נשמע מנדלבליט בשיחה עם ראש לשכת עורכי הדין דאז, אפי נוה, כאשר הוא מתלונן על התנהלותו של פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, ש'מחזיק אותו בגרון':

מנדלבליט: אבל לא על זה, זה תיק אישי שלי. אתה מבין. דבר מטורף. עכשיו אני אמרתי…
נוה: אז מה הוא מתכוון לבלות איתך חצי קדנציה ככה שלך שהוא אה…
מנדלבליט: יכול להיות, יכול להיות. כן, יכול להחזיק אותי בגרון. לא יודע מה הוא חושב לעצמו.

אפי נוה, נשמע בהקלטות השיחה עם מנדלבליט (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)

בימים כתיקונם, אולי נכון 'לקבור' את ההקלטות

אמש, מנדלבליט הוציא מכתב לפרקליטים במשרד המשפטים בו הודיע כי התנצל בפני שי ניצן על דברים שנאמרו ב'עידנא דריתחא', וכי הפרסום "נוצל לניסיון נואל מצד גורמים בעלי עניין לתדלק את מדורת הקונספירציות המופרכות בדבר שיקולים זרים העומדים כביכול ביסוד ההחלטות שהתקבלו בקשר לתיקי החקירה של ראש הממשלה".

הציבור לא מטומטם. הוא יודע שיש הקלטות, שמנדלבליט מתנגד לפרסומן – ועושה את ההיקש כי בוודאי יש משהו שהיועמ"ש לא מעוניין שנשמע. בניגוד למספר עיתונאים, הציבור לא יודע בוודאות מה יש בהקלטות פרשת הרפז ואסור לפרסם אותן או את תמליליהן. מה שכן אפשר להגיד עליהן זה שעולה מהן תמונה לא פשוטה, שתצריך את מנדלבליט לתת המון הסברים – לכל הפחות.

במידה ואכן לא נעשה שום מעשה פלילי או לא ראוי, אולי זה נכון, מצד המערכת, 'לקבור' הקלטות מפוקפקות כאלה כדי לשמור על אמון הציבור במערכת אכיפת החוק. אבל אמון הציבור במערכת אכיפת החוק לא נמצא כבימים בתיקונם, אלא בשפל אדיר, בעיקר בשל ההתנהלות בתיקי ראש הממשלה.

עוד באותו נושא

עמית סגל מבהיר: הפרט הכי חשוב בחשיפת ההקלטות


125

התפוררות אמון הציבור: היקש מחקירות נתניהו על חקירות אזרחים

זה מתחיל מתרגילי חקירה ספק פליליים, טיוח חקירת אותם תרגילים, התעללות באדם ובמשפחתו כדי להפוך אותו לעד מדינה נגד נתניהו, ניסיונות התערבות בייצוג משפטי נגד החוק, הסתרת תמלילי חקירה מפלילים, סירוב לחקור הדלפות כאשר יש אינדיקציה לזהות המדליף ועוד המון 'טעויות' שהפרקליטות, תחת היועמ"ש, ביצעה בחקירותיו של ראש הממשלה.

יש שטועים לחשוב שאמון הציבור במערכת מתפורר בגלל נתניהו, אבל זה כל כך לא נכון. האזרח הקטן יושב בבית ושערותיו סומרות כשהוא שומע מה עושים כדי להעמיד ראש ממשלה לדין, איך המערכת המשפטית ספק דורסת את החוק ברגל גסה כשלמולה מטרה אחת – העמדה לדין.

העניין הוא לא העמדה לדין של נתניהו, אלא העמדה לדין של כל אחד מאזרחי ישראל. בכל תיק שהוא. יושב האזרח בבית ואומר לעצמו: אם המערכת ככה מתנהלת מול ראש ממשלה עם כל הכוח שיש לו – ועזבו את טענת תפירת התיקים, אני מדבר על התנהלות בלבד – מה המערכת הזאת מסוגלת לעשות לי? ככה אמון הציבור במערכת אכיפת החוק, ובמוסד היועמ"ש והפרקליטות בפרט, מתפורר.

נתניהו, ההתנהלות בחקירותיו מטילה צל על התנהלות חקירות 'האזרח הקטן' (צילום מסך)

המילים 'מגוחך' ו'אבסורד' אינן טיעון משפטי

עכשיו, לכל זה, מצטרפת ההקלטה של מנדלבליט, בערך מהזמן בו התיקים נגד נתניהו הותנעו, בה הוא אומר שפרקליט המדינה 'החזיק אותו בגרון'. הדבר הזה מרסק סופית את הגרם האחרון של אמון הציבור במערכות אכיפת החוק.

יושב הציבור וחושב: אם היועמ"ש 'הוחזק בגרון' על ידי פרקליט המדינה על חלקו בפרשת הרפז, אולי יש דברים בגו והיועמ"ש אכן עבריין? ואם כן, מי יודע אם ההכרעות בתיקי נתניהו לא הושפעו משתי העובדות האלה, כאשר ליועמ"ש אין חופש אמיתי להחליט כראות עיניו?

מנדלבליט ושי ניצן, שניהם הוציאו הודעות נחרצות המכחישות בכל תוקף את הניסיון לייחס שיקולים זרים בהחלטותיהם בתיקי נתניהו. יתכן מאוד והם צודקים, אבל מילים כמו 'מגוחך' ו'אבסורד' הם לא טיעונים משפטיים שמנקים אדם מכל חשד רק כי הוא אמר אותם, שהרי גם נתניהו אמר על התיקים נגדו את אותם המילים בדיוק. אם נקבל את טיעונים מסוג זה, הרי שאפשר לסיים את משפט נתניהו ולהוציאו זכאי כבר עכשיו.

עוד באותו נושא

עמית הלוי: להעניק ליועמ"ש הגנה כחושף שחיתויות


11

אשכנזי, מתנגד לפרסום ההקלטות (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)

למען אמון הציבור והמדינה – לפרסם את ההקלטות

כשהציבור שומע את ראש מערכת אכיפת החוק מדבר בצורה בה הוא נשמע נסחט על ידי אדם אחר – גם אם הוא טוען שהדברים לא היו ככה – על חלקו בפרשה פלילית מלפני מספר שנים, מן הראוי כי הציבור שהאמון שלו במערכת מרוסק, ידע ויכיר את ההתנהלות באותה פרשה.

נכון, שופטי בג"ץ שמעו את ההקלטות והחליטו להותיר את צו איסור הפרסום על כנו למרות עתירת תוכנית המקור כשהם אומרים שאין בהן כלום, אבל לאור המהפכה השיפוטית של השופט אהרן ברק, גם אמון הציבור בבית המשפט העליון לא נמצא בשמים.

לא יתכן לאפשר את המשך הסתרת הקלטות פרשת הרפז תחת צו איסור פרסום. אם אין כלום כי לא היה כלום, הציבור ישמע. ואם היה, הציבור גם כן ישמע. (כאן המקום לציין שהרמטכ"ל דאז ושר החוץ, גבי אשכנזי, שהוקלט באותן שיחות עם מנדלבליט, מתנגד לפרסום ההקלטות).

למען אמון הציבור במערכות אכיפת החוק, היועמ"ש צריך להתניע מהלך כדי להסיר את צו איסור הפרסום מהקלטות פרשת הרפז. רגע לפני שאין דרך חזרה, למען המדינה, ישמע הציבור ויחליט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
36 תגובות - 25 דיונים מיין לפי
1
תוציאו את הקלטות...
אזרח | 16-10-2020 14:30
תוציאו את הקלטות מהר לא רוצים פרקליטות רקובה לפני שיהיה אסון המבין יבין
אבל אין...
מושחתים הביתה | 18-10-2020 8:13
אבל אין לך בעיהעם שלטון רקוב ונאשם בפלילים כראש ממשלה. הפוסל ברקבונו פוסל
2
כתב חרטטן, זה...
יואל | 16-10-2020 14:34
כתב חרטטן, זה שכלבלבי הליכוד הופכים כל צל הרים להרים, זה לא אומר שהקלטות מעניינות את הציבור. חמישה שופטי בגץ מצאו את מנדלבליט זכאי. מי אתה, שתחליט על אמון הציבור. אתה סתם כתבלב מסית.
3
הכתב שכח משום...
גולן | 16-10-2020 15:12
הכתב שכח משום מה לציין שהשופט שהוציא את צו המניעה הוא השופט הימני נועם סולברג, והסיבה לא היתה שזה לא מעניין אלה שזה יוביל לפגיעה בביטחון המדינה. לא מאמינים? תקראו בעצמכם. לדעתי סולברג טעה וצריך לפרסם, אבל לפחות תכתבו אמת באתר שלכם, בייחוד בכתבה שמדברת על אמון הציבור...
השופט הימני, אבל זה עקרב
אחד מהעם | 19-10-2020 9:16
ידוע הסיפור העממי כיהעקרב ביקש מהצפרדע להעבירו את הנהר כי הוא העקרב אינו יודע לשחות, הצפרדע נענה לכך רק לאחר הבטחות ושבועות של העקרב כי הוא לא יעקוץ אץ הצפרדע, כי אז הרי שניהם יטבעו, באמצע מעבר הנהר קיבל הצפרדע עקיצה מהעקרב והוא צעק לעקרב מה אתה עושה שנינו נטבע, ענה העקרב מה אוכל לעשות הרי אני עקרב. מה אפשר לעשות ימני או לא, אבל הרי הוא שופט בעליון, עכשיו אדון גולן, ידוע לך אם עליו על סולברג קופה של שרצים אם יכול להיות דיל בין נווה לאחרים בעניין מינויים לשפוט, הרי יכול להיות גם דיל כזה בין נווה ושקד לגבי סולברג.
הימין איבד...
אילנה | 16-10-2020 16:26
הימין איבד את הדרך בטחון המדינה לא מענין אותם
4
כמו סגל, בלוך הוא שופר תעמולה של הנוכל הנאשם
זה לא עיתונאי | 16-10-2020 15:21
5
בהחלט. לפרסם גם...
לפרסם הכל | 16-10-2020 15:32
בהחלט. לפרסם גם את כל השיחות בין אפי נווה ושקד. את כל התצהירים בפרשת הצוללות ואת הצהרת ההון של ראש הממשלה שהוא מסתיר מהציבור .
6
הגיע הזמן
א | 16-10-2020 16:12
לראות לכל שונאי ביבי מי אלה המושחתים שתפרו לו תיק מערכת המשפט אצלנו רקובה מהיסוד אין אימון הגיע הזמן לעשות חרישה רצנית
לביבי יטפלו...
חחחח | 17-10-2020 19:02
לביבי יטפלו טוב טוב בטחורים שיהיה במקלחת בכלא...
מעניין איפה...
לי | 16-10-2020 17:05
מעניין איפה אצלך השיער צומח , אולי בביצים או באיזור הטחורים. אתה יכול לבוא ללקק לביבי את הביצים אפס שמאלני
הבעייה עם...
בהחלט | 16-10-2020 16:38
הבעייה עם ביבי היא שהוא נוכל מקריח ומזדקן בסוף דרכו. במקום לפרוש הכבוד הוא יסיים בכלא, לא לפני שימותו פה 3000 ישראלים בגלל חוסר מסוגלות שלו.
7
צודק בנחלט ובנוסף...
אילנה | 16-10-2020 16:25
צודק בנחלט ובנוסף לפארסם את כל החומר מפרשת הצוללות מבלי להסתיר
גם המניות...
גמלאי | 16-10-2020 22:03
גם המניות
8
כל ימני שיש...
רובי | 16-10-2020 16:35
כל ימני שיש לו כבוד לא יצפה באופירה וברקוביץ תוכנית פח שפוגעת בבוחרי ימין
9
אהוד ברק גנץ...
שמואל הנביא | 16-10-2020 16:41
אהוד ברק גנץ בוגי יעלון יאיר לפיד ועוד כמה חמדנים,עכשיו כשזה פורסם ובכח רוצים להפיל ראש ממשלה ראוי,גם פרשת הצוללות שכל כך רצו שיחקרו ירדו למצולות.הגיע עכשיי תור המושחתים הנכונים לרגע זה.המימד החמישי של גנץ האיש הישרברק לפיד שאין ביכולתם לברוח מהאמת את זה העם רוצה לשמוע.גנץ לא יחליף את נתניהו גנץ ישב עם אלשייך ביחד חדר ליד חדר ומשם ינהלו את שחותיהם
10
פלסטינים
נועם | 16-10-2020 16:50
פלסטינים בלבנון
11
מה שמעניין שאתם...
טמבור צבעתי | 16-10-2020 23:11
מה שמעניין שאתם לא קוראים לפרסם את המסמכים בענייני הצוללות והמניות על נתניהו אין יותר מגמתיים מכם
אולי סוף...
מה יהיה | 18-10-2020 2:00
אולי סוף סוף תעורר
12
אתם לא מבחינים...
שלמה מרציאנו | 17-10-2020 3:38
אתם לא מבחינים איך צצים כל השחיתיות הכל מסך עשן להגן על ראש חרא מה שהוא עושה ועדה בלתי נסלח
13
הכל בא מראש...
ש מ | 17-10-2020 3:41
הכל בא מראש חרא משיכת זמן שליפת תיקים מהמותן הסחת דעת מהאדם האמיתי
14
כל מילה בסלע...
עודד | 17-10-2020 8:57
כל מילה בסלע ! והרשה לי גם לחשוב הכיצד מנדבליט מרשה לעצמו לזלזל בציבור? אז אומר לך זאת מנדבליט הוא השכפץ של חלק משופטי העליון שסרחו והם היום מגבים אותו כדי שהם עצמם לא יחשפו ! זה אינטרס,גם של הימין וגם של השמאל לנקות את האורוות במערכת המשפט שם למעלה ! כי לא במקרה הם שותקים לכל החשיפות הללו ! ומכיוון שמהשמאל הצבוע אין מה לצפות (הוא משתמש בערכים כקרדום לחפור בו) אז הימין חייב לקדם ועדת חקירה ממלכתית לנעשה במערכת המשפט ובמובן הזה לנתניהו יש תפקיד היסטורי במדינה להביא לעידן חדש במערכת המשפט ! נתניהו המשך להיות חזק העם איתך בצידקתך ולך בכוחך לעשות את השינוי ואל תירתע !
15
הקלטות
ש | 17-10-2020 10:01
לאזרחי המדינה עצם העובדה שמנדלבליט לא מפרסם את הקלטות בפרשת הרפז מראה שהוא פוחד שמא אזרחי המדינה יגלו את האמת על ההתנהגות שלו בפרשה.
16
אם אתם רוצים...
ארז | 17-10-2020 12:12
אם אתם רוצים להוריד תוכניות מושחתת , אז צריך לראות ערוץ 20 וככה המפרסמים ישלמו פחות כסף על פרסום והם יפסיקו כסף וככה הם נופלים. תעזרו לנו להוריד אותם ולא לצפות בהם.
ערוץ 20...
לא יקרה | 17-10-2020 15:28
ערוץ 20 (ערוץ הפח) לא משדר בשישי שבת. האוליגרך הגרוזיני ששולט בו לא משקיע בתוכן איכותי, ועם תוכניות בשקל, גם הרייטינג בקרשים.
17
לפרסם את את...
רוצים לראות | 17-10-2020 15:25
לפרסם את את הסירטונים שלי אפי נווה עושה שפטים בשופטות ובעוד ידועות.
18
לפרסם גם את...
זאת ועוד | 17-10-2020 19:01
לפרסם גם את הסרטונים של אפי נווה זורם עם איילת שקד
19
הנה ההקלטות במלואן.
משה גואלמן | 17-10-2020 19:24
מנדלבליט לאשכנזי: סגלוביץ' אמר שאין פה כלום, אני מנסה להכניס את שוקי למברגר שהוא בצד שלנו, זה יעבור גם את שי ניצן... הכנסתי את הסגנית לשם, עשיתי לה תדרוך. אני שם מישהו מטעמי... בתוך החוקרים יש שתי כתות... מהתמליל עולה בבירור כי מנדלבליט מעדכן את אשכנזי בפרטי החקירה וגם הכניס לצוות חקירה אדם אך ורק בשל כך שסבר שהוא יותר בצד שלנו לדעתי, כלשונו, כלומר את הפרקליט יהושע למברגר ובמקביל גם פרקליטה מן הפרקליטות הצבאית, וזאת כדי שיסייע בידיו לסגור את התיק נגד אשכנזי כהבטחתו לאחרון. אשכנזי למנדלבליט (מבקש להשמיד ראיות): ... לעבור על כל התמלילים האלה להתחיל להכין אותם לימים הגרועים שאלה אלה שיבואו אחרינו לא יהיה את זה פה; מנדלבליט: זה מה שרציתי להגיד לך שתדבר איתו (לא ברור) בעדינות, בסוף שיגיד מה שהוא רוצה. מנדלבליט, המשמש אז כפצר, שומע את דבריו המפורשים של אשכנזי – הרמטכל באותה העת - הוא ולא אחר, באשר לכוונתו לבצע עבירת פשע חמורה וחרף זאת למרבה התדהמה, וחרף היותו העומד בראש מערכת אכיפת החוק בצבא, אינו נוקף אצבע להניא אותו ממזימתו העבריינית לכאורה. אשכנזי: דרך אגב דיברתי עם המפכל... מנדלבליט: זה חשוב מאוד לא רציתי להגיד לך (לא ברור). אשכנזי: (לא ברור) שומר איתו על קשר טוב. מנדלבליט: טוב מאוד. מנדלבליט מודע לכך שמתקיימות שתי חקירות פליליות, האחת צבאית והשנייה אזרחית, וחרף זאת, מעודד למעשה את הקשר הפסול והבלתי חוקי בין אשכנזי למפכל דאז דודי כהן הנה הקטעים מתוך תמלול השיחה מיום 26.9.2010 בין אביחי מנדלבליט, אז הפרקליט הצבאי הראשי לבין גבי אשכנזי, אז הרמטכל – בפרשת הרפז *********************************** קטע ראשון: אשכנזי מבקש להשמיד חומר ראיות מפליל לגביו ומוודא עם מנדלבליט שדבריו לא יוקלטו; מנדלבליט שומע את דבריו של אשכנזי ולמרבה התדהמה לא נוקף אצבע להניא אותו ממזימתו העבריינית לכאורה; מנדלבליט: אני שומר על קשר טוב עם המפכל (דודי כהן) ​​גבי הרמטכל: מה קורה עם התיק? אביחי הפצר: התיק לא עבר... גבי הרמטכל: דרך אגב דיברתי עם המפכל... אביחי הפצר: זה חשוב מאוד לא רציתי להגיד לך (לא ברור). גבי הרמטכל: (לא ברור) שומר איתו על קשר טוב. אביחי הפצר: טוב מאוד. גבי הרמטכל: בסוף מסתבר לי...שלא הוא כותב את חוות הדעת כמו שהבנתי אה... אביחי הפצר: סגלוביץ? גבי הרמטכל: סגלוביץ (לא ברור) ... אביחי הפצר: לא , סגלוביץ גבי הרמטכל: סגלוביץ כן... אביחי הפצר: טוב... גבי הרמטכל: עכשיו הוא צריך לאשר את זה. אביחי הפצר: נכון. גבי הרמטכל: אני לא רואה איך זה עובד, קבענו שאנחנו ניפגש בשבוע הבא, (לא ברור) ישמור עלינו (לא ברור) שהצבא לא מעורב, שלא יהיה שמה אי הבנות. אביחי הפצר: סגור (לא ברור), תראה ה... (צליל חיוג) גבי הרמטכל: זה מוקלט? תסגרו את זה. (צליל ניתוק) אביחי הפצר: אני לא יודע מה יש שם, התיק התיק לא הגיע זה לדעתי לדעתי... גבי הרמטכל: כמה זמן זה נשמר הדבר הזה? נטע פוגל: זה? תלוי אם אנחנו מוציאים תמליל לא לכל דבר אנחנו מוציאים תמליל. גבי הרמטכל: ואם אנחנו לא מוציאים? נטע פוגל: יש פה ארכיון של כמה שנים פה, אבל לא לכל דבר... (לא ברור) גבי הרמטכל: לא נגעתי בזה... נטע פוגל: כבוי... גבי הרמטכל: זה לא היה דלוק. אביחי הפצר: וזה גם כבוי, (מהמהמת) גבי הרמטכל: (לא ברור) לעבור על כל התמלילים האלה להתחיל להכין אותם לימים הגרועים שאלה אלה שיבואו אחרינו לא יהיה את זה פה. אביחי הפצר: זה מה שרציתי להגיד לך שתדבר איתו (לא ברור) בעדינות, בסוף שיגיד מה שהוא רוצה. ********************************** קטע שני: מנדלבליט מבטיח לאשכנזי שהוא ידאג לחלצו מהפרשה על ידי שימוש במשרתו הרמה וקשריו הענפים עם גורמי אכיפת החוק (סגלוביץ' אמר אין פה כלום, שוקי למברגר בצד שלנו, זה יעבור גם את שי ניצן, הכנסתי את הסגנית לשם, עשיתי לה תדרוך. אני שם מישהו מטעמי) אביחי הפצר: מאה אחוז, שנייה לא, אני אומר לך יש כת אחת, אני אומר לך מה הם הם די שקטים זה זה בין השורות (לא ברור) כי מי שניסה כל הזמן להוביל את הקו זה היה סגלוביץ סגלוביץ בא ואמר אין פה אין פה כלום, זאת אומרת, עזבו את זה זה לא (לא ברור), לעומת זאת הפרקליט מתוך פרקליטות המדינה שמטפל בזה ולדעתי זה יעבור גם את שי ניצן ואני מנסה להכניס פנימה גם את שוקי למברגר שהוא יותר בצד שלנו לדעתי, אין כי הם כנראה נותנים דעה שיש פה בעיה ברמה האתית, פיקודית, משמעתית משהו כזה זה לדעתי (לא ברור) זה יעזור לדעתי זה לדעתי המצב שאני מרגיש. אני הכנסתי את הסגנית של ז'אנה לשם, עשיתי לה תדרוך לפני כאילו מה אני חושב וזה והיא (לא ברור) את כל התיק עכשיו, הם באו מוכנים להוציא לתיק הסיכום שלי עם... קודם כל הסיכום היה לפני שלושה חודשים, רציתי גם לעדכן אותך בזה, שהוא יכניס אותי לזה שלדעתי, השר בכלל לא ידע (לא ברור) זה משהו. עכשיו הסיכום הזה בא לידי מימוש, זאת אומרת, לכן גם אמרתי לו שיוציאו אותי מהעניין ההוא ה... שניסו לערב אותי (לא ברור). גבי הרמטכל: כן? אביחי הפצר: שזה לא תלוי ב(לא ברור) ניסו בעצם לשרוף אותי כנראה מהמחשבה שאני אבוא לעזור לך או משהו כזה אבל אני לא יודע מה השיקול (לא ברור) עכשיו בעצם המימוש מה זה המימוש? זה אומר שאני אמרתי לו: אוקיי עכשיו אני שם מישהו מטעמי שיעבור על התיק אז אמרו המשטרה ביקשה מאוד שהתיק לא ייצא אלינו לפרקליטות הצבאית אז אמרנו אין בעיה... גבי הרמטכל: גם המפכל אמר לי: הוא לא מוכן לתת את התיק לאף אחד. (ההדגשות אינן במקור) ****************************************** קטע שלישי: מנדלבליט מעדכן את אשכנזי הרמטכל בזהותם של הגורמים המעורבים בחקירתו, במידע הקיים בפניהם (אף אחד לא ראה את החומר עצמו, הגולמי, בניגוד למה שכולם חושבים), בכיווני החקירה (הם אומרים שגם התוכנית של המסמך זויף), בזהותם של נחקרים נוספים, בחשדות נגדם ובפרטים שמסרו בחקירתם, כמו גם בפרטים נוספים. אביחי הפצר: יש יש תראה, יש יש קודם כל התיק לא עבר, זאת אומרת ברק רוצה להיפגש איתי כדי להבין מתי זה הולך להיגמר עכשיו. גבי הרמטכל: איזה ברק? אביחי הפצר: אהוד ברק. גבי הרמטכל: למה הוא רוצה להיפגש איתך? אביחי הפצר: כי אחז ביקש... אתה יודע את זה, אחז ביקש... אחז דיבר איתי ביקש לדעת מתי זה נגמר אמרתי לו זה לא לא יודע מתי זה נגמר זה לא עבר אליי, לא עבר אליי לא לפרקליט המדינה, אף אחד לא ראה את החומר עצמו הגולמי, בניגוד למה שכולם חושבים. גבי הרמטכל: היועמש ראה (לא ברור) אביחי הפצר: לא לא הוא לא ראה את זה! הוא לא ראה את זה! יש פרקליט מטעמו קוראים לו דן אלדד שהוא פליליסט טוב. גבי הרמטכל: אתה סומך עליו? אביחי הפצר: סומך עליו? איש הגון אבל מה מה... זה לא לא הוא גם די ביטחוניסט בראייה הפלילית זה לא זה לא תיק פלילי זה תיק ששאלה אם יש פה דברים אתיים, אף לא יעלה על דעתו פה חוץ מהרפז אין פה דברים פליליים לאף אחד זה עמדה של כולם כולם! גבי הרמטכל: הוא אמר לי המפכל אמר לי: תשמע אנחנו מחכים שנמצא ראיות אנחנו (לא ברור) אתמול בלילה , אנחנו בטוחים שהוא עשה את זה לבד... אביחי הפצר: כן? גבי הרמטכל: אה... אביחי הפצר: אבל הם אומרים שגם התוכנית של המסמך זויף לא רק ה... גבי הרמטכל: כן כן על זה אני מדבר, אמרתי לו שאני חושב שאני לא בטוח שזה... אביחי הפצר: כן, אה... זה מה שזה מה ש... וזה וזה וזה כולם וזה מה שכולם חושבים יש יש קטע שאני צריך להיכנס אליו לתוך הממ המם שזה לדעתי, לא נחקר שם, אני לא בטוח (לא ברור) חמור מאוד, שעזרו לו לזייף את ה... להשמיד את המסמך (לא ברור), שזה אני לא בטוח זה לא פלילי אפילו... גבי הרמטכל: מי זה היה? אביחי הפצר: אני לא יודע, מה שמסתבר... גבי הרמטכל: אה מסתבר שזה היה על דיסק. אביחי הפצר: נכון הוא מחק... הוא בלפטופ שלו יצר את המסמך על גבי הלפטופ, תראה גם הצד הנוסף שהם לא עשו – זה נכון שהוא יצר את המסמך, השאלה על סמך מה הוא יצר את המסמך? על סמך מה הזה חסר להם ובזה הוא לא משתף פעולה ולדעתי... אני לא... הם מבחינתם הוא המציא את זה ממוחו הקודר, על סמך אה חברויות פה ובצד השני יש לו חברים פה ויש לו חברים פה והוא המציא את זה על סמך מוחו הקודח, זה כאילו מה שעולה זה אחד, שתיים אה... הוא לקח את המסמך הזה שהוא יצר, אמר להם שהוא זייף ואחרי שהוא אמר שהוא זייף הלפטופ כאילו היה באיטליה אז הוא אמר: אני אביא לכם את הלפטופ, הלך לקחת את הלפטופ, שינה עם חברים שלו מהמם מם מחק את כל התוכן של הלפטופ באופן שרק במאמצים מאוד מאוד גדולים במזפ הצליחו לייצר שרידים של המסמך לא את המסמך כולו ברמה מאוד מאוד מקצוענית שזה חבר'ה מהמם מם, עכשיו מה פתאום הסכימו לעשות לו את זה? עכשיו הם ידעו מה היה שם לדעתי, לא חקרו את זה בכלל, אני לא יודע, זה קטע צדדי בעייתי אה שאני מכיר אותו גם כן דיברו עליו אבל יבלעו את זה, לא התייחסתי על זה בצורה (לא ברור). עכשיו אני הרגשתי שבתוך ה... בתוך החוקרים יש שתי כתות כאילו יש כת אחת זה לא עכשיו לצדדים של בעיקר של ארז בעיקר של וינר ארז, יש אחד אחד שחושב שהוא לא בסדר שזה יותר זוטרים לא פלילי, אבל לא בסדר כאילו מה אתה הולך פתאום לסיבוני וזה... גבי הרמטכל: בסדר (לא ברור)... אביחי הפצר: בסדר מספיק שזה יהיה משמעתי פיקודי... גבי הרמטכל: סיבוני סיבוני סיבוני נחקר והם חשבו שהוא שותף בהכנת המסמך? אביחי הפצר: לא לא מה פתאום בשום אופן לא לא לא סיבוני חשב זה מסמך אותנטי אין שאלה... גבי הרמטכל: סיבוני סיבוני גם לא הדליף. אביחי הפצר: סיבוני לא בעסק, עזוב.
20
לכל אלו שמהלוע...
מה יהיה | 18-10-2020 2:06
לכל אלו שמהלוע שלהם יוצא צוללות ומניות תחליפו שלטון בקלפי. עכשו רק בזה נשאר לכם לאחוז. מוח מתוכנן אנטי ביבי ושהמדינה תישרף. עיוורון קשה
21
למי שיש את הקלטות שיפרסם!
אין אמון | 18-10-2020 7:42
חייבים ועדת חקירה בלתי תלויה! מאפיה משתלטת על הדמוקטיה הישראלית!
22
לא נמאס לכם...
לך, פשוט לך | 18-10-2020 8:12
לא נמאס לכם לטחון מים? כמה אפשר לחזור על הטמטום הזה? כל הנושא של הקלטות נטחן עד דק מכל הכיוונים והאפשרויות. במקום זה תתמקד בנאשם בפלילים והחרדים שמפרקים את את המרקם החברתי במדינה, עד כדי יאוש ומרד אזרחי.
ממש ככה....
שחרר אותנו, ופשוט לך. | 24-10-2020 23:37
ממש ככה. יתעסקו עם זה עד כדי גועל, אבל פרשה ביטחונית ברמת בגידה כמו הצוללות? יוק
23
אם אין כלום לא יהיה כלום,,,,,,,בקלטות חחחחחחח
אבי | 18-10-2020 13:09
אם אין בקלטות משהו פלילי אז למה מתנגדים ????? אם אין כלום לא יהיה בקלטות כלום חחחחחחח
כי יש...
עם רע | 24-10-2020 23:34
כי יש בהקלטות גם עניינים פרטיים שאתה כמציצן, לא צריך לשמוע. הקלטות נסרקו ונבדקו עד לזרא. אבל המציצנים אוהבים לשמוע רכילות. עליבות נפש
24
אני
נועם | 19-10-2020 6:26
אני תומך בנטורי קרתא
25
העבודה
נועם | 19-10-2020 6:26
העבודה ישראל ביתנו שס חד''ש