הרב דוד סתיו על דברי הרב עובדיה יוסף: חשבתי שזה חילול השם גדול - סרוגים

הרב דוד סתיו על דברי הרב עובדיה יוסף: חשבתי שזה חילול השם גדול

בראיון לעיתון 'ישראל היום' מתייחס הרב דוד סתיו להשתלחות של הרב עובדיה יוסף: "הוא תקף אותי כנראה בגלל שיש לי סיכוי. לא צועקים ולא מבזבזים אנרגיות על מי שאין לו סיכוי". את האשם מוצא הרב סתיו ב"אנשים בסביבתו, הולכי רכיל, דיברו לשון הרע, ורק בגללם הרב הגיע לתובנות האלה"

הרב דוד סתיו על דברי הרב עובדיה יוסף: חשבתי שזה חילול השם גדול
  תוקפים אותי כי יש לי סיכוי. הרב סתיו (פלאש90)

במוצאי שבת האחרון השתלח הרב עובדיה יוסף ברב דוד סתיו וכינה אותו 'רשע', 'אדם שלא ראוי לכולם' ו'מסוכן ליהדות'. למחרת קבוצה של שבאבניקים בבני ברק תקפו את הרב סתיו בחתונת בתו של הרב שמואל רבינוביץ' וכינו אותו 'רשע' ו'שייגעץ'.

בראיון שיתפרסם מחר במוסף השבת של 'ישראל היום', מספר הרב סתיו כיצד שמע על ההתקפה של הרב עובדיה יוסף. "במוצאי שבת ביקרתי אצל אמא שלי בהר נוף, לא רחוק מביתו של הרב עובדיה," מספר הרב סתיו, "בשעה 11:30 בלילה, לפני שאני יוצא מביתה, התחילו להגיע אלי הידיעות על דבריו של הרב, מהאנשים הקרובים אלי. שאלתי אם הוא הזכיר את שמי במפורש, ואמרו לי שכן."

"הדבר הראשון שאמרתי לעצמי הוא שאני מקווה שאמא שלי לא תשמע את זה. אישה בת ,90 שהשם יאריך ימיה, בת של אדמו"ר, אישה צדיקה, ורק זה חסר לה עכשיו, שככה מדברים על בנה הצעיר. זה היה מאוד לא נעים ברמה האישית."

הרב מכנה את הדברים של הרב יוסף כחילול השם: "קטונתי, ואני לא מתקרב לנעליו של הרב עובדיה. אני מאוד מכבד אותו, הוא ענק בתורה ורבים מהפסקים שלו מלווים אותי. אבל חשתי שיש כאן סיפור שיכול להגביר את השנאה לתורת ישראל, לחכמי ולרבני ישראל, חשבתי שזה חילול השם גדול. אני מאמין . כאב לי עלי וכאב לי על עם ישראל."

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

יש לי סיכוי

הרב סתיו מעיד כי מעולם לא נפגש עם הרב עובדיה יוסף: "לאחרונה הגעתי לביתו לניחום אבלים על בנו, הרב יעקב יוסף ז"ל. הציגו אותי בפני בנו, ישבתי שתיים שלוש דקות ויצאתי. מעבר לזה לא נפגשנו מעולם. בחודשים האחרונים הועברו אליו מסרים של רצון להיפגש, אבל בביתו של הרב לא נענו. ביקשתי גם שהרב יעבור על הספר שלי, אולי אפילו הייתי מתקן דברים על פי ההערות שלו, אבל גם לכך לא הסכימו."

למה לרב עובדיה היה כל כך חשוב לתקוף אותך?

"כנראה בגלל שיש לי סיכוי. לא צועקים ולא מבזבזים אנרגיות על מי שאין לו סיכוי. צריך לומר בכנות, גם בקרב החברים החרדים בגוף הבוחר יש לנו תמיכה אדירה. ההערכות שלי הן שבעזרת השם, אנחנו ננצח ברוב מאסיבי, שיכלול ראשי עיריות וראשי מועצות דתיות, רבנים ודיינים."

על החתונה בה הותקף אומר הרב: "רוב האנשים בחתונה חיבקו וחיזקו אותי. חלקם, בהם גם בחורי ישיבות, ביקשו ברכה. הם ביקשו שאברך אותם בגלל שהייתי מה'נעלבים ואינם עולבים,' וזאת מידה חשובה. הרוב המוחלט התנהגו בכבוד. כמה דקות לפני שהגעתי היה במקום גם ראש ישיבת פוניבז,' וגם נגדו קראו קריאות, אז הרגשתי שאני בחברה טובה."

איך הגיבו אשתך וילדיך על האירועים?

"אשתי לא התרגשה מהעניין, לא לחיוב ולא לשלילה. היא כל הזמן אומרת שאם אני מאמין בדרך, אז לא צריך להסתכל ימינה ושמאלה. יש לי בן תלמיד חכם גדול, שהוגה בתורתו של הרב עובדיה, והוא התלוצץ ואמר שלכאורה, צריך לדון אם הוא צריך עכשיו לכבד את אביו, כי יש לו אבא 'רשע,' ומצד אחר יש תשובה של הרב עובדיה בעצמו, שאומר שגם אבא רשע צריך לכבד. עניתי לו שזה נכון רק לדעת הספרדים, והוא אשכנזי."

לא מתחרט על המירוץ

על השאלה האם בראיה לאחור היה מתחיל את המירוץ לרבנות, שותק הרב כמה שניות ואז עונה "לפחות חמש פעמים במהלך החודשים האחרונים עלתה בי המחשבה 'למה הייתי צריך את זה.' זה קרה כשאחד הרבנים יצא נגדי בתקשורת והאשים שאיימתי על רב חשוב, או בהזדמנות אחרת, כשרב אחר תקף אותי, בעיקר סביב המתקפות של רבנים אחרים. אבל זה רק לרגע אחד של חולשה, וזה מייד עובר לי."

"כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא איש מלחמה. אני לא זוכר שהייתי מעורב בוויכוח כלשהו עד המאבק על הרבנות הראשית. החברה רוצה את זה, עם ישראל חפץ בזה, אני שליח ציבור. אני לא עושה את זה למעני, ובגלל זה אני לא אוותר."

אתה חושב שתוכל לעבוד עם אנשיו של הרב עובדיה אחרי הקללות?

"אעבוד עם כל אדם שירצה לעבוד איתי. לא מכריחים אף אחד. מי שלא ירצה, לא תהיה לו כשרות. יש חוק במדינת ישראל, וצריך לכבד אותו."

ואם תיבחר, והרב עובדיה יורה לכל חסידיו לנתק כל מגע עם הרבנות הראשית ועם מוסדותיה?

"הוא לא יעשה דבר כזה. אני משוכנע שאחרי שיחות שנקיים בעתיד הוא יבין שאין סיבה לעשות דבר כזה. אני גם מאמין שהוא יחזור בו מהדברים שאמר מנהיגים גדולים ככל שהיו חזרו בהם. מי שחושב שזה לא יכול לקרות כופר במושג 'תשובה.' ככל שאנשים גדולים, כך הם מודים בטעויות. אנשים קטנים לא מודים בטעויות. שאול המלך ודוד המלך אמרו 'טעיתי.' אני משוכנע שאם אבחר תהיה עבודה טובה עם האנשים שלו. כולם ירצו לשלב ידיים ולהרבות קדושה וכשרות בעם ישראל."

הראיון המלא יתפרסם כאמור מחר בעיתון 'ישראל היום'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
חזק ואמץ הרב סתיו
מאיר | 20-06-2013 10:39
אשרינו שהרב הראשי הבא הוא מהנעלבים ואינם עולבים. אני לא מצליח להבין למה הרב עובדיה לא מזמין אותו לפגישה. הוא היה מוכן לפגוש 10 מלעיזים ואת הרב סתיו עצמו לא?
2
הרב סתיו איש צדיק וישר, וגם דיין ות"ח מופלג
אלי | 20-06-2013 10:49
הבעיה היא שרבנים מהציונות הדתית ובמיוחד מישיבה מסויימת שפוסלת את כל מי שלא מתייר עם הקו שלה, הכפישו אותו ולא נהגו בו כבוד, וזה הוביל להשתלחות חסרת הרסן של הרב עובדיה
3
לזכור את שנאת החינם שהקרין רבם עובדיה לרב אליהו זצוק"ל
ברוך | 20-06-2013 11:05
4
השאלה האחרונה מיותרת הרב סתו יבחר זה דום לב לרב עובדיה
אחיקם | 20-06-2013 11:07
5
איזה תובנות ? בן הירקן נשארה בפיו שפת הבסטה למרות תורתו
אהרון | 20-06-2013 11:13
הרב עובדיה מקלקל את אלה שסביבו ואין הם משפיעים כמלוא הנימה עלו סתם לעז עליהם המסכנים המתבשמים מהזובים שמחלק להם . כשהוא מחליט לחזור לבית אבא ולשפת הבסטה אין עוצר לאורך כל חייו . תאווה כסף וכבוד תמיד שחקו למי שאין לו יחוס כמו הרב אליה ולכן הפנה עוינות כלפיו.
6
בהצלחה הרב סתיו. נשיא ש"ס תהיה בריא.
מויש | 20-06-2013 11:18
7
סתיו - אני מזמן קלטתי את השטיקים שלך. אתה לא ראוי .
שונא יח"צ ולוביזם | 20-06-2013 11:22
סתיו, בפעם הראשונה בהיסטוריה של הרבנות הראשית , ניהל קמפיין חלקלק ומלוכלך לבחירתו. סתיו איננו תלמיד חכם עצום. הוא רב בינוני שמועצם ע"י התקשורת- הון -שלטון. הוא אדמו"ר בעיני עצמו וללא חסידים. התמחותו היא בלמסמס ולערבב עובדות ודמיון. בספרו הוא מתיר לראות סרטים עם קטעים לא צנועים, ו"לכסות את העיניים". סתיו , מי יכסה את העיניים?! אין אפוטרפוס לעריות לימדונו חז"ל ,ונראה שהם הבינו יותר ממך על טבע האדם... רצונך להחניף לקהל הדתילוניחילוני הפכו לשם דבר. אתה רב לא רציני , ומזלך שאתה יודע להתנהל תקשורתית. חבל על הזמן. סתיו, אתה ובנט תתרסקו ביחד בגוף הבוחר. התבוסה תהיה קשה. רק הנשים ,שבנט מינה ,יתמכו בך. בהצלחה לרב גרוסמן לאו , והלוואי שסתיו חזור לחור הקטן ( מועצה מקומית שוהם ולא עיר- די ליח"צ ) ממנו יצא.
8
מידע שמוסתר ע"י התקשורת
צוהריסט בלב ובנשמה | 20-06-2013 11:25
בצוהר יש שלטון דיקטטורי של סתיו. הקמפיינים והמיזמים כנגד הרבנות גרמו נזק רב. הפגיעות הקשות ברב דרוקמן , אריאל ,טאו ולבנון ,גורמות לנו להתרסק מבפנים. המכתבים שיוצאים בשם הארגון לא מייצגים את כלל החברים בו. חבל. ארגון צוהר הוא ארגון חשוב ופעילותו ברוכה , לצערי לאחר הבחירות נשקול את דרכינו בארגון. לצערי, בשנה וחצי האחרונות, הוא כלי שרת של אדם אחד , בדרכו האובססיבית "לכבוש" את הרבנות. לתחושתי נצא קרחים מכאן ומכאן.
9
רד מהעץ ... השתן עלה למישהו לראש...
סתיו - שררה וכבוד | 20-06-2013 11:30
10
ב 5 טעות הדפסה : הרב עובדיה מקלל . לאלה סביבו אין השפעה
אהרון | 20-06-2013 11:33
כמלוא הנימה עליו המסכנים וכו ......ובסוף : כמו הרב אליהו זצ"ל .
11
הבהרת דברים
מזרחי | 20-06-2013 11:35
לפני הרב עובדיה, בניו,הגאונים ותלמידיו הקרובים הונחו כל החומרים הרלונטיים: ניירות ובהם פסקים שונים שלו, סרט וידאו של דעתו בעננין הגיורים, תמליל מילה במילה של הנ"ל, הספר שלו. מכולם עולה תמונה ברורה של פסקים שלא כהלכה. למשל גרות ללא קבלת מצוות נגד כל הפוסקים בכל הדורות. נגד הגמרות ונגד השלחן ערוך. אין שום משמעות לדיבורים מסביב. השאלה היא אם יש כאן עקירת התורה. קשה לנו עם זה. אך כבר היו דברים מעולם. ראה פרשת הרב מוטי אלון. הרב עובדיה לאחר ששמע וראה את הכל ואחר ששמע דעת אחרים נתברר לו הדבר ללא צל צילו של פקפוק. ומשבא לידי כך אזר עצמו בגבורה לומר את האמת בקול רם כדי שחלילה לא תעקר תורה מישראל. זו מסירות נפש לומר דברים שלא נוח לשומעם ולא תגורו מפני איש אומרת התורה. ובעזרת ד' נרבה תורה בישראל וכל כרכורי הרשע של המעילה בתורה יפסקו ודוד סתיו וכולנו אתו נעשה תשובה, ובא לציון גואל.
12
הרבנים אריאל , אבינר,טאו ,דרוקמן ולבנון לא בעד סתיו....
נקודה למחשבה | 20-06-2013 11:36
כל הרבנים הם שייכים לזרמים שונים. למעט הרב טאו ששיך ל"קו". הוא מנסה להגיד שרק זרם מסוים נגדו, אבל רבים מזלזלים בו בציונות הדתית המתונה והלייטית. מכנים אותו "הרב נוח" כשלא נוח - פונים לסתיו.
13
החזרת המורשע דרעי אסונו של הרב עובדיה כל יום יורד לשפל
בלי אלי ישי הרב אבוד | 20-06-2013 12:00
14
סתיו חסר סיכוי בגוף הבוחר. הוא רוצה מיקרופון צמוד..
מכור לתקשורת ולכבוד | 20-06-2013 12:16
15
11אתה מדמין סיפור הרב קשיש דברי חצרו דורכים לו את הקפיץ
מזרחי מפוכח | 20-06-2013 13:01
16
תגובה ל - 5 אתה דוחה !!!
דניאל | 20-06-2013 14:05
זו הסיבה שהדת״ל מהסוג שלך ניכרים בחוסר יראת שמים ומוחזקים כחילונים/חצי רפורמיים. חתיכת כלב אשפתות באיזה שפה אתה מדבר על גדול הדור אתה לא מתבייש ? אתה בטח מתגלח בעומר ? ולא שומר נגיעה מנשים, בטח שגם עם טלית קטן אינך הולך ... סתם אפס קטן שהולך עם כיפה קטנה על הראש ומציג עצמו כדתי וציוני וכו׳ אני בטוח שאם באמת תעשה בדיקה אמיתית על מצבך הרוחני תמצא שאתה גרוע יותר מאחרון החילונים.
17
איזה ילד קטן, זו תשובה למתודד באח הגדול
| 20-06-2013 14:12
18
הדלי"ם הם גויים או ערב רב ותו לא!
דעת | 21-06-2013 2:24
19
סתיו מנצל את האירוע עד תום בתקשורת.
יח"צן ציני | 21-06-2013 8:41
זה לא רב, זה רב מעללים. מתבייש . עולם השקר. מאז שסתיו נכנס לעולמנו בהשקעה כספית עצומה, רק בלאגנים סביבו וסביב הרבנות. בכל מקרה, הוא חסר סיכוי בגוף הבוחר. בהצלחה לרב לאו גרוסמן בתפקידם החדש.
20
סתיו באותה המטבע אמרת על בלעם הנביא רשע קשט עצמך תחילה
אביתר | 22-06-2013 23:15
לשונך מעידה שאינך ראוי לשבת על כסא הרב הראשי ועוד אחרי חרפת מצגר , הכבד ושב בביתך כי מרן פסק שאינך ראוי וזה פסק הלכה לגוף הבוחר .