ביידן מזהיר: "רוסיה וסין ינסו להתערב בבחירות לנשיאות" - סרוגים

ביידן מזהיר: "רוסיה וסין ינסו להתערב בבחירות לנשיאות"

סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן הזהיר כי תדרוכי מודיעין מצאו שרוסיה וסין מנסות להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב שייערכו בנובמבר. בדבריו הבהיר "אם אנצח את טראמפ - רוסיה תשלם מחיר כבד מאד"

ביידן מזהיר: "רוסיה וסין ינסו להתערב בבחירות לנשיאות"
  (צילום: שאטרסטוק)

התערבות חיצונית נוספת בבחירות בארה"ב? המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן אמר היום (שבת) כי התחיל לקבל תדרוכים מודיעיניים מהממשל – שהזהירו אותו מפני התערבות של רוסיה, סין וגורמים זרים נוספים בבחירות שייערכו ב-3 בנובמבר.

"אני מקבל תדרוכים מודיעינים שונים, מהם עולה כי רוסיה ממשיכה לנסות ולהתערב בבחירות לנשיאות. גם סין מבצעת כעת פעולות שנועדו לגרום לנו לאבד אמון בתוצאות של הבחירות" הזהיר ביידן. "אנחנו ידענו את זה בעבר, ואני מבטיח לכם שאני יודע את זה גם עכשיו מכיוון שכעת אני שוב מקבל תדרוכים. הרוסים עדיין מעורבים ומנסים לעשות דה-לגיטימציה להליך האלקטורלי שלנו. זו עובדה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומקבילו הרוסי ולדימיר פוטין (צילום: שאטרסטוק)

"אם אנצח את טראמפ בנובמבר, רוסיה תשלם מחיר כבד מאד במידה ותמשיך להתערב בבחירות שלנו" הבהיר סגן הנשיא לשעבר. עם זא ביידן לא פירט על הפעילויות של רוסיה וסין שנועדו לפגוע בהליך הדמוקרטי, ורק אמר כי הן "נועדו לוודא שנאבד אמון בתוצאות".

מתערב גם כן בבחירות? נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: שאטרסטוק)

כזכור, הטענות להתערבות רוסית בבחירות בארה"ב הייתה מרכיב מרכזי במהלך מערכת הבחירות ב-2016, ונחקרה רבות בשנים האחרונות על ידי סוכנויות המודיעין האמריקניות. בשנה שעבר נקבע בדו"ח מולר כי רוסיה אכן התערבה בבחירות 2016, מתוך מטרה להטות את תוצאת הבחירות לטובת דונלד טראמפ. עם זאת, טראמפ עצמו פקפק בממצאים של קהילת המודיעין, וטען שחקירת הקשר האפשרי בין צוות הקמפיין שלו להתערבות הרוסית היא תרמית שנועדה להביא להדחתו מהבית הלבן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו