ריבלין: "אי ציות אזרחי פוגע ביסודות הדמוקרטיה" - סרוגים

ריבלין: "אי ציות אזרחי פוגע ביסודות הדמוקרטיה"

נשיא המדינה הגיב להתבטאותו של חבר הכנסת מיש עתיד עידן רול שקרא שלא לציית לסגר אם תטיל הממשלה: "קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים"

author-image
ריבלין: "אי ציות אזרחי פוגע ביסודות הדמוקרטיה"
  נשיא המדינה ראובין ריבלין (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

על רקע המהומות בהפגנת הדגלים השחורים מול בלפור, ולאחר שחבר הכנסת עידן רול מיש עתיד קרא היום (שלישי), שלא להישמע להוראות הממשלה אם זו תטיל סגר. נשיא המדינה קורא למנהיגים להתעשת.

עוד באותו נושא

50 עצורים: מפגיני השמאל התעמתו עם השוטרים


11

"ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד", כתב נשיא המדינה בחשבון הטוויטר שלו. "קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו. עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים- אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם."

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, אמר על ההפגנות האלימות בכניסה לבית ראש הממשלה: "כשחבר כנסת קורא לעבור על החוק ביום, והלפיד לא מגנה, אנחנו מקבלים מפגינים עם לפידים שמנסים בצורה אלימה לפרוץ לבית ראש הממשלה בלילה. ‏יש מחיר לפופוליזם, והוא יקר מדי לחברה הישראלית שנמצאת תחת משבר כלכלי".

מוקדם יותר יו"ר ימינה, נפתלי בנט הזדעק נגד דבריו  של ח"כ רול שקראו לציבור להתעלם מסגר וקרא ליו״ר יש עתיד יאיר לפיד "להתנער מדברים אלו", הוא אמר כי "זו קריאה לאנרכיה, וככה מפרקים את המדינה ואת מוסדותיה, הדרך למהומות וביזה קצרה מאד".

הוא הציע להיזהר עם הביקורת נגד הממשלה: "יש לי ביקורת חריפה מאד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה״ל אחר. ביקורת-כן. אנרכיה-לא".

תמחק את זה, עידן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב לו: "תמחק את זה עידן! מותר שתהיה ביקורת מוצדקת על הניהול הכושל של הממשלה את האירוע אבל אנרכיה מסוכנת פי אלף. זה בדיוק ההבדל בין אופוזיציה אחראית לאופוזיציה פופוליסטית וחסרת אחריות".

בתגובה לדברים מסר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר: "הנה לכם קריאה למרד מטעם ח״כ מרשימתו של יאיר לפיד (שבגל הראשון עוד הציע לציבור להפר את ההנחיות). עכשיו זה ברור: יצא המרצע מן השק, אנשי ״יש עתיד״ ויאיר לפיד יעשו הכל, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו. אנרכיסטים."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תסביר את זה...
נשיא יקר | 14-07-2020 23:03
תסביר את זה לביבי שעסוק בהחזרי מס במיליונים ושיפוץ הבית בקסריה כשהוא מתפנה מעסקיו עם הבן דוד מילקובסקי , המיליונים [בדולרים] , הצוללות למצרים , וטיסנקרופ ....
מילים כדורבנות. הגיע...
אלי ט | 15-07-2020 6:43
מילים כדורבנות. הגיע העת להעיף את המושחת
בוש והכלם רובי מרחביה. רק בדמוקרטיה הוא פוגע?
האף הנבזי | 14-07-2020 23:22
רובי איש מלא תככנות וטריקים . אולם אם ח''כ מהימין היה מתבטא כך - רובי, היית מקלל אותו מבוקר עד ערב. איכסה נסיא כזה [לא טעות]
2
לגבי מי שכתב...
שמואל | 15-07-2020 6:14
לגבי מי שכתב נשיא יקר ביבי עכשיו לא לבד אלא בשותפות עם גנץ, גנץ התחבר אליו לאחר שהוא השיג את מה שהוא רצה, מה שגנץ השיג לא היה לטובת ציבור בוחריו אלא טובתו האישית, שיפוץ ביתו הפרטי ב-7 מיליון ש״ח. אם זה רק תפקידו של גנץ כראש ממשלה, לדאוג לצרכיו הכלכליים האישיים (בפטור ממס), מה היה קורה אם הוא היה ראש ממשלה יחיד בישראל? מה עוד הוא היה מוכן למכור בשביל תאוות בצע? אתם מרוצים עם עיניים ערלות.
למיטב ידיעתי ,...
בוא נדייק | 15-07-2020 7:06
למיטב ידיעתי , גנץ לא ביקש אף שיפוץ בביתו , והשינויים נדרשו לצורכי אבטחה לפי דרישות גורמי ביטחון , זה לא בדיוק המצב בביתו הפרטי של מר נתניהו ..... שהוא דרך אגב , הרבה יותר מבוסס כלכלית ממר גנץ ....
3
אינני מתומכיו הנלהבים של ראש הממשלה
אריק | 15-07-2020 9:21
אבל די לאלימות ולאנרכיה . המשוגעים משמאל בהתנהלותם הם מפיצי הקורונה בעם ישראל . נשאל את השמאלנים בלי המסכות האם אתם רוצים שתל אביב תהיה ברגמו 2? רוצים כל ערב ללכת בתהלוכה של 100 מתים לא עלינו?
רחבלין וביבי בעצמם...
קרן | 15-07-2020 11:08
רחבלין וביבי בעצמם לא שמרו על ההוראות בסגר. העיקר לדבר הוא יודע.
בנתיים המפצים העקרים...
מי המדביקים ..... | 15-07-2020 9:49
בנתיים המפצים העקרים הם החרדים והדתיים ....