רבנים בציונות הדתית: לבחור מועמד מוסכם לרבנות הראשית - סרוגים

רבנים בציונות הדתית: לבחור מועמד מוסכם לרבנות הראשית

עשרות רבנים מהציונות הדתית בראשות הרב דוב ליאור, חתמו על מכתב הקורא לקבוע מועמד אחד של הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרבנים מעוניינים ב"מועמד שיהיה מקובל ומוסכם על כלל הציבורים" ומבקשים למנוע "מצב בו חוסר יכולת הכרעה, יביא אותנו למאבק פנימי בין מועמדים שונים"

author-image
רבנים בציונות הדתית: לבחור מועמד מוסכם לרבנות הראשית
  להתאחד סביב מועמד אחד. הרב ליאור (פלאש90)

עשרות רבנים מהציונות הדתית חתמו על מכתב הקורא להתאחד מאחורי מועמד אחד של הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרבנים מעוניינים ב"מועמד שיהיה מקובל ומוסכם על כלל הציבורים" ומבקשים כי ההתמודדות לא תוביל ל "מצב בו חוסר יכולת הכרעה, יביא אותנו למאבק פנימי בין מועמדים שונים"

מיד לאחר הבחירות לכנסת ה-19 יתקיימו הבחירות לרבנות הראשית לישראל.

שלושה מועמדים מהציבור הציוני דתי, מבקשים להתמודד על התפקיד, כשההערכה היא שכדי לבחור מועמד ציוני יצטרך להתקיים שיתוף פעולה פוליטי בין רבני הציונות הדתית לרבני המגזר החרדי.

שיתוף פעולה דומה התקיים לפני מספר חודשים בעיר פתח תקווה, כאשר נבחר הרב מיכה הלוי, כרב אשכנזי ואחיו של השר אריאל אטיאס מש"ס כרב הספרדי. ללא שיתוף פעולה מסוג זה התוצאה תהיה פיצול בין המועמדים, מה שיוביל לבטח לבחירת רבנים ראשיים חרדיים לשני התפקידים.

שלושת המתמודדים על משבצת הרב הציוני דתי הם הרב אליעזר איגרא, רב הישוב כפר מיימון ודיין בבית הדין הגדול של הרבנות הראשית, הרב דוד סתיו, רב העיר שהם וראש ארגון 'צהר', והרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב ובנו של הרב הראשי לשעבר הרב אברהם שפירא זצ"ל.

בשבוע שעבר חתמו עשרות רבנים מהציונות הדתית על מכתב הקורא להתאחד מאחורי מועמד אחד של הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל. המכתב נכתב בעקבות מהלכים שנעשו בהנהגתו של הרב דרוקמן, לאיחוד כלל רבני הציונות הדתית מאחורי מועמד יחיד של הציונות הדתית.

על המכתב חתומים רבנים בעלי השקפות ודעות שונות מהציבור הדתי, כגון הרב דב ליאור – רבה של חברון וקרית ארבע וראש ישיבת ניר, הרב צפניה דרורי – רב העיר קרית שמונה וראש ישיבת קרית שמונה, הרב רא"ם הכהן- רב היישוב עתניאל וראש ישיבת עתניאל, הרב מרדכי שטרנברג – ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי גרינברג – ראש ישיבת כרם ביבנה, הרב אלי סדן – ראש מוסדות "בני-דוד" עלי, הרב יגאל קמינצקי – ראש ישיבת ניצן, הרב יעקב הלוי פילבר – ראש מכון הרצי"ה בירושלים, הרב אורי כהן – ראש הכולל מר"ץ במבשרת ציון, הרב משה גנץ – ראש הכולל בישיבת שעלבים ועוד.

הרבנים החתומים על המכתב מעוניינים ב"מועמד שיהיה מקובל ומוסכם על כלל הציבורים של עם ישראל, שומרי אמונים והציבור הכללי", כך שלמעשה הם דוגלים בבחירת רב ראשי שיהיה מוסכם על הציבור החילוני והחרדי.

במכתב נכתב: "אנו קוראים לרבותינו, ראשי הציבור, מקימי עולה של תורה, לפעול להעמדת מועמד מוסכם על כלל הציבוריות הדתית לאומית". בדברים אלו, מכוון המכתב אל הרבנים הבכירים בציונות הדתית, ובעיקר לאלו שעדיין עומדים על הגדר ולא קיבלו עדיין החלטה בנושא.

מבין הרבנים המועמדים לתפקיד הרב הראשי,  הביע הרב איגרא את תמיכתו הפומבית בהקמת הגוף הבוחר המאוחד והודיע כי יכבד את החלטותיו. שני המועמדים האחרים עדין לא מסרו את תשובתם בעניין.

עוד נכתב במכתב כי "אל לנו להגיע למצב בו חוסר יכולת הכרעה, יביא אותנו למאבק פנימי בין מועמדים שונים, אשר בסופו של דבר יפגע בטובת העניין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
להיפרד בכבוד!
משה | 22-12-2012 19:38
אנכי עפר ואפר... ובכל זאת אני אומר, הציבור הציוני דתי צריך להתפלג. מי שמאמץ את התורה והקיצוניות של החרדים... בכבוד! ואלו שבוחרים רבנים שרואים את הציבור ואת גודל בדור ומאירים בנועם את התורה בכבוד! אנחנו לא בחתונה קאתולית!
2
רק חבל שמזניחים את הרב הספרדי לחרדים.
ליאור | 22-12-2012 21:18
3
לא קרה שתתגבש דעה (כמו הרב סתו ) והרב ליאור לא יחריב.
יונתן | 22-12-2012 23:10
מזל שהבית השלישי טרם קם על ידי אחרים בימו של רבכם דב ליאור , אחרת הוא היה בהבל פסיקתו סותר את הבנין. רב ספרדי חלילה לא בלקסיקון של רבכם ? גאון בתורה כן . קנאי לכלום ושום דבר כן וכן . השם יציל את בנט ממנו אמן.
4
בחיים לא יקרה,שס תשים לכם רגל!
אוראל | 23-12-2012 1:45
משפחת יוסף משטלת על המדינה ומי שלא רואה את זה הוא עיוור ,יש הרבה רבנים צדיקים אבל בדם שלהם לא לא ממשפחת יוסף אז הם פסולים. ובשס יעשו הכל כדי שזה לא יקרה. ולא מעט רבנים קיבלו איומים
5
איך הרב יעקב שפירא נהיה מועמד?????
| 23-12-2012 5:59
6
רבנות ע''י מפלגה חצי חילונית וגזענית??????????????
הגולש מאינטרנט כשר | 23-12-2012 6:03
רבנות היא משרה רוחנית השאירו אותה לאנשים רוחניים כמן מרן שליט''א משה רבנו של דורנו הבית היהודי (בטוח?) לא ראוי להטיף מוסר כשבשורותיו יש אשה חילונית גלוית ראש ועשיריה של אשכנזים כשעדות המזרח הם אוט תתביישו לפחות אין בית יהודי עם טמבלויזיה ועתונים משוקצים כיפת אסימון לא מוציאה ידי חובה ועוד פעם תתביישו לפחות
7
ל1
יניב | 23-12-2012 8:05
החיבור בין עם ישראל הוא יותר מחתונה קאתולית
8
חייבים רב שלפחות יוערך כגדול על ידי החרדים
אישה | 23-12-2012 10:37
ולכן הרב סתו לא מתאים!!!
9
חיבים רב מחובר לכל הנוער ולא רק לישיבה מסוימת!
| 23-12-2012 15:02
10
חייבים רב שמקובל על עולם התורה והישיבות
משה | 24-12-2012 0:56
חייב להרוס לגמרי את הרבנות. חייבים שיעמדו גדולי הרבנים והדיינים בראשות הרבנות (הרב הראשי לישראל; מועצת הרבנות הראשית; בית הדין הרבני הגדול; ועוד)
11
"בראשות הרב ליאור" - ???
משה | 24-12-2012 12:17
שאר הרבנים החותמים אינם כפופים לו כלל, ואינם שייכים לבית הדין לענייני ציבור בראשותו.
12
כתושב שוהם אני תומך ברב איגרא- יהודי צדיק ות"ח אמיתי
תושב שוהם | 29-12-2012 21:03
אני מעריך את הרב איגרא שלא נוקט בדרכי יח"צנות ונוהג בענווה ובדרך ארץ.