בימין חוששים: ניצחון אובמה מעניק רוח גבית לשמאל - סרוגים

בימין חוששים: ניצחון אובמה מעניק רוח גבית לשמאל

לא רק בבית היהודי היו אתמול בחירות אלא גם בארה"ב שם ימשיך לכהונה שנייה הנשיא המכהן ברק אובמה. באיחוד הלאומי אומרים כי אובמה ילחץ את ישראל.

author-image
בימין חוששים: ניצחון אובמה מעניק רוח גבית לשמאל
  עוד ארבע שנים. אובמה (פלאש90)

ברוב של כ-300 אלקטורים לטובתו מול כ200 של רומני, זכה הבוקר (ד') נשיא ארה"ב המכהן, ברק אובמה בבחירות בארה"ב.

אובמה ימשיך לכהונה שנייה ואחרונה בבית הלבן, כשבארץ חלוקות הדעות סביב המשך כהונתו. פרשנים מעריכים כי כהונה שנייה של נשיא בארה"ב מזמינה לחץ על ישראל, בכך שהוא כבר אינו צריך לחזר אחרי הקול היהודי בבחירות הבאות.

הסוגיות הקריטיות בהם גובר החשש ליחס עוין של אובמה כלפי ישראל הוא בפעולה צבאית מול הגרעין האיראני, לחץ על ישראל לעשות ויתורים למען הפלסטינים, יחס אוהד להתעצמות הכוחות האסלאמיים במזרח התיכון, וגם סוגיית שחרורו של המרגל היהודי הכלוא יונתן פולארד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את נשיא ארצות הברית ברק אובמה על ניצחונו בבחירות. בהודעה שנמסרה מלשכת נתניהו נכתב: "הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית חזקה מתמיד. אמשיך לעבוד עם הנשיא אובמה כדי להבטיח את האינטרסים החיוניים לביטחונם של אזרחי ישראל".

גן במשרד החוץ הספיקו הבוקר כבר לברך את אובמה על ניצחונו, כשסגן השר דני איילון אמר: "אני מברך את הנשיא אובמה ואת העם בארצות הברית. הנשיא אובמה בסיבוב השני יהיה נשיא מצוין לישראל".

מנגד בימין מביעים חשש מפני אובמה וטוענים "ניצחון אובמה מעניק רוח גבית לשמאל הישראלי."

"הבחירות הקרובות יהיו על הקואליציה הלאומית שתעזור לנתניהו להתמודד מול הלחצים שלו. קואליציה יהודית מחזקת עם המפץ הסרוג של האיחוד הלאומי והבית היהודי או קואליציה שמאלנית רופסת עם לפיד ודרעי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לפי החישוב שלכם יש 250 אלקטורים. כדאי שתתעדכנו.
| 07-11-2012 10:51