הרב שמואל אליהו אחרי הזיכוי: פסקתי את דבר ה' - סרוגים

הרב שמואל אליהו אחרי הזיכוי: פסקתי את דבר ה'

בתחילת השבוע נסגר תיק החקירה נגד הרב שמואל אליהו שנחשד בהסתה. בראיון לעלון 'מעייני הישועה' הוא מאשים את הפרקליטות במדיניות של איפה ואיפה וטוען כי החקירות נגדו נפתחו בגלל קמפיין של התנועה הרפורמית: "הם ימשיכו לרדוף רבנים בשם הפלורליזם."

הרב שמואל אליהו אחרי הזיכוי: פסקתי את דבר ה'
  הרפורמים מנסים להשתיק אותי. (פלאש90)

בתחילת השבוע, פרסמנו ב'סרוגים' כי פרקליטות המדינה הודיעה על סגירת תיק החקירה נגד רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו.

"אין ראיות מספיקות לכך שההתבטאויות המיוחסת לרב נאמרו מפיו, ולא ניתן לשלול אפשרות כי קיים פער בין הדברים שאמר לבין מה שפורסם", נכתב בהודעת משרד המשפטים, שסגרה את התיק.

החקיר נגד הרב החלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, קבע כי יש בהתבטאויותיו של הרב נגד ערבים חשד להסתה.

בעקבות סגירת התיק, התראיין הרב שמואל אליהו, לעלון 'מעייני הישועה' ותקף את המערכת המשפטית שמנסה לסתום את הפה לרבנים, כשהוא עצמו נמצא כבר עשר שנים בחקירות על דברים שאמר.

"ביום שבו אריק שרון קיבל אירוע מוחי, אמרתי ברבים שאני לא מתפלל עליו שיבריא. יום אחר כך הם החליטו להעמיד אותי לדין. כמובן אף אחד לא יגיד שיש קשר. אבל צריך להיות טיפש כדי לא להבין מה אומרים לך….." אומר הרב לנריה רוזנברג.

הפרשה הנוכחית החלה, לאחר 'מכתב הרבנים', בו פסקו רבני צפת כי יש לאסור להשכיר ולמכור דירות לערבים, כשבהמשך מצטרפים על הפסק עוד ועוד רבנים.

על כך אומר הרב: "מאות רבנים חתמו על "מכתב הרבנים", שבעים וארבע אחוז בציבור היו בעד מכתב הרבנים. רק שלושה רבנים חזרו בהם. על השלושה הללו אני בוכה. זה לא פסק דין שלנו, זה פסק דין של הקב"ה. זה כתוב ברמב"ם ומובא בשולחן ערוך. זה הלכה פסוקה. כשרב פוסק הלכה הוא אומר את דבר ה'. איך הוא יכול לחזור בו?…"

הרב טוען גם למדיניות מפלה מצד הפרקליטות: "הם לא חוקרים אנשי שמאל שקראו לרצוח יהודים", מספר הרב, "פניתי לפני שנה לפרקליטות כנגד יצחק לאור כתב בכיר בעיתון הארץ, שפרסם קריאה לערבים לפתוח באינתיפאדה שלישית. אינתיפאדה כוללת, כידוע, דקירות, התפוצצות באוטובוסים."

"שחיטות ילדים. זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על כלי רכב נוסעים. יצחק לאור לא נחקר. אם משווים את חומרת דבריו, הבוטות שלהם והסכנה שבהם הם חמורים פי אלף מהמילים שמייחסים לרבנים שנחקרו. הוא ודאי קרא לרצוח יהודים, הם אולי קראו לא להעסיק ערבים. הם נחקרו, הוא ועוד הרבה מחבריו – לא."

הרפורמים רודפים אותי

מי בעצם עתר לבג"ץ בנושא? מי הורה לפתוח בחקירה?

"תנועות שחרתו על דגלן חופש דיבור, דמוקרטיה וקידמה. 'המרכז לפלורליזם יהודי', 'התנועה ליהדות מתקדמת'. מאחורי כולם עומדת התנועה הרפורמית שניזונה מ'הקרן החדשה לישראל'.

"לא מדובר פה בתיק אחד. שלושה תיקים שהגישו נגדי נדחו. זה נמשך יותר מעשר שנים. דוחים להם תיק אחד, הם מגישים את השני. הם הושיבו צוות של עורכי דין שזה תפקידם. פונים לפרקליטות, פותחים חקירה. כל תנועה מלווה בתקשורת. כל עיתונאי מקבל תדריך על כל שלב בתיק. זה לא יורד מהכותרות. כך הם חושבים לנהל את הפה של הרבנים".

הרב אליהו טוען שהרפורמים לא ישבו בחיבוק ידיים לנוכח סגירת התיק. "אין שום ספק שהרפורמים יחזרו ויגישו עתירה לבג"ץ. צריך לזכור שהם מתרימים כסף בקהילות שלהם ולא עושים כלום. יש להם אולי שלושים קהילות בכל הארץ (מתוך עשרת אלפים כ"י). אחת מהן נמצאת בצפת, יש בה "רבה" וביחד עם הנשים והילדים הם מצליחים לאסוף מנין ביום כיפור.

"כל מי שהיה חבר אי פעם בקהילה הזאת עזב אותם והלך לבתי כנסת יותר שמחים ואמיתיים. אני מקווה שכך זה בכל הארץ. אין לרפורמים מה לעשות לכן הם ימשיכו לרדוף רבנים בשם הפלורליזם. יעתרו לבג"ץ פעם אחר פעם בתקווה שאני אשבר. אני מקווה שהפרקליטות תזרוק אותם מכל המדרגות שבית המשפט העליון יחייב אותם בכל סכומי העתק שהוצאתי עד היום על ההגנה המשפטית".

==

הראיון המלא יתפרסם השבת בעלון 'מעייני הישועה'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
הרפורמים בארה"ב מלאים בכסף.והם שמפעילים כאן את הישראלים
שונאי הדת | 11-07-2012 11:25
משלמים להם ביד נדיבה כדי להציק לחרדים ולדתיים בכלל
2
הרב שמואל אליהו בנם של קדושים צדיק וקדוש
יעקב | 11-07-2012 11:35
ראוי להיות מנהיג הציבור האמוני בארץ הקודש
3
"רק שלושה רבנים חזרו בהם. על השלושה הללו אני בוכה"
משה | 11-07-2012 11:39
יש רב אחד שצעק שחובה למסור את הנפש במאבק על ארץ ישראל (יש דברים כתובים ומוקלטים שלו) הביא את דברי רבותיו (ביזה והשמיץ בעבר את מי שסבר בניגוד לעמדתו במאבק).....ופתאום חזר בו.... פינוי שקט ללא התנגדות במקום למסור את הנפש ביקש שימסרו לו את הכסף ,גם אנחנו בוכים עליו
4
אוי, הרפורמים זו מכה שאינה כתובה בקוראן!!!
סתם אחד | 11-07-2012 12:03
קל וחומר, בן בנו של קל וחומר, בתורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב!!! כואב גופני ונפשית עליהם!
5
חזק ואמץ
| 11-07-2012 12:22
והשם יבקש את הנרדף
6
הרפורמים אוייב מס' 1 של היהדות בעולם
דניאל.פ | 11-07-2012 12:40
יותר מכל אוייבי ישראל שהיו ושישנם הרב שמואל הוא כמו איזה דבר מתוק ונעים שכל ה"זבובים והחרקים" מנסים להידבק איליו ולעקוץ אותו למגיב 3 אתה צודק מאד, הסכם בית אל לא מוסיף כבוד לתורתנו ואומתנו גדולי ישראל בכל הדורות לא נתנו שום חשיבות לכסף ולממון בטח לא תמורת א"י
7
הבעיה היא שהציבור נהפך למתריני
תח | 11-07-2012 13:14
מותר לדבר על רבנים??? זה רב טוב, זה רב רע יש את גדולי ישראל מפיהם אנחנו חיים יישר כוח לרב על מסירות הנפש וימותו הר"ע"בנים
8
נאמני תו"ע מנסים להלשין עליך בפיסבוק שלהם שלא תהיה הרב
חנן | 11-07-2012 13:47
של מד"א כי זה בלי מכרז. איזה רששעעייםם! היד של הקרן!
9
אהבת יש
כל טוב | 11-07-2012 14:07
משלמים לדתיים להציק לחרדים!!!!!!!!!!!
10
פסקתי את דבר השם? לא בכדי הרב שמואל אליהו הוא מהמפורסמי
| 11-07-2012 14:19
ם יותר בציונות הדתית, אבל לא מהפוסקים החשובים שלה
11
אהבתי, כדאי שתחשוב לפני שאתה מדבר!!!
ל-10 | 11-07-2012 20:24
אין לך מושג כמה שאלות מופנות למורנו הרב שמואל שליט"א עד כדי שאין לו זמן לנשום, ורובן שאלות הלכתיות. ותאמין לי שאני יודע מקרוב.
12
אין דבר כזה פוסק רציני שלא מסוגל להעביר שעור בגמרא
| 12-07-2012 9:02