הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד הרב שמואל אליהו - סרוגים

הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד הרב שמואל אליהו

שמונה חודשים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הורה על פתיחת חקירה נגד הרב שמואל אליהו בעבירות של הסתה לגזענות, מודיעה היום הפרקליטות על סגירת תיק החקירה מחוסר ראיות. "אין ראיות מספיקות לכך שההתבטאויות המיוחסת לרב, נאמרו מפיו" נכתב בהודעת משרד המשפטים.

הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד הרב שמואל אליהו
  החקירה נסגרה. הרב שמואל אליהו (פלאש90)

הפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה נגד הרב שמואל אליהו, שנחשד בהסתה לגזענות.

לפני כשמונה חודשים פרסמנו ב'סרוגים', כי היועץ המשפט לממשלה, יהודה ויינשטיין הורה לפתוח בחקירה נגד הרב בשל  פסיקת ההלכה של הרב אליהו ורבני צפת, שלא למכור או להשכיר בתים לערבים.

בעקבות פרסום הפסק ההוא, נאספו מספר התבטאויות של הרב אליהו נגד הערבים שהועברו לבחינת היועץ המשפטי לממשלה. בעקבותיהם הוחלט על פתיחת חקירה "בגין התבטאויות כוללניות נגד ערבים, אשר נאמרו-לכאורה במסגרת ראיונות שהעניק לכלי התקשורת, המעלות חשד לפרסומים גזעניים."

בין השאר נחקר הרב על התבטאויות כגון: "התרבות הערבית היא אכזרית מאוד", "ערבים מתנהגים אל הנשים שלהם, על-פי נורמות חברתיות שמגובות בקוראן ולפיהן מותר להרביץ לאישה ושם זה לא מכות עדינות. זה מכות עם כסאות, התעללות שבסופה הבחורה מגיעה לבית החולים לאחר שעברה את סיוט חייה".

החקירה נסגרה

היום כאמור הודיעה הפרקליטות על גניזת תיק החקירה בשל חוסר ראיות.

"אין ראיות מספיקות לכך שההתבטאויות המיוחסת לרב נאמרו מפיו, ולא ניתן לשלול אפשרות כי קיים פער בין הדברים שאמר לבין מה שפורסם", נכתב בהודעת משרד המשפטים.

כבר בפתיחת החקירה היה נראה כי היא לא תתפתח לכדי כתב אישום, כשעמדת היועץ הייתה, כי כאשר מדובר בפסק הלכה, יש להמנע במידת האפשר מהליכים פליליים, אלא אם מדובר במקרים חמורים במיוחד, כגון פסקי הלכה המתירים פגיעה פיזית בציבור מסוים על-רקע גזעני, או בהתקיים נסיבות מחמירות אחרות המצדיקות פתיחה בחקירה.", מה שלא קרה במקרה הנוכחי.

בתגובה לפתיחת החקירה אמר אז הרב שמואל אליהו בתכניתו "חיים כהלכה" ברדיו 'גלי ישראל' כי  "מותר לפסוק הלכה נגד מכירת דירות לערבים בארץ ישראל".

"חופש הביטוי הוא לא רק לעיתונאים ואקדמאים ושחקנים וכו' גם רבנים יכולים לומר את ההלכה בכל מקום האם הפכנו לרוסיה שאסור לרבנים לומר את דעתם כאן במדינה שלנו?" הוסיף הרב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
האם הממשלה תשלם כ-120 מיליון שקל בתמורה לפינוי ברצון של
שוכרי הדירות בגבעת ה | 08-07-2012 22:20
שמועה רצה בין גורמים פוליטים בימין, שבהסכם שהתגבש הממשלה תשלם באמצעות תקציבים/סלים מיוחדים גם פיצוי של כ- 60-120 מיליון שקלים לישוב בית אל או לגורמים אחרים, בתמורה לפינוי ברצון של תושבי גבעת האולפנה, ובנוסף לאבטחת לאישורי בניית ל-300 הדירות. תוספת להסכם אשר אולי הובילה את ראש ישיבת בית אל הרב מלמד להורות לשוכרי הדירות שבגבעת האלפנה להתפנות ברצון בניגוד לקו הפוליטי המוצהר שלו, ובמקום הוראתו הראשונה למסור את הנפש לארץ ישראל
2
לכל המנהיגים "כזה ראה וקדש"
| 08-07-2012 23:40
מספיק לומר את הכל בחדרי חדרים..
3
הרב אליהו שליט"א בחינת נחשון בן עמינדב
| 08-07-2012 23:41
4
רב ענק שלא סוגר "הסכמים" בתמורה לכסף
חיים | 09-07-2012 9:56