ביקורת סרטים: דרייבר
את חלק משנות סוף העשרה-תחילת העשרים שלי העברתי בישיבה על גבול רמת גן בני ברק. העיר החרדית הסמוכה קסמה לנו.
טישים בלילות שבת עמוסי ניגונים וקוגלים, טשולנט בערבי חמישי, שיכונים מיושנים דחוסים בילדים, ילדות, אברכים ונשים מכוסות, חסידים וליטאים, ישיבות ישיבות ישיבות בכל מקום, רחוב רבי עקיבא שאף אחד לא הולך לישון בו לפני חצות ואף אחד לא מתעורר בו לפני תשע בבוקר. עולם.
עולם שלם של אנשים שחיים חיים אחרים מאתנו. עולם שיש בו קסם וקושי ומסתורין וכמובן פוטנציאל דרמטי מרשים.

מה דעתך בנושא?
3 תגובות
1 דיונים
יהודי
מפתיע שלא מצאת לנכון לציין צדדים מכוערים מאוד ואולי על גבול האנטישמיות שעלו בסרט "הרגיש, האנושי". כמו, ה"רעיון" שמעלה אחד מחבריו , חרד עם זקן ופאות, לשכור משאית על מנת לגנוב...
מפתיע שלא מצאת לנכון לציין צדדים מכוערים מאוד ואולי על גבול האנטישמיות שעלו בסרט "הרגיש, האנושי". כמו, ה"רעיון" שמעלה אחד מחבריו , חרד עם זקן ופאות, לשכור משאית על מנת לגנוב בלילה מתוך חדרי המדרגות עגלות תינוק ולעשות קופה. ועוד, הקונדיטור(דב נבון), כנ"ל עם חזות חרדית , אטום אנושית ורגשית, המסרב למכור עוגה לחני הקטנה והרעבה (ביתו של דרייבר), שבידה רק 1.5 ש"ח ונעתר להפצרותיה רק לאחר שהיא מציעה לו פנקסי ילדים ריחניים שאליהם הוא מתייחס בזלזול ובאדישות ובסופו של דבר לוקח את כל הפנקסים ומוסר לה פיסת עוגה. למצער לא כך הסתיימה הסצנה. חני מסבירה לו בחוסר בטחון שהיא התכוונה שייקח פנקס אחד בלבד ומדוע לקח אליו את כל הפנקסים. בזעם ובשאט נפש הוא צורח עליה שתעזוב את החנות ומעיף לעברה מעין כף חלוקה. חני האומללה והנבוכה עוזבת את החנות ובפינת רחוב מתיישבת ואוכלת בעצבות את העוגה. מאידך, בסצנת הלונה פרק מתגלה איש תחזוקה חילוני (דבלה גליקמן) עם שעור קומה אנושי ורגשי (לא כמו "הצדיקים" הללו) הנענה להפצרותיו של דרייבר ומאפשר לדרייבר ולחני להתענג על הגלגל הענק למרות שהלונה פרק היה סגור באותה עת. המלצתי הצנועה, הדירו רגליכם מהסרט הזה. זה לא מתקרב לשטיסל.
המשך 10:54 28.06.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני ברק
חבל להמליץ על סרט המציג יהדות החרדית כדמויות אפלות ומגוחכות, מחד, ומאידך דמויות המשדרות אומללות. היכן ראיתם שאבל המתאבל על אימו מעביר לכל מנחמיו את חזייתה על מנת שיריחו. וותרו על התענוג המפוקפק . 3 שבועות המיצרים בדרך.
12:14 28.06.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צבי
תיזהר לא לעשות ספוילר עם האריכות. לא מוצא אמת בטענה לאנטישמיות. החרדים, כמו גל בני האדם, אינם מושלמים. וחוסר המושלמות הזו יש בה חן והיא מחמיאה ומקלפת קצת את הסטיגמות החברתיות. פיספסת. חבל.
13:25 28.06.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי
מפתיע שלא מצאת לנכון לציין צדדים מכוערים מאוד ואולי על גבול האנטישמיות שעלו בסרט "הרגיש, האנושי". כמו, ה"רעיון" שמעלה אחד מחבריו , חרד עם זקן ופאות, לשכור משאית על מנת לגנוב...
מפתיע שלא מצאת לנכון לציין צדדים מכוערים מאוד ואולי על גבול האנטישמיות שעלו בסרט "הרגיש, האנושי". כמו, ה"רעיון" שמעלה אחד מחבריו , חרד עם זקן ופאות, לשכור משאית על מנת לגנוב בלילה מתוך חדרי המדרגות עגלות תינוק ולעשות קופה. ועוד, הקונדיטור(דב נבון), כנ"ל עם חזות חרדית , אטום אנושית ורגשית, המסרב למכור עוגה לחני הקטנה והרעבה (ביתו של דרייבר), שבידה רק 1.5 ש"ח ונעתר להפצרותיה רק לאחר שהיא מציעה לו פנקסי ילדים ריחניים שאליהם הוא מתייחס בזלזול ובאדישות ובסופו של דבר לוקח את כל הפנקסים ומוסר לה פיסת עוגה. למצער לא כך הסתיימה הסצנה. חני מסבירה לו בחוסר בטחון שהיא התכוונה שייקח פנקס אחד בלבד ומדוע לקח אליו את כל הפנקסים. בזעם ובשאט נפש הוא צורח עליה שתעזוב את החנות ומעיף לעברה מעין כף חלוקה. חני האומללה והנבוכה עוזבת את החנות ובפינת רחוב מתיישבת ואוכלת בעצבות את העוגה. מאידך, בסצנת הלונה פרק מתגלה איש תחזוקה חילוני (דבלה גליקמן) עם שעור קומה אנושי ורגשי (לא כמו "הצדיקים" הללו) הנענה להפצרותיו של דרייבר ומאפשר לדרייבר ולחני להתענג על הגלגל הענק למרות שהלונה פרק היה סגור באותה עת. המלצתי הצנועה, הדירו רגליכם מהסרט הזה. זה לא מתקרב לשטיסל.
המשך 10:54 28.06.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני ברק
חבל להמליץ על סרט המציג יהדות החרדית כדמויות אפלות ומגוחכות, מחד, ומאידך דמויות המשדרות אומללות. היכן ראיתם שאבל המתאבל על אימו מעביר לכל מנחמיו את חזייתה על מנת שיריחו. וותרו על התענוג המפוקפק . 3 שבועות המיצרים בדרך.
12:14 28.06.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צבי
תיזהר לא לעשות ספוילר עם האריכות. לא מוצא אמת בטענה לאנטישמיות. החרדים, כמו גל בני האדם, אינם מושלמים. וחוסר המושלמות הזו יש בה חן והיא מחמיאה ומקלפת קצת את הסטיגמות החברתיות. פיספסת. חבל.
13:25 28.06.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר