ביקורת סרטים: משפחת סופר-על 2 • הקריצה למבוגרים בלבד

ביקורת סרטים: משפחת סופר-על 2 • הקריצה למבוגרים בלבד

ביקורת סרטים. משפחת סופר על 2: המשפחה הכי גיבורת על שוב חוזרת למסך ועל אף עומס הנושאים הנפשיים והקיומיים שעולם המבוגרים המערבי עסוק בהם, הסרט מצליח גם פשוט לשעשע במובן הכי ילדותי ומטריף

משפחת סופר-על 2 • הקריצה למבוגרים בלבד
  (צילום: יחצ)

ביקורת סרטים: משפחת סופר-על 2

לא שהיה לי ספק, אבל גילם הממוצע של היושבים באולם הקולנוע, חידד לי סופית את זה שסרטי האנימציה בכלל ושל העשור האחרון בפרט, כבר לא ילדים בלבד. ואולי לא לילדים בכלל.

אף ילד לא ישב בכיסאות המרופדים. ולא רק בגלל ששעת ההקרנה הייתה יחסית מאוחרת. משפחת סופר על 2, כמו רבים רבים מהפקות האנימציה בשנים האחרונות, פונה אל הצופה המבוגר. בהומור. בחדות. בהתכתבות עם העולם הריאלי ובעיקר, בקונפליקטים ובסוגיות אותן הסרט מעלה.

משפחת סופר על 2

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

הסרט הוא כמובן סרט המשך למשפחה החמודה עם כוחות העל המטריפים. למרבה הצער, גיבורי העל מוצאים מחוץ לחוק והמשפחה נאלצת להסתיר את כוחות העל שלה ולחיות חיים אפורים ורגילים תחת השמש. אך צער ההדחקה, כמובן, אינו נמשך זמן רב.



טייקון ענק בעל סיפור טראגי משלו, מעוניין למתג את גיבורי העל מחדש ולהטות את החוק לטובתם. לצורך כך הוא מגייס את זוג ההורים ממשפחת סופר על, כלומר את הלן בלבד, כדי להחזיר אותם לזירת הלחימה בפשע.

הלן, הלא היא נערת הגומי, מוצאת את עצמה בפרונט בעוד בעלה גיבור העל נותר לשמור על הילדים מאחור. זאת עד להתקדמות העלילה למקומות מפתיעים שבהם כל הקלפים נטרפים מחדש.

אם לסרטי גיבורי על יש חופש להתפרע עם הדמיון, אז לסרטי אנימציה של גיבורי על יש חופש כפול. והוא מנוצל היטב.

גבולות הריאליזם, שגם ככה נשבר שוב ושוב תחת גלגלי הז'אנר וטוב שכך, נמתחים עוד יותר ומספקים חוויות חדשות וסצנות שבהן אין למציאות של העולם הממשי שום משמעות מלבד העובדה שאכן קיים עולם ממשי. ועם הנקודה הזו הסרט מתמודד.

באופן כמעט חזיתי. בלי לעשות ספוילרים, כדאי לשים לב טוב טוב לטענות שנשמעות מפי הדמויות הנחשבות 'הרעות' בסרט הזה. טענות שבעצם מופנות גם כלפינו הצופים.

בודקות האם אנחנו חיים את החיים שלנו או מעדיפים, ממש כמו צפייה בסרט, לצפות בחיים צבעוניים של מישהו אחר. טענות ששואלות, אפילו לא בסאב-טקסט אלא בטקסט עצמו, מה המשמעות של גיבורי העל? מדוע העולם הדמיוני זקוק להן ומדוע אנחנו?

האם האנשים הקטנים האלה שחיים לצד גיבורי העל בתוך סרטי גיבורי העל, הם אנשים חזקים יותר בזכות הגיבורים או חלשים יותר? זה בטח נשמע לכם כבד. כאילו הי, בקשנו סרט כייפי, זורם, מצחיק ומצויר וקיבלנו פעולה בבני עקיבא. אז לא באמת.

רוב הסרט אתם תצחקו ותיהנו ותתלהבו מרמת האנימציה. לצד כל זה, תקבלו גם את החלק הזה, שיוגש לכם בעדינות מצוירת. אין המנון ודגל בסוף. מבטיח.

בנוסף, הסרט נוגע, בעדינות ובחדות רבה, בנושאים חשובים כמו פמיניזם, הורות, ילדים, הגשמה עצמית ומשפחה. אולי דווקא כשהכול פרוע מסביב, כשהכול אנימציה חמודה שקשה לא לחייך מולה או חלילה, לא ליהנות מולה. דווקא אז יש איזה צורך להניח איזה שהוא עוגן במציאות.

אולי הנגיעה החשופה בנושאים האלה, היא סוג של עוגן. עוגן שאומר, כן בנינו פה עולם דמיוני, אבל אנחנו כולנו חיים בעולם ממשי. ואנחנו מבוגרים (סרט שהוא לא באמת לילדים, זוכרים?) וכל זה, כמבוגרים, מאד מאד מעסיק אותנו.

וכל זה, אני שוב מבטיח, או לפחות מצהיר, או לפחות אומר בלי נדר, לא יפריע לכם ליהנות מהסרט במובן הכי סתמי וכייפי.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו