לוחצים על יוגב: "תתמודד לראשות מועצת בנימין" - סרוגים

לוחצים על יוגב: "תתמודד לראשות מועצת בנימין"

גורמים בהתיישבות מפעלים לחץ על ח"כ מוטי יוגב לרוץ לראשות מועצת בנימין. במקביל, גם לבית היהודי יש אינטרס כפול לראות אותו מביא למפלגה רשות מקומית. החלטה סופית: בשבוע הקרוב

author-image
לוחצים על יוגב: "תתמודד לראשות מועצת בנימין"
  לחץ כבד לרוץ למועצת בנימין (צילום: עין בעין)

הבחירות לרשויות המקומיות 2018. גורמים בבית היהודי ובכירים ביו"ש לוחצים ומפצירים בחבר הכנסת מוטי יוגב לרוץ לראש מועצת בנימין.

לסרוגים נודע כי בחודש האחרון ובפרט בשבוע האחרון, קיים יוגב – תושב הישוב דולב במערב בנימין – שיחות עם אנשי מפתח בהתיישבות שתומכים בריצתו בהם יו"ר מועצת בנימין הנוכחי אבי רואה, מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש) ובכירים נוספים במועצת יש"ע. נזכיר כי יוגב מונה לסגנו של רואה בשנת 2008 ושימש בתפקיד 5 שנים – עד להיבחרו לכנסת ה-19.

במקביל, גורמים בבית היהודי אומרים בימים האחרונים לסרוגים, כי הבחירות בבנימין הן מאבק גם של המפלגה. לדברי אותו גורם המהלך לסייע ליוגב, שעל פניו נראה תמים מבקש לייצר שני הישגים: מצד אחד נראה שראשי המפלגה יעדיפו "להיפטר" מיוגב שמוביל לעיתים קו עצמאי שאינו מתיישר עם נפתלי בנט, אך בד בבד למפלגה חשוב לנצח במועצה אזורית ביו"ש ולהביא לבחירת ראש מועצה המזוהה עם הבית היהודי ולא עם הליכוד.

על ידי הסטתו של יוגב מהכנסת למועצת בנימין, לא תהיה פעולת הדחה, ויוגב ימשיך לפעול עם הניסיון הרב שצבר, וייתן למפלגה נציגות מוניציפלית.

בבית היהודי מכחישים את דברי אותו גורם ואומרים כי מדובר ב"פייק ניוז מוחלט". בלשכתו של מוטי יוגב, אמרו כי אינם עוסקים בבחירות למועצת בנימין.

רוצים להחזיר את הרשויות ביו"ש לבית היהודי

בשנים עברו, היה כיוון ההתקדמות מהמוניציפלי לכנסת. בעבר הרחוק היו אלה בייגה שוחט (ערד) ומאיר שטרית (יבנה) שהגיעו עד משרד האוצר, ותמר זנדברג (ת"א) ודוד ביטן (ראשל"צ) שהגיעו ממועצות העיר לכנסת. אולם כעת נראה כי המסלול הוא הפוך. השרים זאב אלקין ואופיר אקוניס מתלבטים על ריצה בירושלים ובתל אביב כמו גם סתיו שפיר ואורן חזן ששוקלים התמודדות בתל אביב. כאמור, כיום נשלטות המועצות האזוריות ביו"ש על ידי חברי הליכוד, והבית היהודי תרצה מאוד לחזק את כוחה המוניציפלי.

המגרש הביתי. יוגב בהקמת התשתיות לישוב עמיחי למפוני עמונה (יונתן זינדל/פלאש90)

יוגב עצמו, שנוהג להתייעץ בעיקר עם ראש מרכז ישיבות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, אמור לקבל החלטה בימים הקרובים, כשכולם גם מחכים להחלטתו של אבי רואה, שמתלבט אם לרוץ לקדנציה נוספת. "ברגע שמוטי יגיד שהוא לא רץ – זה ייפתח את התחרות באמת ורשימת המועמדים יכולה להתארך, כי מולו אנשים לא ירוצו"'

השבוע פרסמנו בסרוגים כי סקר שרץ במועצת בנימין העלה את המועמדים האפשריים, בהם בין היתר: חבר הכנסת, מוטי יוגב; יו"ר מטה המאבק לפינוי עמונה, אביחי בוארון; יועץ שר הבטחון לענייני יהודה ושמרון, קובי אלירז; סגן ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ. לסרוגים הגיע שם נוסף של מועמד אפשרי שאינו מופיע בסקר, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר ששוקל את העניין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הוא לא מתאים!!!! אדם כוחני
דולב | 12-05-2018 21:48
..
2
מי לוחץ עליו? אולי הבית היהודי שרוצים להתפטר ממנו
ישראל | 12-05-2018 23:06
אף אחד מבנימין לא לוחץ עליו