הדרך פולסה; הפטור הגיע ושגרירות ארה"ב תעבור לבירה - סרוגים

הדרך פולסה; הפטור הגיע ושגרירות ארה"ב תעבור לבירה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה העניקה היום פטור לעיריית ירושלים מתוכנית ומהיתר להקמת חומה ודרך מילוט עבור השגרירות האמריקאית בירושלים, מה שיבטיח את המעבר במועד שנקבע בחודש מאי

author-image
הדרך פולסה; הפטור הגיע ושגרירות ארה"ב תעבור לבירה
  (צילום: Flash90)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה העניקה היום (שלישי) פטור לעיריית ירושלים מתוכנית ומהיתר להקמת חומה ודרך מילוט עבור השגרירות האמריקאית בירושלים, ושר האוצר כחלון צפוי לחתום על הצו כבר בימים הקרובים, בעקבות התרעת משרד החוץ כי מועד מעבר שגרירות ארה"ב לבירה נמצא בסכנה בשל קשיי ביורוקרטיה ישראלית.

על כן, המהלך הנוכחי יזרז את ההכנות להעברת השגרירות למועד שנקבע בחודש מאי הקרוב.

בפני המועצה הארצית הוצגו החשיבות והדחיפות הלאומית בהשלמת סידורי הביטחון הדרושים עד למועד מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים, עליו הכריז נשיא ארה"ב. לאור הצורך בהתאמות המתחם הקיים לדרישות האבטחה של מתחם המשמש כמקום מושבו של השגריר אשר השלמתן נדרשת עד למועד המעבר, החליטה המועצה להמליץ על הפטור כאמור.

לאחר שהוצגו בפני המועצה הארצית עיקרי הבקשה, נוסח הצו והתשריטים המצורפים לו, ולאחר ששמעה את עמדת משרד החוץ ואת עמדת עיריית ירושלים, החליטה המועצה להמליץ לשר האוצר, לקבוע בצו פטור מתוכנית ומהיתר עבור הקמת וסלילת דרך מילוט. זאת, במיקומים שהוצגו בפניה ולתקופה של עד 3 שנים, במהלכן יבוצעו העבודות והשימושים מכוח הצו.

ביורוקרטיה מיותרת לא תעכב את העברת השגרירות לירושלים

שר האוצר, משה כחלון שדחף לקידום קבלת הפטור, אמר לאחר מכן: "כפי שהתחייבנו, לא ניתן לבירוקרטיה מיותרת לעכב את העברת השגרירות האמריקאית לירושלים בירת ישראל הנצחית. מדובר במהלך מדיני אסטרטגי עבור מדינת ישראל וגופי התכנון בראשותי יעשו את כל הנדרש בכדי להתכנס ללוח הזמנים הנדרש. כשר האוצר של מדינת ישראל אני שוב מודה על הזכות שנפלה בחלקי לקחת חלק במהלך ההיסטורי הזה".

יו"ר מינהלת התכנון דלית זילבר, הסבירה את שיקולי המועצה: "לאור העובדה כי הבקשה אינה פורצת את המסגרת התכנונית הקיימת, החליטה המועצה פה אחד להמליץ על קידום מהיר של העברת השגרירות לירושלים במועד המתוכנן", ציינה.

בשבוע שעבר פורסם, כי המעבר של שגרירות ארה"ב לירושלים ב-14 במאי עומד תחת סימן שאלה כבד, זאת בשל עיכוב אישורי הבנייה שנצרכים להתקדמות המהלכים בשטח.

לפי הדיווח, בימים האחרונים ביקרו בארץ מספר גורמים מטעם מחלקת המדינה האמריקנית שקיימו מספר פגישות עם הרשויות הרלוונטיות. באחת הפגישות הבהירו האמריקנים לגורמים הישראלים שעל מנת להתאים את המתחם הקיים בשכונת ארנונה בירושלים ולהפוך אותו מקונסוליה לשגרירות, נדרשת שורת עבודות בינוי ביטחוניות דחופות וזריזות שיושלמו עד למועד המעבר המבוקש.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לכחלון הוא התריע כי לא ניתן יהיה לעמוד במועד שנקבע. לדבריו, אם לא יינתן פטור מידי לבנייה ולא יקוצרו ההליכים – מעבר השגרירות במועד בסכנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו