"שקד בולמת הצעות חוק לגירוש משפחות מחבלים" - סרוגים

"שקד בולמת הצעות חוק לגירוש משפחות מחבלים"

ח"כ מוטי יוגב מעביר היום ביקורת על חברתו לסיעת הבית היהודי השרה שקד, כי משרד המשפטים בראשותה בולם שתי הצעות חוק שלו שיביאו להריסת בתי מחבלים וגירוש משפחותיהם

"שקד בולמת הצעות חוק לגירוש משפחות מחבלים"
  יוגב ושקד. (צילום: מרים צחי)

בעקבות גל הפיגועים האחרון, בו נרצחו שני חיילי צה"ל- נתנאל קהלני וזיד דאוס ועדיאל קולמן הי"ד, פנה היום (שני) ח"כ מוטי יוגב לחברתו לסיעת הבית היהודי, השרה איילת שקד בדרישה לקדם את הצעות החוק שהגיש בעבר, שיביאו להריסת בתי מחבלים וגירוש משפחותיהם.

לטענת יוגב, משרד המשפטים בלם בעבר שתי הצעות חוק שלו שהוגשו כבר לפני מספר חודשים, ומאפשרות גירוש מיידי של משפחות מחבלים בתוך שטחי יהודה ושומרון, לאחר הרס בתיהם עד תום 72 שעות לכל היותר מזמן הפיגוע.

יוגב העביר ביקורת על שקד, בשעה ש"קל לדבר על צעדי הרתעה, הצעות החוק כבר מוכנות ומחכות לקידום". והפנה אצבע מאשימה למשרד המשפטים שבראשותה. "לצערי משרד המשפטים עיכב את הצעות החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה". אך יוגב הסביר, כי "אלו צעדים שהוכחו כמונעים טרור".

נכתב בעבר כי ארגז הכלים להרתעת המחבל הבודד, כולל לדעת הגורמים המקצועיים את הריסת ביתו של המחבל, את הריסת בית משפחתו הקרובה בתוך 72 שעות, ואת גירוש משפחתו, גם אם זה רק בתוך יהודה ושומרון. צעדים אלו מערערים ומרתיעים.

על כן, הגישו מלשכתו של יוגב הצעות חוק שיענו בשני תחומים, אולם אלו כאמור נבלמו על ידי משרד המשפטים.

לבסוף קרא  לשרת המשפטים שקד לקדם את שני החוקים בוועדת השרים מיד עם התכנסות מושב הקיץ, לאשר את שני החוקים הללו ולקדם את חקיקתם, "כדי להציל חיים בישראל, סיכם.

הלוויתו של עדיאל קולמן הי"ד. קרדיט: דוברות הרב הראשי לישראל דוד לאו)

במקביל, שגרה ביום שני האחרון יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי לשר הביטחון ליברמן בקשה לבצע גירוש משפחות מחבלים – בתוך שטחי יהודה ושומרון. לטענתה, הדבר יכול להתבצע על ידי החלטת קבינט שיכולה להתקבל עוד השבוע.

בפנייתה כתבה מועלם, כי "ישראל חייבת להגביר את ההרתעה ולגבות מחיר כבד משפחות המחבלים". מועלם התייחסה למניעה של בג"צ שמונע העברת חוק גירוש משפחות המחבלים, אבל הציעה פתרון אחר. "לצערנו ישנן מורכבויות המונעות את האפשרות לגירוש משפחות מחבלים לעזה באופן מידי, אולם אין מגבלה משפטית לביצוע מידי של גירוש בתוך שטחי יהודה ושומרון".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אמרתי לר' מרדכי יוגב נ''י בזמנו, כי השקד הזו היא חפרפרת של השמאל. להיזהר ממנה
עמוס | 22-03-2018 14:58
ר' מרדכי צחק עלי. אני מבטיח כי השקד הלזו עוד תאכיל מרורים את הימין. ועוד אגלה מה היא הסיבה.
אורח לרגע הוא כל פגע. השרה שקד חפרפרת של השמאל. מחניפה כיום לנשיאת העליון
עמוס | 26-03-2018 15:55
עוד הרבה מרורים היא תאכיל את הימין
התשובה פשוטה
סתם אזרח | 24-03-2018 13:19
השרה מבינה את תפקידה, והיא האחריות על מה שעושים לעומת יוגב הצעקן שחושב שכמה שיותר שנאה כך יותר טוב. אנחנו לא רפופליקת בננות שכנראה מתאימות לך יותר עמוס הלא יקר.
2
צריך פתרון אחד יעיל ויסודי.כל הערבים לגדה.
יפה יוסף | 07-05-2018 18:44
הבעיה שדואגים שלא תהיה עבודה .הערבים מעסיקים את המשטרה החיילים בתי משפט הכנסת.מה יעשו בלעדי הערבים המופרעים?