למען מעבר השגרירות; כחלון מקדם פטור מהיתר - סרוגים

למען מעבר השגרירות; כחלון מקדם פטור מהיתר

לאחר שבמשרד החוץ התריעו כי מועד מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים נמצא בסכנה בשל קשיי ביורוקרטיה, הנחה השר כחלון לקדם פטור מהיתר להקמת תשתיות הנדרשות

למען מעבר השגרירות; כחלון מקדם פטור מהיתר
  שגרירות ארה"ב בתל אביב. (צילום: מיכאל קרמר)

בעקבות  החשש כי העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים לא תתרחש במועד שנקבע לאמצע חודש מאי, בעקבות ביורוקרטיה ישראלית, הנחה היום (רביע) שר האוצר כחלון את המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לפעול בדחיפות לתת פטור להקמת התשתיות והבנייה.

 

שר האוצר כחלון אמר בעת החתימה על הבקשה: "אני מודה על הזכות שנפלה בחלקי כשר האוצר והממונה על התכנון במדינת ישראל לקדם את העתק השגרירות האמריקאית  מתל אביב לירושלים בירתינו הנצחית.

לצורך כך, הנחה את המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם על פי סעיף 266 ה' לחוק התכנון והבנייה מתן פטור מהיתר לטובת הקמת תשתיות חיוניות לפעילות השגרירות.

 

אמש פורסם ב'חדשות', כי המעבר של שגרירות ארה"ב לירושלים ב-14 במאי עומד תחת סימן שאלה כבד, זאת בשל עיכוב אישורי הבנייה שנצרכים להתקדמות המהלכים בשטח.

לפי הדיווח, בימים האחרונים ביקרו בארץ מספר גורמים מטעם מחלקת המדינה האמריקנית שקיימו מספר פגישות עם הרשויות הרלוונטיות. באחת הפגישות הבהירו האמריקנים לגורמים הישראלים שעל מנת להתאים את המתחם הקיים בשכונת ארנונה בירושלים ולהפוך אותו מקונסוליה לשגרירות, נדרשת שורת עבודות בינוי ביטחוניות דחופות וזריזות שיושלמו עד למועד המעבר המבוקש.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לכחלון הוא התריע כי לא ניתן יהיה לעמוד במועד שנקבע. לדבריו, אם לא יינתן פטור מידי לבנייה ולא יקוצרו ההליכים – מעבר השגרירות במועד בסכנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו