איחוד בשלוש שפות:מירי מסיקה, דוד ד'אור ועמיר בניון מגיעים לאו"ם

איחוד בשלוש שפות:מירי מסיקה, דוד ד'אור ועמיר בניון מגיעים לאו"ם

 לרגל יום השואה הבינלאומי-מירי מסיקה, דוד ד'אור ועמיר בניון נבחרו לבצע שיר משותף באו"ם, כשבקהל שגרירי אומות העולם וניצולי שואה. "בעידן של 'פייק ניוז' והכחשת שואה - יש דברים שחייבים להישאר מעל כל מחלוקת" מספר יוזם הפרויקט המרגש 

author-image

מירי מסיקה, דוד ד'אור ועמיר בניון הסכימו להתאחד, למען מטרה מרגשת במיוחד. ביום השנה לשחרור אושוויץ, יבצעו שיר מיוחד בשלוש שפות באו"ם, למען הנצחת זיכרון השואה.

"בישראל מתים 40 ניצולי שואה מדי יום, והשיר מציג את צוואתם – לעולם לא להפסיק לספר" מספר יוזם הפרוייקט וכותב השיר, משה קלוגהפט. "בעת כתיבת הטקסט דמיינתי את המצב שבו תוך כמה שנים יישאר יהודי אחד אחרון בעולם שחווה את השואה, ועליו נכתב השיר: 'The last survivor'. יש לנו מסר ברור לעולם בפרויקט הזה: בעידן של 'פייק ניוז' והכחשת שואה – יש דברים שחייבים להישאר מעל כל מחלוקת".

בניון וקלוגהפט באולפן (צילום:יחצ)

"ומיליוני עיניים בוהות בי עכשיו, אני האחרון שנשאר כדי לספר", את הטקסט המרגש הזה יבצעו הזמרים מול נציגי אומות העולם באנגלית, עברית וערבית בטקס שעורך האו"ם בהשתתפות שגרירי אומות העולם וניצולי שואה לרגל יום השואה הבינלאומי, שחל ביום השנה לשחרור אושוויץ ובמלאת 30 שנים לקיומו של מצעד החיים.

עמיר בניון שלוקח חלק בעוד פרויקט מרגש להנצחת השואה יחד עם קלוגהפט, הלחין גם את השיר הזה. "עוד מעט הניצולים כבר לא יוכלו לדבר, ותפקידנו, כדורות הבאים, להיות הפה שלהם ולהביא את צוואתם" מספר בניון "אנחנו אלה שנצטרך גם להיאבק במכחישי השואה באשר הם, והשיר הזה, בשלוש שפות, יהיה אחד הכלים לכך. אני מתרגש שזכיתי ליטול חלק בפרויקט חשוב כזה".

מסיקה דאור (צילום:יחצ)

את השיר המרגש  "The last survivor", ילווה ווידאו-קליפ מיוחד שהופק במיוחד לקראת ההופעה באו"ם. בקליפ משתתפים ניצולי שואה מהמרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה "עמך". הניצולים הצטלמו כפי שהם נראים כיום לצד תמונתם מתקופת ילדותם בשואה.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שהזמין את המשלחת להופיע בטקס המרגש מסר כי: "בימים בהם ניצולי השואה החיים בינינו הולכים ומתמעטים והאנטישמיות מרימה שוב את ראשה המכוער, חובת הזיכרון והעברתו הלאה לדורות הבאים צריכה להיות נר לרגלי הקהילה הבינלאומית. החובה המקודשת הזו היא לא רק חובתו של העם היהודי, אלא של העולם כולו. פעילות חינוכית בכלים מודרניים מבטיחה שהעבר לא יישכח. דווקא במקום כמו האו״ם, שבו אנו נחשפים לאנטישמיות מודרנית, ישנה חשיבות לומר בקול רם וברור, ״לעולם לא עוד״.

———–

הטקס המיוחד ייערך באו"ם ביום שני ה-29/1/18, בבניין האו"ם בניו יורק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו