בשביל ליצמן: נתניהו בוחן שינוי חוק יסוד - סרוגים

בשביל ליצמן: נתניהו בוחן שינוי חוק יסוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לשנות את חוק יסוד הממשלה כדי לאפשר לליצמן להישאר בכהונתו כסגן שר הבריאות וימשיך לנהל את המשרד עם צוותו, כך נחשף הבוקר בכאן רשת ב'

author-image
בשביל ליצמן: נתניהו בוחן שינוי חוק יסוד
  (צילום: Shlomi Cohen/FLASH90)

בעוד כשעה צפוי שר הבריאות יעקב ליצמן להגיש את התפטרותו מהממשלה, זאת על רקע משבר השבת. אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לשנות את חוק יסוד הממשלה כדי לאפשר לליצמן להישאר בכהונתו כסגן שר הבריאות וימשיך לנהל את המשרד עם צוותו, כך נחשף הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב'.

נזכיר כי לפני יותר משנתיים פסק בג"ץ כי ליצמן יחוייב להתמנות לשר, מכיוון שכבר כיהן בעבר כסגן שר במעמד שר, לא יוכל להמשיך להיות אחראי על משרד הבריאות במסגרת הגדרת התפקיד הזו, על כן, ינסה נתניהו לשנות גם את הפסיקה הנ"ל.

גורמים בלשכתו של  ליצמן מסרו הבוקר בתגובה למהלך כי "עדיף שראש הממשלה ישנה את חוקי השבת לפני שישנה את חוק היסוד".

ביום חמישי האחרון, הצהיר ליצמן כי אם יתקיימו עבודות של רכבת ישראל בשבת הוא יתפטר מהממשלה.  במהלך הלילה (חמישי- שישי) התקיימה פגישה מכרעת בין נתניהו לליצמן, השרים חיים כץ ויריב לוין. בפגישה הציב ליצמן דרישה ברורה שלא לקיים עבודות בשבת כלל, זאת כהוראת רבו האדמו"ר מגור.

אולם, לאחר דיונים ארוכים, שר העבודה והרווחה, חיים כץ, אישר לבצע במהלך השבת "עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות, ושאי ביצוען עלול להוביל לפיקוח נפש". על פי הודעת השר כץ, ההחלטה "משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד, ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך״.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להודעת ליצמן ואמר כי הוא "מעריך מאוד את השר יעקב ליצמן ומקווה שלא יפרוש מהממשלה". נתניהו אמר כי "ראשי הסיעות הבהירו שאין בכוונתם לפרוש מן הקואליציה, מה שיאפשר לגבש פתרון מיטבי, ששומר גם על השבת וגם על צרכי הציבור לתחבורה בטוחה ורצופה".

על פי הדיווח בעיתון הבית של ליצמן, "המודיע": "הדרישה היתה ברורה ונחרצת, שלא לאשר את העבודות כלל. הרב ליצמן הסביר שאין לנו אמון בהנהלת הרכבת, לאור הרקע שהיה בתקופה האחרונה, בהתנהגותה הבוטה כלפי השבת. לכן אין ניתן לסמוך כאשר הם מצביעים על עבודות כלשהן שהן קריטיות כביכול. כי על כן יש לעשות כל מאמץ, כולל דרכים ופתרונות יצירתיים, שעבודות אלו ייעשו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אדם שמקדש שם שמים ברבים כמו הרב ליצמן
אין מצב שבו אדם מרוחק לחלוטין מבוראו | 26-11-2017 11:39
אשריך!!! אין כמו ליצמן!!! אומר ועושה!! גוזר ומקיים!!! עכשיו ליצמן "המלך"!!! לאורך כל הדורות שמרו עם ישראל את יום השבת כערך עליון, כפי הנאמר בתורתנו הקדושה: "ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם. ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם" (שמות לא,טז). גם במדינת ישראל ידענו לשמור על יום המנוחה כאות של קדושה ומנוחה. ליצמן כל הכבוד לך השבת תחזיר לך ובגדול!!! עכשיו רואים בחוש שלדרעי וגפני לא אכפת שום דבר מהשבת, איזה בושה וחרפה, כנראה שהשבת לא מעניינת אותם רק הכסא והכסף יענה את הכל, איזה בושה לחרדים המצביעים להם. ואחרי זה ירצו ששוב נצביע להם בבחירות, אבל... דרעי וגפני לא נשכח לכם את החילול שם שמים שאתם גורמים, הנה במדינת ישראל מחללים את "שבת קודש" ואתם שותקים כבהמות ממש, והכל כאילו בשם הרבנים שלכם [גדולי המועצת] שאומרים לכם לשתוק ולא למחות על ה"שבת קודש"? זה לא יכול להמשיך כך. כל הכבוד לליצמן על שהוא מכבד את השבת! כנראב שליצמן חזר בתשובה על שחידוש גזירת גיוס השמד והזומה. הקדוש ברוך הוא יחתר לו חתירה מתחת כסא כבודו ויקבל תשובתו של ליצמן על שנהיה שר בכנסת המינים. עכשיו ליצמן קידש שם שמים ברבים! איזה זכות גדול!!! ליצמן אומר ועושה, גוזר ומקיים!!! ומספרים על המלך מנשה (ממלכי יהודה בסוף תקופת הבית הראשון) שנפל בשבי ביד חיילי מלך אשור. הם הביאוהו לארצם וגזרו את דינו למות. נתנו אותו בתוך דוד של נחושת בעל תחתית כפולה, והחלו להסיק תחתיו את האש. כיוון שראה את מצבו הנואש, התחיל מנשה להתפלל אל כל האלילים והפסילים שהכיר ר"ל. לא היתה עבודה זרה שלא פנה אליה לעזרה, וכמובן, אין קול ואין קשב, והאש ממשיכה לבעור. אז נזכר מנשה שאביו (המלך חזקיהו) לימד אותו בילדותו את הפסוק: "בצר לך ומצאוך... ושבת עד ד' אלוקיך ושמעת בקולו" וגו' (דברים ד', ל'). בדקה 99 החליט מנשה בליבו: אעשה נסיון. אני קורא ומתפלל אל ד'. אם הוא יענה לי ויציל אותי מה טוב. ואם לא הוא וכל שאר האלילים שווים – אין בהם ממש ח"ו. והיו מלאכי השרת סותמין את חלונות הרקיע, שלא תתקבל תפילתו לפני הקדוש ברוך הוא, ואומרין לפניו: רבונו של עולם, אדם שהעמיד פסל בבית המקדש, כלום יש לו תשובה? ענה להם הקדוש ברוך הוא: אם איני מקבלו בתשובה, זוהי נעילת דלת בפני כל בעלי התשובה. מה עשה הקדוש ברוך הוא? חתר לו חתירה תחת כסא כבודו, ושמע את תחינתו והצילו. (מדרש). הרינו למדים, כי אין מצב שבו אדם מרוחק לחלוטין מבוראו. בוודאי שחטאים גורמים לאדם להתרחק, והדרך חזרה ארוכה וקשה יותר, אך תמיד תימצא הדרך, ובפרט באדם שמקדש שם שמים ברבים כמו הרב ליצמן. וכאשר יגיע לחרטה והתשובה, ימצא את השער בשמים פתוח, ואת יד הבורא המושטת אליו לקבלו, להסיר ערלת לבו ולהערות עליו רוח טהרה ממרומים, שתפקח עיניו ונשמתו לראות, ותעיר לבבו להרגיש, כי ד' הוא האלוקים אין עוד מלבדו.