צפו: חייל בצבא צפון קוריאה נמלט מארצו תחת אש כבדה - סרוגים

צפו: חייל בצבא צפון קוריאה נמלט מארצו תחת אש כבדה

מפקדת האו"ם פרסמה סרטון המציג חייל מצבא צפון קוריאה בורח לעבר דרום קוריאה. חיילים נוספים ירו ופצעו את החייל העריק- שהצליח לחצות את הגבול. כוחות באזור ההפרדה זחלו אליו ולקחו אותו לטיפול רפואי. צפו בתיעוד הדרמטי

צפו: חייל בצבא צפון קוריאה נמלט מארצו תחת אש כבדה
  החייל הצפון קוריאני בורח מארצו (צילום מסך)

צפון קוריאה ממשיכה להסתבך: יומיים אחרי שהוספה על ידי ארה"ב לרשימת המדינות התומכות בטרור, כעת ארגון האו"ם מאשים את המדינה המבודדת בהפרה של הסכם שביתת הנשק עם מדינת דרום קוריאה השכנה. ההאשמה מגיעה לאחר פרסום של סרטון בו חייל צפון קוריאני נצפה כשהוא חוצה את הגבול תחת מטח יריות. "צבא צפון קוריאה הפר את הסכם שביתת הנשק בכך שירה לעבר החייל ובכך שחצה את אזור החיץ", אמר דובר מטעם מפקדת האו"ם.

צפו בתיעוד הדרמטי של מפקדת האו"ם בקוריאה הדרומית מרגעי הבריחה

בסרטון הדרמטי, המתעד אירוע שהתרחש ביום שני שעבר, נראה החייל הצפון קוריאני כשהוא דוהר בג'יפ צבאי לכיוון הגבול עם המדינה הדרומית. בשלב מסוים הג'יפ נתקל במכשול, והחייל ממשיך ברגל בזמן שחבריו לנשק יורים עליו על מנת למנוע ממנו לברוח. החייל התחבא בערימת עלים, בזמן שכוחות דרום קוריאנים באזור ההפרדה זחלו לעברו תחת אש, חילצו אותו וסייעו לו לעבור את הגבול.

הצבא הדרום קוריאני לקחו אותו לבית החולים הקרוב, שם זכה לטיפול רפואי. הרופאים שטיפלו בחייל הפצוע קבעו כי החיילים הצפון קוריאניים ירו לעברו כ-40 כדורים, מתוכם לפחות חמישה פגעו בחייל. בעיתונות המקומית פורסם כי החייל העריק מתאושש, וסירב להאמין שהצליח לברוח ממדינתו המסוגרת, כאשר הוא שאל את הרופאים פעמים רבות האם הוא באמת נמצא בדרום קוריאה והתעקש לשמוע מוזיקה מקומית כדי להשתכנע. שמו ופרטיו של החייל לא פורסמו כדי להגן על פרטיותו, אך ההערכה היא שהוא בשנות ה-20 לחייו.

מאז סיום המלחמה בין צפון קוריאה ודרום קוריאה בשנת 1953 כ-30 אלף תושבים מצפון קוריאה עברו לשכנה הדרומית. עם זאת, מעטים מהם עברו באופן ישיר דרך אזור הגבול המפורז המלא במוקשים כפי שעשה החייל המתועד בסרטון. מרבית העוברים לדרום קוריאה בוחרים לעשות זאת דרך מדינה שלישית כגון סין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מרגש.עולם מוזר ואכזר.כלומר הצפונים ירו בו בזמן
יפה יוסף | 22-11-2017 13:12
שהחייל הבורח היה בצד הגבול הדרומי ואולי אין לצפונים להכנס לשם לכן השאירו אותו שם והלכו.בסך הכל צעיר בן עשרים והבין את הסבל שיש בצפון.משמח שהוא ניצל.