אורי אבנרי: במתפרעים סורים יורים ובמתנחלים לא - סרוגים

אורי אבנרי: במתפרעים סורים יורים ובמתנחלים לא

בתגובה לאירועי יום הנכסה, ולירי חיילי צה"ל על הסורים שניסו לחצות את הגבול, אומר יו"ר תנועת גוש שלום אורי אבנרי: "היד הקלה על ההדק בולטת במיוחד לאור הניגוד מול הרכות שבה נוהגים במתנחלים אלימים." את הירי ברמת הגולן כינה אבנרי: "שפיכות דמים מיותרת".

author-image
אורי אבנרי: במתפרעים סורים יורים ובמתנחלים לא
  לירות גם על מתנחלים. אבנרי (פלאש90)

בהודעה לעיתונות שהוציא, יו"ר תנועת השמאל הקיצוני "גוש שלום", אורי אבנרי, הוא תמה על ההבדל בין היחס למתפרעים בסוריה לבין היחס למתנחלים.

בעקבות מאורעות יום הנכסה, בגבול סוריה, אמר חבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי: "הצבא הפעיל היום אלימות בלתי-מידתית מול מפגינים פלסטינים בלתי חמושים ברמת הגולן, שאיננה דרושה על מנת להגן על הגבול, והובילה לשפיכות דמים מיותרת."

"היד הקלה על ההדק בולטת במיוחד לאור הניגוד מול הרכות שבה נוהגים במתנחלים אלימים – שאך לפני שלושה ימים תקפו חיילים ושוטרים לאור יום, השליכו בקבוקי תבערה ושרפו את מכוניתו של מפקד משטרה."

"אז ידעו הצבא והמשטרה לסיים אירוע חמור ביותר ללא שפיכות דמים – אך הפעם הכוונה הייתה להרתיע במחיר חיי אדם מלכתחילה, וראש הממשלה נתניהו אף התבטא כך מפורשות."

אבנרי, התייחס לפינוי גבעת "עלי עין" ביום חמישי בבוקר, בו במהלך פינוי החווה, התעמתו כוחות הבטחון עם המתיישבים. במהלך הפינוי נעצרו חמישה מתיישבים בחשד להצתת רכבו של מפקד משטרת בנימין.

חלק מהעצורים נעצרו בצומת תפוח, זמן ממושך לאחר אירוע ההצתה, ביניהם גם אלחנן גרונר, כתב "הקול היהודי" שתיעד, לדבריו, אלימות משטרתית קשה וכן חבלות ופציעות של מתיישבים. לדברי חבריו של גרונר ביקשה המשטרה למנוע הפצתם של תמונות שיוכיחו כי פעלה בניגוד לחוק ובהפעלת אלימות אסורה.

כל העצורים שוחררו ביום שישי, לאחר שהמשטרה הודתה כי אין בידיה כל ראיה הקושרת את העצורים להצתת הניידת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
יש פתרון לאורי אבנרי וכנופית השמאלנים
עדי קינן | 05-06-2011 14:56
להעלות אותם על מטוס ולהצניח אותם עם מצנח פגום מעל מפרץ אילת הכרישים ישמחו לקבל ארוחה גורמה
2
לעדי קינן...
יהודי מאמין | 05-06-2011 15:18
איני בטוח שהכרישים והדגים בכלל ירצו ארוחה עם התפריט שאתה מציע להם,אם כבר לתת אותם לסורים ,מבטיח לך הם יטפלו בהם כהוגן על פי שיטת הנשיא דשם.
3
תלונה במשטרה הי תוגש נגד חבר ברוטר.נט
מישהו | 05-06-2011 15:36
שכתב כי הוא יחנוק במו ידיו את אבנרי למוות! התגובה צולמה הועברה ותועבר עוד היום לאבנרי כמו כן לגורמים נוספים. העניין נמצא גם בבדיקה משפטית ברגעים אלו! זלמן חבר מתאריך 28.9.07 17792 הודעות יום ראשון ג' בסיון תשע''א 14:27 05.06.11 3. אני מתנדב לחנוק למוות את הזבל אורי אבנרי במו ידי. בתגובה להודעה מספר 0 ואח"כ מבטיח לשטוף ידים אפילו באקונומיקה רק כדי שלא יסריחו יותר התגובה של זלמן מרוטר.נט שמורה ומצולמת ונמצאת ברגעים אלה תחת בדיקה משפטית!
4
כל הכבוד לקול השפוי היחיד שנשאר במדינה הזו
שפת אמת | 05-06-2011 15:46
אש חיה, אש מכוונת ע"י צלפים לרצח והרג אזרחים המפגינים נגד המשטר הציוני הוא פשע מלחמה וצריך להעמיד את המפקדים לשיפוט בבית הדין הבינ"ל . היה אפשרות להשתמש בכדורי גומי או בגז מדמיע לפיזור הפגנות ולא ברוצחים מקצועיים צלפים באש חיה. עוד טעות שהמדינה תשלם על זה ביוקר ותהיה עדות לשימוש לא לגיטימי בכוח.
5
חבל שלא מיצו את הדין עם מי שדיבר עם אש"פ כשזה היה אסור
| 05-06-2011 18:03
בשנות ה80
6
ל4 את מה שכתבתה לא הייתה יכול לכתוב בסוריה "הנאורה" או
קופטית | 06-06-2011 15:26
בכל מדינה "הומנית" מוסלמית אחרת.