50 חיילים דתיים חוייבו לגלח זקנם עד יום ראשון - סרוגים

50 חיילים דתיים חוייבו לגלח זקנם עד יום ראשון

אמנם הדרג הצבאי הבטיח כי פקודות הגילוח החדשות לא יפגעו בחיילים הדתיים, אך 50 חיילים דתיים קיבלו פקודה לגלח את זקנם עד ליום ראשון הקרוב

50 חיילים דתיים חוייבו לגלח זקנם עד יום ראשון
  חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

כ-50 חיילים דתיים המשרתים בבסיס תל נוף, המגדלים זקן מטעמי דת, קיבלו פקודה לגלח את זקנם עד תחילת השבוע הקרוב. כך פורסם הבוקר (רביעי) ברדיו 'קול ברמה'.

על פי הדיווח, הכל החל כאשר 100 חיילים התלוננו כי אף אחד מהם לא קיבל אישור לגדל זקן מטעמי דת. בעקבות התלונה נבחנה בקשתם מחדש וכמחצית מהחיילים קיבלו אישור בעוד השאר פנו לקצין השלישות לקבל היתר לגדל זקן, אשא שערעורם והם קיבלו פקודה לגלח את זקנם עד ליום ראשון הקרוב.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפניית 'קול ברמה': "הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל נכנסה לתוקף בדצמבר האחרון זאת לאחר שנידונה בבג"ץ ואושרה בצה"ל. לחיילים הותר להגיש בקשה להיתר חריג לגידול זקן מטעמים רפואיים, מטעמים אישיים או מטעמים אישיים דתיים.

"כלל הבקשות להיתר חריג לגידול זקן נבחנות לעומק על ידי הגורמים המוסמכים בפיקודים, תוך התחשבות בהמלצות מפקדים ורבנים.

"חיילים שבקשותיהם נמצאות עדיין בבחינה ימתינו עד קבלת התשובה הסופית. נציין כי לכל חייל ישנה הזכות לערער על ההחלטה המתקבלת. החיילים אשר קיבלו תשובה סופית (שלילית או חיובית) מחוייבים לבצעה".

ראוי לציין כי ההודעה שעל החיילים הדתיים לגלח את זקנם מגיעה בניגוד גמור להבטחותיו של הדרג הצבאי ובניגוד לדברים שאמר אתמול הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט לפיהם "חייל שהזקן הוא חלק מאורח חייו (דתי וחילוני) ויבקש לשמור על זקנו לא ימנעו זאת ממנו. אין שום כוונה או רצון לפגוע בחיילים הדתיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
ראשית צמיחת גאולתכם
חרדי | 16-03-2016 12:03
2
בואו נירגע ונשים דברים על דיוקם
ברונו | 16-03-2016 12:09
מכירים את המונח "כיפת צדיקים"? זאת הכיפה שכל ה-"צדיקים" שמים על הראש באולם הדיונים בבית המשפט. גם במקרה דנן, מדובר ב- "זקן של צדיקים" - אין קשר בין החיילים שנדרשים להסיר את זקנם, לבין אמונתם הדתית! אין אף חייל דתי אחד שנדרש להסיר את זקנו!!!
3
תגובה הולמת ללייבוביץ׳
| 16-03-2016 12:16
לייבוביץ׳ היה מכנה את חיילי צה״ל הקדושים.. יודונאצים ברוב טיפשותו כאן למעשה נוכחנו לגלות שחיילינו דווקא בצד היהודי אותנטי והקדוש של המיתרס!! מי שמחייב, לא פועל מתוך תמימות או דרישה לאסתטיקה ורצון להעלאת המוטיבציה אלא מתוך מניעים פאשיסטיים ואנטי דתיים.. ממשלת פח אשפה!!!
4
איך לשר הבטחון והרמטכל יש זמן לזה? בפנים..
| 16-03-2016 12:49
כי צהל וחיל החינוך הפסיקו להתעסק בלנצח במלחמה. הם עסוקים בעיצוב זהויות על פי המדינה הדמוקרטית. האויב זה לא האיסלאם אלא ההדתה וכל המשאבים מנוצלים נגדם. החייל צריך לבחור בין זהותו היהודית לבין כור ההיתוך באחריות קצינת החינוך הקונסרבטיבית אל"מיעל הס. והם מייצרים סתירות כדי להסביר לחייל מי הריבון. הדיון כאן הוא לא הזקן אלא הפקודה של ראש אכא מעל הכל, גם אם הזהות היהודית נרמסת. כך גם בתודעה יהודית. הם מייצרים הגדרות חדשות וקריטריונים מי דתי ומי לא כדי להדיר את היהדות מהמרחב הציבורי של העם. האם מי ששומר שבת כשרות ו3 תפילות יכול לגדל זקן? לראש אכא הפתרונים
5
כדאי להגיש עתירה לבג"צ
חפ"ש דתי בדימוס | 16-03-2016 13:45
בכדי לסבך את קובעי הנהלים במערכת הביטחון/צה"ל תוך דרישה להדיחם מהמערכת בשל מתן הוראות המנוגדות לסיכומים וכל זאת תוך ה עמדה לדין בגין פגיעה בזכויות הפרט ו/או פגיעה ברגשות דתיים ו/או כפיה .
6
רשעים ארורים
| 16-03-2016 13:50
אל תיטוש תורת אימך
7
החיילים שחוייבו לגלח את זקנם דתיים ופקודה זו נוגדת את
מ | 16-03-2016 13:51
מצפונם. אני מצפה מהם שיהיו נאמנים למצפונם, ויסרבו לפקודה המבישה.
8
ידוע מה המטרה של איזנקוט-פחות קצינים דתיים בדרגה גבוהה
נעמי | 16-03-2016 14:54
לא מתאים לו שיהיו יותר מדי דתיים כמו הקצין הדתי המוצלח/עופר וינטר ממלחמת צוק איתן שכולם העריכו ואנו גם מעריצים אותו על התנהגותו בזמן הלחימה - אין עליו בעולם. שיתפוצץ איזנקוט מקנאה אדם משכמו ומעלה - כן ירבו כמוהו !
9
גילוח זקן זה אנטישמיות
שמסתכל בתמונות | 16-03-2016 15:59
מי שמסתכל בתבליטים ובציורים של מצרים העתיקה יכול בלקות להבחין בין מצרים לבין שמיים. המצרים (בני חם) מגולחים והשמיים עם זקנים. לכן מי שמחייב יהודי (שהו מבני שם) לגלח את זקנו ולהידמות לבני חם הוא אנטי שמי.
10
אהוד ברק
יאיר | 16-03-2016 20:54
אהוד ברק גם גילה את סוד גידול הזקן,אולי כרמטכל לשעבר יתערב למען
11
ל-5
| 21-03-2016 10:04
לא הבנתי, חפ"ש בדימוס או דתי בדימוס???????????