הרב נויבירט: "שערוריה שהצבא מחרים רב שמעודד גיוס לצבא"

הרב נויבירט: "שערוריה שהצבא מחרים רב שמעודד גיוס לצבא"

הרב רונן נויבירט מגנה את מכתבו של שר הבטחון הקורא שלא לשתף פעולה עם הרב אליעזר מלמד ומכנה את ההחלטה של יעלון "שערוריה"

"שערוריה שהצבא מחרים רב שמעודד גיוס לצבא"

רב קהילת 'אוהל ארי' ברעננה, הרב רונן נויבירט, מתייחס למכתבו של שר הבטחון, משה (בוגי) יעלון (הליכוד) בו הוא קרא לגורמים בצה"ל ולישיבות ההסדר שלא לשתף פעולה עם ראש הישיבה לשעבר של ישיבת 'הר ברכה', הרב אליעזר מלמד, ואומר כי זו שערוריה בעיקר בעקבות פעילותו של הרב מלמד למען גיוס בחורים לצבא.

"זו שערורייה שהצבא מחרים מי שעמד בראש ישיבה חשובה המעודדת בחורים לשרת בצבא ולמסור נפשם למען המדינה רק בשל עמדותיו ההלכתיות", כתב הרב נויבירט, והבהיר כי "על אף שאני מתנגד לחלוטין לעידוד סירוב פקודה בצה"ל על רקע דתי, הדרך של סתימת פיות היא הפרה בוטה של כללי הדמוקרטיה".

"מבחינה יהודית, מחלוקת לשם שמיים יכולה להתקיים רק כאשר מאפשרים לכל צד להשמיע את דעתו ומנסים להקשיב לאמת שבה למרות אי ההסכמה. הראשונים שצריכים להתקומם על המכתב הזה הם אלו שרוממות הדמוקרטיה בגרונם, אלא שלעת עתה נשמרת שתיקה מוחלטת מהכיוון הזה".

בהמשך דבריו מתייחס הרב נובירט לגדלותו של הרב מלמד: "בשולי הדברים, ובעיקר לידיעת המשתייכים לאגף המתון של הציונות הדתית, הרב מלמד הוא מנהיג רוחני בעל אומץ ויושרה אינטלקטואלית. יש לו עמדות מקוריות ועמוקות בנושאים הלכתיים מורכבים וישנם תחומים בהם הוא קרוב יותר לזרם המתון מאשר לזרם החרד"לי".

בסוף דבריו קורא הרב נויבירט "להפסיק לשפוט ולקטלג אנשים/מנהיגים/רבנים בצורה שטחית ורדודה. הגיע הזמן שנקשיב לדעות במקום לשפוט על פי הכותרות והתיוגים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יעלון זה שדיבר על נחשים ועקרבים בקריה, הוא נחש ועקרב!!
אני | 13-03-2016 18:22
2
הפעם הוא צודק
דוד | 13-03-2016 22:44
כנראה שגם למי שבדרך כלל מדבר לא לעניין, קורה שאומר דברי טעם, ומגיע לו ישר כח!