"בלב כבד": הרב נויבירט עוזב את 'אוהל ארי' - סרוגים

"בלב כבד": הרב נויבירט עוזב את 'אוהל ארי'

רב קהילת 'אהל ארי' ברעננה, הרב רונן נויבירט, הודיע היום כי הוא עוזב את קהילתו ועובר להקים מרכז לחוויה רוחנית בתל אביב. "זו החלטה לא פשוטה"

"בלב כבד": הרב נויבירט עוזב את 'אוהל ארי'
  משליחות אחת לשליחות אחרת. הרב רונן נויבירט (באדיבות המצולם)

רב קהילת 'אוהל ארי' ברעננה, הרב רונן נויבירט, הודיע היום (ראשון) כי הוא ומשפחתו החליטו לעזוב את קהילתו, לאחר כשמונה שנים בהן עמד בראשה, בעקבות מעברו הצפוי לתל אביב.

בהודעה שפרסם הרב נויבירט בדף הפייסבוק שלו, הוא כתב: "עכשיו זה רשמי. אני עוזב את רעננה ועובר לתל אביב. לפני כחודש, אחרי שמונה שנים בהן זכיתי לשרת את קהילת 'אוהל ארי' המדהימה, הודעתי לקהילה שבגמר שנת השבתון שלי באלול הקרוב, אני עובר לתל אביב כדי להקים מרכז לחוויה יהודית".

הרב נויבירט סיפר על התחושות שקדמו לקבלת ההחלטה: "זו החלטה לא פשוטה. אנו מאוד אוהבים את חברי הקהילה ומחוברים אליהם בלב ובנפש. למיטב ידיעתי אוהל ארי היא הקהילה הגדולה ביותר בארץ. למעלה מ-1000 איש פוקדים את בית הכנסת בכל שבת, 1500 בימים נוראים. במניין המרכזי בקבלת שבת יש כ-700 מתפללים מתוכם כ-250 נשים ונערות. התפילה והשירה המשותפת של ציבור כה גדול, מייצרת חווית תפילה שקשה מאוד למצוא במקומות אחרים, ולא בכדי המקום הפך לאבן שואבת לצעירים ולצעירות".

הרב נויבירט התייחס לסיבה שהביאה אותו לעשות את המהלך: "אני מניח שרבים שקוראים עד כאן שואלים: אז מה קרה? למה אתה עוזב? מה לא היה לך טוב? הכל מצוין ברוך השם. אני לא עוזב כי לא טוב לי, איני פורש בגלל שאני לא מאותגר, או בשל כל סיבה אחרת. לא הציעו לי משכורת טובה יותר או משרה בכירה יותר. יש סיבה אחת ויחידה לשינוי. תחושת שליחות".

לדבריו: "אני מאמין בכל לב, שבכל שלב בחייו של אדם הוא צריך לעשות חשבון נפש ולשאול היכן הוא נצרך ביותר, כדי למלא של שליחותו. הדבר קל ביותר לכל אחד מאיתנו הוא להישאר בסביבת הנוחות שלו, עם העבודה הבטוחה והסביבה התומכת. אנו חיים את חיינו על "טייס אוטומטי" ולא עוצרים לעיתים לשאול – 'מה השליחות שלי בחיים?'. את חשבון הנפש האישי שלי ערכתי בשנה האחרונה ולאחר מסע ארוך של התבוננות פנימית, הגעתי למסקנה שאת המשך השליחות שלי עלי לבצע בתל אביב".

"החברה הישראלית נמצאת היום בתהליך של התחדשות יהודית. צעירים רבים מחפשים חיבור מחודש ליהדות ולמסורת. הם סולדים מהממסד הרבני ומהפוליטיקה הדתית, אך בד בבד צמאים ליהדות אותנטית בגובה העיניים, יהדות לא מתנשאת ולא שופטת. זכיתי ב-15 שנה האחרונות לערוך למעלה מ-800 חופות לזוגות חילוניים, כולן בהתנדבות מלאה. כמעט בכל פעם אני שומע את המשוב הבא: "בחרנו לעשות חופה כדת משה וישראל לא מרצון אלא מכורח (בגלל לחץ משפחתי, לחץ חברתי, חשש מהסטטוס של הילדים וכו'). בדיעבד אנו חייבים לומר לך שהחופה היתה החלק המשמעותי ביותר בחתונה שלנו". כאשר מגישים את היהדות בצורה הנכונה, כמעט כל ישראלי יכול למצוא את החיבור אליה".

הרב נויבירט מוסיף כי "השינויים התרבותיים והמהפכות החברתיות בישראל מתחילים היום בתל אביב. בליבה של העיר העברית הראשונה חיים מאות אלפי צעירים, מהמובילים בתחומים רבים במדינה. יש היום הזדמנות מיוחדת לחולל שינוי רוחני בתל אביב. איני מדבר על החזרת אנשים בתשובה.  אני מדבר על החזרת היהדות ליהודים!!!  היהדות היא נכס של כל היהודים ולא רק של המגזר הדתי וצריך לגאול אותה מן המגזריות שלה. יחדיו עם מספר שותפים נאמנים – דתיים וחילוניים, אנו מקימים מרכז גדול לחוויה יהודית שיקרא שמו בישראל: 'חברותא' – יהדות בנוסח תל אביב".

הרב נויבירט הסביר כי "מרכז זה יהיה הבית לכל סוגי החוויה היהודית, תורה וחברה, שבתות וחגים, תפילות וקבוצות לימוד ושיח. לבית הזה ייכנסו דתיים, חילוניים ומסורתיים, ללא התנשאות וללא פטרונות. אף אחד לא ירגיש נחות ואף חבר לא ישפוט את חברו. איננו באים ל"הראות את האור" לשום אדם, אלא לסלול דרך לכל אחד ואחת לתבוע בעלות על היהדות שלהם. יחדיו נקים קהילה שתצמח ותמשוך לקרבה מאות ואלפי אנשים מכל הסוגים בתל אביב. יחדיו נוכיח לחברה הישראלית שניתן לבנות אחדות לא רק בזמני טרגדיה ומלחמה אלא גם בזמני שלום סביב הזהות יהודית כגורם שמלכד את כולנו".

"בשביל החזון הזה, אני נאלץ בלב כבד לקרוע את עצמי מהקהילה שאני כל כך אוהב ואליה אני כה מחובר", חתם הרב נויבירט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
שכחתם לתייג "רב"
עלק | 28-02-2016 20:46
2
טוב, רעננה זו לא תל אביב, ת"א היא מרכז היקום או
!!!!! | 29-02-2016 7:23
כמו שהרב נויבירט אומר: הכל מתחיל בת"א..... בהצלחה
3
אבל כבד נפל על העם בישראל
מזועזעעעעעע | 29-02-2016 9:55
נא לדווח לנו על כל מי שחושב את עצמו, כשהוא עובר דירה, או מחליף עבודה קריירה וכו'.
4
רעננה הרויחה
| 29-02-2016 15:20
הרבאיי נוייבירט שמגיש המרקחת המפוקפקת של יהדות מזוייפת נוסח מנדלסון הולך להתחבר בדיוק לתלאביבים שסוף סוף ימצאו רב כלבבם שיספק להם גם פסוקים ומקראות כי דרכם היא דרך. גם לוט סיפק לרועיו פסוקים לגזול מהאחרים ולכן שמחו אנשי סדום למנותו לרבאיי עליהם.
5
אני מצפה ומקוה שהרב ישראל מאיר
מוטי בירב | 01-03-2016 8:54
לאו יהיה עירני מול ההתפתחות המדאיגה הזו..
6
לא כל קישקוש צריך לפרסם
ירושלמי | 01-03-2016 23:06
לא נראה לי שכל כך הרבה קוראי "סרוגים" מתעניינים בהגיגיו המשעממים והתלבטויותיו ההזויות של הכותב, שכל פעם מחדש מצליח למצוא כיצד לנסות להטמיע את דעותיו הקלוקלות בדרך אחרת
7
מרכז רוחני? מה ? יוגה ונרות?
| 07-03-2016 11:09
זו לא יהדות.
8
בית כנסת מצחיק, עזרת נשים שקופה לגמרי
ענת | 07-03-2016 16:38
ואין שם אפילו מאה מתפללים בשבת
9
למה כל אחד שלמד משהו נהיה רב ?
משה | 07-03-2016 18:15
למה שם? לך תהיה רב של הכותל הדרומי . תתפלל עם נשים כמה שאתה רוצה. בעצם צריך לדבר עם אשתך . היא הרי הקובעת
10
הניאו רפורמי המתחדש
אחד שמודאג | 08-03-2016 11:34
צר לי מאוד לשמוע אמירות כאלה! איש המתקרא רב בישראל בא מרום מסכנותו ועליבותו להציל את התל אביבים המסכנים שבסה"כ זקוקים לחוויות רוחניות אבל לא מבינים שכדי להגיע לחוויות רוחניות אמיתיות שאינם סוג של ע"ז הם צריכים קודם כל להתבסם בקיום מצוות קלה כבחמורה ללמוד תורה בשקידה ועוד ולא המקום כאן לפרט, אני לא מתנשא על אף אחד ולא חושב שאני יותר טוב מאחרים אבל לספק לאותם אנשים רוחניות בשקל שמנותקת מכל החיים שלהם בפועל זה הרס וחורבן של היהדות, היהדות היא אמת ולא חוויה רוחנית! זהו עוד ניסיון עלוב של אחד שאינו מאמין מספיק באמיתתה של תורה ומנסה לקבל לגיטימציה ע"י השפלת התורה לגובה הרצפה! עצוב מאוד!
11
כמה מ800 הזוגות החילונים שהישאת החלו לשמור מצוות?
קובי | 18-04-2016 14:12
הרי תבין שחוץ מלהרגיע להם את המצפון היהודי המיוסר - לא עשית כלום, ולמעשה אפילו גרמת בכך נזק לאמור "ראו כי בסדר אנו" אז אם בעקבות החויה היהודית שאתה מתכנן יבואו התקרבות לתורה ושמירת מצוות - מעולה אך אם החוויה היהודית הצפויה רק תרגיע את מצפונם היהודי המיוסר - התכבד נא ואל תעשה כלום.
12
ברעננה המנומנמת לא הגיבו לפרובוקציות שלו, הוא השתעמם
חרדי | 26-07-2016 2:26
הבן אדם חי על מריבות ואקשן. זה מה שמניע את כל הליברלים למיניהם, וארגון הקורא לעצמו בית הלל בראשם. ברעננה העיירה המנומנמת אף אחד לא שמע עליו, חוץ מכמה שכנים המתגוררים ליד בית הכנסת בפאתי העיר, או מודעות בעלונים מקומיים. 1000 איש? חחח... 700 איש בליל שבת? אין שם מספר כזה של מקומות ישיבה. יש מקסימום 150 מקומות ועוד 70-80 לנשים. אבן שואבת לצעירים? איפה בכלל יש רווקים ברעננה, כולם עוברים לגבעת שמואל. הוא רצה להיות רב ראשי אשכנזי ברעננה, אבל הרב פרץ הפוליטיקאי המשופשף עשה לו בית ספר. כנראה מקווה להתקדם יותר בתל אביב. רבנים מקומיים עימדו הכן לקראתו, הבן אדם שתלטן לא קטן.
@מה כואב לך?...
יהודי | 29-03-2021 10:03
@מה כואב לך?
13
???
יעקב | 28-07-2018 23:16
מדוע עוזבים לאחר זמן קצר לקסריה ומחליפים רב מכהן